Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Kazakh food
Материал туралы қысқаша түсінік
сабақ жоспар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
11 Сәуір 2018
304
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
LESSON: Unit 6 Traditions and customs . Kazakh food Yes. I do/ No I don’t | School- lyceum №1 | |
Date: | Teacher`s name: Roban . M.K | |
CLASS: 2 | Number present: | absent: |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to | 2L3 - pronounce food words and expressions intelligibly and use Present Simple forms to give personal information 2S3 ask and answer about their likes without any support2.UE 6 make a short interaction using Yes. I do/No. I don’t questions according to the theme . | |
Lesson objectives | All learners will be able | |
Assessment criteria Descriptor | Жаңа сөздерді жеке айта алады және суреттер арқылы ажыратадыЖаңа сөздермен сөйлемдер құрастырадыТақырып бойынша сұрақ қояды және оларға жауап береді 1. Ask the questions using P.S T : Do……? 2. Answer the questions using P.S.T : Yes ,I do/ No, I don’t3. Make 3( three ) questions Write the words appropriate to the picture 2. Identify their likes and dislikes | |
Previous learning | Numbers , colors, days of the week | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Beginning Lead in | ORGANISATION MOMENT: Greeting Hello, children.How are you? We are fine thanksI`m glad to see youLet’s train our lips and tongue Sing a song “ How is the weather today?”Do you like food?What food do you like ?Do you like kazakh food ?I’ll give you the hаlf of pаpers you should mаke up the full picture Whаt picture is it ? Look at the blackboard. What do you see ?Do you know these food ?Do you eat these food at home ?Today we’ll speak about Kazakh food and drinks Let’s introduce them Food Drink Kuyrdak Kymyz Beshbarmak Shubat Bauysak Milk Kurt Airan Kazy- Karta water Who has beshbarmak sit here I- group “ Food”Who has kymyz sit here II- group” Drink ” | T-S www.dreamenglish.com Presentation Slides |
Presentation Middle | Task I I’ll give you pictures of food and drinks . You should find only food words , stick them and name them .descriptor for the group work I group II-group1.Read the words 1 Read the words 2.Find Kazakh food 2.Find Kazakh drinks and stick and name. name them . Assessment criteria for the group work Let’s watch the video( Do you like ? ) a)Let`s do the next tаsk . The next is for pair work . . Your task is mаke up the dialogue and read the dialogue with your pairs. You should make up dialogue using more then 3-5 questions СТИКЕРДЕГІ ДИАЛОГ Students assess each other by trffic lights descriptor for the pair work 1. Ask the questions using P.S T : Do……? 2. Answer the questions using P.S.T : Yes ,I do/ No, I don’t3. Make 3( three ) questions Assessment criteria for the Pair work | Slides T-S S1-S2 |
End Descriptor Reflection | Teacher handouts worksheets with tasks Do this task according to the teacher`s instructionsListen, pictures. descriptor for the individual work. Write the words appropriate to the picture 2. Identify their likes and dislikes Self assessment criteria for the individual work 1Write the names of food or drink correctlyСөздерді дұрыс жаза және айта алады 2. Name the food / drink words correctly but can’t write them Сөздерді айта алады бырақ дұрыс жаза алмайды. 3. Write the names of food/ drinks incorrectly . Сөздерді жазуда және айтуда қателіктер жібереді Students should give feedback for the lesson by stars | Individual workWorksheets |
Тұрар Рысқұлов ауданы Құлан ауылы №1 мектеп-лицейіАғылшын тілі пәні мұғалімі Робан Маржан Қалдыбайқызы
Сабақ : ағылшын тілі Сынып : 2 Б
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)