Материалдар / Интербелсенді оқыту негізінде бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастырудағы мұғалім келбеті

Интербелсенді оқыту негізінде бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастырудағы мұғалім келбеті

Материал туралы қысқаша түсінік
2. Бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастырудың маңызы. Жаһандану зама¬нында әрбір адамның білім са¬пасын, қабілеттік деңгейін, іскерлік мүмкіндігін анықтайтын адам ресурстарын дамыту мәсе¬лелері күн тәртібіне өткір қой¬ылып, адамның білімі мен білік¬тілігі қазіргі кезеңде мемлекет¬тердің бәсекеге қабілеттілігінің ең маңызды көрсеткішіне айналып отыр. Бәсекеге қабілетті, интел¬лектуалдық күші жетік маман кадрлар болмай, әлемдік бәсекеге төтеп бере алатындай экономика дамымайды
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Қаңтар 2018
485
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Интербелсенді оқыту негізінде бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастырудағы мұғалім келбеті» тақырыбындағыЖубаева Жангуль Онаевна«Өрлеу» БАҰО» АҚ филиалыАқтөбе облысы бойынша ПҚ БАИ«Мектепке дейінгі тәрбие және бастауыш білім» кафедрасыныңаға оқытушысы, педагогика ғылымдарының магистріКОУЧИНГ ЖОСПАРЫ:
  • Белсенді үдерісті орындауды ұйымдастыру кезеңі. «Әр мұғалім – өзіндік тәлім бейнесі» жаттығуы. Түрлі фигуралар бойынша мозайкалық пазлдар топқа бөлу.
  • Бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастырудың маңызы. Бәсекеге қабілеттілікті дамыту жолдары.
  • Интербелсенді оқыту әдістері туралы түсінік. «Оқыту әдістері» шеруі
  • Қазіргі заман мұғалімінің келбеті (имиджі)
  • «Әр мұғалім – өзіндік тәлім бейнесі» жаттығуы бойынша мұғалімдер тез арада өзінің ерекшелігіне сай іс-қимыл не бір сөз арқылы өзінің мұғалімдік келбетін көрсетіп беруі қажет. Тез арада шешім қабылдауы мен шығармашылық ой-өрісі арқау болады. Мәселен, «Менің бейнем – күн! Білім сәулесін төгіп, барлық оқушыға бірдей қараймын.» «Менің бейнем кітапқа келеді. Өйткені, шығармашылығым мен ашылмаған қырларым көп», Мен өзімді еңбек құралына теңеймін. Себебі, өмірде барлығын өз еңбегім мен төзімділігім арқасында жеттім.» т.с.с.
Түрлі фигуралар бойынша мозайкалық пазлдар арқылы топтарға бөлу кезінде «дөңгелек пішінді – қарым-қатынасқа ашық, төртбұрыш – өз-өзіне сенімді, үшбұрыш — Кан-каликтің психологиясына сай озық ойлы, бесбұрыш – шығармашыл, алтыбұрыш – көрқырлы» қасиеттері де ескеріліп, түсінік беріледі.
  • Бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастырудың маңызы.
Жаһандану заманында әрбір адамның білім сапасын, қабілеттік деңгейін, іскерлік мүмкіндігін анықтайтын адам ресурстарын дамыту мәселелері күн тәртібіне өткір қойылып, адамның білімі мен біліктілігі қазіргі кезеңде мемлекеттердің бәсекеге қабілеттілігінің ең маңызды көрсеткішіне айналып отыр. Бәсекеге қабілетті, интеллектуалдық күші жетік маман кадрлар болмай, әлемдік бәсекеге төтеп бере алатындай экономика дамымайды. Қай заманда да өркениеттің өрлеуі интеллектуалдық шығармашылық қабілеттің негізінде іске аспақ.Миға шабуыл. Бәсекеге қабілетті деген тіркесті қалай түсінесіздер?РР таныстырылымы бойынша ой-пікірлерін жинақтау.Қай мағынасы оқыту үдерісінде бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастыруға анықтама бола алады?Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасының мақсаты да экономиканың орнықты дамуы үшін сапалы білімнің қолжетімділігін қамтамасыз ету арқылы адами капиталды дамыту, білімнің бәсекеге қабілеттілігін арттыру деп көрсетілгені де мұғалімдерге үлкен жауапкершілік жүктейді. Оқу мақсаты басымдылығының өзгеруі білім мен тәрбие мазмұнына елеулі түрде ықпал етіп, оны жаңартудың ең басты бағытттарын айқындауға және нақтылы міндеттер белгілеуге мүмкіндік береді. Жаңа мазмұнды оқытудың нәтижелілігі мұғалімнің шеберлігі мен ізденісіне көп байланысты. Бәсекеге қабілетті тұлғаны қалыптастыру ұстаздың білімділігін, жан-жақтылығын және кәсіби шеберлігін талап етері сөзсіз.Мұғалім білімін көтермей, кәсіби шеберлігін шыңдамай, өскелең ұрпаққа тәлім-тәрбие береміз деу қазіргі заман талабына сай келмейді. Оның үдерісінен шығу – біздің міндетіміз. Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі Ұлттық жоспардың қабылдануы – білім саласын жаңарту туралы бастамалардың бірі. Оның мақсаты – алған білімді өмірде тиімді қолдана білуге үйрету. Нәтижесінде тәжірибелік бағыттылығын қамтамасыз ететін қазіргі заманғы технологиялар мен ұстанымдар педагогтардың практикасына табысты енгізілуде. Белсенді оқыту формасында ортақ талқылау мен тәжірибелік тапсырмалар тереңірек игертуге мүмкіндік берді. Сонымен қатар шығармашылық бағытта жұмыс істейтін, тың жаңалықтар ашатын ойлау қабілетімен ерекшеленетін жеке тұлға қалыптастыруға қол жеткізу міндеті іске асырылуда.Бәсекеге қабілеттілікті дамыту жолдары. Топта жұптасып жұмыс жүргізеді.Ой талқы. Болашақта бәсекеге қабілетті бола білетін тұлғаны, яғни оң бағытты «Мен» тұжырымдамасын қалай қалыптастыруға болады?Қабілеттерді қалай дамытуға болады? mp4 бейнематериалы.Ой-тоқтам. Рефлексия. Бірлескен іс-әрекетке, қарым-қатынасқа негізделген оқыту әдістері арқылы дамытуға болады, яғни белсенді оқыту әдістерін қолдану тиімді болып саналады.
  • Интербелсенді оқыту әдістері туралы түсінік. «Әткеншек» әдісімен 5топ талқылайды.
Әлемдік деңгейдегі білім берудің қазіргі парадигмасы білім беруде нәтижеге бағдарлану, оқытуды оқушының жеке тұлғасына бағытталу, ал оқыту әдістерін тұлғааралық қарым-қатынастарға бейімдеу болып отыр. Демек, оқушы білімді дайын күйінде мұғалім түсіндірмесінен алмай, өзінің өмірлік тәжірибесіне сүйену арқылы танымдық «жаңалық” ашуы шығармашылық тапсырмаларды орындау негізінде әр түрлі өнімдер жасауы тиіс. Нәтижесінде оқушының дүниетанымы кеңейіп, өзіндік пікірі мен көзқарасы қалыптасуы керек.Бiздiң ел дамудың демократиялық жолын таңдауына байланысты, бүгiнгi таңда қоғамды шешiм қабылдауға тартудың маңызы арта түстi. Осы бағытта оқушылардың белсендiлiгiн арттыруға мүмкiндiк беретiн әдiстемелiк тәсiлдер и н т е р б е л с е н д i деп аталып жүр. Бұл әдiстердi қолдану сырттай өте жеңiл көрiнгенімен, өзіндік ерекшеліктері мен қиындықтары да бар. Интербелсенді – ағылшынның «өзара әрекет” деген сөзі. Демек, интербелсенді оқыту әдістері тұлғааралық қарым – қатынасқа негізделе отырып, «жеке тұлғаны дамытуға бағытталатын” қазіргі білім беру парадигмасын қанағаттандырады. Сонымен бірге, сапалы білім алудың алғышарттары болып табылатын таным белсенділігі мен ізденіс дербестігін қалыптастырып қана қоймай, ары қарай дамытады.Интербелсенді оқыту әдістері дәстүрлі оқыту әдістерінен оқу үрдісінде оқушылардың өзінің өмірлік тәжірибелерін пайдалану арқылы есте берік сақтауымен, мәліметтерді талдап, жинақтау арқылы жеке және кәсіптік қабілеттерін аша алуымен ерекшеленеді. Дегенмен, интербелсенді оқыту қажетті ақпаратты игеруге уақытты көбірек бөлуді, бағалауда жаңа, күрделі өлшемдерді қолдануды қажет етеді және оқушылардың танымдық іс-әрекетін басқаруда тәжірибесі аз мұғалімдерге көптеген қиындықтар туғызады.Интербелсенді оқыту үдерісін пайдалану — өмірлік жағдаяттарды модельдеуді, рөлдік ойындарды қолдануды, мәселені бірлесіп шешуді қарастырады.  Оқу үдерісінің қандай да бір қатысушысын немесе идеяны (яғни, жақсы оқитындарға ғана назар аудару сияқты) ерекшелеуді шектейді. Бұл  моделге адамгершілікпен, демократиялық жолмен келуді үйретеді.Интербелсенді оқыту – бұл  топтық, өзін-өзі толықтыратын, барлық қатысушылардың өзара әрекетіне негізделген, оқу әрекетіне оқушының қатыспай қалуы мүмкін болмайтын оқыту үдерісін ұйымдастыру.«Оқыту әдістері» шеруі. Аукцион. Топтар шығармашылық идеясымен бөліседі.Бұл тапсырма Блум таксономиясына сай және «сәтті сабақтың бірінші қағидасына» сай мұғалімдердің не білетіндіктерін ортаға салумен үндеседі. Шеруге «аукцион» әдісімен әр топ өз әдісін стикерге жазып, маңызын айтып, соган байланысты орналастырады.Біз есте сақтаймыз? Сұрағы бойынша пікірталас:?  Не оқығанымызды?  Не естігенімізді?  Не көргенімізді?  Не естіп, көргенімізді Нені басқалармен талқылағанымызды?  Өз басымыздан өткізгенімізді Не оқытқанымыздыРефлексия. Глассер бойынша «оқу пирамидасына» сәйкес түсінік беріп, әр сұраққа жауап беру:CASE-CTADY. Оқытудағы белсенді әдістердің бірі «case-ctady» тәсілімен бес топқа кейстер беріледі. Педагогикада оқытудың бірнеше моделін атап көрсетуге болады, сол үш түрі мен интербелсенді әдістерге және олардың маңызы мен нәтижелілігі туралы бес топ өзара талқылап, басқа топтарға түсіндіру тапсырылады:1-топ: Енжар (пассивті) – оқушы оқытудың «объектісі» ролін атқарады (тыңдау және көру). Осы әдістің жақсы және нашар тұстарын басқа топтарға түсіндіредіЕнжар әдіс – мұғалім мен оқушының өзара әрекет формасы. Енжар әдісте мұғалім белсенді рольде болып, оқушылар енжар тыңдаушы роліне енеді. Енжар әдісті ұстанғанда оқушы мен мұғалімнің арасындағы байланыс сұрақ-жауап, өз бетінше жұмыс, тест тапсырмаларын орындату т.б. формалар түрінде өткізіледі.Қазіргі жаңа технологиялар тұрғысынан қарастырғанда енжар әдіс ең тиімсіз әдістеме ретінде қарастыралады. Дегенмен де енжар әдістің де өзіндік тиімді тұстары бар. Яғни шектеулі уақыт аралығында оқушыға көптеген мәліметті, ақпаратты жеткізу. Бұл көп жағдайларда дәріс сабақтарында кеңінен қолданылады.Жалпы енжар әдіс төмендегі сызба негізінде іске асырылады.оқушымұғалім                             оқушыоқушы2-топ: Белсенді (активті) оқушы оқытудың «субектісі» болып шығады (өзіндік жұмыс, шығармашылық жұмыс, лабораториялық-практикалық жұмыс);Белсенді әдіс – сабақ барысында мұғалім мен оқушының белсенді өзара әрекет формасы негізінде анықталып, оқушы тыңдаушы емес, белсенді қатысушы  роліне еніп, мұғаліммен бірдей деңгейде сабаққа ат салысады.3-топ: Интербелсенді әдістер тұлғаның ой-өрісін дамыту, біліктері мен шеберліктерін қалыптастыру, оны өз тәжірибесінде, жаңа жағдайларға байланысты қолдана алу, ой дербестігін кеңейту, заман сұранысына сай ізденімпаздық пен шығармашылыққа негізделген тапсырмалар.Белсенді әдіс пен интербелсенді әдіс арасында айырмашылық бар. Интербелсенді әдіс белсенді әдіске қарағанда ауқымы кеңдеу, бұл әдіс тек қана мұғалім мен оқушы арасында белсенділікке құрылмай, оқушы мен оқушы арасындағы өзара пікірталасқа, ой бөлісуге, өзара бірлесіп негізгі мәселелерді шешуге бағытталған. Интербелсенді әдіске негізделген сабақта оқушылар сабақ мақсатын шешуге бағыт беріп отыру, ал оның белсенді орындаушылары оқушылар. Интербелсенді әдісті төмендегі сызбаға негіздеуге болады.4-топ: Әдіс-тәсілдерді талқылап, басқа топтарға түсіндіру. Интербелсенді оқыту – бұл, ең алдымен оқушы мен мұғалімнің қарым-қатынасы тікелей жүзеге асатын сұхбаттасып оқыту болып табылады. Интербелсенді әдістерді қолдану бүгінгі күннің талабы себебі қазіргі қоғам талабына сай, тұлғаның ой-өрісін дамыту, біліктері мен шеберліктерін қалыптастыру, оны өз тәжірибесінде, жаңа жағдайларға байланысты қолдана алу, ой дербестігін кеңейту, заман сұранысына сай ізденімпаз, шығармашыл тұлғасын қалыптастыру қажет. Жалпы, жаңарған оқыту құрылымы мен ұйымдастырылуы оқушылардың қызығушылығы мен қабілеттеріне, рухани дамуына, олардың өмірлік жоспарларының жүзеге асырылуына бағытталған, көпвариантты және икемді болуы қажет. Интербелсенді оқыту әдістеріне жұптық және топтық жұмыс түрлері: ротация, тыңдайтын үштік, екеуі үйде, үшеуі қонақта, аяқталмаған сөйлем, есептеу ағашы, өз атынан сот, азаматтық тыңдау, іскерлік ойын, өз позицияңды ұстан, жигсо, екі жақты күнделік, дискуссия, дебаттар т.с.с, сондай-ақ, құрылғылар ойлап табу мен жобалар әзірлеу. Интербелсенді оқыту әдістерінің аса көп мөлшері белгілі. Әр ұстаз өз бетінше сыныппен жұмыстың жаңа формаларын ойлап таба алады. Оқушылар бір-біріне сұрақ қойып және оған жауап беруді үйрететін, шағын топтарда жұмыс істеу әдісін сабақтарда жиі қолданылады.(әдістер жинағы беріледі)5-топ: берілген кейстер (слайдтар) бойынша жұмыс жүргізеді. Соңында «Сабақ барысында берілген тақырыптарды меңгерту кезінде сіз қандай әдісті қолданып, қалай өткізер едіңіз?» деген сұрақтарға өздері мысалдар ойлап тауып, жағдаятты бірлесіп шешуі көзделеді.Бұл тапсырмаларды орындату кезінде оқу пирамидасына сәйкес өзара білім беру мен құрдастар тобыныңы өзара түсіндіруі білімді 90% игертуге мүмкін екендігі басшылыққа алынды.Рефлексия. Әдістер бөлімін меңгерту мақсатында «Мұнара жасау» тапсырмасы беріледі. Әр топ газет беттері мен түрлі-түсті қағаздарды, желім, скотч, флипчартты қолданып, бірлесіп мұнара жасап шығарады. Мұнараның биіктігі не қабырғаларының мықты болуының себебін сабақтың мақсат-міндеттеріне сай әдіс-тәсілдерді тиімді қолданумен сабақтастырып, сыни ойлаулары арқасында байланыстырып, түсіндіріп шығуы тиіс.Бұдан шығар қорытынды: Сабақты түрлендіріп, тиімді әдіс-тәсілдерді қолданып, бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастыру мұғалім шеберлігіне тікелей байланысты. Мұғалімнің қөзқарасы мен деонтологиялық ұстанымы, оның құндылығына қарай өз стилі болады.
  • Қазіргі заман мұғалімінің келбеті.
«Айналмалы бекет» әдісімен бес топ яғни бес бекетке сұрақ-тапсырмалар беріледі. 2минут бөліне отырып, әр бекетке барып, тапсырманы орындап шығады.1 бекет: Мұғалім имиджі дегенді қалай түсінесіздер?2 бекет: Мұғалім жұмысындағы 4қиыншылық3 бекет: Мұғалім бойында болатын қасиеттер4 бекет: Мұғалім ісіндегі көрегенділік5 бекет: Болашақтағы мұғалімСлайд-шоу. «Мұғалім имиджіне неліктен көңіл бөлу қажет?» «Бәрі сенің қолыңда» бейнекөрсетілімі.Қорытынды сөз: Интербелсенді оқыту үдерісін ұйымдастыруда мұғалімнің рөлі белсенді емес, бірақ кадр артындағы рөлі ерекше зор. Ол сабаққа өте мұқият және шығармашылықпен дайындалуы керек, тәжірибелік тұрғыдан пайдалы тапсырмалар құрастырып, класта қалыптасатын ынтымақтастық орта туралы ойлануы тиіс.Оқушы тұлғасын қалай жетілдіріп, қалыптастыру да, қай бағытта дамыту да – мұғалім еншісінде. Демек, мұғалім келбеті мен құндылығы қалай болмақ, солай болашақ ұрпақ тәрбиеленіп шығады.                        Бекіту сұрақтары:
  • «Бәсекеге қабілеттілік» ұғымын қалай түсіндірер едің?
  • «Интербелсенді оқытудың» негізгі сипаттамалары қандай?
  • Қандай интербелсенді оқыту әдістері бар?
  • Профессор Леонтьевтің «Педагогикалық технологияны жаттап алып, педагог болуға болмайды» деген сөзіне сіздің пікіріңіз қандай?
  • Қалайша инновациялық педагогикалық әдістер бәсекеге қабілетті тұлғаны тәрбиелеуге көмектеседі?
  • Оқыту пирамидасы бойынша қалай оқытқанда жадымызға жақсы сақтаймыз?
  • «Мұғалім имиджі» (келбеті) ұғымы нені білдіреді?
  • Интербелсенді оқыту үдерісін ұйымдастырудағы мұғалімнің рөлі қандай?
 Пайдаланған әдебиеттер тізімі:
  • Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шiлдедегi N 319 Заңы«Егемен Қазақстан» 2007 жылғы 15 тамыз N 254-256
  • Қазақстан Республикасындағы білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы
  • Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл жоспары
  • «Қазақстан -20150» стратегиясы – инновациялық технологияларды іске қосуда экономикалық қайта жаңғырудың басты парадигмасы» Болысбек А.Қ.Садықова П.А.
  • Әлімов А. Интербелсенді әдістерді жоғарғы оқу орындарында қолдану: оқу құралы. – Алматы, 2009.
  • Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. – М.:Народное образование.-1998
  • Мынбаева А.К., Садвакасова З.М. Инновационные методы обучения, или как интересно преподавать: учебное пособие: 4-е изд., доп. –Алматы, 2010.
  • Зимняя И.А. Педагогикалық психология. Оқулық.Алматы-2005.- 359 бет
  • Педагогика және психология сөздігі. — Алматы, 2002.-254 бет.
 ГЛОССАРИЙ  Адамның дамуы — адамның анатомиялық-физиологиялық пісіп-жетуінде, оның жүйке жүйесі мен психикасының жетілуінде, сонымен бірге танымдық және шығармашылық іс-әректінде, дүниетанымының баюында, ізгілігінде, қоғамдық-саяси көзқарастары мен сенімінде болатын сандық және сапалық өзгерістердің өзара байланысты үрдісіАдамның үйлесімді дамуы (гр. harmonia — байланыс, үндестік, шамаластық) — адамның дене және рухани күштерінің шамалас дамуы, оның білімініңміне мен іс- әрекетінің әртүрлі жақтары мен қызметінің қисынды, қатаң үйлесуі. Адамның ақылының, ерігі мен сезімінің бір бағыттылығына қол жеткізуді көздейтін оның рухани әлемінің рационалды-логикалық және эмоциялы-психологиялық сфераларының келісімдегі айналым процесі.Білім беру мазмұны — оңушылардың меңгеруі, олардың жан-жақты дамуы үшін негіз қамтамасыз ететін, олардың ойлауын, танымдық қызығушылығы мен еңбек іс-әрекетіне дайындығын қамтамасыз ететін білім, іс-әрекет тәсілдері, шығармашылық іс-әрекет тәжірибесі, әлемге эмоциялы құнды қатынас жүйесі.Білім мақсаты — әлеуметтік сұраныспен берілетін және әр түрлі келістер арқылы жүзеге асырылатын білім м.Білім туралы құжат — мемлекеттік аккредитациясы бар және жалпы білім беру мен кәсіптік білім беру мекемесінің қорытынды аттестациясынан өткен адамдарға білімі мен кәсібінің сәйкес деңгейі жөнінде берілетін мемлекеттік үлгідегі құжат.Бағалау — оқыту нәтижесін анықтау үшін қолданылатын тәсіл, оқушының берілген тақырыпты меңгерудегі кемшіліктерін жоюда, оның үлгерімінің нәтижелі болуына ықпал ететін фактор. Бағалау, көбінесе, баға қоюдың синтездік түрі (1-ден 5-ке дейінгі ранг) арқылы жүзеге асады. Сондай-ақ, мектеп тәжірибесіндегі бағалау баға қоюмен ғана шектелетін тәсіл емес, ол материалды меңгеру, меңгермеу фактісімен қатар оның себептерін анықтауға мүмкіндік беретін оқытудың маңызды құрамды бөлігі болып табылады. Жоғары оқу орындарында бағалау рейтингтік әдіс 770 ₸ - Сатып алу
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ