Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Interviews and instructions. How to be successful in an interview.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
|
|
|
Сабақ жоспары
Сабақтың тақырыбы: Interviews and instructions. How to be successful in an interview.
Модуль /пән атауы___Шетел тілі
Дайындаған педагог ____Багдатова Г.А
2021 жылғы "__15-20_" _Наурыз_________
I.Жалпы мәліметтер
1 курс, 19ә,15 топ 2020-2021 оқу жылы_________________
Сабақтың типі: Жалғасы_________
II. Мақсаты, міндеттері:
Білімділік:
· Кәсіби білім алушыларға жұмыс алды тілдесу туралы жалпы түсінік беру.
· Кәсіби білім алушылардың сөздік қорын молайта отырып келер шақты дұрыс қолдана білуге үйрету.
Тәрбиелік:
· Кәсіби білім алушылардың сөйлеу дағдыларын жетілдіру;
· Кәсіби білім алушылардың тақырып бойынша өз пікірін білдіру қабілетін жетілдіру;
Дамытушылық:
· Кәсіби білім алушылардың бақылау, талдау, салыстыру және қорыту қабілеттерін дамыту;
· Сөйлеу әрекетімен байланысты олардың ақыл-ой функцияларын дамыту: логикалық ойлау, есте сақтау, зейін, қабылдау;
II. Оқу сабақтары барысында білім алушылар игеретін кәсіби біліктердің тізбесі
II.1. Күтілетін нәтиже:
1) Сыни тұрғыдан ойлана алады
2) Байланыстырушы жаңа сөздерді қолдана алады
3) Олар мәтінді түсініп, дискуссия жасай алады
II. 2. Бағалау критерийі:
1)Тақырыпты толық ұғынып, сұрақтарға толық жауап беріп, сөйлемдерді дұрыс аударып, тапсырмалар толық орындалып қатесіз болса 90-100%
2) Сұрақтарға толық жауап беріп, аудармада қателері болса, тапсырма орындағанда 2-3қате болса 75-85%
3)Сұрақтар мен тапсырмаларда қате саны көп және аударма жұмысында қателер саны 5тен асса 55-70%
III. Сабақты жабдықтау
1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер
Aspect for Kazakhstan Grade 11 https://expresspublishing.kz/aspect-11/
2 Техникалық құралдар, материалдар
Interactive board Computer Смартфон
Аудио материалдар
IV. Сабақтың барысы
Start |
Organizing moment. Teacher: Good morning, dear children! Pupils: Good morning, our teacher! Teacher: Are you ready for the lesson? Pupils: Yes, we are. Teacher: Fine! I am glad to hear it! |
|
2min |
Phonetic exercises
|
|
10 min |
Checking up the home task |
|
2 min |
New lesson - Interviews and instructions. How to be successful in an interview. Discussion about interviews:
|
|
|
New words Interviewer, talent, calling(for), accomplishments, career etc,. |
|
Reading and listening 15 min |
The Creative Mind 1 What is the secret to the world’s most creative minds — the minds of resourceful inventors, innovative scientists, and inspired artists? Such individuals are certainly intelligent, but intelligence cannot be the key, as numerous studies have shown that a high IQ alone does not lead to creativity. Creative thinkers seem to have a special way of thinking. Creativity researcher and neuroscientist Nancy Andreasen, in a 2014 Atlantic Magazine article, describes creative people as “better at recognizing relationships, making associations and connections, and seeing things in an original way— seeing things that others cannot see.” For example, in the early 2000s, Jack Dorsey, one of the founders of Twitter, tried to use text alerts to improve the system for reserving and sending out taxis. Today, most taxi services use a version of Dorsey’s original idea. 2 So what are the requirements for creativity? Psychologists contend that there are actually two levels of creative thinking which they refer to as “Big C” and “small c.” Big C creativity applies to breakthrough ideas, ones that may change the course of a field or even history. Small c creativity refers to everyday creative problem solving. 3 Andreasen and others investigating the sources of creativity have noted that small c creativity does not always lead to Big C breakthroughs. True creative geniuses seem to have additional characteristics, ones that do not always fit in well with societal norms. These people seem wired to seek novelty, take risks, and push limits in their explorations. The reward centers in their brains seem to need more than the average amount of stimulation in order to release dopamine, the chemical that triggers feelings of pleasure. As children, they were often unable to sit still, unable to focus on their lessons, instead, always looking for something new and interesting to capture their attention. Today, children who display this kind of behavior are often labeled ADHD2 because they cause problems in the classroom. 4 Creativity, with a big or small c, takes time. We tend to think of breakthroughs as coming in a sudden flash of genius, but this is rarely the case. Ideas often evolve and form over a long period. In fact, many of history’s most creative people have a reputation as procrastinators. Martin Luther King, Jr., reportedly wrote his “I Have a Dream” speech at ten o’clock the night before he delivered it, though it had mostly likely gone through a long period of “preparation and incubation” in his mind before that.
|
https://expresspublishing.kz/aspect-11/ Audio |
10 min |
Future SimpleFuture simple tense use:
We use "will" to express a decision that we make spontaneously in the present moment. Examples:
We can use "will" to describe future facts.
We can use "will" or "be going to" make predictions: We often use "think" to express an opinion I think it will rain tomorrow. / It'll rain tomorrow.
Examples:
We can use "will" in the future simple tense to invite people to future events.
Бағалау критерийі: 1)Тапсырманы толық ұғынып, сұрақтарға толық жауап беріп, сөйлемдерді дұрыс аударып, тапсырмалар толық орындалып қатесіз болса 90-100% 2) Сұрақтарға толық жауап беріп, аудармада қателері болса, тапсырма орындағанда 2-3қате болса 75-85% 3)Сұрақтар мен тапсырмаларда қате саны көп және аударма жұмысында қателер саны 5тен асса 55-70% |
|
5 min |
Reflection
|
V. Hometask: Make a presentation