Into Space

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Into Space

Материал туралы қысқаша түсінік
Into Space
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 4

Unit 7: Journey into Space

Lesson 54

Teacher name:

Алжаппарова ГТ

Date:


Grade: 4 А,Б,Д,Ж,З,Е

Number present:

absent:

Lesson title

Into Space 1

Learning objectives


4.1.5.1 identify initial, middle and final phonemes and their combination;

4.2.6.1 exchange replicas in simple dialogues on a wide range of topics;

Lesson objectives

Learners will be able to:

-talk about space.


Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Lead – In.


Teacher tellsvalues of this month. The ability to value work, the results of one’s own and others’ work, the ability to assess the contribution of work results to the development of the country and society.


The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere


Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.

Students say different words from the picture


Learners remember previous lesson vocabulary


Learners answer the questions




The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

- remembers the lesson passed

Point 1

Assessment criteria

make basic statements related to personal information, peopleand objects


Assessment sheet Kazakh yurt


Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex:1 P:101

Put the Journey into space poster up on the board. Point to the pictures, one at a time, and say the corresponding words.

Elicit answers from individual pupils. Then say and write on the board: Earth. Explain to the pupils that Earth is.

The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each picture in random order. Ask individual pupils to name them.


Ex: 2 P: 101

Explain the activity. Allow the pupils some time to match the pictures with the correct words. Play the CD. The pupils listen and check their answers.



Ex: 3 P: 101

Look at the task. Read the statement and find correct answer.

Teacher gives this task to check students general comprehension.


Ex: 4 P: 101

Refer the pupils to the picture and have a picture discussion. Read the example aloud and explain the activity. Allow the pupils some time to look at the picture and complete the activity. Ask individual pupils to answer. Ask the rest of the class for verification.


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


learnerslook at the picture. Would you like to travel into space? Why?/Why not? Do you know any planets bigger than Earth?

ANSWERS

I would like to travel onto space to visit other planets. Jupiter, Saturn, Uranus and Neptune are bigger than Eaarth.


learnerscan you find these in the picture on page 100? Match. Then listen and check

ANSWERS

2 I 3 h 4 f 5 d 6 b 7 g 8 e 9 c



learnersread and write

ANSWERS

2 space ship

3 spacesuit

4 telescope

5 space station

6 alien


learnerslook and read. Write yes or no.

ANSWERS

2 no

3 no

4 yes

5 no



Descriptor:

- look at the picture-1

- answer the question-1

Total: 2 point

Descriptor:

-find these in the picture on page-2

-match the pictures with the correct words-2

Total: 3 point









Descriptor:

- read and match

Total: 2 point


-Make CCQ questions Yes / No


Total points 10


Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK


Traffic light method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.


Poster Success





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.04.2025
264
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі