Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Жасанды интеллектіні биология пәнінде қолдану. Үйірме жоспары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
№--------КММ
Бекітемін: Келісемін:
№ ------- КММ директоры: Қосымша білім беру маманы
Үйірме жетекшісі: Ысқақова Арайлым
2024-2025 оқу жылы
Үйірме
атауы: "Жасанды интеллектіні
биология пәнінде қолдану"
Пән: Биология
Мақсаты: Оқушыларға жасанды
интеллекттің биология саласындағы қолдану мүмкіндіктерін таныстыру,
ғылыми зерттеулер
Түсінік хат
Бүгінгі күні жасанды интеллект (ЖИ) ғылымның әртүрлі салаларында, оның ішінде биологияда, кеңінен қолданылып келеді. ЖИ технологиялары биологиялық зерттеулерде үлкен мүмкіндіктерді ашады, әсіресе деректерді талдау, геномды зерттеу, дәрі-дәрмектерді әзірлеу, және табиғи экожүйелерді модельдеу сияқты бағыттарда маңызды орын алады.
Үйірменің мақсаты:
-
Теориялық білім беру: Оқушыларды жасанды интеллекттің негізгі қағидаларымен,
-
Қолданбалы тәжірибе: ЖИ құралдарын қолдану арқылы биологиядағы нақты проблемаларды шешу, мысалы, ДНҚ реттілігін анықтау немесе экожүйелердегі өзгерістерді болжау.
-
Ғылыми зерттеу: Оқушыларды өз бетімен шағын зерттеу жобаларын орындауға ынталандыру, бұл жобаларда олар ЖИ-ді қолдану арқылы биологиялық сұрақтарды зерттейді.
-
Креативті ойлау: Оқушылардың аналитикалық және сыни ойлау қабілеттерін дамыту, ЖИ технологияларын биологияның әртүрлі салаларында қолдану мүмкіндіктерін зерттеу.
Үйірменің өткізілу форматы: Үйірме аптасына бір рет, 1,5 сағат уақыт көлемінде өткізіледі. Әрбір сабақ теориялық бөлімнен, практикалық жаттығ
Оқыту әдістері:
-
Лекциялар және презентациялар
-
Дискуссиялар және топтық талқылаулар
-
Оқушылардың жобаларын қорғау
-
ЖИ мен биологияның негізгі тақырыптары бойынша теориялық сабақтар.
-
Топтық жобалар: Оқушыларды топтарға бөліп, нақты биологиялық мәселелерді шешу үшін ЖИ қолдануды тапсырма ретінде беру.
-
Зертханалық жұмыстар: ЖИ құралдары мен бағдарламаларын қолданып, деректерді өңдеу, талдау және визуализациялау.
Оқу нәтижелері:
Үйірмені аяқтағаннан кейін оқушылар:
-
Жасанды интеллекттің негізгі принциптерін түсінеді;
-
ЖИ құралдарын биология пәнінде тиімді қолдануды меңгереді;
-
Биологиялық зерттеулер жүргізуде ЖИ мүмкіндіктерін қолдану дағдыларын игереді;
-
Нақты биологиялық міндеттерді шешуде ЖИ негізінде алынған деректерді қолдана біледі.
Үйірме бағдарламасының мазмұны:
-
Жасанды интеллекттің негіздері және оның биологияға әсері.
-
Машиналық оқыту және нейрондық желілердің принциптері.
-
Деректерді талдау: биологияда үлкен деректермен жұмыс істеу.
-
ДНҚ реттілігін талдау және генетикалық зерттеулерде ЖИ қолдану.
-
Экожүйелердің модельдеуі және экологиялық өзгерістерді болжау.
-
Жасанды интеллекттің медициналық биологияда қолданылуы: дәрі-дәрмек әзірлеу және ауруларды диагностикалау.
Күтілетін нәтижелер: Үйірме нәтижесінде оқушылар жасанды интеллекттің негізгі принциптерін, оның биология саласындағы қолдану мүмкіндіктерін және қазіргі ғылыми зерттеулердің негізгі бағыттарын түсініп, өз бетімен зерттеулер жүргізуге қабілетті болады. Сонымен қатар, олар өздерінің аналитикалық және креативті ойлау қабілеттерін дамытады, бұл болашақта биология мен ақпараттық технологиялар саласында мамандық таңдауына ықпал етеді.
Қорытынды: "Жасанды интеллект және биология" үйірмесі оқушыларға болашақта өздерін биология және ақпараттық технологиялар саласында табысты маман ретінде қалыптастыруға бағытталған бірегей мүмкіндік береді.Осылайша, жасанды интеллекттің биология саласында қолдану мүмкіндіктері туралы үйірме өткізу оқушыларға жаңа білім беру мен олардың ғылыми зерттеулерге деген қызығушылығын арттыруға көмектеседі.
Апта |
|
Тақырып |
Мазмұны |
Жасанды интеллектіні енгізу |
Мерзімі |
|
|
1 |
|
Кіріспе. Жылдық жоспармен танысу |
Биология пәнінен үйірме жұмысының мақсаттары мен міндеттерімен таныстыру |
ЖИ туралы кіріспе; оның биологияға әсері мен рөлі |
|
|
|
2 |
|
Жасуша құрылымы |
Жасуша органоидтері, олардың қызметі |
Жасуша моделін жасау үшін ЖИ құралдарын қолдану |
|
|
|
3 |
|
Жасушадағы генетикалық ақпарат |
ДНҚ, РНҚ, ақуыз синтезі |
Генетикалық тізбектерді талдау үшін ЖИ құралдарын қолдану |
|
|
|
4 |
Адамның ас қорыту жүйесі |
Ас қорыту жүйесінің мүшелері, олардың қызметі |
ЖИ негізінде ас қорыту жүйесінің 3D моделін құрастыру |
|
|
||
5 |
Өсімдіктер физиологиясы |
Фотосинтез, транспирация, өсімдіктердің тыныс алуы |
ЖИ көмегімен фотосинтез процесін модельдеу |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
Адамның тыныс алу жүйесі |
Тыныс алу жүйесінің құрылымы мен қызметі |
ЖИ көмегімен адамның тыныс алу жүйесінің динамикасын талдау |
|
||
7 |
|
Қан айналым жүйесі |
Жүрек пен қан тамырларының құрылысы |
ЖИ арқылы қан айналым жүйесінің математикалық моделін жасау |
|
|
|
8 |
|
Жүйке жүйесі |
Орталық және перифериялық жүйке жүйесі |
Нейрондық желілерді түсіндіру, ЖИ арқылы жүйке сигналдарын модельдеу |
|
|
|
9 |
|
Гормондар және эндокриндік жүйе |
Гормондардың құрылымы мен қызметі |
ЖИ арқылы гормондардың әсер ету механизмдерін талдау |
|
|
|
10 |
Тірі организмдердің көптүрлілігі |
Организмдердің жіктелуі және эволюция |
ЖИ арқылы биологиялық түрлердің сандық талдауы |
|
|
||
11 |
Молекулалық биология |
Нуклеин қышқылдары, ақуыздардың құрылымы |
ЖИ көмегімен ақуыз құрылымын болжау |
|
|
||
12 |
Генетика және тұқымқуалаушылық |
Гендер, хромосомалар, тұқымқуалаушылық заңдары |
ЖИ негізінде генетикалық тұқымқуалаушылықты болжау |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Қоршаған орта және экология |
Экожүйелер, биогеохимиялық айналымдар |
ЖИ қолдану арқылы экожүйелердің модельдерін жасау |
|
|
||
13 |
|
|
|||||
14 |
Биотехнология |
Гендік инженерия, клондау, биофармацевтика |
ЖИ арқылы биотехнологиялық процестерді оңтайландыру |
|
|
||
15 |
Адамның иммундық жүйесі |
Иммундық жауаптар, антигендер, антиденелер |
ЖИ негізінде иммундық жауапты модельдеу |
|
|
||
16 |
Эволюция және тірі организмдердің эволюциясы |
Дарвиндік теория, эволюциялық процестер |
ЖИ арқылы эволюция процестерін модельдеу |
|
|
||
17 |
Микробиология |
Бактериялар, вирустар, саңырауқұлақтар |
ЖИ арқылы микробтардың геномын талдау |
|
|
||
18 |
Салыстырмалы анатомия |
Организмдердегі ұқсастықтар мен айырмашылықтар |
ЖИ көмегімен салыстырмалы анатомиялық талдау жасау |
|
|
||
19 |
Клеткалардың бөлінуі |
Митоз, мейоз, олардың биологиялық маңызы |
Клетка бөліну процестерін ЖИ арқылы модельдеу |
|
|
||
20 |
Қазіргі биологиядағы жаңа технологиялар |
Қазіргі биотехнологиялар, геномдық редакция, жасушалық терапия |
ЖИ және биологиядағы жаңа технологияларды енгізу |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
21 |
Биосфера және адам |
Биосфераның құрылымы мен қызметі, адамның қоршаған ортаға әсері |
ЖИ арқылы адамның экожүйеге әсерін бағалау |
|
|||
|
|
|
|
|
|
||
22 |
Биологиядағы статистикалық әдістер |
Статистикалық талдау және биологиялық мәліметтерді интерпретация |
ЖИ қолдану арқылы биологиялық деректерді өңдеу |
|
|||
23 |
Биологиялық ғылымдардың заманауи бағыттары |
Биоинформатика, жүйелі биология, синтетикалық биология |
ЖИ арқылы жаңа биологиялық зерттеулерді басқару |
|
|
|
|
24 |
Үйірмені қорытындылау |
Өтілген материалдарды қайталау, қорытынды жасау |
ЖИ көмегімен оқу нәтижелерін бағалау және болашақ оқу жоспарларын жасау |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|