Келтіріу формулалары

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Келтіріу формулалары

Материал туралы қысқаша түсінік
Турбо Паскальда графикалық бейнелерді салу үшін стандартты кітапханалық Graph модуліарналған. Ол әр түрлі адаптерлі дисплейлерде графикалық режимдерді толығымен басқарудықамтамасыз ететін программалардың кітапханасы. Ал Crt модулі экранға ақпарттарды шығаруды, пернетақтадан берілгендерді енгізуді, сол сияқты терезелермен жұмыс істеуді, дыбыстық сигналдармен түрлі-түсті текстік жолдарды экранға шығаруды қамтамасыз етеді
Материалдың қысқаша нұсқасы

Сабақтың тақырыбы: Шеңбердің хордалары мен қиюшы кесінділерінің пропорционалдығы туралы теорема. Геометрия-9 класс.


Садуахасова Гуляйм Алексеевна

І санатты математика пәні мұғалімі.

Батыс Қазақстан облысы

Зеленов ауданы

Достық ауылы

Достық жалпы орта білім беретін мектебі


Мақсаты:

Білімділік: шеңбер ішінде қиылысқан хордалардың кесінділерінің қасиетін, сондай-ақ шеңбер сыртында жатқан нүкте арқылы жүргізілген қиюшылардың кесінділерінің қасиетін көрсету, бұл кесінділердің қасиеттерін геометриялық есептер шығарғанда қолдану дағдысын меңгерту.

Дамытушылық: Алған білімдерін есептер шығаруда, жаңа білімді бекітуде қолдана білу, оқушылардың пәнге қызығушылығын арттыру, дамыту;

Тәрбиелік: Оқуға, саналы жауапкершілікке, өз бетінше еңбектенуге тәрбиелеу. Жан жақты дамыған салауатты тұлға тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: аралас

Типі: жаңа сабақты меңгерту

Әдісі: сұрақ-жауап, топтастыру, рефлексия, сто элементтері

Көрнекілігі: интерактивті тақта, слайдтар, топшамалар.

Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру бөлімі.

а) Оқушылармен амандасу, класты түгендеу;

ә) 2 топқа бөлу, топ басшыларын сайлау.


ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. «Ой қозғау»

Қайталау сұрақтары:

Слайд №1 «Ғажайып үштік» (терезе сұрақтарына жауап беру)

  1. Шеңбер деп қандай фигураны айтамыз?

  2. Шеңбердің хордасы, қиюшысы деген не?

  3. Вертикаль бұрыштар деп қандай бұрыштарды айтамыз?

  4. Ұқсас үшбұрыштар

  5. Үшбұрыштардың ұқсастық белгілері

  6. Центрлік бұрыш

  7. Шеңберге іштей сызылған бұрыш

  8. Іштей сызылған бұрыштың қандай қасиеттері бар?

  9. Ауызша есептерді шығару.




ІІІ. Жаңа сабақ түсіндіру.

«Қызығушылықты ояту»

Теорема 1. Егер шеңбердің АВ және СD хордалары S нүктесінде қиылысса, онда AS*BS = CS*DS.

Б ер:шеңбер

АВ СD =S

д/к: AS*BS = CS*DS.

д/уі: АD, ВС хордаларын жүргіземіз.

ASD ~ CSD, себебі ASD= CSD (вертикаль), DАS= BCD (DВ доғасына тірелетін іштей сызылған бұрыш)

Үшбұрыштардың ұқсастығынан :

AS:CS =DS: BS

AS*BS= CS*DS

Дәлелденді.
Теорема 2. Егер шеңбер сыртында жатқан P нүктесінен шеңберді А,В және С, D нүктелерінде қиятын екі қиюшы жүргізілсе, онда

PA * РD = PB * PC.

Мұндағы А,B нүктелері P-ге жақын орналасқан нүктелер.

(өз беттерімен дәлелдеу)


Бер: шеңбер

DP және PC- қиюшылар.

д/к: PA * РD = PB * PC

д/уі: АС, ВD – хордаларын жүргіземіз.

AСP ~ BDP, себебі D= C (АВ доғасына тірелген іштей сызылған бұрыштар) , P-ортақ.

Үшбұрыштардың ұқсастығынан :

PA: PB=PC: PD

PA*PD= PB*PC. Дәлелденді.

ІҮ. Бекіту.

(екі топқа бірдей есептер беріледі, орындарынан ақылдасып, шығарып, тақтада түсіндіріп, орындап береді)

1.


Бер: шеңбер

КС=6см, МС=3 см, СН=9 см.

т/к: СL

Шешуі:

1-теорема б/ша:

МС*СН=КС* СL

СL= = =

Жауабы: 4,5 см.


2. (осы суретті пайдаланып, белгісіз кесіндіні табыңдар)

Бер: шеңбер

KL = 14 дм, СМ = 4 дм, СН = 12 дм.

т/к: КС.

Шешуі: 1-теорема б/ша: МС*СН=КС* СL

КС және СL кесінділері белгісіз. КС=х дм болсын, ал СL=(14-х) дм.

4*12=х*(х-14) теңдеуін шешеміз.

х2-14х-48=0. Виет теоремасы бойынша х1=6, х2=8.

Сонымен, КС=6 дм болса, СL=14-6=8 дм немесе керісінше.

Жауабы: 6дм, 8дм.



3.


А)Бер: КВ, КD-қиюшылар

КВ=10 дм, КD=15 дм

СD=KA

т/к: СD


Шешуі:

КА*КВ=КС*КD

10* СD=15(15- СD)

25* СD=225

СD =9

Жауабы: 9 дм.

Ә) Бер: КВ, КD-қиюшылар

КА=18 см, АВ=12 см

КС:СD=5:7

т/к: КD

Шешуі:

КС= КD- СD, КС= СD

КА*КВ=КС*КD

18*30= СD*( СD+ СD)= * СD2

18*30= СD2, СD=21, КС=15см,

КD=21+15=36 см.

Жауабы: 36 см.

Топтар бір-бірін бағалайды. Бағалау критериалды.

  1. Оқушы тапсырманы мүлдем орындамаса - 0 ұпай.

  2. Оқушы тапсырманы орындау алгоритмін біледі, бірақ есептеулерде қателіктер кеткендіктен есептің шешуі дұрыс емес – 1 ұпай.

  3. Оқушы тапсырманы дұрыс орындаған, бірақ есептің жауабы толық жазылмаған – 2 ұпай.

  4. Оқушы тапсырманы толық, дұрыс орындаған, есептің жауабы жазылған -4 ұпай.

Ү. Үйге тапсырма беру

ҮІ. Қорытындылау, оқушыларды бағалау.

  1. Бүгінгі сабақ туралы пікір айту.

  2. Рефлексия

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
20.01.2019
687
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі