|
Оқушылармен
«Амандасу»
тренингі
Мұғалім: -Балалар, бүгін біз өзіміздің ең жақын
досымыз кітап туралы сөз
қозғамақпыз.
Оқусыз, білімсіз дүниенің
қыр-сырын ұғып, түсіну мүмкін емес. Сондықтан да ерте кезден
бастап-ақ адамзат баласы білімге, ғылымға аса мән берген. Өз
білгенін, көргенін кейінгі ұрпаққа мұра ретінде жазбаша түрінде
қалдырып отырған.
-Балалар, бүгін біз өзіміздің
ең жақын досымыз кітап туралы сөз
қозғамақпыз.
Оқусыз, білімсіз дүниенің
қыр-сырын ұғып, түсіну мүмкін емес. Сондықтан да ерте кезден
бастап-ақ адамзат баласы білімге, ғылымға аса мән берген. Өз
білгенін, көргенін кейінгі ұрпаққа мұра ретінде жазбаша түрінде
қалдырып отырған.
Алғаш қазақ тілінде кітап
құрастырып, оқулық жазған көрнекті ақын, ғалым, ағартушы Ахмет
Байтұрсынұлы. Алғаш әліппені жазған да осы кісі. Сондықтан да
«Әліппенің атасы» атанған. Алғаш «Қазақ хрстоматиясы» атты оқулықты
да осы кісі жазған.
Сонымен қатар, қазақ
балаларының білімді, сауатты, өнерлі болуына еңбегі сіңген ұлы ақын
Абай Құнанбаев атамыз. Ол балаларға арнап әңгімелер,
өлеңдер
Біз кітап
арқылы бастауыш сыныптың өзінде – ақ бүкіл адамзаттық мәдениетпен
таныса бастаймыз. Бірақ рухани өмірімізде кітаптың алатын орны
осымен тоқтап қалмайды. Алға басқан сайын кітап біздің
айнымас досымыз болып
қала береді. Кітап жанның
елшісі, кітап теріс қадамдардан тыйылуға
жетелейді. Білімімізді
молайтады. Кітаптан көп үлгі – өнеге, тәрбиелік әсер
аламыз.
Қорытындылау
-Міне, балалар, бүгін біз
кітап туралы көп нәрсе білдік.
-Кітапты қалай ұстау
керектігін ұғындық.
Кітаптан алатын білімнің адам
өміріндегі маңызын ұғынды.
-Алдағы уақытта кітапты күтіп,
ұқыпты ұстайтындарыңа сенемін.
-Бүгінгі тәрбие сағатына
белсене қатысқандарыңа алғысымызды
аяқтаймыз.
Сау
болыңыздар!
|
Кітаптың шығу тарихы туралы не
білеміз?
Ежелгі заманда Мысырда, Греция
мен Римде балшықтан арнайы тақтайшалар құйылды. Оның бетіне үшкір
қаламшалармен жазулар жазылды. Онан соң олар кептіріліп, арнайы
пештерде күйдірілді. Міне, осылайша қыш кітаптар дүниеге
келді.
Ерте кезде кітап тас бетіне де
қашалып жазылды. Адамдар өздерінің көргендерін, білгендерін
тастардың бетінеқашап жазып, суреттерде салып
отырған.
Ежелгі Мысырда «папирус» деп
аталатын су өсімдігінен дайындалған материалға аралып жасалды.
Міне, осылайша «Орама кітаптар» шықты. (Кіші Азиядағы Пергам
патшалығының шеберлері жасаған)
Ертеде адамдар жазуды әр түрлі
аңдардың терісіне жазған. Ол үшін теріні жуып тазалап,илеп,
кептіріп содан соң жазулар жазған. Осылайша пергемент кітатар
дүниеге келді.
Қағаздан жасалған кітапта
тұңғыш рет Қытайдан шықты.
Кітаптың іші әдемі суреттермен
көркемделіп, мұқабалары алтынмен, күміспен және басқа бағалы
заттармен әшекейленіп жасалды.
Кітап басудың үлгісін ХІ
ғасырда Қытай өнерпазы Би шэн, ХV ғасырда неміс шебері Иоганн
Гутенберг ойлап тапты.
Кітап шығару оңай шаруа емес.
Ол үшін қаншама адамның маңдай тері төгіледі. Оған жұмысшының да,
ақынның, жазушының да, суретшінің де еңбегі
сіңед
Сөзжұмбақ
1. Ұсынған қойнынан Білімнің
үлесін. Шықпайды ойыңнан, Досың ғой білесің. Бұл не? (Кітап) 2.
Білімнен мол сый асы, Балалардың ұясы (мектеп) 3. Білімнің
жолбасшысы Шәкірттің қолбасшысы (мұғалім) 4. Айғағы жоқ, айтары
көп, Айтқанынан қайтары жоқ (кітап) Жұмбақ
шешу:
1.Сандығым бар
өзгеше,
Қолыма алып жүремін.
(кітап)
2.Білімнен мол
сый-асы,
Балғындардың ұясы.
(мектеп)
3. Оқытады
жазда,
Оқытады
қыста,
Тілсіз дана ұстаз.
(кітап)
4.Білімнің дәнін
береді,
Балаға тәлім береді.
(ұстаз)
|
Таратпа
қағаздар
Интерактивті
тақта
Стикерлер
|