Материалдар / Interviews and instructions. How to be successful in an interview.
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Interviews and instructions. How to be successful in an interview.

Материал туралы қысқаша түсінік
бұл материалда қалай интервьюді сәтті жазуға болатыны жайлы сабақ жоспары жасалған. Бұл материал алқылы студенттер өзіне көп мағлұмат ала алады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Сәуір 2022
943
3 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады




«М.О.Әуезов атындағы педагогикалық колледжі» КМҚК


Сабақ жоспары


Сабақтың тақырыбы: Interviews and instructions. How to be successful in an interview.

Модуль /пән атауы___Шетел тілі

Дайындаған педагог ____Багдатова Г.А

2021 жылғы "__15-20_" _Наурыз_________

I.Жалпы мәліметтер

1 курс, 19ә,15 топ 2020-2021 оқу жылы_________________

Сабақтың типі: Жалғасы_________

II. Мақсаты, міндеттері:

Білімділік:

· Кәсіби білім алушыларға жұмыс алды тілдесу туралы жалпы түсінік беру.

· Кәсіби білім алушылардың сөздік қорын молайта отырып келер шақты дұрыс қолдана білуге үйрету.

Тәрбиелік:

· Кәсіби білім алушылардың сөйлеу дағдыларын жетілдіру;

· Кәсіби білім алушылардың тақырып бойынша өз пікірін білдіру қабілетін жетілдіру;

Дамытушылық:

· Кәсіби білім алушылардың бақылау, талдау, салыстыру және қорыту қабілеттерін дамыту;

· Сөйлеу әрекетімен байланысты олардың ақыл-ой функцияларын дамыту: логикалық ойлау, есте сақтау, зейін, қабылдау;

II. Оқу сабақтары барысында білім алушылар игеретін кәсіби біліктердің тізбесі

II.1. Күтілетін нәтиже:

1) Сыни тұрғыдан ойлана алады

2) Байланыстырушы жаңа сөздерді қолдана алады

3) Олар мәтінді түсініп, дискуссия жасай алады

II. 2. Бағалау критерийі:

1)Тақырыпты толық ұғынып, сұрақтарға толық жауап беріп, сөйлемдерді дұрыс аударып, тапсырмалар толық орындалып қатесіз болса 90-100%

2) Сұрақтарға толық жауап беріп, аудармада қателері болса, тапсырма орындағанда 2-3қате болса 75-85%

3)Сұрақтар мен тапсырмаларда қате саны көп және аударма жұмысында қателер саны 5тен асса 55-70%

III. Сабақты жабдықтау

1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер

Aspect for Kazakhstan Grade 11 https://expresspublishing.kz/aspect-11/

2 Техникалық құралдар, материалдар

Interactive board Computer Смартфон

Аудио материалдар

IV. Сабақтың барысы










Start

Organizing moment.

Teacher: Good morning, dear children!

Pupils: Good morning, our teacher!

Teacher: Are you ready for the lesson?

Pupils: Yes, we are.

Teacher: Fine! I am glad to hear it!



2min

Phonetic exercises


10 min

Checking up the home task


2 min

New lesson - Interviews and instructions. How to be successful in an interview.

Discussion about interviews:

  • What do you know about interviews and instructions?

  • How to be successful in an interview.



New words

Interviewer, talent, calling(for), accomplishments, career etc,.


Reading and listening 15 min

The Creative Mind

1 What is the secret to the world’s most creative minds — the minds of resourceful inventors, innovative scientists, and inspired artists? Such individuals are certainly intelligent, but intelligence cannot be the key, as numerous studies have shown that a high IQ alone does not lead to creativity. Creative thinkers seem to have a special way of thinking. Creativity researcher and neuroscientist Nancy Andreasen, in a 2014 Atlantic Magazine article, describes creative people as “better at recognizing relationships, making associations and connections, and seeing things in an original way— seeing things that others cannot see.” For example, in the early 2000s, Jack Dorsey, one of the founders of Twitter, tried to use text alerts to improve the system for reserving and sending out taxis. Today, most taxi services use a version of Dorsey’s original idea.

2 So what are the requirements for creativity? Psychologists contend that there are actually two levels of creative thinking which they refer to as “Big C” and “small c.” Big C creativity applies to breakthrough ideas, ones that may change the course of a field or even history. Small c creativity refers to everyday creative problem solving.

3 Andreasen and others investigating the sources of creativity have noted that small c creativity does not always lead to Big C breakthroughs. True creative geniuses seem to have additional characteristics, ones that do not always fit in well with societal norms. These people seem wired to seek novelty, take risks, and push limits in their explorations. The reward centers in their brains seem to need more than the average amount of stimulation in order to release dopamine, the chemical that triggers feelings of pleasure. As children, they were often unable to sit still, unable to focus on their lessons, instead, always looking for something new and interesting to capture their attention. Today, children who display this kind of behavior are often labeled ADHD2 because they cause problems in the classroom.

4 Creativity, with a big or small c, takes time. We tend to think of breakthroughs as coming in a sudden flash of genius, but this is rarely the case. Ideas often evolve and form over a long period. In fact, many of history’s most creative people have a reputation as procrastinators. Martin Luther King, Jr., reportedly wrote his “I Have a Dream” speech at ten o’clock the night before he delivered it, though it had mostly likely gone through a long period of “preparation and incubation” in his mind before that.


https://expresspublishing.kz/aspect-11/

Audio


10 min

Future Simple

Future simple tense use: 

  1. Spontaneous (unplanned) future decisions (will)

We use "will" to express a decision that we make spontaneously in the present moment. Examples:

  • (The phone rings)  I’ll answer it.

  • Is it midnight already? I think I'll go to bed now.

  1. For future facts (will)

We can use "will" to describe future facts.

  • Tomorrow, the sun will rise at 8:30 and will set at 5 PM.

  1. Predictions based on opinion

We can use "will" or "be going to" make predictions: We often use "think" to express an opinion

I think it will rain tomorrow. / It'll rain tomorrow.

  1. Future plans / decisions with the main verb "be" (will). As noted above, we use "be going to" to express future actions that are planned  in advance and "will" for spontaneous  decisions. However, if the main verb is "be," we can use "will" to express a future action - even if  it is for a firm plan or decision made in advance.

Examples:

  • We'll be in Washington tomorrow for a conference.

  • Will you be at home later?

  1. To make an invitation (will)

We can use "will" in the future simple tense to invite people to future events.

  • Will you marry me?

  • Yes! Will you come with me to tell my parents the good news?

Бағалау критерийі:

1)Тапсырманы толық ұғынып, сұрақтарға толық жауап беріп, сөйлемдерді дұрыс аударып, тапсырмалар толық орындалып қатесіз болса 90-100%

2) Сұрақтарға толық жауап беріп, аудармада қателері болса, тапсырма орындағанда 2-3қате болса 75-85%

3)Сұрақтар мен тапсырмаларда қате саны көп және аударма жұмысында қателер саны 5тен асса 55-70%


5 min

Reflection

  • Мен тақырыпты толық ұғындым

  • Мен тақырыпты толық түсінбедім. Түсініксіз болған тапсырманы астыға жазыңыз

  • Мен тақырыпты ұқпадым тапсырмалар түсініксіз.

V. Hometask: Make a presentation

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!