Жаңа сабақты
түсіндіру:
Бүгінгі сабақтың тақырыбын ашу
үшін ортаға проблемалық сұрақ тасталады:
1.
Ауада әрең көтере алатын тасты
біз судың ішінде оп-оңай көтереміз.
2. Егер тығыңды суға батырып
тұрып, қолымыздан шығарып жіберсек, ол қалқып су бетіне
шығады.
Бұл құбылыстарды қалай
түсіндіруге болады?
Бұл сұрақтың жауабын тұңғыш
рет ертедегі гректің ұлы ғалымы Архимед тапты. Архимедтің ашқан жаңалығының
мән-мағынасын түсіну үшін мынадай видеороликке назар аударайық
(видеоролик).
Демек
бұл жағдайда денеге ауырлық күшінен басқа оны судан ығыстыратын күш
әрекет етеді. Ол күш қалай пайда болады?
(видеоролик)
Сұйықтың төменгі қабатындағы
қысым оның жоғарғы қабатының қысымынан үлкен. Сондықтан сұйыққа
батырылған денеге кері итеруші
күш әрекет етеді. Ол өзінің
Архимед шелегі арқылы сұйыққа батырылған денені кері итеретін күш
сол дене ығыстырып шығарған сұйықтың салмағына тең екенін
дәлелдеген (видеоролик көрсету).
Тәжірибе қорытындысы Архимед
заңы деп аталып кетті. Бұл заң былайша
тұжырымдалады: сұйыққа батырылған
денеге осы дене ығыстырып шығарған сұйықтың салмағына тең күш
әрекет етеді.
немесе
Архимед заңының формуласын
пайдаланып есеп шығаруды үйрену
4.6-жаттығу
1) Суға
көлемі болатын дене батырылған. Осы
денеге әрекет ететін ығыстырушы күшті анықтаңдар. Судың тығыздығы
.
Топпен
жұмыс:
"Барометр"
тобына: Көлемі гранит тас өзен түбінде
жатыр. Оны суда көтеру үшін қандай күш жұсау керек?
()
"Манометр"
тобына: Көлемі гранит тас өзен түбінде
жатыр. Оны ауада көтеру үшін қандай күш жұсау керек?
()
"Сорғы"
тобына: Көлемі темір тақта толық суға
батырылған. Тақтаға әсер ететін архимед күшін есептеп шығарыңдар.
()
|