I can do

Тақырып бойынша 11 материал табылды

I can do

Материал туралы қысқаша түсінік
I can do
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan


Unit: Unit 5. My free time


Lesson 33

School:


Teacher’s name:


Date:


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

Ican dothis!

Learning objectives

3.1.2.1recognisefamiliarwordswithvisualsupport;

3.2.2.1useisolatedwords andbasicexpressionsto providepersonalinformation

3.2.3.1respondtobasic questionswithsinglewordsorshortresponses;

3.5.1.16uselet’s+verb,verbs go/like+verb+ing

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- recognisefamiliarwordswithvisualsupport;

- respondtobasicquestionswithsinglewordsorshortresponses;

- makebasicrequestsrelatedtoimmediatepersonal needs;tousecan/can’ttodescribeability;

Values ​​and its purpose:

"Law and Order"

Know the basics of the legal system and human rights



Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

5 min

Organization moment :

1.Greeting. . (Whale class, Individually)

Warm-up

Phonetic Drill Exercise.

Askthepupilstolookatthepictureonp.56andtellyouwhatthey can see, in L1 if necessary.Point to the title of the moduleandsay:MyFreeTime.Ask:Where doyougo inyour freetime? Do you go to the park? Doyougo totheplayground?

Elicit responses from pupils andhave a class discussion, in L1 ifnecessary. Ask the pupils to tellyou what they usually do in theirfree time. Elicitresponsesfromaroundtheclass.

Lead – In



Greet the teacher and classmates.

Introduce themselves in pairs.


Sts. listen to the song and name a topic of the lesson.

https://youtu.be/YywiAe4kWJ4

Sts. name a verb and make up sentences with a modal verb can.

Sts. answer: Yes/ No and give a full sentence.




Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment


















Middle of the lesson

Presentation part.

35 min


Task. I

Ex:1 P:57

Ask:What’syourfavouriteactivity? Explain the meaning, inL1ifnecessary.Haveadiscussion about which activitiesthepupilslike,andwhichactivitiestheythinkaremostpopularwithboysandwhichwith girls. Ask: Can girls climb?Can boys dance? etcHave themsayiftheythinkgirlscandoboy-oriented activities (e.g. football)andifboyscandoactivitiesassociatedwithgirls(e.g.dance).

Learners listen andpointtothepictures.Thepupilslisten,point to and repeat theactions, chorallyand/orindividually.

Transcript

run, fly, walk, talk, ride a bike, ride a scooter

walk, run, ride a scooter, talk, ride a bike, fly

Listen and repeat.

run, fly, walk, talk, ride a bike, ride a scooter

T’s feedback


Descriptor:

- look at the family members

- match descriptions to pictures

Point 2

Free time activity flashcards


Task. II

Ex: 2 P: 57

Say and write ontheboard:Icanrun.Youcanrun.Thepupilsrepeatafteryou.Explain that we use can to talkaboutwhatwecan/can’tdo.Underline the words in bold. Sayand write on the board: He canrun.Shecanrun.Thepupilsrepeatafteryou.Underlinethewordsinbold.Elicitfromthepupils that can is the same in allpersons.Followthesameprocedureandpresentthenegative and interrogative forms.Explainthatcannotshouldalways be written as one wordandtheshort formis can’t

Learners listen to the chant and say the words.

Transcript

Teacher: you/dancePupil 1: You candance.

Teacher:he/swim?No.

Pupil 2: Can heswim?No,hecan’t.etc

Self -assessment

Descriptor:

- listen to the chant.

- add actions for each family

Point 2


https://wordwall.net/ru/resource/1624332



Task. III

Ex: 3 P: 57

Play the Who am I? gameTo practise talking aboutabilitythroughagame.

Divide the class into two teams,AandB.Explainthegame.Choose a child from Ex. 2 andsay what you can do. In teams,thepupilsguesswhoyouare.Alternatively, a pupil from eachteamtakesyourrole.

Learners Teacher:Icandraw.WhoamI?

Team A,Pupil 1:Aidar!

Teacher:No,I’mnot.I can dance and I canclimb, too! Who amI?

Team B, Pupil 1:kbota!

Teacher:Yes,Iam!

Descriptor:

- listen to the recording

- answer the question



Worksheet



End of the lesson

5 min

Briefly ask students what they learned today (greetings, names of characters, introducing themselves).

Ex: P:

Home task:

Pupils evaluate themselves using evaluation lists. 

Reflection.

Self- Assessment.

Poster Success



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.04.2025
415
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі