Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Кері жору арқылы дәлелдеу және Дирихле принципін олимпиада есептерін шешуде қолдану
Материал туралы қысқаша түсінік
Математика пәні мұғалімдері мен орта мектеп оқушыларына логикалық есептерді шешу әдістерін жетілдіру үшін
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
13 Маусым 2018
1405
1 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Кері жору арқылы дәлелдеу және Дирихле принципін олимпиада есептерін шешуде қолдану
Карыбаева Сауле Шешкеновна – «Қарақол орта мектеп-балабақшасы» КММ-нің математика пәнінің мұғалімі, ҚР Білім беру ісінің үздігі
Кейбір математикалық есептерді шығаруда қолданылатын «Дирихле принципі» деп аталатын қарапайым логикалық тәсілді атақты неміс ғалымы Петр Густав Лежен Дирихле (1805-1859) тұжырымдаған. Дирихле принципі екі жиын арасындағы қатынасты өрнектейді.Теорема 1 (Дирихле принципі). Егер n торға n+1 қоянды орналастырсақ, онда бірден көп қоян отырған торды табуға болады.Теорема 2 (Дирихленің жалпылама принципі). Егер n торға k*n+1 қоянды орналастырсақ, онда k-дан артық қоян отырған торды табуға болады.Бұл соншалықты ақиқат тұжырым болғанымен, оның көмегімен оның көмегімен көптеген күрделі есептерді шешуге болады. Тек есеп шартынан оңтайлы түрде «үйшіктерді» таңдап алып, оларға «қояндарды» орналастыра білу керек.Осы принципке негізделген есептердің кейбіреулерін де кері жору әдісімен де шешуге болады. Бірер мысалдар қарастыралық.
Пайдаланылған әдебиеттер
Шығыс Қазақстан облысыҮржар ауданыҚарақол ауылыТел: 87756214578
Карыбаева Сауле Шешкеновна – «Қарақол орта мектеп-балабақшасы» КММ-нің математика пәнінің мұғалімі, ҚР Білім беру ісінің үздігі
Кейбір математикалық есептерді шығаруда қолданылатын «Дирихле принципі» деп аталатын қарапайым логикалық тәсілді атақты неміс ғалымы Петр Густав Лежен Дирихле (1805-1859) тұжырымдаған. Дирихле принципі екі жиын арасындағы қатынасты өрнектейді.Теорема 1 (Дирихле принципі). Егер n торға n+1 қоянды орналастырсақ, онда бірден көп қоян отырған торды табуға болады.Теорема 2 (Дирихленің жалпылама принципі). Егер n торға k*n+1 қоянды орналастырсақ, онда k-дан артық қоян отырған торды табуға болады.Бұл соншалықты ақиқат тұжырым болғанымен, оның көмегімен оның көмегімен көптеген күрделі есептерді шешуге болады. Тек есеп шартынан оңтайлы түрде «үйшіктерді» таңдап алып, оларға «қояндарды» орналастыра білу керек.Осы принципке негізделген есептердің кейбіреулерін де кері жору әдісімен де шешуге болады. Бірер мысалдар қарастыралық.
- Самат 5 күн сабақ оқиды. Ол күнделікті сабақтарының саны 5-тен 8-ге дейін. Қандай да бір екі күнде сабақтарының саны тең болатынын дәлелде.
- 9 оқушы бақылау жұмысынан 2-ден 5-ке дейінгі бағаларды алды. Қандай да бір 3 оқушының бағалары бірдей болатынын дәлелде.
- Сыныпта 39 қазақ балалары оқиды. Олардың ішінде есімі бірдей әріптен басталатын кемінде 2 оқушы табылатынын дәлелде.
- Мектепте ең аз дегенде неше оқушы болғанда олардың ішінен туған күндері мен айлары бірдей екі оқушы табылады.
- Бір жылда ең көп дегенде 366 күн бар. Яғни 366 оқушы болса, жылдың әр түрлі күнінде туылуы мүмкін. Ал, 367 оқушы болса, бір күнде туылған кемінде 2 оқушы болады. Мұндағы оқушы – қояндар, күндер – торлар.
Пайдаланылған әдебиеттер
- А. В. Фарков, «Олимпиадные задачи по математике и методы их решения» Москва, «Народное образование» 2003.
- А.В.Летчиков, «Принцип Дирихле: задачи», учебное пособие Ижевск, 1992. Википедия
- Ырысбек Мәуітұлы, Математика олимпиадаларына дайындық бастамалары, 5-7 сынып, әдістемелік құрал, Астана 2013.
- Математический кружок (6-7-8-9 классы), Московский государственный университет имени М. В. Ломоносова, Механико-математический факультет, 2014-2017.
- Ә.Н.Шыныбеков, Алгебра 8 сынып, Алматы, Атамұра, 2004.
Шығыс Қазақстан облысыҮржар ауданыҚарақол ауылыТел: 87756214578
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)