Сабақтың
басы
5 мин
|
Амандасу.
Оқушыларды
түгендеу.
Сәлеметсіздерме
балалар! Біз бүгін газ заңдары тақырыбын
жалғастырамыз.
Өткен тақырыпты
қайталау.
«Мен
сенбеймін!» әдісі
1. Температураның өлшем
бірлігі – К (сенемін)
2. Қысымды өлшейтін
құрал – динамометр (сенбеймін)
3. Цельсий шкаласындағы
27 градус 300
К-ге тең.
(сенемін)
4. Көлемнің өлщем
бірлігіне ХБЖ-де литр алынған. (сенбеймін)
5. Қалыпты жағдайдағы
температура – 273 К. (сенемін)
6.
Масса-
термодинамикалық параметр. (сенбеймін)
|
Оқушылар тапсырманы
орындап, тұжырымдардың дұрыс, бұрыстығын айқындап, жауаптарын
негіздейді
|
Мұғалімнің бағалауы
|
Таныстырылым
|
Сабақтың
ортасы
10
мин
10-мин
7 мин
10
мин
Сабақтың
соңы
3 мин
|
-Дәптерді ашып, бүгінгі күн
мен сабақ тақырыбын жазыныздар:
«Изопроцестер.Изопроцесстердің графиктері. Дальтон
заңы»
-Бүгінгі сабақты
меңгерген соң, изопроцессті сипаттайтын
заңдарды тұжырымдап, оны
есептер шығаруда қолдана алатын
боласыздар.
Теориялық
материал.
Оқулықты
ашыныздар:
-
Бойль-Мариотт заңы
изотермиялық процессті
сипаттайды. Клапейрон теңдеуінен
Т=const p1V1=P2V2
PV=const P1\P2=V2|V1 – мұндай тәуелділік
графигі гипербола болады.
-
Гэй-Люссак заңы
изобаралық процесті сипаттайды.
P=const болғанда Клапейрон
теңдеуінен v1/Т1=V2/Т2 немесе V1/V2=Т1/Т2 . VT диаграммасында
тәуелділік графигі координаталар басы арқылы
өтетін түзу
сызық. Графигі изобара деп
аталады.
-
Шарль заңы изохоралық
процесті сипаттайды..
Клапейрон
теңдеуінен V=const P/T =const P1/P2=T1/T2 P1/T1=P2/T2 -
графигі изохора деп
аталады.
https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=mf_izotermicky_dej&l=ru
https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=mf_izobaricky_dej&l=ru
https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=mf_izochoricky_dej&l=ru
Топтық жұмыс.Тапсырма тәсілі. «Кім жүйрік?!»
әдісі.
№1
есеп
Цилиндрдің поршені астында көлемі 10 л газды изобаралық
түрде T1=323 К температурадан T2=273 К температураға дейін суытады.
T2 температурадағы газдың көлемі
қандай?
Шешуі: V2=
V1T2/T1=
10*273/323= 8.5 л
Жауабы: 8,5 л
№2
есеп
Берілген координатада 1-2, 2-3, 3-1 графиктерінің қайсысы
изотерма сызығы?
Жұптық жұмыс. Диалог және
қолдау көрсету тәсілі. «Көршіңмен кеңес»
әдісі.
Әр түрлі координаталық
жүйелерде изопроцестердің графиктерін
сызу.
1- топ:
P,V
координатасында, P,Т және V,T координаталарында изотермалық
процестердің графигін
тұрғызыңыздар.
2- топ:
P,V
координатасында, P,Т және V,T координаталарында изобаралық
процестердің графигін
тұрғызыңыздар.
3- топ:
P,V
координатасында, P,Т және V,T координаталарында изохоралық
процестердің графигін
тұрғызыңыздар.
Жеке жұмыс. Қарқын тәсілі.
«Ойлан, тап!» әдісі
1-сурет 2-сурет 3-сурет
4-сурет
1-сурет бойынша графиктердің
қайсысы максимал қысымдағы процеске сәйкес
келеді?
2-сурет бойынша графиктердің
қайсысы максимал көлемдегі процеске сәйкес
келеді?
3-сурет бойынша графиктердің
қайсысы максимал температурадағы процеске сәйкес
келеді?
Рефлексия
Google Forms
платформасы арқылы оқушыларға тапсырмалардың сілтемесі
жіберіледі.
https://forms.gle/RFCHUtBDiUKxyQYx7
Үйге тапсырма: Оқулықтың188-бетіндегі 1,4,12-
есептер
|
|
Теориялық материалмен
танысады, дәптерге жазады.
Оқушыларға изопрцестер
графиктері жөнінде демонстрация
көрсетіледі.
Топтық жұмыс бойынша
оқушылар сандық және графиктік есептерді
шығарады.
Дескриптор:
-
Изопроцестер
теңдеулерін жазады;
-
Белгісіз
термодинамикалық параметрді есептейді;
-
Изопроцестер
графиктерін ажыратады.
Жұптық
жұмыс бойынша
оқушылар
P,V
координатасында, P,Т және V,T координаталарында изотермалық,
изобаралық, изохоралық процесс графиктерін
сызады.
Дескриптор:
-
P,V координатасында,
P,Т және V,T координаталарында изотерманы сызады;
-
P,V координатасында,
P,Т және V,T координаталарында изобараны
тұрғызады;
-
P,V координатасында,
P,Т және V,T координаталарында изохораны салады.
Жеке
жұмыс бойынша
дескриптор:
Сілтеме арқылы оқушылар
сұрақтарға жауап береді
|
Топтар бірін-бірі
бағалайды
Жұптар бірін-бірі
бағалайды
Мұғалімнің
бағалауы
Мұғалімнің
бағалауы
|
Оқулық, жұмыс
дәптері
Тапсырмалар жазылған
конверттер
Таныстырылым, тапсырма
жазылған қағаздар
Таныстырылым, тапсырма
жазылған қағаздар
Интербелсенді
тақта
|