Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Shape1

    Д. Қонаев атындағы

    аграрлық техникалық колледж

    директорының оқу жұмыстары

    жөніндегі орынбасары:

    __________ Э.Сидиков

    «_____» «______» 20____ж.






    PПрямая соединительная линия 2 Прямая соединительная линия 8 Прямая соединительная линия 9 Прямая соединительная линия 10 lan of the Lesson

    Groups:

    тПрямая соединительная линия 7 гн 9-

    232





    Plan number:

    21

    Date of the lesson:











    Theme of the lesson:

    Investigate and report on the functions of the brain

    Continuous :

    1 hour (45 min)

    Location of event:

    №_______

    Aim of the lesson:

    10.2.3 understand the detail of an argument in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics;

    10.3.7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics;

    10.4.8 use a wide range of familiar and unfamiliar paper and digital reference resources to check meaning and extend understanding;

    Tasks of the lesson:

    1) To give information about new theme.

    2) to use skills during comunication, during the life.

    Expected result:

    All learners will be able to:

    Know the key words from the text «One brain or two»

    Most learners will be able to:

    Understand the main idea of the text «One brain or two»

    Some learners will be able to:

    Express the points of view about the text «One brain or two»

    Type of the lesson:

    New lesson

    Teaching methods, methodological approaches, pedagogical techniques, pedagogical technologies:

    Taxonomy Blum


    Lesson Equipment: Poster, layout, textbook


    Educational and methodological equipment, reference literature : Jenny Dooley, Bob Obee “Action”; Jenny Dooley, Bob Obee “Aspect”;

    Contact information of the teacher:

    Full Name:



    Lesson progress

    Time

    (hour)

    Teacher's actions

    Student’s action

    Training resources and materials

    1

    2

    3

    4

    5

    1. Organization moment


    2min

    1.Check the list of students by Journal.

    2.Pay attention to the appearance of students.

    Self assessment

    Teacher give students cards

    Put your marks in this cards for every task

    The headman of the group reported on the students.

    Literature


    1. Checking the completion of homework.

    1. min

    1. 1 Do you buy anything online?

    2. How many times do you laugh ever day?

    3. How many words do you say in a day?

    4. Where can you send a letter to one of your friends?

    5. Name a friend who sings very well.

    6. Have you got a lot of friends/online friends?

    7. On weekdays, what time do you get up?

    8. Name a friend who studies very hard.

    9. Where can you find a police officer when you need help?

    10. What is one specific food that you hate?

    11. How much sugar do you have in your coffee?

    12. Were you a very shy child?




    Students answer the questions with French fired method.

    Poster, layout, textbook

    3. Preparation of students for work at the main stage.

    5 min

    Watch the video and answer the questions

    1)What is the main topic of the video?

    2)What new information did you get from the video?

    Students focused on listening to a new lesson.

    https://www.youtube.com/watch?v=hSCCFkVMVEw&t=17s

    4.Approval of new knowledge and methods of activity.

    13 min

    Vocabulary

    The human brain- Адам миы-

    Brain technology - Ми жұмысының технологиясы

    Neurons- Нейрондар

    The cerebrum- Ми

    The cerebellum - Мишық

    The Brainstem Ми діңі

    5 Facts about human brain

    The largest part of the brain is the cerebrum, making up about 85% of the brain's weight. The cerebrum allows a person to think and control voluntary muscles, which a person is able to control. A person can kick a ball, walk down, the street, or jump in the air because they control the muscles and movements.

    The cerebrum is active when a person is thinking during a test, making decisions, or playing a video game. Memory is a part of the cerebrum, including short-term memory, recalling a morning event, or long-term, a memory from several years ago.

    The cerebrum has two halves, one on each side of the head. The right half helps a person think about abstract things like art, music, colors, shapes, and other parts of the imagination. The left half is more analytical, which helps a person speak, make logical decisions, do math problems, and reason. Scientists are unsure about which half of the brain controls the left or right side of the body.

    The cerebellum controls a person's balance, movement, and coordination. This includes how a person stands, moves, and balances. The cerebellum is located in the back of the brain under the cerebrum, but it is only about one-eighth the size of the cerebrum, though it is a vital part of the brain. Without the cerebellum a person would not have very little ability to move.

    The brain stem, also small, is responsible for all of the functions of the body for a person to remain alive, including breathing, food digestion, and blood circulation. Located below the cerebrum, in front of the cerebellum, it connects the rest of the brain to a person's spinal cord. The brain stem controls involuntary muscles, working on their own without the help or thought. The muscles are located in the heart, stomach or other parts of the body. It tells the heart to pump blood to the body, and stomach muscles to break food down. The brain stem is also the pipeline sending and receiving millions of messages back and forth between the brain and the body.

    1) Which part of the brain is responsible for short and long-term memory?

    A: Brain stem

    B: Cerebrum

    C: Cerebellum

    D: Pituitary gland

    2) The normally healthy man was having trouble balancing himself as he walked down the street. Which of the following parts of the brain may not have been functioning properly?

    A: Cerebellum

    B: Cerebrum

    C: Hypothalamus

    D: Amygdala

    3) The talented artist became famous not only for her paintings, but also for her poetry. Which part of her brain was most likely functioning very well?

    A: Left half of the cerebrum

    B: Left half of the cerebellum

    C: Right half of the cerebrum

    D: Right half of the cerebellum

    4) Which of the following is an example of an involuntary muscle?

    A: Arm

    B: Leg

    C: Finger

    D: Heart

    5) Which of the following pars of the brain is like a pipeline which sends the messages back and forth between the body and brain?

    A: Pituitary gland

    B: Cerebellum

    C: Amygdala

    D: Brain stem

    6) Which parts of the brain may not have been working properly when the boy in the hospital stopped growing and did not sweat even in hot temperatures?

    A: Hypothalamus and pituitary gland

    B: Amygdala and hypothalamus

    C: Pituitary gland and brain stem

    D: Cerebellum and pituitary gland

    Group work: make a circle and write the words about human brain



    Poster, layout, textbook

    5. Application of knowledge and methods



    15 min

    Ex.2 p.70 SB Read the sentences (1-8) and decide if they are True, False or Doesn`t say.





    Questions and answers based on the received data

    Poster, layout, textbook

    6. Reflection on the lesson


    3 min




    During the lesson, the student

    1. "What does he know?"

    2. "What does he want to know?"

    3. Жүктеу
      ЖИ арқылы жасау
      ЖИ арқылы жасау
      bolisu
      Бөлісу
      1 - айлық
      Материал тарифі
      -96% жеңілдік
      00
      05
      00
      ҚМЖ
      Ашық сабақ
      Тәрбие сағаты
      Презентация
      БЖБ, ТЖБ тесттер
      Көрнекіліктер
      Балабақшаға арнарлған құжаттар
      Мақала, Эссе
      Дидактикалық ойындар
      және тағы басқа 400 000 материал
      Барлық 400 000 материалдарды шексіз
      жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
      1 990 ₸ 49 000₸
      1 айға қосылу
      Материалға шағымдану

      Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

      Жариялаған:
      Юлдашова Севара Муратжановна
      01 Сәуір 2024
      293
      Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

      Investigate and report on the functions of the brain

      Тақырып бойынша 11 материал табылды

      Investigate and report on the functions of the brain

      Материал туралы қысқаша түсінік
      Know the key words from the text «One brain or two»Understand the main idea of the text «One brain or two»Express the points of view about the text «One brain or two»
      Материалдың қысқаша нұсқасы

      Shape1

      Д. Қонаев атындағы

      аграрлық техникалық колледж

      директорының оқу жұмыстары

      жөніндегі орынбасары:

      __________ Э.Сидиков

      «_____» «______» 20____ж.






      PПрямая соединительная линия 2 Прямая соединительная линия 8 Прямая соединительная линия 9 Прямая соединительная линия 10 lan of the Lesson

      Groups:

      тПрямая соединительная линия 7 гн 9-

      232





      Plan number:

      21

      Date of the lesson:











      Theme of the lesson:

      Investigate and report on the functions of the brain

      Continuous :

      1 hour (45 min)

      Location of event:

      №_______

      Aim of the lesson:

      10.2.3 understand the detail of an argument in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics;

      10.3.7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics;

      10.4.8 use a wide range of familiar and unfamiliar paper and digital reference resources to check meaning and extend understanding;

      Tasks of the lesson:

      1) To give information about new theme.

      2) to use skills during comunication, during the life.

      Expected result:

      All learners will be able to:

      Know the key words from the text «One brain or two»

      Most learners will be able to:

      Understand the main idea of the text «One brain or two»

      Some learners will be able to:

      Express the points of view about the text «One brain or two»

      Type of the lesson:

      New lesson

      Teaching methods, methodological approaches, pedagogical techniques, pedagogical technologies:

      Taxonomy Blum


      Lesson Equipment: Poster, layout, textbook


      Educational and methodological equipment, reference literature : Jenny Dooley, Bob Obee “Action”; Jenny Dooley, Bob Obee “Aspect”;

      Contact information of the teacher:

      Full Name:



      Lesson progress

      Time

      (hour)

      Teacher's actions

      Student’s action

      Training resources and materials

      1

      2

      3

      4

      5

      1. Organization moment


      2min

      1.Check the list of students by Journal.

      2.Pay attention to the appearance of students.

      Self assessment

      Teacher give students cards

      Put your marks in this cards for every task

      The headman of the group reported on the students.

      Literature


      1. Checking the completion of homework.

      1. min

      1. 1 Do you buy anything online?

      2. How many times do you laugh ever day?

      3. How many words do you say in a day?

      4. Where can you send a letter to one of your friends?

      5. Name a friend who sings very well.

      6. Have you got a lot of friends/online friends?

      7. On weekdays, what time do you get up?

      8. Name a friend who studies very hard.

      9. Where can you find a police officer when you need help?

      10. What is one specific food that you hate?

      11. How much sugar do you have in your coffee?

      12. Were you a very shy child?




      Students answer the questions with French fired method.

      Poster, layout, textbook

      3. Preparation of students for work at the main stage.

      5 min

      Watch the video and answer the questions

      1)What is the main topic of the video?

      2)What new information did you get from the video?

      Students focused on listening to a new lesson.

      https://www.youtube.com/watch?v=hSCCFkVMVEw&t=17s

      4.Approval of new knowledge and methods of activity.

      13 min

      Vocabulary

      The human brain- Адам миы-

      Brain technology - Ми жұмысының технологиясы

      Neurons- Нейрондар

      The cerebrum- Ми

      The cerebellum - Мишық

      The Brainstem Ми діңі

      5 Facts about human brain

      The largest part of the brain is the cerebrum, making up about 85% of the brain's weight. The cerebrum allows a person to think and control voluntary muscles, which a person is able to control. A person can kick a ball, walk down, the street, or jump in the air because they control the muscles and movements.

      The cerebrum is active when a person is thinking during a test, making decisions, or playing a video game. Memory is a part of the cerebrum, including short-term memory, recalling a morning event, or long-term, a memory from several years ago.

      The cerebrum has two halves, one on each side of the head. The right half helps a person think about abstract things like art, music, colors, shapes, and other parts of the imagination. The left half is more analytical, which helps a person speak, make logical decisions, do math problems, and reason. Scientists are unsure about which half of the brain controls the left or right side of the body.

      The cerebellum controls a person's balance, movement, and coordination. This includes how a person stands, moves, and balances. The cerebellum is located in the back of the brain under the cerebrum, but it is only about one-eighth the size of the cerebrum, though it is a vital part of the brain. Without the cerebellum a person would not have very little ability to move.

      The brain stem, also small, is responsible for all of the functions of the body for a person to remain alive, including breathing, food digestion, and blood circulation. Located below the cerebrum, in front of the cerebellum, it connects the rest of the brain to a person's spinal cord. The brain stem controls involuntary muscles, working on their own without the help or thought. The muscles are located in the heart, stomach or other parts of the body. It tells the heart to pump blood to the body, and stomach muscles to break food down. The brain stem is also the pipeline sending and receiving millions of messages back and forth between the brain and the body.

      1) Which part of the brain is responsible for short and long-term memory?

      A: Brain stem

      B: Cerebrum

      C: Cerebellum

      D: Pituitary gland

      2) The normally healthy man was having trouble balancing himself as he walked down the street. Which of the following parts of the brain may not have been functioning properly?

      A: Cerebellum

      B: Cerebrum

      C: Hypothalamus

      D: Amygdala

      3) The talented artist became famous not only for her paintings, but also for her poetry. Which part of her brain was most likely functioning very well?

      A: Left half of the cerebrum

      B: Left half of the cerebellum

      C: Right half of the cerebrum

      D: Right half of the cerebellum

      4) Which of the following is an example of an involuntary muscle?

      A: Arm

      B: Leg

      C: Finger

      D: Heart

      5) Which of the following pars of the brain is like a pipeline which sends the messages back and forth between the body and brain?

      A: Pituitary gland

      B: Cerebellum

      C: Amygdala

      D: Brain stem

      6) Which parts of the brain may not have been working properly when the boy in the hospital stopped growing and did not sweat even in hot temperatures?

      A: Hypothalamus and pituitary gland

      B: Amygdala and hypothalamus

      C: Pituitary gland and brain stem

      D: Cerebellum and pituitary gland

      Group work: make a circle and write the words about human brain



      Poster, layout, textbook

      5. Application of knowledge and methods



      15 min

      Ex.2 p.70 SB Read the sentences (1-8) and decide if they are True, False or Doesn`t say.





      Questions and answers based on the received data

      Poster, layout, textbook

      6. Reflection on the lesson


      3 min




      During the lesson, the student

      1. "What does he know?"

      2. "What does he want to know?"

      3. Жүктеу
        bolisu
        Бөлісу
        ЖИ арқылы жасау
        Файл форматы:
        docx
        Шет тілі Ашық сабақ Басқа
        01.04.2024
        293
        Жүктеу
        ЖИ арқылы жасау
        Жариялаған:
        Юлдашова Севара Муратжановна
        Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
        шағым қалдыра аласыз
        Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
        Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
        Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
        Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
        Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
        Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
        Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
        Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
        Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
        Министірлікпен келісілген курстар тізімі

        Химия пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Тарих пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Биология пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Ағылшын тілі пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        География пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Информатика пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Мектепке дейінгі білім беру

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Дене шынықтыру

        пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Білім алушылардың білім сапасын арттыру

        мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Инклюзивті білім беру

        жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ
        Ғылыми-әдістемелік орталығы
        Редакциямен байланыс
        +7 (771) 234-55-99
        Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
        жұма, 9:00 – 18:00
        Мекенжай:
        Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
        4 этаж, 406-кабинет
        Электронды пошта
        ustaztilegi@gmail.com
        Сведения об организации
        Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
        Политика конфиденциальности
        Сведения об организации