Intelligent energy storage

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Intelligent energy storage

Материал туралы қысқаша түсінік
11 сыныптың бұл тақырыбы күнделікті сабақ жоспарына пайдаланса болады
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 6 STEM


Teacher name:


Date:


Grade: 11

Number present:

absent:

Lesson title

Intelligent energy storage

Learning objectives


11.3.6.1 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

11.4.7.1 - recognise patterns of development in lengthy texts [inter -paragraph level] on a range of more complex and abstract general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

Increase awareness of their attitude toward types of energy and its qualities

Use skills such as brainstorming, discussion to gather information.

Value links

"Creativity and Innovation"

Use of various cognitive tools, knowledge about the world be able to collect (linguistic, reading culture, information, service in the digital environment)

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min












Middle of the lesson

Presentation part.

35 min


Organization moment :

1.Greeting. Warming-up

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

revise the vocabulary from the previous









Ex: 6 P: 55

Allow students time to read the text “Intelligent energy storage” and complete the text with the words. Monitor and help where necessary. Speak about the importance of energy. How is electricity stored?


Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Learners remember previous lesson vocabulary

Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture





Pupils read and complete the text with the words below.

ANSWERS

1 Demand

2 supply

3 renewable sources

4 generated

5 excess energy

6 megawattsy

7 grid


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!




Descriptor:

- read the text

- complete the text with the words

Total: 2 point





Pictures











worksheet








Picture












Ex: 7 P: 55

Go through the task together. Allow students time to come up with ideas and fill in new words. With a weaker class, brainstorm ideas together and write them on the board, e.g. electricity is stored…. Revision of Grammar: Non- defining relative clauses.





Ex:8 P: 55

Listen and write down extra information to make a sentence more detailed. Group work: How can people store excess energy and use it effectively at school or at home? Present your ideas to the class



Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils listen to the podcast about how electricity is stored and complete the sentences with the words below.

ANSWERS

1 rechargeable batteries

2 pumped-storage

3 gravitational energy storage

4 seasonal thermal

Storage


Pupils read the Recycle! box. Then listen again and write down extra information from the recording about the underlined words in 1-4 using non-defining relative clauses.

ANSWERS

1 The rechargeable battery, which uses a chemical reaction, absorbs and releases energy.

2 Photosynthesis, which uses sunlight to make food, is another good example.

3 Pumped-storage systems, which work by having two reservoirs of water, have one higher reservoir than the other.

4 Gravitational energy storage systems use sold weights, which are moved up and down, to store and release energy.

5 The last system, which was mentioned, was seasonal thermal storage

Descriptor:

- listen to the podcast about how electricity

- complete the sentences with the words

Total: 2 point






Descriptor:

- read the Recycle! Box

- write down extra information

Total: 2 point





-Make CCQ questions Yes / No

Total: 1 point


Total: 10 point


Card

Worksheet














End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
02.03.2025
213
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі