Материалдар / I think its beautiful

I think its beautiful

Материал туралы қысқаша түсінік
Ұстаздарға көмегі бар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Қырқүйек 2018
485
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бекітемін:

Technological map of the lesson

Cабақтың технологиялық картасы

Form 5 “а”.


Teacher: Uimaganbetova Zh

Subject: English

Open lesson 1.

The theme of the lesson:

Сабақтың тақырыбы:

I think it’s beautiful

Using materials (literature):

Сілтеме:

English 5, Алматы Атамұра” 2015, Т. Аяпова, Д. Ұқбаев, З. З. Әбілдаева

Objectives of the lesson:

Сабақтың мақсаты:

Оқушыларға жаңа тақырыпты текстпен, жаңа сөздермен меңгерту. Жаңа әдіс тәсілдерді қолдану арқылы сабаққа қызығушылықтарын арттыру және сто технологиясының элементтерін қолдана отырып жаттығуларды орындату, алған білімдерін дамыту және сыни тұрғыдан ойлауға үйрету.

Expected results:

Оқыту нәтижесі:

  • Жаңа тақырыпты меңгертеді.

  • Ауызша жазбаша жаттығулармен жұмыс жасауға дағдыланады.

  • Сабаққа қызығушылықтары ашылады.

  • СТО технологиясының элементтерін қолдана отырып өз білімдері кеңейту арқылы өз ойларын ашық, анық, еркін айтады.

The methods of the lesson:

Әдіс тәсілдер:

RWST, Role-play, question-answers, individual work

Visual aids:

Ресурстар:

books, pictures, cards,Sinqwein.

Procedure of the lesson:

Teacher`s activity.

Pupils` activity.

Білу (divide into 3 groups, golden rules)

  1. Org. moment

  • Good afternoon pupils!

  • How are you today?

  • Who is on duty today?

  • What date is it today?

  • What day is it today?

  • Who is absent?

  • What is the weather like today?

  • Ok, you may sit down

Now pupils come to the blackboard

I’ll divide you into

three groups

Baiterek

Hanshatyr

Akorda

Топ басшысын сайлау

Бүгінгі біздің ережеміз

Our lesson rules:

Don’t be late!

Listen each other

Doing tasks in a time



  • Good afternoon teacher!

  • We are fine, thank you!

  • I am on duty today

  • The 12 th of February

  • It is Friday

  • .is/ are absent(s) / all are present

  • ……

The ……….

…………..

…………

…………….


Түсіну (new lesson, grammar)


II. Phonetic drill

Now pupils look at the interactive board

At first I’ll read this phonetic drill then you’ll repeat it after me

Listen me carefully


One among many countries

Native land – mother,

Native land – universe,

Native land – Kazakhstan



  1. New lesson

Pupils please write down today’s date. Open your books at page 149. Today’s our new theme is “I think it’s beautiful”.

New words

Also we have new words for today’s lesson.

Now pupils altogether look at the blackboard. This is our new words. At first I’ll read the new words then you’ll repeat it after me. Listen me carefully.



mountain [‘mauntin]- тау

beach [bi:t∫]- жағажай

forest [‘f ᴐ rist] - орман

island [‘ailənd] - арал

Lake    [leik] көл

River        [‘rivә] өзен

cliff [ klif ] - жартас

dream [dri:m] - арман

North   [nᴐ:Ө] солтүстік

South  [ sauӨ ]  оңтүстік

West    [         ] батыс

East    [ i:st] шығыс

travel - [trәеvәl]-саяхат жасау
visit - [‘visit]-
бару


Now pupils repeat after me the new words

Now pupils repeat the new words with me

Now pupils open your vocabulary and write today’s new words

II. Phonetic drill

One among many countries

Native land – mother,

Native land – universe,

Native land – Kazakhstan





Listen and repeat



mountain [‘mauntin]- тау



beach [bi:t∫]- жағажай



forest [‘f ᴐ rist] орман



island [‘ailənd] - арал



Lake    [leik] көл



River        [‘rivә] өзен



cliff [ klif ] - жартас



dream [dri:m] - арман



North   [nᴐ:Ө] солтүстік



South  [ sauӨ ]  оңтүстік



West    [         ] батыс



East    [ i:st] шығыс



travel - [trәеvәl]-саяхат жасау


visit - [‘visit]-
бару


Қолдану (doing exercises).


  1. Doing exercises

Ex.2p.149 Read the dialogue.

Ex 5 p 150 Listen and read the text.

I-group: read the text about The Khan Shatyr in Astana

The Khan Shatyr is a cultural centre in Astana. There are 6 storeys in the building. On the basement floor there are shops, banks, shoe repair services, a post office, a photo studio, a Green supermarket, a car wash and a parking for 430 cars. The first and second floors have clothes shops.

On the third floor there is a large food store. On the fourth floor there is a centre for small children, an Internet café, a vitamin bar and a Spa centre. There is a water park on the fifth floor. There are 180 shops in the Khan Shatyr.


II-group: translate the text

Астанада Хан Шатыр мәдени орталық болып табылады. Ғимаратында 6 қабат бар. Астынғы қабатында дүкендер, банктер, аяқ киім жөндеу қызметтері, пошта бөлімшесі, фото студиясы, жасыл супермаркет, авто жуу және 430 автокөлікке арналған тұрақ бар. Бірінші және екінші қабатында киім дүкендері бар.
Үшінші қабатта үлкен азық-түлік дүкен бар. Төртінші қабатта кішкентай балалар орталығы, Интернет кафесі, дәрумені және СПА орталығы бар. бесінші қабатында су паркі бар. Хан Шатырда 180 дүкен бар.


III-group: Sighting aboutAstana.



Answer the questions

1.Where is the Khan Shatyr?

2.Is the Khan Shatyr a cultural centre?

3.Are there shops in the Khan Shatyr?

4.How many shops are there?

5.Is there a centre for small children?

6.What’s there on the basement floor?

7.What’s there on the first floor?

8. What’s there on the third floor?

9. What’s there on the fourth floor?

10. What’s there on the fifth floor?

Ex.2p.149 Read the dialogue.

Ex 5 p 150 Listen and read the text.

I-group: read the text about The Khan Shatyr in Astana

The Khan Shatyr is a cultural centre in Astana. There are 6 storeys in the building. On the basement floor there are shops, banks, shoe repair services, a post office, a photo studio, a Green supermarket, a car wash and a parking for 430 cars. The first and second floors have clothes shops.

On the third floor there is a large food store. On the fourth floor there is a centre for small children, an Internet café, a vitamin bar and a Spa centre. There is a water park on the fifth floor. There are 180 shops in the Khan Shatyr.


II-group: translate the text

Астанада Хан Шатыр мәдени орталық болып табылады. Ғимаратында 6 қабат бар. Астынғы қабатында дүкендер, банктер, аяқ киім жөндеу қызметтері, пошта бөлімшесі, фото студиясы, жасыл супермаркет, авто жуу және 430 автокөлікке арналған тұрақ бар. Бірінші және екінші қабатында киім дүкендері бар.
Үшінші қабатта үлкен азық-түлік дүкен бар. Төртінші қабатта кішкентай балалар орталығы, Интернет кафесі, дәрумені және СПА орталығы бар. бесінші қабатында су паркі бар. Хан Шатырда 180 дүкен бар.


III-group: Sighting aboutAstana.




Answer the questions



1. The Khan Shatyr is in Astana.

2. The Khan Shatyr is a cultural centre in Astana.

3.Yes, there are

4. There are 180 shops in the Khan Shatyr.

5. On the fourth floor there is a centre for small children

6. On the basement floor there are shops, banks, shoe repair services, a post office, a photo studio, a Green supermarket, a car wash and a parking for 430 cars.7. 7.The first and second floors have clothes shops.

8. On the third floor there is a large food store.

9. On the fourth floor there is a centre for small children, an Internet café, a vitamin bar and a Spa centre.

10. There is a water park on the fifth floor.

Анализ

(work with the book)

Ex 10 p 151 Look, listen and read the text

Asel: This is a fantasy island. I like to dream about it. I think it’s beautiful. It has high mountains, a beautiful beach and green forests. At night, when my room is dark, I close my eyes and dream about my island. I’d like to go there some day and build a house


Ex 10 p 151 Look, listen and read the text

Asel: This is a fantasy island. I like to dream about it. I think it’s beautiful. It has high mountains, a beautiful beach and green forests. At night, when my room is dark, I close my eyes and dream about my island. I’d like to go there some day and build a house


Синтез (conclusion. home task).

  1. Conclusion

Noun : Astana

2 adjectives: beautiful, clean

3 verbs: go, travel, eat

The meaning of the word: I want to go to Astana

Synonym: Almaty



The Monument  Astana-Baiterek, Central State  Museum, Akhorda, Duman Centre

Make  words from these letters.

t , w, e, s —

f, r, o s, e, t –

l, n, d, a ,i ,s –

a, e, s, t –

t ,a, n, i, m, u, o, n –

s,  u, o, t, h –

o,n,t,r,h -

Working in groups.

To place the cities in 4 parts. (North, South, West, East).(Топта оқушылар берілген қала атауларын төрт аралыққа орналастырады  және сөйлем құрап айтады. Мысалы: Astana is in the north of Kazakhstan)

Pavlodar, Atyrau, Aktobe , Astana , Almaty,Shimkent,Kizilorda ,Kokshetau, Mangistau,Oskemen ,Semei ,Taldikorgan ,Ural.



Envelope-question. Match the places and their sightseeing.



BShape1 ig Ben                                

BShape3 Shape2 aiterek                                Almaty



KShape4 orkyt-Ata

monument                            

London



Medeu                                  

 Astana



BShape5 urabai                                 Kizilorda

                                

Kokshetau



Answer the questions

Where do you live?

Do you live in the south of Kazakhstan?

 Do you live in the north of Kazakhstan?

Do you live in the west of Kazakhstan?

Do you live in the east of Kazakhstan?





  1. Home work.

Ex 20 p 152 Write about your village/ town/city

To retell New words

Noun : Astana

2 adjectives: beautiful, clean

3 verbs: go, travel, eat

Th meaning of the word: I want to go to Astana

Synonym: Almaty


The Monument  Astana-Baiterek,

Akhorda,

Duman Centre


Central State  Museum,




Make  words from these letters.

t , w, e, s — west

f, r, o s, e, t –forest

l, n, d, a ,i ,s – island

a, e, s, t – east

t ,a, n, i, m, u, o, n – mountain

s,  u, o, t, h – south

o,n,t,r,h - north


Working in groups.

To place the cities in 4 parts. (North, South, West, East).(Топта оқушылар берілген қала атауларын төрт аралыққа орналастырады  және сөйлем құрап айтады. Мысалы: Astana is in the north of Kazakhstan)

Pavlodar, Atyrau, Aktobe , Astana , Almaty,Shimkent,Kizilorda ,Kokshetau, Mangistau,Oskemen ,Semei ,Taldikorgan ,Ural.



Envelope-question. Match the places and their sightseeing.







BShape6 ig Ben                                

BShape8 Shape7 aiterek                                Almaty



KShape9 orkyt-Ata

monument                            

London



Medeu                                  

 Astana



BShape10 urabai                                 Kizilorda

                                

Kokshetau



Answer the questions

I live in Aktau

No, I don’t

No I don’t

Yes I do

No, I don’t



Home work.

Ex 20 p 152 Write about your village/ town/city

To retell New words

Бағалау (evalution).


  1. Marking



In full


To do exercise, tasks…

1+1+1+1+1

5 balls

Reading and translating

5 balls


10 balls “5”

2-9 balls “4”

6-10 balls “3”



The lesson is over Good bye! See you on next lesson! Good-bye, pupils!





Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!