Жаңа
сабақ:
Әртүрлi температуралары бар
денелер байланысқан кезде жылу алмасу, яғни жылу беру
жүредi,
нәтижесiнде денелер арасында
жылулық тепе-теңдiгi орнайды.
Жылу
берiлу әрдайым бiр бағытта: көбiрек қыздырылған денеден азырақ қыздырылған денеге қарай
жүредi. Көбiрек қыздырылған дененің iшкi энергиясы кемидi, ал суығырақ дененің iшкi энергиясы артады.
Жылу
берiлудiң үш түрi бар: жылуөткiзгiштiк, конвекция, сәуле шығару.

1-тапсырма:(топтық
жұмыс)
«INSERT»
әдiсi арқылы мәтінмен
жұмыс.
І-топ:
Жылуөткiзгiштiк
Жылу алмасудың
бiрiншi түрiне
жылуөткiзгiштiк құбылысы жатады.
Жылуөткiзгiштiк деп дене
бөлшектерiнiң жылулық қозғалыстары мен
өзара әрекеттесулерi барысында энергияның
дененiң қызған
бөлiгiнен салқын
бөлiгiне қарай
берiлуiн айтады. Жылудың
бiр ортадан
екiншi ортаға
жылуөткiзгiштiк жолымен
берiлетiндiгiне көптеген
тәжiрибелер арқылы көз
жеткiзе аламыз. Қазанда қайнап
жатқан сүттi темiр ожаумен ұзағырақ
араластыратын болсақ, ожау сабының бiрте-бiрте қатты қызғанын
сезiнемiз. Ал ағаш ожаумен
мейлiнше ұзақ араластыруға
болады.
ІІ-топ:
Конвекция
Жылу алмасудың екінші түріне
конвекция жатады. Конвекция деп сұйықтар мен газ қабаттарының ағыны
арқылы жылу энергиясының берілуін айтады. Энергияның ыстық ортадан
салқын ортаға сұйықтар мен газ қабаттарының ағыны арқылы
берілетінін тәжірибе жасап көз жеткізе аламыз. Колбадағы суды
төменгі жағынан спиртовкамен қыздырсақ, оның ішінде әуелі
көпіршіктер, одан кейін иірімді ағыстар пайда бола бастайды да,
артынан судың барлық бөлігі бірдей қайнайды.
ІІІ-топ:
Сәуле
шығару
Жылу алмасудың үшінші түріне
сәуле шығару жатады. Жылу алмасудың жоғарыда қарастырған екі түрі –
жылуөткізгіштік үшін де, конвекция үшін де молекулалар мен
атомдардан тұратын заттық орта қажет. Ал сәуле шығару арқылы жылу
берілу затсыз ортада да, яғни вакуумде де орындалады. Сәуле шығару
деп энергияның бір денеден екінші денеге электрмагниттік толқындар
арқылы берілу процесін айтады.
Дескриптор:
-
Оқушылар
жылу құбылыстары туралы практикалық көріністері арқылы
біледі;
-
Жылу
берілу тәсілдері мен ерекшеліктерін түсінеді;
-
Жылу
берілу тәсілдері мен ерекшеліктері туралы білімді өмірде қолдана
алады.
ҚБ:
Топтар
бірін-бірі бағалайды.
2-тапсырма: (жұптық
жұмыс)
«Кім
біледі?» әдісі бойынша оқушылар сурет
сұрақтарға жауап береді.
-
Неліктен
зымырaн мен ұшaқтaрды күмiс жәнe aқ түспeн
бoяйды?

-
Нeлiктeн
кiрпiштeн жaсaлғaн үйлeргe қaрaғaндa aғaштaн жaсaлғaн үйлeр жылы
бoлaды?

-
Жылу
көзiнeн бaлaғa энeргия қaлaй бeрiлeдi?

-
Күннiң
энeргиясы бaлaғa қaлaй бeрiлeдi?

-
Қaндaй
вaгoнмeн тeз бұзылaтын aзық-түлiктi тaсығaн
дұрыс?

-
Құстaр
мeн жaнуaрлaр нeліктeн қыстa тoңбaйды?

Дескриптор:
-
Суреттер
бойынша жылу берілу түрлерін ажыратып, сипаттай
біледі;
-
Жылу
құбылыстарының адам өміріндегі маңызын түсінеді;
-
Қоршаған
ортадағы жылу берілу мысалдарымен байланыстырып өмірде
қолданады.
ҚБ:
«Бағдаршам» әдісі арқылы
бағалау.
3-тапсырма:(жеке жұмыс)
«Жұптап, сәйкестендір әдісі»
бойынша
оқушылар жылу алмасу түрлерін анықтамаларына және суреттеріне
сәйкестендіреді.

|