Into Space 2 Smiles_4

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Into Space 2 Smiles_4

Материал туралы қысқаша түсінік
Into Space 2 Smiles 4 сынып
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 4

Unit 7: Journey into Space

Lesson 55

Teacher name:

Yesbolganova G.A

Date:

120 B.Momyshuly

Grade: 4 А,Ә,Б

Number present:

absent:

Lesson title

Into Space 2

Learning objectives


4.1.5.1 identify initial, middle and final phonemes and their combination;

4.3.3.1 identify ideas in short simple texts related to a wide range of general and educational topics;

4.5.5.1 using question pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of when asking questions on a wide range of familiar topics;

Lesson objectives

Learners will be able to:

- to talk about holidays.


Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Lead – In

.


Teacher tells values of this month. The ability to treat the results of other people's work with care.


The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere


Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.

Students say different words from the picture


Learners remember previous lesson vocabulary


Learners answer the questions




The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

- remembers the lesson passed

Point 1

Assessment criteria

make basic statements related to personal information, people and objects




Assessment sheet Kazakh yurt

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex:5 P:102

Put the picture flashcards up on the board. Point to them, one at a time, and name them. The pupils repeat, chorally and/or individually. Then point to the picture flashcards in random order. Ask individual pupils to name them.


Ex: 6 P: 102

Refer the pupils to the pictures and elicit the new vocabulary. Read the example aloud and explain the activity. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.



Ex: 7 P: 103

Say, then write on the board: Who is he? Underline the word in bold. The pupils repeat, chorally and/or individually. Then point to a pupil and ask: Who is he? Elicit the name of the pupil, (e.g. Berik). Say, then write on the board: He's Berik. Underline the word in bold. Explain that we use the interrogative pronoun who to ask about people. Repeat to present the rest of the interrogative pronouns. Explain that we use how old to ask about age, why to ask for reason, what to ask about objects/actions, where to ask about position/ location, and when to ask about time.


learners listen, point and repeat.

ANSWERS

Student’s own answer.







learners the Zorby family is visiting Earth on holiday. What do they want to do? Read and complete. Then match the pictures to the aliens.

ANSWERS

2 souvenirs - f

3 sightseeing – e

4 goggles – c

5 hiking – d

6 sunscreen, swimsuit, sunbathe - a


learners Flop is getting ready for holiday. Read and complete the dialogue.

ANSWERS

Where are you going?

Who are you going with?

How many days are you staying?

What are you doing there?

When are you leaving?



Descriptor:

- point to them-2

- repeat, chorally and/or

individually -1

Total: 3 point

Descriptor:

- read the example aloud -1

- match the pictures to the aliens-2

Total: 3 point


Descriptor:

- Read and complete the dialogue-1

- answer the question-2

Total: 3 point


-Make CCQ questions Yes / No

Total points 10



Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK


Traffic light method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.


Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
16.04.2025
127
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі