|
Бөлім 5.1.2.Сандарға амалдар қолдану |
Быхин атындағы ЖОББМ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
Мұғалім аты-жөні: Байгенжина А.М |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 5 |
Қатысқан оқушылар саны : |
Қатыспаған оқушылар саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тақырып |
Жай бөлшектерді қосу және азайту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сілтеме: |
5.1.2.15 жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру. 5.1.2.17 бөлімдері бірдей бөлшектерді қосу және азайтуды орындау; 5.1.2.18 бөлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу және азайтуды орындау; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийлері |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Жай бөлшектерді қосу және азайтуды ауызша және жазбаша сипаттай алады, сөздік құрамы артады. Өз ойын еркін білдіре алады, анықтамаларды ешбір қиындықсыз айтады. Пәнге қатысты лексика мен терминалогия
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Құндылықтарды дарыту |
Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту амалдарын орындай білу біліктілігін қалыптастыру. Оқушыны өмір бойы білім алуға үйрету, ойын ашық жеткізуге мүмкіндік беру. Топтарға біріктіре отырып бір-бірімен ой бөлісуге , бір-бірінің пікіріне құрметпен қарауға, бір-бірін тыңдай білуге, сыныпта ауызбіршіліктің қалыптасуына жағдай жасау. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пән аралық байланыстар |
Анықтамаларды дұрыс, нақты айту арқылы қазақ тілі пәнімен және де жаңа сабақтың мазмұнын ашу мақсатында физика , геметрия пәндерімен байланыс орнатамын. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
АКТ қолдану дағдылары |
Жаңа тақырыпқа қатысты материалдарды слайд арқылы көрсетіп, интербелсенді тақтаны пайдалана отырып есептер шығарту арқылы оқушыларды АКТ қолдануды үйретемін. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Алдыңғы сабақтан алған білім |
Жай бөлшектерді ең кіші ортақ бөлімге келтіру . Жай бөлшектерді салыстыру. Жай бөлшектерді қысқарту. Дұрыс және бұрыс бөлшектер. Аралас сан. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың кезеңдері |
Сабақтың барысы |
Оқыту ресурстары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Басы (3 мин) |
Ұйымдастыру кезеңі. Сәлемдесу. Оқушыларды түгендеу Топтарға бөліну ( Excelбағдарламасы бойынша)
|
Презентация Слайд 1-4 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жаңасабақтытүсіндіру (12мин) Жекежұмыс (4мин) Жұптықжұмыс (3мин) Топтықжұмыс (15 мин) |
Тапсырма 1. 1)Төменде берілген бөлшектерден қайсысы дұрыс бөлшек?
2)Төменде берілген бөлшектерден қайсысы бұрыс бөлшек?
3)
4)
5)
Ереже 1 : Бөлімдері бірдей
бөлшектерді қосу , олардың алымдарын қосып,
алым етіп, сол бөлімнің өзін қалдыру керек.
1-мысал.
=
Ереже 2: Бөлімдері бірдей бөлшектерді азайтқанда азайғыштың алымынан азайтқыштың алымын азайтып, алым етіп жазып, сол бөлімнің өзін қалдыру керек.
Мұндағы
2-Мысал.
-
=
Ереже 3: Бөлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу (азайту) үшін :
3-Мысал
4-мысал.
Натурал саннан бөлшекті азайту. 1-тәсіл. Натурал санды (азайғышты) бөлімі азайтқыштың бөліміне тең бұрыс бөлшек түрінде жазу керек. Сонан бөлімдері бірдей бөлшектерді азайту ережесін пайдаланып, азайту керек. 5-Мысал. 2-тәсіл. Натурал санды (азайғышты) бөлімі азайтқыштың бөліміндей аралас сан түрінде жазып, азайтуды ұйымдастыру керек. 6-Мысал. Қосудың ауыстырымдылық қасиеті бөлшектерді қосуда да орындалады. 7-Мысал. Қосудың терімділік қасиеті бөлшектерді қосуда да орындалады.
8-Мысал. Жеке тапсырмалар: Бөлімдері бірдей бөлшектерге қосу және азайту амалдарын орындаңыз:
Бөлімдері әр түрлі бөлшектерге қосу және азайту амалдарын орындаңыз:
Жұпқа арналған тапсырмалар:
Топқа арналған тапсырмалар:
20 балл. Қалаға келген
туристердің
30 балл. Шебер тапсырманы 5 сағ-та, ал оның үйренушісі 7 сағ-та орындайды. Шебер 2 сағ ал оның шәкірті 3 сағ жұмыс істеген соң, тапсырманың қандай бөлігі орындалмай қалады? ІІ 10 балл. 4 метрлік ағаш 6 бөлікке бөлінді, 5 метрлік ағаш 10 бөлікке бөлінді. Бөліктердің қайсысы қанша үлкен?
20 балл. Марат екі
балық аулады. Бірінші балықтың массасы
30 балл. Қайық көлде жүзіп 3 сағатта қандай қашықтыққа барса, өзенде ағыспен 2 сағатта сондай қашықтыққа барады. Сал осы өзенде 1 сағатта осы қашықтықтың қандай бөлігін жүреді?
|
Презентация Слайд 5-13 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қалыптастырушы бағалау жұмысы (5 мин) |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Кері байланыс (2 мин) |
Кері байланыс Нені білдім? Қандай қиындықтар болды? Нені толық түсінбедім?
|
Карточка №1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Үй тапсырмасы 1 мин |
|
Карточка №2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы |
|
Жұпта және топта жұмыс істеу барысында қабілеті жоғары оқушыны топтың жетекшісі етіп сайлау қажет. Қалған оқушыларға көмектесуі үшін. |
Сабақтың соңында қалыптастырушы бағалау жұмысын аламын. |
Оқушылар интербелсенді тақтаны қолданып есептер шығару барысында қауіпсіздік техникасын сақтауды ескеру керек. |
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
Ия ОМ дұрыс қойылған. Барлығы ОМ қол жеткізе алмады, себебі уақытқа үлгере алмаған оқушылар болды. Сабақ жоспар бойынша толық жүргізілді. |
||
|
Жалпы баға Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: Excel бағдарламасымен топқа бөлу тиімді болды. 2:Топтықжұмыстадеңгейліктапсырманыңболуы. Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: Оқушылардың математикалық тілде сөйлеу және топпен жұмыс істеу қабілеттерін арттыру керек. 2: Сабақта диалоктік оқыту болу керек. Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет? Бұл сабақта сыныптағы оқушылар жақсы жұмыс жасады. Топтық жұмыстарда 1-2 оқушы топпен араласып жұмыс жасай алмады. Келесі сабақта |
||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту
Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту
|
Бөлім 5.1.2.Сандарға амалдар қолдану |
Быхин атындағы ЖОББМ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
Мұғалім аты-жөні: Байгенжина А.М |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 5 |
Қатысқан оқушылар саны : |
Қатыспаған оқушылар саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тақырып |
Жай бөлшектерді қосу және азайту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сілтеме: |
5.1.2.15 жай бөлшектерді ортақ бөлімге келтіру. 5.1.2.17 бөлімдері бірдей бөлшектерді қосу және азайтуды орындау; 5.1.2.18 бөлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу және азайтуды орындау; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийлері |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Жай бөлшектерді қосу және азайтуды ауызша және жазбаша сипаттай алады, сөздік құрамы артады. Өз ойын еркін білдіре алады, анықтамаларды ешбір қиындықсыз айтады. Пәнге қатысты лексика мен терминалогия
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Құндылықтарды дарыту |
Жай бөлшектер мен аралас сандарды қосу және азайту амалдарын орындай білу біліктілігін қалыптастыру. Оқушыны өмір бойы білім алуға үйрету, ойын ашық жеткізуге мүмкіндік беру. Топтарға біріктіре отырып бір-бірімен ой бөлісуге , бір-бірінің пікіріне құрметпен қарауға, бір-бірін тыңдай білуге, сыныпта ауызбіршіліктің қалыптасуына жағдай жасау. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пән аралық байланыстар |
Анықтамаларды дұрыс, нақты айту арқылы қазақ тілі пәнімен және де жаңа сабақтың мазмұнын ашу мақсатында физика , геметрия пәндерімен байланыс орнатамын. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
АКТ қолдану дағдылары |
Жаңа тақырыпқа қатысты материалдарды слайд арқылы көрсетіп, интербелсенді тақтаны пайдалана отырып есептер шығарту арқылы оқушыларды АКТ қолдануды үйретемін. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Алдыңғы сабақтан алған білім |
Жай бөлшектерді ең кіші ортақ бөлімге келтіру . Жай бөлшектерді салыстыру. Жай бөлшектерді қысқарту. Дұрыс және бұрыс бөлшектер. Аралас сан. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың кезеңдері |
Сабақтың барысы |
Оқыту ресурстары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Басы (3 мин) |
Ұйымдастыру кезеңі. Сәлемдесу. Оқушыларды түгендеу Топтарға бөліну ( Excelбағдарламасы бойынша)
|
Презентация Слайд 1-4 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жаңасабақтытүсіндіру (12мин) Жекежұмыс (4мин) Жұптықжұмыс (3мин) Топтықжұмыс (15 мин) |
Тапсырма 1. 1)Төменде берілген бөлшектерден қайсысы дұрыс бөлшек?
2)Төменде берілген бөлшектерден қайсысы бұрыс бөлшек?
3)
4)
5)
Ереже 1 : Бөлімдері бірдей
бөлшектерді қосу , олардың алымдарын қосып,
алым етіп, сол бөлімнің өзін қалдыру керек.
1-мысал.
=
Ереже 2: Бөлімдері бірдей бөлшектерді азайтқанда азайғыштың алымынан азайтқыштың алымын азайтып, алым етіп жазып, сол бөлімнің өзін қалдыру керек.
Мұндағы
2-Мысал.
-
=
Ереже 3: Бөлімдері әр түрлі бөлшектерді қосу (азайту) үшін :
3-Мысал
4-мысал.
Натурал саннан бөлшекті азайту. 1-тәсіл. Натурал санды (азайғышты) бөлімі азайтқыштың бөліміне тең бұрыс бөлшек түрінде жазу керек. Сонан бөлімдері бірдей бөлшектерді азайту ережесін пайдаланып, азайту керек. 5-Мысал. 2-тәсіл. Натурал санды (азайғышты) бөлімі азайтқыштың бөліміндей аралас сан түрінде жазып, азайтуды ұйымдастыру керек. 6-Мысал. Қосудың ауыстырымдылық қасиеті бөлшектерді қосуда да орындалады. 7-Мысал. Қосудың терімділік қасиеті бөлшектерді қосуда да орындалады.
8-Мысал. Жеке тапсырмалар: Бөлімдері бірдей бөлшектерге қосу және азайту амалдарын орындаңыз:
Бөлімдері әр түрлі бөлшектерге қосу және азайту амалдарын орындаңыз:
Жұпқа арналған тапсырмалар:
Топқа арналған тапсырмалар:
20 балл. Қалаға келген
туристердің
30 балл. Шебер тапсырманы 5 сағ-та, ал оның үйренушісі 7 сағ-та орындайды. Шебер 2 сағ ал оның шәкірті 3 сағ жұмыс істеген соң, тапсырманың қандай бөлігі орындалмай қалады? ІІ 10 балл. 4 метрлік ағаш 6 бөлікке бөлінді, 5 метрлік ағаш 10 бөлікке бөлінді. Бөліктердің қайсысы қанша үлкен?
20 балл. Марат екі
балық аулады. Бірінші балықтың массасы
30 балл. Қайық көлде жүзіп 3 сағатта қандай қашықтыққа барса, өзенде ағыспен 2 сағатта сондай қашықтыққа барады. Сал осы өзенде 1 сағатта осы қашықтықтың қандай бөлігін жүреді?
|
Презентация Слайд 5-13 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қалыптастырушы бағалау жұмысы (5 мин) |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Кері байланыс (2 мин) |
Кері байланыс Нені білдім? Қандай қиындықтар болды? Нені толық түсінбедім?
|
Карточка №1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Үй тапсырмасы 1 мин |
|
Карточка №2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы |
|
Жұпта және топта жұмыс істеу барысында қабілеті жоғары оқушыны топтың жетекшісі етіп сайлау қажет. Қалған оқушыларға көмектесуі үшін. |
Сабақтың соңында қалыптастырушы бағалау жұмысын аламын. |
Оқушылар интербелсенді тақтаны қолданып есептер шығару барысында қауіпсіздік техникасын сақтауды ескеру керек. |
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
Ия ОМ дұрыс қойылған. Барлығы ОМ қол жеткізе алмады, себебі уақытқа үлгере алмаған оқушылар болды. Сабақ жоспар бойынша толық жүргізілді. |
||
|
Жалпы баға Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: Excel бағдарламасымен топқа бөлу тиімді болды. 2:Топтықжұмыстадеңгейліктапсырманыңболуы. Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: Оқушылардың математикалық тілде сөйлеу және топпен жұмыс істеу қабілеттерін арттыру керек. 2: Сабақта диалоктік оқыту болу керек. Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет? Бұл сабақта сыныптағы оқушылар жақсы жұмыс жасады. Топтық жұмыстарда 1-2 оқушы топпен араласып жұмыс жасай алмады. Келесі сабақта |
||
шағым қалдыра аласыз














6) 
















