Инклюзивті білім беру: Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалармен жұмыс жасау
Кіріспе
Қазіргі білім беру жүйесінде басты мақсат – әрбір баланың толыққанды білім алуына жағдай жасау. Осы тұрғыдан алғанда, инклюзивті білім беру – ерекше білім беру қажеттілігі (ЕБҚ) бар балалардың әлеуметтенуіне, білім алуға тең мүмкіндікке ие болуына бағытталған маңызды бағыт болып отыр. Инклюзия – бұл тек білім беру емес, бұл – адамгершілік, теңдік және қолдау мәдениеті.
Негізгі бөлім
1. Инклюзивті білім берудің мәні мен маңыздылығы
Инклюзивті білім беру – барлық балаларға, оның ішінде мүмкіндігі шектеулі, психологиялық, физикалық немесе әлеуметтік тұрғыдан ерекшеліктері бар оқушыларға жалпы білім беретін мектептерде тең деңгейде білім алуына мүмкіндік беретін жүйе.
Инклюзивті ортада бала:
• қоғамнан шет қалмайды,
• өзінің әлеуетін жүзеге асыруға мүмкіндік алады,
• өзге оқушылармен қатар дамиды,
• өзін бағалауды, өз мүмкіндігін тануды үйренеді.
2. Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалардың ерекшеліктері
ЕБҚ бар балалар әртүрлі болады. Олардың қатарына:
• Көру, есту қабілеті бұзылған балалар,
• Интеллектуалды дамуында ерекшелігі бар оқушылар,
• Аутизм спектріндегі бұзылыстары бар балалар,
• Сөйлеу қабілетінде қиындықтары бар балалар,
• Эмоциялық немесе мінез-құлықтық ауытқуы бар балалар жатады.
Әр бала – жеке тұлға. Сондықтан мұғалім әр оқушының ерекшелігін ескере отырып, жеке оқыту траекториясын құруы керек.
3. Мұғалімнің рөлі мен міндеттері
Мұғалім – инклюзивті білім берудің негізгі тірегі. Мұғалімнің міндеті – әр оқушыға бейімделген оқыту әдісін таңдап, қолайлы орта қалыптастыру.
Мұғалім:
• Оқушының ерекшелігін түсінуі керек;
• Сыныптағы оқушыларға толеранттылық пен сыйластықты үйретуі қажет;
• Дифференциацияланған оқыту әдістерін қолдануы шарт;
• Арнайы педагогтармен, логопедтермен, дефектологтармен бірлесе жұмыс жасауы қажет.
4. Қолайлы орта құру
ЕБҚ бар балалардың дамуына ықпал ететін факторлардың бірі – физикалық және психологиялық қауіпсіз орта. Бұл үшін:
• Мектеп инфрақұрылымы бейімделуі керек (пандус, арнайы тақталар, т.б.);
• Сыныпта қолайлы атмосфера құрылуы керек;
• Құрдастарының қолдауы маңызды (достық, түсіністік).
Қорытынды
Инклюзивті білім – жай ғана әдіс емес, бұл – адамды қабылдау мәдениеті. Әр бала қоғамның толық мүшесі ретінде қабылдануы тиіс. Мұғалімдердің, ата-аналардың, мектеп ұжымының бірлесе әрекет етуі арқылы ғана ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларға сапалы білім мен бақытты балалық шақ сыйлауға болады.
Инклюзивті орта – бұл тек ЕБҚ бар балаларға емес, барлық оқушылар үшін пайдалы. Себебі ол – түсіністікке, адамгершілікке, қамқорлыққа үйрететін орта.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Инклюзивті білім беру: Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалармен жұмыс жасау
Инклюзивті білім беру: Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалармен жұмыс жасау
Инклюзивті білім беру: Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалармен жұмыс жасау
Кіріспе
Қазіргі білім беру жүйесінде басты мақсат – әрбір баланың толыққанды білім алуына жағдай жасау. Осы тұрғыдан алғанда, инклюзивті білім беру – ерекше білім беру қажеттілігі (ЕБҚ) бар балалардың әлеуметтенуіне, білім алуға тең мүмкіндікке ие болуына бағытталған маңызды бағыт болып отыр. Инклюзия – бұл тек білім беру емес, бұл – адамгершілік, теңдік және қолдау мәдениеті.
Негізгі бөлім
1. Инклюзивті білім берудің мәні мен маңыздылығы
Инклюзивті білім беру – барлық балаларға, оның ішінде мүмкіндігі шектеулі, психологиялық, физикалық немесе әлеуметтік тұрғыдан ерекшеліктері бар оқушыларға жалпы білім беретін мектептерде тең деңгейде білім алуына мүмкіндік беретін жүйе.
Инклюзивті ортада бала:
• қоғамнан шет қалмайды,
• өзінің әлеуетін жүзеге асыруға мүмкіндік алады,
• өзге оқушылармен қатар дамиды,
• өзін бағалауды, өз мүмкіндігін тануды үйренеді.
2. Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалардың ерекшеліктері
ЕБҚ бар балалар әртүрлі болады. Олардың қатарына:
• Көру, есту қабілеті бұзылған балалар,
• Интеллектуалды дамуында ерекшелігі бар оқушылар,
• Аутизм спектріндегі бұзылыстары бар балалар,
• Сөйлеу қабілетінде қиындықтары бар балалар,
• Эмоциялық немесе мінез-құлықтық ауытқуы бар балалар жатады.
Әр бала – жеке тұлға. Сондықтан мұғалім әр оқушының ерекшелігін ескере отырып, жеке оқыту траекториясын құруы керек.
3. Мұғалімнің рөлі мен міндеттері
Мұғалім – инклюзивті білім берудің негізгі тірегі. Мұғалімнің міндеті – әр оқушыға бейімделген оқыту әдісін таңдап, қолайлы орта қалыптастыру.
Мұғалім:
• Оқушының ерекшелігін түсінуі керек;
• Сыныптағы оқушыларға толеранттылық пен сыйластықты үйретуі қажет;
• Дифференциацияланған оқыту әдістерін қолдануы шарт;
• Арнайы педагогтармен, логопедтермен, дефектологтармен бірлесе жұмыс жасауы қажет.
4. Қолайлы орта құру
ЕБҚ бар балалардың дамуына ықпал ететін факторлардың бірі – физикалық және психологиялық қауіпсіз орта. Бұл үшін:
• Мектеп инфрақұрылымы бейімделуі керек (пандус, арнайы тақталар, т.б.);
• Сыныпта қолайлы атмосфера құрылуы керек;
• Құрдастарының қолдауы маңызды (достық, түсіністік).
Қорытынды
Инклюзивті білім – жай ғана әдіс емес, бұл – адамды қабылдау мәдениеті. Әр бала қоғамның толық мүшесі ретінде қабылдануы тиіс. Мұғалімдердің, ата-аналардың, мектеп ұжымының бірлесе әрекет етуі арқылы ғана ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларға сапалы білім мен бақытты балалық шақ сыйлауға болады.
Инклюзивті орта – бұл тек ЕБҚ бар балаларға емес, барлық оқушылар үшін пайдалы. Себебі ол – түсіністікке, адамгершілікке, қамқорлыққа үйрететін орта.
шағым қалдыра аласыз













