Сертификат алу үшін


Ұстаз тілегі сайтынан Сертификат, алғыс хат және құрмет грамотаны тегін алуға болады. Ол үшін: Материал тегін жариялау деген жазуды басып материал жарияласаңыз болды. Марапаттарды жетістіктерім деген бөлімнен жүктеп алуға болады

Жарықтың шағылуы, шағылу заңдары, жазық айналар
Автор: Канлыбаева Батба Елубаевна
Бағыты: Физика Бөлімі: Сабақ жоспары Сыныбы: 8 сынып
Жарияланған уақыты: 2018-09-14





Материал туралы қысқаша түсінік

физикадан кмж


Қысқа мерзімді сабақ жоспары



Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 8.4.А.Жарық құбылыстарыМектеп:
Күні:Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 8Қатысқандар: Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы: Жарықтың шағылуы, шағылу заңдары, жазық айналар



Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)8.5.1.2 -эксперимент арқылы түсу және шағылу бұрыштарының тәуелділігін анықтау8.5.1.3 – айналық және шашыранды шағылудың мысалдарын келтіру және түсіндіру
Сабақтың мақсаты Жарықтың шағылу құбылысы, шағылу заңын білу; Эксперимент арқылы түсу және шағылу бұрыштарының тәуелділігін жарықтың шағылу заңы негізінде анықтау; Айналық және шашыранды шағылудың мысалдарын келтіру және ерекшеліктерін түсіндіру;
Бағалау критерийі Жарықтың шағылу құбылысы, шағылу заңын біледі; Эксперимент арқылы түсу және шағылу бұрыштарының тәуелділігін жарықтың шағылу заңы негізінде анықтай алады; Айналық және шашыранды шағылудың мысалдарын келтіріп, ерекшеліктерін түсіндіреді;
Тілдік мақсаттар

Лексика және жаңа терминдерЖарықтың шағылуы, шағылу заңдары, шашыранды (диффузиялық) шағылу, дұрыс(айналық) шағылу.Диалогтер мен жазу үшін қолданылатын тіркестер: Жарықтың шағылуы- екі түрлі ортаның ше-карасына түскен кезде жарық сәулесінің таралу бағытының өзгеру құбылысын айтады. Жарықтың шағылу заңдары:1. Түскен сәуле, шағылған сәуле және сәуленің түсу нүктесінде шағылдырушы бетке тұрғызылған перпендикуляр бір жазықтықта жатады.2. Түсу бұрышы шағылу бұрышына тең.a= γ Шашыранды(диффузиялық) шағылу — бұл кедір­бұдыр беттен шағылу. Дұрыс(айналық) шағылу - тегістелген, жылтыр беттен шағылу
Құндылықтарға баулу



Жалпыға бірдей еңбек қоғамын басшылыққа ала отырып топтасып бірігіп жұмыс жасауға тәрбиелеу.
Пәнаралық байланыс Жарықтың түсу және шағылу бұрыштарын есептеуде математикалық амалдар қолданады. Графиктерді сызу барысында геометрияны пайдаланады.
Алдыңғы білім

Жарық жайлы жаратылыстану пәнінен біледі.Жарықтың түсуі жайлы 8 сынып курсынан жарықтың түзусызықты таралуы тақырыбынан біледі
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар
Сабақтың басы



5 минут











Ұйымдастыру
  • Сәлемдесу
  • Оқушыларды түгендеу
  • Сынып оқушыларына  жағымды ахуал туғызу
  • Өткен тақырыпқа шолу
  • Топқа біріктіру«Көбелектер » әдісі арқылы оқушылар топқа бірігеді. Түрлі-түсті стикер көбелектерді тақтадан алу арқылы оқушылар екі топқа бірігеді.












    1-топ «Қызғылт көбелектер»2-топ «Сары көбелектер»

    Сабақтың ортасы



    6 минут

    Білу, түсіну























    13 минут

    Қолдану, талдау













































































    10 минут

    Түсіну, қолдану, талдау
    Жаңа сабақ: «Кинометафора» әдісі – бұл әдіс арқылы тақырыпқа байланысты бейнефильм көрсетемін. Жарықтың шағылуы және шағылу заңдары ұғымы жайлы түсінік бере отырып, оқушы бойында тыңдалым, айтылым, сыни ойлау дағдысын қалыптастырамын. Сұрақтар қою арқылы жаңа сабақты ашып аламын:
  • Жарықтың шағылу жайлы не түсіндік?
  • Жарықтың шағылу заңдары жайлы не айта аламыз?
  • Шағылудың қандай түрлері бар?
  • Дескриптор:
  • Жарықтың шағылу құбылысы жайлы түсінеді
  • Жарықтың шағылу заңдарын біледі.
  • Шағылудың түрлерін ажыратады.


  • «Джигсо» әдісі арқылы жаңа тақырыпты ашу үшін эксперимент жасатамын. Алынған нәтижені топта талқылап, тұжырымдайды. Тапсырма: Эксперимент арқылы түсу және шағылу бұрыштарының тәуелділігін жарықтың шағылу заңы негізінде анықтаңдар1-топ: Арнайы шайбаға (дөңгелекке) бекітілген кішкене айнаға оған тұрғызылған перпендикулярмен 50° бұрыш жасайтын 1­сәулені түсіріңдер. 2-топ: Арнайы шайбаға (дөңгелекке) бекітілген кішкене айнаға оған тұрғызылған перпендикулярмен 35° бұрыш жасайтын 1­сәулені түсіріңдер.

    Сонда қандай құбылысты көресіңдер?Түсу бұрышын өзгерте отырып қандай жағдайды байқауға болады?Түскен сәуле мен шағылған сәуле қандай жазықтықта жатады?

    Дескриптор:
  • Жарықтың шағылуын байқайды.
  • Түсу бұрышы мен шағылу бұрышы тең екенін түсінеді.
  • Түсу бұрышы мен шағылу бұрышы бір жазықтықта жататынын көреді.


  • «Суреттер сөйлейді» әдісін пайдаланып жарықтың шағылу түрлерін ажыратады, ерекшеліктерін түсінеді, өмірден мысалдар келтіреді.1. Айналық және шашыранды шағылу жайлы түсіндір.2. Айналық және шашыранды шағылулар қай жерлерде кездесетініне мысалдар келтір және ерекшеліктерін түсіндір

    1-топ. Шашыранды(диффузиялық) шағылу

    2- топ. Дұрыс(айналық) шағылу



    Дескриптор:
  • Айналық және шашыранды шағылу жайлы түсіндіреді.
  • Айналық және шашыранды шағылуларға мысалдар келтіреді және ерекшеліктерін түсіндіреді.
  • Әр топ тақтаға шығып өз жобаларын қорғайды және топтар бір-бірін бағалайды.Мұғалім кемшіліктерін ауызша айтып өтеді.


    Видеоролик,













    8-сынып оқулық,









    Шайба (дөңгелек), жарық, транспортир,







































































    Түрлі суреттер, оқулық









































    Стикерлер
    Сабақтың соңы

    4 минут















































    2 минут


    Жаңа тақырыпты бекіту«Тест жұмысы»
  • Екі түрлі ортаның шекарасына түскен кезде жарық сәулесінің таралу бағытының өзгеру құбылысы
  • А. Сыну В. Шағылу С. Түсу 2. Түсу бұрышы мен шағылу бұрышы ........жатады А. Бір жазықтықта С. Әр түрлі жазықтықта В. Перпендикуляр 3. Түсу бұрышы шағылу бұрышы(-на,-нан) А. Кіші В. Үлкен С.Тең 4. Шағылу түрлері А. 3 В. 2 С. 4 5. Кедір­бұдыр беттен шағылу ........шағылу деп аталады А. Диффузиялық В. Айналық С. Дұрыс 6. Тегістелген, жылтыр беттен шағылу ........шағылу деп аталады А. Диффузиялық В. Айналық С.Шашыранды Кері байланыс “Тағы не білгіңіз келеді?”-әдісі арқылы оқушылардың пікірлері тыңдалып, кері байланыс жүргізіледі.«Блоб» ағашын пайдаланып оқушылар өздерінің қай деңгейде тұрғанын көрсетеді



    «Plickers» компьютерлік бағдарламасы





    Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау
    Тапсырмалар оқушының деңгейі мен қабілетіне қарай сараланып беріледі. «Кинометафора» әдісін пайдалана отырып, оқушылардың бойында көрсетілім негізінде жаңа сабақ бойынша функционалдық сауаттылығын арттырамын.«Джигсо» әдісі арқылы оқушылардың жан-жақты меңгеруіне, оқығанды есте сақтауына,жауапкершілік дағдысына баулимын.«Суреттер сөйлейді» әдісін пайдаланып оқушылардың тақырыпты түсіну деңгейін арттырамын«Тест жұмысы» арқылы оқушылардың есте сақтау дағдысын дамытамын.Сабақ барысында қалыптастырушы бағалауды пайдаланамын. Себебі, қалыптастырушы бағалау оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, білім деңгейін қадағалап, реттеуге мүмкіндік береді. Әр топ бірін-бірі стикерлер арқылы бағалап отырады.“Тағы не білгіңіз келеді?”-әдісі арқылы оқушылардың пікірлері тыңдалып, кері байланыс жүргізіледі «Блоб» ағашы арқылы оқушылар қай деңгейде тұрғанын көрсетеді.

























    Эксперимент жасау барысында техника қауіпсіздігінің сақтауын қатаң қадағалаймын.
    Сабақ бойынша рефлексия

    Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма?Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?






    Жалпы бағалау



    Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?1:







    2:





    Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?1:



    2:





    Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?








    Материалды сайттан тегін жүктеу
    Жүктеу

    Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!



    Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.