2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Journey into space Lesson Plan

Journey into space Lesson Plan

Материал туралы қысқаша түсінік
This is the lesson plan for 4th grade.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Uzynagash secondary school
Journey into Space

Module:

Journey into Space

Teacher:

Lyubov Sarsembayeva

Date:

24.04.2024

Class: 4 Ә

Number of students present:

Number of students absent:

Theme:

Unit Revision (Journey into Space)

Learning objectives:


4.3.5.1 understand the main points of short simple texts on a growing range general and some curricular topics by using contextual clues;

4.4.1.1 plan, write and check sentences with support on a range of basic personal, general and some curricular topics;

Lesson objectives:


Students will be able to:

repeat the vocabulary of the Unit;

work in groups;


      Plan

Part of the lesson/Time

Teacher’s actions

Student’s actions


Assessment



Resources

Beginning of the lesson

5 min

Organization moment:

1.Greeting.

2. Setting positive atmosphere asking ss to look to each other and give smiles.

Phonetic drill

Platt liked to learn about planets

His favorite planet was Pluto

Now people say it’s not a planet

Platt was sad about Pluto

Ss greet teacher and gives smiles to each other to feel better




To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere


At the organization moment T tries to award active Ss.

«Praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!

Blackboard

PPT


Middle of the lesson




5 min









10 min















5 min










































10 min

T asks students about themes of previous lessons.

The teacher presents the topic of the lesson and the lesson objectives; asks them to read.

The topic of our lesson: Unit Revision (Journey into Space)

The lesson objectives are:

-revise the active vocabulary

-work in groups


Ss divide into 3 groups

1.The Sun

2.The Earth

3.The Planet


Task 1.”Letters” method (Group work)

Make the words with letters.

T shows the picture and gives letters. Ss should find the correct words.



Descriptor:

-look at the pictures

-name the correct word



Task 2. Method “Unscramble the words” (Group work)

T gives ss papers . Ss should scramble the planets


Descriptor:

-write names of the planets correctly


Special education.

Task .Complete the sentences




Descriptor:

-read and complete sentences


Task .Read and complete

Descriptor:

- complete the sentences






Task 3.Complete the sentences. (Individual work)

Descriptor:

- complete the sentences



Ss repeat the words from previous lessons.













Ss take the letters. Look at the worksheets and find the correct words.



















Ss should write the correct names of the planets.

Answer key:

Mercury

Venus

Earth

Mars

Jupiter

Saturn

Uranus

Neptune.






Ss complete the sentences.












Ss read the sentences and complete them.










Ss complete the sentences.

Answer key:

1.getting

2.going

3.went

4.would

5.What

6.lives

7.travelling

8.packed

9.swimming

10.an



T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please













Descriptor:

T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please”















Descriptor:

T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please”












Descriptor:

T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please









Descriptor:

-for each correct answer 2 points

Total:10 point










Descriptor:

- Each correct answer 1 point


Total: 10 points





Whiteboard












Worksheets

















Worksheets















Worksheets











Worksheets













Worksheets


End of the lesson

5 min

Home task.

Activity book p 78 . Extra Check tasks


The teacher asks Ss to analyze the work done by telling whether the lesson objectives were fulfilled.

The teacher asks students to analyze whether all the objectives of the lesson have been achieved


Method “Astronaut” was used as a reflection. Ss should draw face to astronaut.



Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson


Descriptor:

Ss evaluate themselves





Ss put their stickers in the pocket of the planet.

Interactive whiteboard



14 Қаңтар 2025
168
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі