2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Кеңістіктегі тік бұрышты координаталар жүйесі және векторлар

Кеңістіктегі тік бұрышты координаталар жүйесі және векторлар

Материал туралы қысқаша түсінік
Кеңістіктегі тік бұрышты координаталар жүйесі және векторлар
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Білім беру ұйымының атауы

Қ.Қатықбаева атындағы №168 мектеп-гимназиясы

Пәні

Геометрия

Ұзақ мерізмді жоспар

Кеңістіктегі тік бұрышты координаталар жүйесі және векторлар

Тақырыбы:

Кеңістіктегі тікбұрышты декарттық координаталар жүйесі. Кеңістіктегі вектордың координаталары

Мұғалімнің аты-жөні:

Кененбаева Нұрзия

Күні, айы

11.02.2025ж.

Сыныбы 10А.

Сабаққа қатысқан оқушылар саны:

Сабаққа қатыспаған оқушы саны:

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.4.5 - кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесі анықтамасын білу және оны кескіндей алу;

10.4.6 - кеңістіктегі нүктені оның координаталары бойынша тікбұрышты координаталар жүйесінде кескіндеу;

10.4.11 - вектордың координаталары ұғымын білу, вектор координаталарын бірлік векторлар бойынша жіктеп таба білу;

Сабақ мақсаты

Кеңістіктегі тікбұрышты декарттық координаталар жүйесін анықтай алады.

Векторлардың кеңістіктегі координаталарын есептей алады.

Векторлардың координаталары арқылы олардың арасындағы бұрышты анықтауды біледі.

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңдері

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту.

Ұжымдық жұмыс.

2 минут




1Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу.

ә) Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеріп, олардың назарын аудару.

б)Сыныпқа жағымды психологиялық ахуал тудыру.

Оқушылардың көңіл-күйлерін анықтау мақсатында психологиялық треннинг өткіземін. Қағазды лақтыру арқылы бір-біріне жылы шырай танытып, жылы лебіздерін білдіреді.


Амандасады. Сұрақтарға жауап береді.




Оқушылардың белсенділіген байланысты бағаланады.

«Жарайсың!», «Керемет!» деген сақтау сөздерімен бағалайды.

Жылы шырай таныту


Презентация

Оқулық,

жұмыс дәптері

Кітап, дәптер, қалам суреттері бейнеленген қима қағаздар топтамас


Үй тапсырмасын тексеру

Жұптық жұмыс

2 минут

2« Көршіме сенемін» әдісімен үй жұмысын тексеремін. Өзім жауабын айтып, қандай жолмен шығарғанын талқылап айтамын.

Мақсат: оқушылар алған білімдерін саралай білуге дағдыландыру.

Әр оқушы дұрыс жауабында қол көтеріп қанша есебі дұрыс болғанын айтады.



Бірін-бірі бағалайды. Әр дұрыс жауапқа 1баллдан берілдеі.

Оқулық

математика.


Өткен сабақты қайталау

Ұжымдық жұмыс.

5 минут


3 «Миға шабуыл» әдісі ой қозғау сұрақтары арқылы жауап береді. Топпен талқылайды.

1. Вектор деген не және оны қалай белгілейді?

2. Қандай векторлар коллинеар деп аталады? Бағыттас және қарама-қарсы бағытталған векторларга мысал келтіріңдер.

3. Қандай векторлар тең деп аталады?

4. Қандай түрлендіру параллель көшіру деп аталады жоне оның вектормен қандай байланысы бар? Параллель көшірудің қандай қасиеттері бар?

5. Векторларды қосудың параллелограмм және үшбұрыш ережесін айтыңдар. Мысал келтіріңдер.

6. Векторлардың айырымы қалай анықталады? 7. Векторды санға көбейту қалай анықталады?

8. Қандай векторлар компланар векторлар деп аталады?

9. Үш компланар емес вектордың параллелепипед ережесін мысал арқылы көрсетіңдер.

Сұрақтарға жауап береді. Ережелерін айтады.


«Мадақтау сөз» әдісі арқылы бағалайды: «Жарайсың! Жақсы! Өте жақсы! Талпын!»




Жаңа сабақ.

Ұжымдық жұмыс.

15 минут


4 Кеңістіктегі координаталар жүйесін XVIII ғасырда неміс,орыс математигі

Леонард Эйлер Енгізген

Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесі

O нүктесінен өтетін бір-біріне өзара перпендикуляр OX, OY, OZ осьтері

тікбұрышты координаттар жүйесін құрайды. O нүктесі координаттар басы болып табылады, OX, OY, OZ түзулері координаттар осі (OX — абсцисса осі

OY — ординат осі, OZ — апликат осі), ал XOY, YOZ, ZOX жазықтықтары — координаттық жазықтықтар болып табылады







Саралау: Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі қолданылады. Тиімділігі: Оқушының танымдық дағдысы артады. Оқушылар оқулықтан жаңа сабақты оқып, топ ішінде талқылап бір- біріне түсіндіріп әр топ қорғайды:

Тақырып бойынша ресурстарды қарап, танысады

Оқушылар материалмен танысады


Сұрақтар болса мұғалім көмегіне жүгінеді

Анықтамаларды жазып алады.

Бірлік вектор немесе орт деп ұзындығы бірге тең және бір координаттар осі бойымен бағытталған векторды айтады.
i , j , k  векторлары координаттық векторлар деп аталады. Кез-келген векторды координаталық векторларға жіктеуге болады.

Жіктелу коэффициенттері тек бір жолмен анықталады және берілген координаттар жүйесіндегі a  вектордың координаттары деп аталады.

x осі бойымен бағытталған бірлік вектор i  таңбасымен белгіленеді.

y осі бойымен бағытталған бірлік вектор j  таңбасымен белгіленеді.

z осі бойымен бағытталған бірлік вектор k  таңбасымен белгіленеді




Оқушылардың белсенділіген байланысты бағаланады.

«Жарайсың!», «Керемет!» деген сақтау сөздерімен бағалайды.

Жылы шырай таныту

Дескриптор:

-суракка жауап береді

Бағалау:

өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандырамын..





Жалпы білім беретін мектептің 10–сыныбына арналған оқулық.

Оқулық Алматы «Атамұра» баспасы 2018 жыл

Жаңа сабақты бекіту тапсырмасы

10 минут


Дескриптор.

Берілген нүктелерді координаталық жазықтыққа орналастыру тәсілін біледі;

Нүктелердің қай оське тиесілі екенін дұрыс табады





Сергіту сәті

2 минут


7 Қозғалыс ойыны

? "Математикалық шапалақ" ойыны

  • Мұғалім сандарды айтады.

  • Егер екіге бөлінетін сан болса – бір рет шапалақтау.

  • Егер үшке бөлінетін сан болса – екі рет шапалақтау.

  • Егер екіге де, үшке де бөлінсе қол соғып, секіру! ?

? Мысал:

  • 4 → ?

  • 6 → ?? + секіру

  • 9 → ??

Оқушлар топпен шапалақтап белсенді қатысады.

Нәтижелерді талқылау: Топтар кезекпен жауап береді және дұрыс жауаптар үшін ұпай жинайды.



Үлсетірмелі

парақ

Сабақтың ортасы

Өздік жұмыс

Оқулықпен жұмыс

10 минут



8 Жеке жұмыс. «Ортадағы қаламсап» әдісі арқылы оқулықпен жұмыс. Деңгейлеп тапсырма беріледі.

3,32. №3,45 2есебі №3,60



Оқушылар оқулықтағы

есепті шығарып болған соң, қаламсапты ортаға салады. Ұстаз кімнің қаламын алса, сол оқушы жауап береді.



Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру

Қаламсап

Оқулық 10 сынып

Геомтрия Атамұра

Сабақтың соңы

Ұжымдық жұмыс.

3 минут


9 Сабақты бекітіп оқушылардан рефлекция аламын.

.

10 Үйге тапсырма №3,33. 3,34



11 Сабақты қорытындылап, Кері байланысты оқуышылардан сандық әдісімен аламын

Рефлекцияны оқушылар Санауышы (триггермен) береді

Кері байланысқа сандық әдісімен береді.



Оқушылардың белсенділіген байланысты бағаланады.

«Жарайсың!», «Керемет!» деген сақтау сөздерімен бағалайды.

Жылы шырай таныту


QRcode

Көрнекілік үлестірмелі парақ

Оқулық

Геометрия сынып

































































Shape2 Shape1

11 Ақпан 2025
92
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі