Принцип (латын сөзі) - басшылыққа алатын идея, негізгі талап, қағида.
Білім беруді ізгілендіру технологиясы (Ш.А.Амонашвили бойынша):
Мақсаты:
Баланың жеке қасиетін аша отырып, азамат етіп тәрбиелеу. Баланың жаны мен жүрегіне жылылық ұялату, танымдық күшін қалыптастыру және дамыту, білімін кеңейтуге, тереңдетуге жағдай жасау.
Ерекшеліктері:
ынтымақтастық педагогикасы тұжырымдалады;
бала психикасы дамуға, есеюге және еркіндікке құштарлығын қалыптастыру;
әсемдікті, әдемілікті сезіну, қабылдау;
рухани жетілдіру;
ізгілікті, жеке қарым-қатынас жасау;
ата-анамен бірлесіп жұмыс істеу;
оқыту мен тәрбиелеудің бірлігі.
![]()
Амонашвили Шалва Александрович 1931 жылы 8 наурызда Тбилиси қаласында дүниеге келген. Амонашвили психология ғылымдарының докторы, профессор; Ресей білім беру Академиясының академигі, Ресей Федерациясының Мемлекеттік сыйлығының Лауреаты; Украина педагогика ғылым академиясының шетелдік мүшесі;
Педагогикалық процестің ізгілікті болуын жақтаушы жəн оны дамытушы – Шалва Амонашвили. Оның басты еңбектерінің бірі «Ізгілік педагогикасы жайлы ойлар» деп аталады. Бұл еңбегінде ол авторитарлы білім беруді қатты сынға алады. Ол өз еңбегінде көп жағдайда экперименталды-педагогикалық процеске жəне оның нəтижесіне сүйенеді. Авторитарлы жүйенің қалыптасуын тарихи салдармен байланыстырады, яғни консерватизмнің басымдылығы. Сондықтан да ол көптеген идеялардың, бастамалардың дамуына тосқауыл болды. Əр бала туылғаннан бастап белгілі бір миссиямен туылады деп санайды, яғни əр бала өзіне тəн нышан,белгілермен туылады дейді. Сол ерекшеліктерді дамыту үшін авторитарлы білім беруді жойып, ізгілендіру арқылы жүргізіледі деп атап өткен. Сонымен гумандық педагогика баланы өзіндік табиғи ерекшеліктерімен қабылдайды. Білім берудің ізгілендіру технологиясының негізін қалаған Ш.А. Амонашвили. Әрбір бала-керемет рухани күш иесі.Кез-келген мұғалім әр балаға рухани күш иесі ретінде қарау керек. Мұғалімнің мұндай көзқарасы баланың белсенділігін арттырады. Білімге деген құштарлығын көбейтеді. Балаға сеніммен қарау баланы тек қуаттандыра түседі. Баланың ішкі жан дүниесін қуаныш отын сыйлау керек Ш.Амонашвили Шет тілдер сөздігінде гуманизм-латынның “Нumanitas” – адам табиғаты және адамдық қасиеттерге құрметпен қарау деген сөзін білдіреді.Ізгілік-бұл адамдарға деген адамгершілік, сүйіспеншілік қатынас, бұл өзге адамға жақсылық жасаудың негізі.Өзінің эксперименттік мектебінде Ш.А.Амонашвили ынтымақтастық педагогика, жеке ықпал, тіл жөне математика пәндерін оқытудың әдістерін жасап, ендірді.Мақсатты бағыттары:- Баланың жеке касиетін аша отырып, азамат етіп тәрбиелеу.- Баланың жаны мен жүрегіне жылылық ұялату.- Танымдық күшін қалыптастыру жөне дамыту.Алған білімін кеңейтуге, тереңдетуге жағай жасау. Тұжырымдама ережелері:- Ынтымақтастық педагогикасы тұжырымдалады.- Рухани жетілдіру.- Бала психологиясын дамытуға, есейтуге және еркіндік құштарлығына қалыптастыру;- Әсемдікті, әдемілікті сезіну, қабылдау.Әдістеме ерекшеліктері:- адамгершілік;- жеке ықпал;- қарым - қатынас шеберлігі;- ата-ана педагогикасының қайнар көзі;- оқу қызметі. Балалар қызметін бағалау:Сандық бағалаудың орнына сапалық бағалау: мінездеме беру, қорытынды жасау, талдау жасауға уйрету, өз ісін бағалау.Сабақ - бала өмірінің негізгі түрі. Күн сабағы, қуаныш сабағы, достық сабағы, шығармашылық сабағы, еңбек сабағы, ойын сабағы, кездесу сабағы, өмір сабағы.«Балалық - адам өмірінің ең маңызды кезеңі, келешекке деген дайындық емес, бұл-қайталанбас, жаңашылыққа толы, біртұтас ашық түсті өмір. Ш.А. Амонашвили «Рухани ізденістің биіктігі оқушы мен мұғалімнің қарым-қатынасында ерекше, сенім орын алады, ал білім - адамға жүрекпен ақыл арқылы беріледі, өйткені ол адам жанына сүйіспеншілік арқылы жол табады.…»-дегендей, бала тәрбиесіндегі ең бастысы- рухани біртұтастықта.Мұғалімнің басқарушылық қағидалары:Бала тұлғасын құрметтеу қағидасы;Баланың қалыптасуында - ұстамды, сабырлы болуы.Мұғалімнің өсиеттері:Бала қабілетінің шексіздігіне деген сенім;Өзінің педагогикалық қабілеттеріне деген сенім;Балаға деген ізгілік қадамның күшіне сенім.«Ондаған, жүздеген жолдардың, оқушы мен оқытушыарасындағы руханилықтың байланыстырушысы бұл-жүрекке деген адамижолдың, ең маңыздылары ол мұғалім мен оқушы арасындағы серіктестік. Біз мұғалім мен оқушыны рухани тұтастықтың қалыптастырылуына тырысамыз» - дейді Ш.А. Амонашвили өз еңбектерінде.Ізгілікті–адамгершілік үрдісіндегі мұғалімнің негізгі ұстанымдары: Мұғалімнің заңдары: Баланы сүю; Баланы түсіну; Ізгілік педагогикасының үш постулаты: - Ізгілікті тұлға педагогикасы- Ізгі Адам тәрбиелеуді өзінің басты мақсаты етіп қояды.- Ізгіліктік педагогика- педагогиканың рухани аспектілерін анықтай отырып, оның жаңа Ізгіліктік қырын ашады.- Рухани-ізгіліктік педагогика- Руханилық және Ізгілік ұғымдары тығыз байланысты, ол екеуі ізгілік педагогикасының негізін құрайды.Ізгілік педагогикасының идеясы:- Педагогикалық үдерісте баланың шынайы адами құндылықтарды танып білуі және оны меңгеруі;- Педагогикалық үдерісте баланы әлеуметке қарсы бағыттайтын тәсілдердің қолдануына жол берілмеуі;- Педагогикалық үдерістерге адами сипат беру;- Мектеп ұжымы өмірінің заттық-материалистік және рухани ортасын, моральдық- психологиялық ортасын ізгілендіру. Ізгілікті педагогиканың кезеңдері: Баланы философиялық тұрғыдан қабылдау;Баланың біртұтас болмыс дегеніміз- рухани және материалдық екі болмыстың толыққандылығы: мұнда рухани болмыс жетекші болып табылады.Ізгілікті педагогика Манифесінде мұғалім - нұр себуші, нұр таратушы бала сол нұрды іздеуші, сол нұрға ұмтылушы деп жазылған. Ал, нұрлы балаларға қандай педагогика қажет. Оларға сүйіспеншілік, мейірімділік, түсіністік, шабыттандыру, құлшындыру, жанашырлық, қорғаныш педагогикасы керек. Мұндай педагогика оқушыларды тектілікке, бекзаттыққа, кеңпейілділікке, олардың танымдық белсенділіктерінің өсуіне, сонымен қатар өздерінің өмірлік бағытын іздеуіне бағыт-бағдар береді.Ізгілік педагогикасының манифесі «Әр бала белгілі борышпен өмірге келеді. Және әрбір сәбидің тек өзіне тиесілі жаны - ішкі дүниесінің сәулесі бар. Ата-ана мен педагогтың міндеті сол сәуленің жоғалып кетуіне жол бермей, балаға өз өмір жолына бағыт көрсету». «Балаға білім ұшқынын сыйлау үшін, мұғалім жарық сәулесімен өзі нұрлана білуі керек» Жігерлі, Белсенділік Шығармашылық түсі, түп нұсқасы Тыныштық, философияға бейіміділік Өзін-өзі талдауға бейімділігі, тәкаппарЭкстремиалды, түстердің ауысуыҚуаныш пен уайымсыз түсі. Өз-өзіне сенімсіз,ережесіз. Отбасы жақындығы тамырының түсі Қызуқанды (агрессия), дау-дамай Осорин бойынша түстер

жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ізгілендіру технологиясы
Ізгілендіру технологиясы
Принцип (латын сөзі) - басшылыққа алатын идея, негізгі талап, қағида.
Білім беруді ізгілендіру технологиясы (Ш.А.Амонашвили бойынша):
Мақсаты:
Баланың жеке қасиетін аша отырып, азамат етіп тәрбиелеу. Баланың жаны мен жүрегіне жылылық ұялату, танымдық күшін қалыптастыру және дамыту, білімін кеңейтуге, тереңдетуге жағдай жасау.
Ерекшеліктері:
ынтымақтастық педагогикасы тұжырымдалады;
бала психикасы дамуға, есеюге және еркіндікке құштарлығын қалыптастыру;
әсемдікті, әдемілікті сезіну, қабылдау;
рухани жетілдіру;
ізгілікті, жеке қарым-қатынас жасау;
ата-анамен бірлесіп жұмыс істеу;
оқыту мен тәрбиелеудің бірлігі.
![]()
Амонашвили Шалва Александрович 1931 жылы 8 наурызда Тбилиси қаласында дүниеге келген. Амонашвили психология ғылымдарының докторы, профессор; Ресей білім беру Академиясының академигі, Ресей Федерациясының Мемлекеттік сыйлығының Лауреаты; Украина педагогика ғылым академиясының шетелдік мүшесі;
Педагогикалық процестің ізгілікті болуын жақтаушы жəн оны дамытушы – Шалва Амонашвили. Оның басты еңбектерінің бірі «Ізгілік педагогикасы жайлы ойлар» деп аталады. Бұл еңбегінде ол авторитарлы білім беруді қатты сынға алады. Ол өз еңбегінде көп жағдайда экперименталды-педагогикалық процеске жəне оның нəтижесіне сүйенеді. Авторитарлы жүйенің қалыптасуын тарихи салдармен байланыстырады, яғни консерватизмнің басымдылығы. Сондықтан да ол көптеген идеялардың, бастамалардың дамуына тосқауыл болды. Əр бала туылғаннан бастап белгілі бір миссиямен туылады деп санайды, яғни əр бала өзіне тəн нышан,белгілермен туылады дейді. Сол ерекшеліктерді дамыту үшін авторитарлы білім беруді жойып, ізгілендіру арқылы жүргізіледі деп атап өткен. Сонымен гумандық педагогика баланы өзіндік табиғи ерекшеліктерімен қабылдайды. Білім берудің ізгілендіру технологиясының негізін қалаған Ш.А. Амонашвили. Әрбір бала-керемет рухани күш иесі.Кез-келген мұғалім әр балаға рухани күш иесі ретінде қарау керек. Мұғалімнің мұндай көзқарасы баланың белсенділігін арттырады. Білімге деген құштарлығын көбейтеді. Балаға сеніммен қарау баланы тек қуаттандыра түседі. Баланың ішкі жан дүниесін қуаныш отын сыйлау керек Ш.Амонашвили Шет тілдер сөздігінде гуманизм-латынның “Нumanitas” – адам табиғаты және адамдық қасиеттерге құрметпен қарау деген сөзін білдіреді.Ізгілік-бұл адамдарға деген адамгершілік, сүйіспеншілік қатынас, бұл өзге адамға жақсылық жасаудың негізі.Өзінің эксперименттік мектебінде Ш.А.Амонашвили ынтымақтастық педагогика, жеке ықпал, тіл жөне математика пәндерін оқытудың әдістерін жасап, ендірді.Мақсатты бағыттары:- Баланың жеке касиетін аша отырып, азамат етіп тәрбиелеу.- Баланың жаны мен жүрегіне жылылық ұялату.- Танымдық күшін қалыптастыру жөне дамыту.Алған білімін кеңейтуге, тереңдетуге жағай жасау. Тұжырымдама ережелері:- Ынтымақтастық педагогикасы тұжырымдалады.- Рухани жетілдіру.- Бала психологиясын дамытуға, есейтуге және еркіндік құштарлығына қалыптастыру;- Әсемдікті, әдемілікті сезіну, қабылдау.Әдістеме ерекшеліктері:- адамгершілік;- жеке ықпал;- қарым - қатынас шеберлігі;- ата-ана педагогикасының қайнар көзі;- оқу қызметі. Балалар қызметін бағалау:Сандық бағалаудың орнына сапалық бағалау: мінездеме беру, қорытынды жасау, талдау жасауға уйрету, өз ісін бағалау.Сабақ - бала өмірінің негізгі түрі. Күн сабағы, қуаныш сабағы, достық сабағы, шығармашылық сабағы, еңбек сабағы, ойын сабағы, кездесу сабағы, өмір сабағы.«Балалық - адам өмірінің ең маңызды кезеңі, келешекке деген дайындық емес, бұл-қайталанбас, жаңашылыққа толы, біртұтас ашық түсті өмір. Ш.А. Амонашвили «Рухани ізденістің биіктігі оқушы мен мұғалімнің қарым-қатынасында ерекше, сенім орын алады, ал білім - адамға жүрекпен ақыл арқылы беріледі, өйткені ол адам жанына сүйіспеншілік арқылы жол табады.…»-дегендей, бала тәрбиесіндегі ең бастысы- рухани біртұтастықта.Мұғалімнің басқарушылық қағидалары:Бала тұлғасын құрметтеу қағидасы;Баланың қалыптасуында - ұстамды, сабырлы болуы.Мұғалімнің өсиеттері:Бала қабілетінің шексіздігіне деген сенім;Өзінің педагогикалық қабілеттеріне деген сенім;Балаға деген ізгілік қадамның күшіне сенім.«Ондаған, жүздеген жолдардың, оқушы мен оқытушыарасындағы руханилықтың байланыстырушысы бұл-жүрекке деген адамижолдың, ең маңыздылары ол мұғалім мен оқушы арасындағы серіктестік. Біз мұғалім мен оқушыны рухани тұтастықтың қалыптастырылуына тырысамыз» - дейді Ш.А. Амонашвили өз еңбектерінде.Ізгілікті–адамгершілік үрдісіндегі мұғалімнің негізгі ұстанымдары: Мұғалімнің заңдары: Баланы сүю; Баланы түсіну; Ізгілік педагогикасының үш постулаты: - Ізгілікті тұлға педагогикасы- Ізгі Адам тәрбиелеуді өзінің басты мақсаты етіп қояды.- Ізгіліктік педагогика- педагогиканың рухани аспектілерін анықтай отырып, оның жаңа Ізгіліктік қырын ашады.- Рухани-ізгіліктік педагогика- Руханилық және Ізгілік ұғымдары тығыз байланысты, ол екеуі ізгілік педагогикасының негізін құрайды.Ізгілік педагогикасының идеясы:- Педагогикалық үдерісте баланың шынайы адами құндылықтарды танып білуі және оны меңгеруі;- Педагогикалық үдерісте баланы әлеуметке қарсы бағыттайтын тәсілдердің қолдануына жол берілмеуі;- Педагогикалық үдерістерге адами сипат беру;- Мектеп ұжымы өмірінің заттық-материалистік және рухани ортасын, моральдық- психологиялық ортасын ізгілендіру. Ізгілікті педагогиканың кезеңдері: Баланы философиялық тұрғыдан қабылдау;Баланың біртұтас болмыс дегеніміз- рухани және материалдық екі болмыстың толыққандылығы: мұнда рухани болмыс жетекші болып табылады.Ізгілікті педагогика Манифесінде мұғалім - нұр себуші, нұр таратушы бала сол нұрды іздеуші, сол нұрға ұмтылушы деп жазылған. Ал, нұрлы балаларға қандай педагогика қажет. Оларға сүйіспеншілік, мейірімділік, түсіністік, шабыттандыру, құлшындыру, жанашырлық, қорғаныш педагогикасы керек. Мұндай педагогика оқушыларды тектілікке, бекзаттыққа, кеңпейілділікке, олардың танымдық белсенділіктерінің өсуіне, сонымен қатар өздерінің өмірлік бағытын іздеуіне бағыт-бағдар береді.Ізгілік педагогикасының манифесі «Әр бала белгілі борышпен өмірге келеді. Және әрбір сәбидің тек өзіне тиесілі жаны - ішкі дүниесінің сәулесі бар. Ата-ана мен педагогтың міндеті сол сәуленің жоғалып кетуіне жол бермей, балаға өз өмір жолына бағыт көрсету». «Балаға білім ұшқынын сыйлау үшін, мұғалім жарық сәулесімен өзі нұрлана білуі керек» Жігерлі, Белсенділік Шығармашылық түсі, түп нұсқасы Тыныштық, философияға бейіміділік Өзін-өзі талдауға бейімділігі, тәкаппарЭкстремиалды, түстердің ауысуыҚуаныш пен уайымсыз түсі. Өз-өзіне сенімсіз,ережесіз. Отбасы жақындығы тамырының түсі Қызуқанды (агрессия), дау-дамай Осорин бойынша түстер

шағым қалдыра аласыз













