Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
жоспар Абайтану
Материал туралы қысқаша түсінік
«Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
15 Қараша 2018
470
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Тексерілді:Күні:Пәні:АбайтануСыныбы:10-сынып
Сабақ тақырыбы: «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі
Сабақтың мақсаты:
Сабақ түрі: Дәстүрлі сабақ.
Сабақ типі: Жаңа сабақ
Әдіс-тәсілдері: Сұрақ-жауап, баяндау әдісі, талдау, көрнекілік, ой қорыту.
Сабақтың көрнекілігі: көркем әдебиеттер, бейнелі суреттер, рефераттар, бүктемелер.
Сабақтың формалары: жеке баламен, сынып ұжымымен жұмыс жүргізу.
Сабақтың барысы:І Ұйымдастыру кезеңі: 1. Оқушылармен амандасу, түгелдеу;2. Оқу құралдарын, сабаққа дайындығын тексеру; 3. Сыныптың тазалығына көңіл бөлу;4. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару;5. Cабақтың мақсатымен таныстыру.
ІІ Үй тапсырмасын пысықтау:«Абай мұрасының өнегелік тәрбиесі» эссе жазу.
ІІІ Жаңа сабақ:
«Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі
Абайдың 1889 жылы жазған өлеңі. Әрқайсысы 6 тармақты 5 шумақтан тұрады, көлемі 30 жол. Бұл өлеңінде Абай оқырман-тыңдаушыларына, ақындарға қарап сөйлейді. Сын мен пікірін нақтылай айтуға ойысқан. М.Әуeзовтің айтуынша, бұл өлең Абайдың «тек бір өз басының ақындық жолындағы ізденуі ғана емес. Мұны ақындық жайында өзгеше мәні бар өлең деп ұғынуымыз керек». Оны ақын өз айналасындағы «өлеңі бар, өнерлі інілерінің» кейбір шығармаларын оқығаннан кейін, соларға жөн-жоба керсетіп, сын ескертпелер жасау ниетімен тудырған. «Сөз айттым Әзірет Әлі, айдаһарсыз» дегенде көп ақынның, оның ішінде Көкбай Жанатайұлының пайғамбарларды, дін таратушы қаһармандарды мадақтайтын қиссалар жазуға тым әуестігін, «Бізде жоқ, алтын иек, сарыала қыз» дегенде жеке ақындардың жылтырақ сөздерге әуестігін, Әріп Тәңірбергеновтың «Зияда-Шамұрат» дастанында қызды «иегі алтын, көзі гауһар» деп, әлем-жәлем етіп суреттегенін, «Кәрілікті жамандап өлім тілеп» дегенде Шәкерім Құдайбердиевтің заңды түрде келетін кәрілікті даттағанын қағытып мысқылдаған. Ақын өлең сөзді кімге арнауды, кімге айтуды ескертеді: тасырға айтпай, «көңіл көзі ашық, кекірегі сөзімді», сергек те талаптыларға айтуды қалайды. Оның өсиеті – күле тыңдаған парықсыздарға сөзіңді қор қылма! «Қызшыл», «қызықшыл» әуейілерге жолама! Арсыздық пен ақылсыздықтан, шаруасыздық пен маскүнемдіктен аулақ бол! Мұның үстіне Абай бұрынғы «сөз түзелді, тыңдаушы, сенде түзел» деп жалпылай айтқан ақылын аша түскен. Түзелу үшін не істеу керектігін керсеткен. Оқырмандарына өлең-жырды жұртқа ақыл айтып, кеңес берудің, үлгі-өнеге көрсетудің, қырсық, қиянатқа қарсы күресудің құралы деп ұқтырған. Жақсы сөзді жастай тыңдап жаттық, әсері қызыл сөзге құлай қалма, сөздің сыртына сенбе, ішіне үңіл, мазмұнын біл, оның мәнін тереңін ізде, сөздің қадір-қасиетін сонда ұғасың деп кеңес береді. Өлең алғаш рет 1909 жылы Санкт-Петербургте жарық көрген «Қазақ ақыны Ибраһим Құнанбайұлының өлеңі» атты жинақта жарияланды. Ұйқасы -б, -а, -а, -в, -а, -г, -а болып келеді. Текстологиялық зерттеулер барысында Мүрсейіт қолжазбасындағы 2-шумақтың 5-жолындағы «сөзіңді ұқпай» деген тіркес 1909 жылғы жинақ негізінде «айтқанды ұқпай», 3-шумақтың 6-жолындағы «ойы терең» деген тіркес «түбі терең» делініп ауыстырылған. Ал жинақтағы 3-шумақтың 3-жолындағы «елде кәрі» деген тіркес Мүрсейіт жазбасына сәйкес «кәрілікті» деп өзгертілген. Мүрсейіт қолжазбаларындағы 4 шумақтың соңғы жолындағы «қиналмай» сөзі 1909 жылғы басылым негізінде «қинамай» болып алынған. Ал 1909 жылғы жинақта жоқ: «Сәнқой, даңқой, ойнасшы, керім-кербез», «Қанша қызық болады өзіңізге?» деген жолдар Мүрсейіт жазбаларынан алынып, кейінгі басылымдарға енгізілген. Өлең ағылшын, орыс, өзбек, ұйғыр тілдеріне аударылған.
ІV Өлеңді мәнерлеп оқыту:
«Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін,Жоқ-барды, ертегіні термек үшін.Көкірегі сезімді, тілі орамды,Жаздым үлгі жастарға бермек үшін.Бұл сөзді тасыр ұқпас, талапты ұғар,Көңілінің көзі ашық, сергек үшін. Түзу кел, қисық-қыңыр, қырын келмей,Сыртын танып іс бітпес, сырын көрмей.Шу дегенде құлағың тосаңсиды.Өскен соң мұндай сөзді бұрын көрмей.Таң қаламын алдыңғы айтқанды ұқпай,Және айта бер дейді жұрт тыным бермей.
Сөз айттым "Әзірет Әлі", "айдаһарсыз",Мұнда жоқ "алтын иек, сары-ала қыз".Кәрілікті жамандап, өлім тілеп,Болсын деген жерім жоқ жігіт арсыз.Әсіре қызыл емес деп жиренбеңіз,Түбі терең сөз артық, бір байқарсыз. Батырдан барымташы туар даңғой,Қызшыл да, қызықшыл да әуре жан ғой.Арсыз, малсыз, ақылсыз, шаруасыз,Елірмелі маскүнем байқалған ғой.Бес-алты мисыз бәңгі күлсе мәз боп,Қинамай қызыл тілді кел, тілді ал, қой! Өлеңі бар өнерлі інім, сізгеЖалынамын, мұндай сөз айтпа бізге.Өзге түгіл өзіңе пайдасы жоқ,Есіл өнер қор болып кетер түзге.Сәнқой, даңғой, ойнасшы, керім-кербез,Қанша қызық болады өзіңізге?
V Талдау:
Оқушыға өлең шумағын талдату.
434Мен жаз-бай-мын // ө-лең-ді // ер-мек ү-шін,11,а344Жоқ-бар-ды, // ер-те-гі-ні // тер-мек ү-шін.11,а435Кө-кі-ре-гі // се-зім-ді, // ті-лі о-рам-ды,12,б434Жаз-дым үл-гі // жас-тар-ға // бер-мек ү-шін.11,а345Бұл сөз-ді // та-сыр ұқ-пас, // та-лап-ты ұ-ғар,12,б444Кө-ңі-лі-нің // кө-зі а-шық, // сер-гек ү-шін.12,а
Шумақ:1, Тармақ:6, Бунақ:3Буын саны:11-12Ұйқас түрі:қара өлең ұйқасы
VІ Сабақты бекіту:сұрақ қою арқылы жаңа сабақты бекітемін.
VІІ Үйге тапсырма:
VІІІ Оқушыларды бағалау:оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
Сабақ тақырыбы: «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі
Сабақтың мақсаты:
- Білімділік:оқушыларға Абайдың «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі туралы мәлімет беру. Өлеңді мәнерлеп оқыту, жан-жақты талдату;
- Тәрбиелік:Абай өлеңдерін, поэзияны сүюге, оны түсіне білуге тәрбиелеу;
- Дамытушылық:оқушылардың ойын тұжырымдап айта білуге үйрету, тіл байлағын өрістету.
Сабақ түрі: Дәстүрлі сабақ.
Сабақ типі: Жаңа сабақ
Әдіс-тәсілдері: Сұрақ-жауап, баяндау әдісі, талдау, көрнекілік, ой қорыту.
Сабақтың көрнекілігі: көркем әдебиеттер, бейнелі суреттер, рефераттар, бүктемелер.
Сабақтың формалары: жеке баламен, сынып ұжымымен жұмыс жүргізу.
Сабақтың барысы:І Ұйымдастыру кезеңі: 1. Оқушылармен амандасу, түгелдеу;2. Оқу құралдарын, сабаққа дайындығын тексеру; 3. Сыныптың тазалығына көңіл бөлу;4. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару;5. Cабақтың мақсатымен таныстыру.
ІІ Үй тапсырмасын пысықтау:«Абай мұрасының өнегелік тәрбиесі» эссе жазу.
ІІІ Жаңа сабақ:
«Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі
Абайдың 1889 жылы жазған өлеңі. Әрқайсысы 6 тармақты 5 шумақтан тұрады, көлемі 30 жол. Бұл өлеңінде Абай оқырман-тыңдаушыларына, ақындарға қарап сөйлейді. Сын мен пікірін нақтылай айтуға ойысқан. М.Әуeзовтің айтуынша, бұл өлең Абайдың «тек бір өз басының ақындық жолындағы ізденуі ғана емес. Мұны ақындық жайында өзгеше мәні бар өлең деп ұғынуымыз керек». Оны ақын өз айналасындағы «өлеңі бар, өнерлі інілерінің» кейбір шығармаларын оқығаннан кейін, соларға жөн-жоба керсетіп, сын ескертпелер жасау ниетімен тудырған. «Сөз айттым Әзірет Әлі, айдаһарсыз» дегенде көп ақынның, оның ішінде Көкбай Жанатайұлының пайғамбарларды, дін таратушы қаһармандарды мадақтайтын қиссалар жазуға тым әуестігін, «Бізде жоқ, алтын иек, сарыала қыз» дегенде жеке ақындардың жылтырақ сөздерге әуестігін, Әріп Тәңірбергеновтың «Зияда-Шамұрат» дастанында қызды «иегі алтын, көзі гауһар» деп, әлем-жәлем етіп суреттегенін, «Кәрілікті жамандап өлім тілеп» дегенде Шәкерім Құдайбердиевтің заңды түрде келетін кәрілікті даттағанын қағытып мысқылдаған. Ақын өлең сөзді кімге арнауды, кімге айтуды ескертеді: тасырға айтпай, «көңіл көзі ашық, кекірегі сөзімді», сергек те талаптыларға айтуды қалайды. Оның өсиеті – күле тыңдаған парықсыздарға сөзіңді қор қылма! «Қызшыл», «қызықшыл» әуейілерге жолама! Арсыздық пен ақылсыздықтан, шаруасыздық пен маскүнемдіктен аулақ бол! Мұның үстіне Абай бұрынғы «сөз түзелді, тыңдаушы, сенде түзел» деп жалпылай айтқан ақылын аша түскен. Түзелу үшін не істеу керектігін керсеткен. Оқырмандарына өлең-жырды жұртқа ақыл айтып, кеңес берудің, үлгі-өнеге көрсетудің, қырсық, қиянатқа қарсы күресудің құралы деп ұқтырған. Жақсы сөзді жастай тыңдап жаттық, әсері қызыл сөзге құлай қалма, сөздің сыртына сенбе, ішіне үңіл, мазмұнын біл, оның мәнін тереңін ізде, сөздің қадір-қасиетін сонда ұғасың деп кеңес береді. Өлең алғаш рет 1909 жылы Санкт-Петербургте жарық көрген «Қазақ ақыны Ибраһим Құнанбайұлының өлеңі» атты жинақта жарияланды. Ұйқасы -б, -а, -а, -в, -а, -г, -а болып келеді. Текстологиялық зерттеулер барысында Мүрсейіт қолжазбасындағы 2-шумақтың 5-жолындағы «сөзіңді ұқпай» деген тіркес 1909 жылғы жинақ негізінде «айтқанды ұқпай», 3-шумақтың 6-жолындағы «ойы терең» деген тіркес «түбі терең» делініп ауыстырылған. Ал жинақтағы 3-шумақтың 3-жолындағы «елде кәрі» деген тіркес Мүрсейіт жазбасына сәйкес «кәрілікті» деп өзгертілген. Мүрсейіт қолжазбаларындағы 4 шумақтың соңғы жолындағы «қиналмай» сөзі 1909 жылғы басылым негізінде «қинамай» болып алынған. Ал 1909 жылғы жинақта жоқ: «Сәнқой, даңқой, ойнасшы, керім-кербез», «Қанша қызық болады өзіңізге?» деген жолдар Мүрсейіт жазбаларынан алынып, кейінгі басылымдарға енгізілген. Өлең ағылшын, орыс, өзбек, ұйғыр тілдеріне аударылған.
ІV Өлеңді мәнерлеп оқыту:
«Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі
Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін,Жоқ-барды, ертегіні термек үшін.Көкірегі сезімді, тілі орамды,Жаздым үлгі жастарға бермек үшін.Бұл сөзді тасыр ұқпас, талапты ұғар,Көңілінің көзі ашық, сергек үшін. Түзу кел, қисық-қыңыр, қырын келмей,Сыртын танып іс бітпес, сырын көрмей.Шу дегенде құлағың тосаңсиды.Өскен соң мұндай сөзді бұрын көрмей.Таң қаламын алдыңғы айтқанды ұқпай,Және айта бер дейді жұрт тыным бермей.
Сөз айттым "Әзірет Әлі", "айдаһарсыз",Мұнда жоқ "алтын иек, сары-ала қыз".Кәрілікті жамандап, өлім тілеп,Болсын деген жерім жоқ жігіт арсыз.Әсіре қызыл емес деп жиренбеңіз,Түбі терең сөз артық, бір байқарсыз. Батырдан барымташы туар даңғой,Қызшыл да, қызықшыл да әуре жан ғой.Арсыз, малсыз, ақылсыз, шаруасыз,Елірмелі маскүнем байқалған ғой.Бес-алты мисыз бәңгі күлсе мәз боп,Қинамай қызыл тілді кел, тілді ал, қой! Өлеңі бар өнерлі інім, сізгеЖалынамын, мұндай сөз айтпа бізге.Өзге түгіл өзіңе пайдасы жоқ,Есіл өнер қор болып кетер түзге.Сәнқой, даңғой, ойнасшы, керім-кербез,Қанша қызық болады өзіңізге?
V Талдау:
Оқушыға өлең шумағын талдату.
434Мен жаз-бай-мын // ө-лең-ді // ер-мек ү-шін,11,а344Жоқ-бар-ды, // ер-те-гі-ні // тер-мек ү-шін.11,а435Кө-кі-ре-гі // се-зім-ді, // ті-лі о-рам-ды,12,б434Жаз-дым үл-гі // жас-тар-ға // бер-мек ү-шін.11,а345Бұл сөз-ді // та-сыр ұқ-пас, // та-лап-ты ұ-ғар,12,б444Кө-ңі-лі-нің // кө-зі а-шық, // сер-гек ү-шін.12,а
Шумақ:1, Тармақ:6, Бунақ:3Буын саны:11-12Ұйқас түрі:қара өлең ұйқасы
VІ Сабақты бекіту:сұрақ қою арқылы жаңа сабақты бекітемін.
- Абай «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңін қай жылы жазды?
- Өлеңде не туралы айтылады және ол кімдерге арналған?
- Өлең алғаш рет қандай жинақта жарияланды?
- Қандай тілдерге аударылған?
VІІ Үйге тапсырма:
- «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңін жаттау.
- Өлеңді құрылысына қарай талдау.
VІІІ Оқушыларды бағалау:оқушылардың берген жауаптарына қарай білімдерін бағалаймын.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)