Материалдар / How do you get to school?

How do you get to school?

Материал туралы қысқаша түсінік
Ұстаздарға көмек ретінде
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Long –term plan : Unit 4 Travel

School: Yаbek Esenbekov


Date:


Teacher name:Bakhramova Gulzira

Grade :1




Number present:

absent:






Theme of the lesson: Getting to school : How do you get to school?

Learning objectives(s) that this lesson is


1.L1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly

1.L4 recognise with support short basic questions about what something is

1.S1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines

Lesson objectives


All learners will be able to:

Understand what is the transport

Know types of the transport




Say its names

Most learners will be able to:

Shows the means of the transport

Names the action

Some learners will be able to:


Pronounce all the words correctly and names transports correctly using this is / by

Says how students get to school




Previous learning


In the previous unit, learners developed listening and speaking skills


Value links

  • Respect

  • Academic honesty

  • Cooperation


Cross curricular links

Home task

Art and Russian

Learn by heart about transport and its types

Transport

Plan



Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)


Beginning

3 minutes

Greeting. Setting the aim

Teacher introduces the learning objectives and leaners can ask about them





Middle

5 minutes


Teacher says about revision and leaners should repeat last lesson’s expressions

Teacher gives some numbers and leaners should calculate with numbers

Task I

Task II

Game “Whose tail is it?”

Teacher gives some animal’s body and its sharing tails

Leaners should find its tails and glue it then they say its name

New lesson


Task III

Teacher shows some pictures

Teacher demonstrates and drills pronunciation for types of transport Bus car bike school bus tram train visual and actions

Task IV

Teacher shows a school ‘s picture and teacher takes questions to the leaners How do you get to school?

leaners should answer the questions

F E: This is a bus I go to school by bus

This is a school bus I go to school by school bus


Стрелка вправо с вырезом 2 Стрелка вправо с вырезом 3 Стрелка вправо с вырезом 4








In conclusion time All leaners say the words in in this lesson

Handouts


Coloring papers








Cards







CD –audio recording





5 minutes




5 minutes











6 minutes


Стрелка вправо с вырезом 1

End

5 minutes


Feedback: Traffic light

Leaners will show sheets with signs

Green – know about transport and answer the questions

Yellow -have difficulty to pronounce transport and hardly answer

Red- I don’t know nothing

Stickers

Additional information


Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able

learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?


Cross-curricular links Health and safety check ICT links Values links


More support:

At start of the lesson, they will merry

learners will listen and sing with CD

And they will work cooparation

More able learners: give some pictures and they will say and pronounce correctly


A leaner

  • Shows the means of transport

  • Names tansports correctly using : this is / by

  • Names the action ‘on food’

  • asks and answers questions.

  • Pronounces topic words and expressions



Refleсtion

Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?








Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?



What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?










Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі