Инновациялық
технологияларды балабақшада қолдану
Біз даналықты
үш жолмен үйренеміз:
ойлану - ең ізгі жол;
Еліктеу – ең жеңіл жол;
Тәжірибе жолы – ең ауыр жол.
Бенедикт Спиноз
XXI ғасыр
табалдырығын білім мен ғылымды инновациялық технологиялық бағытты
дамыту мақсатымен аттауымыз үлкен үміттің басты нышаны болып
табылады.Ұрпағы білімді халықтың болашағы бұлыңғыр болмайды деп
дана халқымыз бекерден бекер айтпаса
керек.
«Инновациялық технологиялар – бұл білімнің
басымды мақсаттарымен біріктірілген пәндер мен әдістемелердің: оқу
– тәрбие процесін ұйымдастырудың өзара ортақ тұжырымдамамен
байланысқан жаңа міндеттерінің, мазмұнының, формалары мен
әдістерінің күрделі және ашық жүйелері, мұнда әр позиция
басқаларына әсер етіп, ақыр аяғында баланың дамуына жағымды
жағдайлар жиынтығын құрайды»
Қоғамда
болып жатқан әлеуметтік-экономикалық өзгерістер мен еліміздің білім
беру саласының әлемдік білім кеңістігіне өтуі білім беру саласында,
соның ішінде мектепке дейінгі тәрбиелеу мен оқытуға уақыт талабына
сай өзгерістер енгізуді талап етіп отыр.
Қазіргі
кезеңде білім ғылым саласында инновациялық педагогикалық
технологиялар қаншалықты маңызды болса, мектеп жасына дейінгі
балаларды оқыту мен тәрбиелеуде де педагогикалық технологиялар
ұғымы кеңінен қолданылатын ұғымдардың біріне айналды. Мектеп
жасына дейінгі балаларды дамыту мәселесі мемлекеттік саясаттың
ажырамас бөлігі болып отыр.
Сондықтан
мектепке дейінгі балаларды оқыту мен тәрбиелеудің негізгі мақсаты –
баланың жеке басының қалыптасуы мен дамуы болып отыр.
Жаңа заман баласы ертеңгі еліміздің болашағы. Жаңа заман баласын
қалыптастырып, дамыту үшін, тұлғаның ішкі дүниесі мен оның қыр
сырын анықтап, мүмкіншіліктері мен қабілетінің дамуына жағдай
туғызу қажет.
Әрине, ол
үшін мектепке дейінгі білім беру мекемелерінде балалардың жеке
басының қалыптасуы мен дамуында педагогтардың педагогикалық
технологияларды қолдана білу сауаттылығына да
байланысты.
Сонымен қатар,
мектепке дейінгі мекемелерде инновациялық білім беру құралдарын
қолданудың да маңызы зор. Инновациялық білім беру құралдарына:
аудио, видео, құралдар, компьютер, интерактивті тақта, интернет,
мультимедиялық құрал, электрондық оқулықтар, мен оқу әдістемелік
кешендер, инновациялық ақпараттық банк, инновациялық сайт және тағы
басқалары жатады. Қазіргі таңда көптеген интерактивтік
бағдарламалық бөлімдер, қозғалмалы объектілер құруға мүмкіндік
беретін векторлық және графикалық жабдықтар көптеп шығып, қолданыс
табуда.
Осындай
құралдардың бірі-мультимедиялық оқулықтарды балабақшаларда кеңінен
пайдалану. Бұл жағдайда тәрбиеші әр оқу іс-әрекеттерін бастар
алдында жиі көрнекіліктер ауыстырмаған болар
еді.
Ал, мультимедиялық
оқулықтар арқылы тәрбиеші уақытты тиімді және ұтымды пайдаланар
еді.
Бала бақша баласына мультимедиялық
оқулықтар біріншіден, балалардың қызығушылығын арттырады,
екіншіден, зейін қойып көрумен қатар түсінбеген жерлерін қайта
көруге мүмкіндік алады. Мультимедиялық оқулықтар балабақшада
балаларға арналған таптырмас құрал болып
табылады.
Өйткені,
балалардың зейіні әр түрлі әдемі түстерге, ойыншықтарға, әдемі
суреттерге, әсемдікке әуес болады.
Мультимедиялық электронды оқулықтар бала үшін де,
тәрбиеші үшін де күнде дамытылып отыратын анық түрдегі әдістемелік
жүйе болып табылады.
Мектепке дейінгі мекемелерде ақпараттық қатынастық
технология құралдарын қолданудағы мақсаты - баланың танымдық
қызығушылығын қалыптастыру. Балада танымдық қызығушылықтың болуы
олардың оқу іс-әрекеттерге белсенді, білімінің сапалы болуына,
жағымды мінез құлықтарын қалыптастыруға мүмкіндік
береді.
Интерактивті
тақтаның жетістіктерінің кіші жастағы балаларда оқуға, жаңа білім
алуға деген құштарлық туғызады. Интерактивті тақта ақпаратты
кеңінен ұсыну құралы болып келеді және баланың мотивациясын
күшейтеді. Мультимедиалық технологияларды пайдалану арқылы (түс,
графика, дыбыс, замануи видеотехникалық құралдар) түрлі жағдайлар
мен ортаны моделдеуге болады.