Жалқы және жалпы есім

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Жалқы және жалпы есім

Материал туралы қысқаша түсінік
Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Пәні: Қазақ тілі

Ортақ тақырып

Салт-дәстүр және ауыз әдебиеті

Бөлім

Тыңдалым, айтылым

Оқылым

Тілдік нормалардың қолданысы

Бөлімше

Мәтіннің тақырыбы және негізгі ойды анықтау

Грамматикалық нормаларды сақтау

Сабақтың тақырыбы

Жалқы және жалпы есім


Құрастырған: Стамбекова Ш

Сынып 2

Қатысқандар саны

Қатыспағандар саны

Оқу мақсаттары


2.2.4.1 Мұғалімнің көмегімен мәтіннің тақырыбы мен негізгі ойды анықтау

2.4.2.4 Зат есімнің жалпы және жалқы түрлерін ажырату,жалқы есімнің жазылу емлесін сақтау

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар

Зат есімдерге сұрақтар қоя алады.Зат есімнің түрлерін біледі.

Көптеген оқушылар

Зат есімдерді түрлеріне қарай ажырата алады.Жалқы және жалпы есімдерге мысалдар келтіре алады.

Кейбір оқушылар

Зат есімдерден жалқы,жалпы есімдерді бөліп ала алады.Сурет бойынша олардың әрқайсысын қатыстырып,сөйлем құрай алады.

Ойлау дағдыларының деңгейлері

Білу , түсіну,қолдану


Бағалау критерийлер

-мәтіннің тақырыбын және негізгі ойын анықтайды.

-жалқы және жалпы есімдерді ажыратады.

-жалқы есімнің жазылу емлесін сақтайды.


Талқылауға арналған сұрақтар:

-Зат есім деген не?

-Зат есімдерге қандай сұрақтар қойылады?

-Адамдарға қатысты сөздерге қандай сұрақтар қойылады?

-Жануарлар мен заттарға қандай сқрақтар қойылады?

Құндылықтарды дарыту

Өмір бойы білім алу, ынтымақтастық, құрметпен қарау

Пәнаралық байланыстар

Жаратылыстану ( Жабайы аңдар мен үй жануарлары)

АКТ қолдану дағдылары

Интербелсенді тақта

Бастапқы білім

Зат есім туралы біледі.

Зат есімнің сұрақтарын қоя алады.

Сөйлем ішінен зат есімді таба алады.

Каллиграфиялық талаптарға сай жаза алады.

Жоспар

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

Ресурстар

Сабақтың басы

  1. 5мин
























Қолдану





















































4мин


Ұйымдастыру кезеңі

Топқа бөлу (Жалқы есімдер )

Сиқырлы сандықшадан сөздер жазылған қима қағаздар арқылы топқа бөлемін.Әсел,Астана,Ақтөс

1 топ Кісінің аты-жөні

2 топ Жер-су аттары

3 топ Жан-жануарларға қойылған атаулар

«Миға шабуыл»

-Балалар,біз қандай топтарға бөліндік?(оқушының жауабы)

-Жарайсыңдар!

-Бұл сөздер әр уақытта қандай әріппен жазылады?(оқушының жауабы)

«Бас әріппен жазылатын сөздер» топтастыру

Суретте не көріп тұрсыңдар?









-Картада нелер бейнеленген?

-Қала, өзен, көл, тау аттарын атату.

Үй жануарларының суреттерін көрсету.-Осы жануарлардың қайсысына ат қоямыз?

(оқушы жауабы)

Дұрыс айтасыңдар, бұл кісі, қала, жер- су, жан-жануарға ғана тән, осы осы заттарға қойылған жеке атауы екен. Осы заттарды атына қарай біз оларды ажыратады екенбіз.

- Олай болса, балалар, кісі аты-жөні, жер-су аттары жан-жануарларға қойылатын атаулар жалқы есім деп аталады. Яғни жалқы есімдер бас әріппен жазылады.

-Суреттегі Астана, Павлодар, Талдықорған -бұлардың жалпы атауы қалай аталады?-қала

-Балқаш, Алакөл, Қаратал-бұлардың жалпы атауы ше?-өзен, көлдер

-Құлагер, Ақтөс, Марғау-бұлардың жалпы атауы ше?-жан-жануарлар.







Қандай туыстық атауларды білесіңдер? әже, ата, аға, әпке, ата-ана т.б

-Сонымен, жалқы есімдерден басқа зат есімдерді жалпы есім дейміз. Жалпы есімдер кіші әріппен жазылады екен.

-Балалар,бүгінгі сабағымыздың мақсаты қандай болмақ? (оқушы жауабы)

-Дұрыс айтасыңдар ,балалар ,бүгін сендер мәтіннің тақырыбы мен негізгі ойды анықтайсыңдар.

Зат есімнің жалқы және жалпы түрлерін ажыратуды,жалқы есімдердің жазылу емлесін сақтауды үйренесіңдер.

-Балалар,осы мақсатқа жету үшін біз бүгін қандай жұмыстар жасаймыз

-Суретпен жұмыс жасаймыз.

-Өлеңді оқимыз.

-Өлеңдегі негізгі ойды анықтаймыз.

-Зат есімдерді табамыз.

-Өлеңді жатқа жазамыз.

Жалқы есімдерді табамыз.

-Балалар,мен сендерге дескриптор таратамын.

Әр тапсырманы орындаған сайын құс тұмсығын белгілеп отырасыңдар.


Үй жұмысын тексеру

«Дұрыс және қате ережесі»

Саралау ресурстар арқылы( жеке оқушымен жұмыс)

Қанша? неше? сұрақтарына заттың атын білдіретін сөздер жауап береді.

а) Балалар +, - белгілерін көтеріп көрсетеді)

ә) Енді белгі – жауаптарыңды бір- біріңе көрсетіңдер.

б) Дәлелдеңдер. Менің жауабым дұрыс, себебі ...

Не істеді? не қылды? қайтты? деген сұрақтарға заттың қимылын білдіретін сөздер жауап береді.

а) Балалар +, - белгілерін көтеріп көрсетеді)

ә) Енді белгі – жауаптарыңды бір- біріңе көрсетіңдер.

б) Дәлелдеңдер. Менің жауабым дұрыс, себебі ...

Қандай? қай? сұрақтарына заттың сынын білдіретін сөздер жауап береді.

а) Балалар +, - белгілерін көтеріп көрсетеді)

ә) Енді белгі – жауаптарыңды бір- біріңе көрсетіңдер.

б) Дәлелдеңдер. Менің жауабым дұрыс, себебі ...

Кім? не? сұрақтарына заттың санын білдіретін сөздер жауап береді.

а) Балалар +, - белгілерін көтеріп көрсетеді)

ә) Енді белгі – жауаптарыңды бір- біріңе көрсетіңдер.

б) Дәлелдеңдер. Менің жауабым дұрыс, себебі ...

Ынталандырушы бағалау: «От шашу»әдісі арқылы


Сиқырлы сандықша

Қима қағаздар














Интерактивті тақтадан суреттерді көру арқылы сұраққа жауап береді.






Интерактивті тақтадағы тапсырмаларды орындай отырып ереже шығарады.













Сабақтың ортасы




5мин

















4мин



















4мин












5мин









5мин





Оқулықпен жұмыс

1 тапсырма. «Айырмашылығын тап» әдісі

(топтық жұмыс) (Оқылым)

Суреттерге қара,олардың астындағы сөздерді оқы.Суреттерге қатысты сөздердің бірі кіші әріптен,бірі бас әріптен жазылған.Оның себебі неде?

Таразы арқылы қима қағаздарды жалқы,жалпы есім деп ажыратады.

Бота (қыздың есімі),бота (түйенің төлі)

Дескриптор

-жалқы,жалпы есімдерді анықтай алады.


Ынталандырушы бағалау: «От шашу»әдісі арқылы

Дескриптордағы 1 тапсырманы құс тұмсығымен белгілейді.


2 тапсырма (топтық жұмыс) (Оқылым)

Өлеңді түсініп оқы.Өлеңдегі негізгі ойды анықта.

Зат есімдерді тап.


Дескриптор:

-өлеңді түсініп оқи алады.

-өлеңдегі негізгі ойды анықтай алады.

-зат есімдерді таба алады.


Ынталандырушы бағалау:«От шашу»әдісі арқылы

Дескриптордағы 2 тапсырманы құс тұмсығымен белгілейді.


Ширату жаттығуы «Екі әріп»

Оқушылар кезекпен бір зат есім айтады.Келесі оқушы соңғы екі әрпі бойынша жалғастырады.Мысалы:балта-табақ


3 тапсырма «Кім тез тауып, оқи алады?»

(Жеке жұмыс) (жазылым) дәптермен жұмыс

Өлеңді жатқа жаз. Жалқы есімдерді тап.


Бекен,Төкен,

Тете екен.

Тете үлкені

Бекен екен.


Дескриптор

-өлеңді жатқа жаза алады.

-жалқы есімдерді таба алады.


Ынталандырушы бағалау: «От шашу» әдісі арқылы

Дескриптордағы 3 тапсырманы құс тұмсығымен белгілейді.


4 тапсырма Берілген сөздердің бір әрпін алып тастап,жаңа сөз жаса. (жұптық жұмыс) (жазылым)

Бата------ емен------ қаша--------

Арба------- Ажар------- Асан----------


Дескриптор

-Сөздердің бір әрпін алып тастап,жаңа сөз жасай алады.


Ынталандырушы бағалау: «От шашу» әдісі арқылы

Дескриптордағы 4 тапсырманы құс тұмсығымен белгілейді.






























































Сабақтың соңы

8мин

Рефлексия

Кері байланыс



Үйге тапсырма:33 жаттығу,53 бет





Бағалау критерийлері:

Мәтіннің тақырыбын және негізгі ойын анықтайды.

Дискрипторлар

өлеңді түсініп оқи алады

өлеңдегі негізгі ойды анықтай алады

зат есімдерді таба алады


Жалқы және жалпы есімдерді ажыратады.


жалқы және жалпы есімдерді ажырата алады.

жалқы есімдерді таба алады

Жалқы есімнің жазылу емлесін сақтайды.

сөздердің бір әрпін алып тастап,жаңа сөз жасай алады

өлеңді жатқа жаза алады

жалқы есімнің жазылу емлесін сақтай алады.

Қосымша ақпарат

Саралау оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз.Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

1.Үй тапсырма арқылы

2.Тапсырма арқылы

3.Қорытынды арқылы

4.Диалаог және қолдау көрсету арқылы саралау жүргізуді жоспарладым.


Қабілеті жоғары оқушыларға шығармашылық тапсырма:

Көп нүктенің орнына тиісті сөзді қойып жазу. Сөздің қандай есім екені айту. 
1. ......тышқан көрсе, бас салады. (мысық – жалпы есім) 
2. ......кісінейді.(жылқы – жалпы есім) 
3. ....... – біздің елбасы. (Н.Ә.Назарбаев) 
4. ....... еліміздің астанасы. (Астана – жалқы есім)

Көбірек қолдау көрсетуді

қажет ететін оқушылармен қосымша жұмыс жүргіземін.
Семантикалық картамен жұмыс (жеке жұмыс)

Мысал

Зат есім

Жалқы есім

Жалпы есім

Кітап




Абай




Көше




Аққала




Ақтау




Дәптер




Балқаш





«От шашу» әдісі арқылы сонымен қатар жетістік критерийлері арқылы бағалаймын.Дескриптор арқылы бағалаймын.

Дене мүшелерінің сымбатты болуына ықпал ету.

Партада түзу отыру.

Ширату жаттығуы «Екі әріп» ойыны


Сабақ бойынша рефлексия

Сабақтың оқу мақсаты шынайы ма?

Бүгін оқушылар не білді?

Сыныптағы ахуал қандай болды?

Мен орындаған саралау шаралары тиімді болды ма?

Мен бүкіл уақыт ішінде үлгердім бе?

Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?

Оқу мақсатын бағдарламаға сәйкестендіріп, пән ерекшеліктеріне бағыттап алдым. Сабақтың мақсатын оқушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, SMART форматында құрастырдым.Тапсырманы оқушылардың қажеттіліктерін ескеріп,саралап алдым.Саралауда әр түрлі тәсілдерді жоспарладым (тапсырмалар,оқушыларды қолдау).Таңдау әдістері де пән бойынша тақырып мазмұнын анықтадым.Оқыту әдістері оқыту мақсатына қол жеткізуге ықпалын тигізді.Әдістер оқушыларды оқу үдерісіне тартуға бағытталған.Ойлау және практикалық іс-әрекет үдерісінде оқушылардың белсенділіктерін қамтамасыз ететін әдістерді пайдаландым.Бағалауды оқу мақсатына сәйкес алдым.Бағалау критерийлерін пайдаландым.Сабақтың мақсаты шынайы болды.

Сабақта оқушылар жалқы және жалпы есім туралы білім алды, олардың ерекшеліктерін ажыратып, өлеңді түсініп, мәнерлеп оқып,өлеңдегі негізгі ойды анықтай алды.

Сабақтың мақсаты айтылды, сабақтың тақырыбы ашылды.

Сабақта уақытты тиімді пайдаландым.Саралауда қолдауды қажет ететін оқушыларға семантикалық карта арқылы жұмыс жүргіздім.Қабілеті жоғары оқушылармен саралау жұмысын ұйымдастыруда шығармашылық тапсырмалар ресурстар арқылы қолдандым.Сабақта белсенді оқыту түрлері болды.Мен өз алдыма қойған мақсатыма жеттім.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
23.11.2018
1515
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі