Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    ДОІЖО: Short term plan

    Long term plan module: Unit 6. Explorers & Inventors.

    Summative Assessment for the 3 Term

    School: №92


    English teacher: Khadimetova Z

    Class: 3D- Date

    Number of present:3G

    Absent: -

    Learning

    objective(s) that

    this lesson is

    contributing to

    3.2.2.1- ask questions to find out about present experiences on a limited range of general and some curricular topics ; 3.4.5.1- link with support words or phrases using basic coordinating connectors



    Lesson objectives All learners will be able to:



    All learners will be able to: pronounce the new words intelligibly.

    Most learners will be able to: answer the questions

    Some learners will be able to: read the text

    Assessment criteria


    Identify and say familiar words in short sentences with support

    •Describe people and objects on general and curricular topics

    •Start to describe past experiences


    Cross – curricular

    Links



    Art

    Value links


    To respect each ot hers opinion, to awake of their patriotic senses. To teach pupil to love our motherland

    Previous learning

    SAU 6. Unit revision





    Planned timing


    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    What will the pupils learn? How will they learn it?

    Suggested Teaching Activities

    Active Learning activities


    Resources


    Start (Beginning of the lesson)

    5min

    Greeting . duties report Allow the pupils to look at the picture on p. . Ask them to close their books. Say:

    Answer the questions. Does she like riding a bike?


    Smiles



    Middle (of the lesson)

    10min








    10min





    10min


    Tasks for the Summative Assessment for the term 3

    Listening

    Task 1. Listen to the teacher and mark the statements True or False.

    1. The violin is usually made of wool. __________

    2. The violin is the instrument from the string family. __________

    3. If you play a violin, you are a called a pianist. __________

    4. The violin is a very old instrument. __________

    Teacher reads:

    The string instrument, violin is a which is made of wood and has got four strings. It is the smallest instrument in the string family. A person who plays the violin is called a violinist. The modern violin is about 400 years old. It is a very important classical instrument in the orchestra. To play the violin well, you need to practice a lot.


    Reading

    Task 2. Read and follow the instructions:

    1. read the text; 2. answer the questions; 3. choose only ONE answer; 4. circle the answer.


    My name is Mia. I am a pianist. I began studying the piano when I was three years old. I am ten years old now. I play the piano in the orchestra at the community college. We give a concert two times a year. I am always practicing new music for the next concert.

    During the school year, I take four piano lessons every week from my piano teacher, Mrs. Taylor.

    1. How long has Mia been taking piano lessons?

    A. five years

    B. ten years

    C. eight years

    D. seven years

    2. Where does Mia take her piano lessons every week?

    A. at her elementary school

    B. at home

    C. at the community college

    D. no correct answer

    3. How many times a year does they give a concert?

    A. two times

    B. three times

    C. ten times

    D. twelve times

    4. How many hours a week does Mia practice the piano?

    A. two hours

    B. four hours

    C. five hours

    D. ten hours

    Writing

    Task 3. Complete the sentences about the inventions. Use different adjectives and connectors (and, but) in your sentences.

    Example: This is a nice and clever invention.

    This is a nice but dangerous invention.

    1



    This is_______________invention­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

    2



    This is___________invention­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

    3



    This is____________invention­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

    4



    This is___________invention­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

    Speaking

    Task 4. Read the questions aloud. Answer them in complete sentences.


    1 . What is the name of this man? (look at the picture)

    2. Who was he?

    3. When did he first go to China?

    4. What was the Silk Road?

    Ab p66









    End (of the lesson)

    5min


    Home work: p 69ex5

    AB p69

    Additional information:

    Differentiation - how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    For stronger classes: Assign roles to the pupils. Allow them enough time to rehearse their roles in groups.

    Encourage them to come to the front and act out the story.

    - For weaker classes: Select a short exchange from the story for the pupils to act out in pairs.


    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    With their oral answers



    To answer the questions

    With the questions


    Reflection

    Were the lesson objectives / learning objectives realistic?

    What did the learners learn today?

    What was the learning atmosphere like?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the books on the left about your lesson.



    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    2.

    What two things would have improved the lessons (consider both teachings and learning)?

    1. .

    What have learned from his lesson about this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?





























    ДОІЖО: Short term plan

    Long term plan module: Unit 6. Explorers & Inventors.

    SAU 6. Unit revision


    School: №92


    English teacher: Khadimetova Z

    Class: 3D Date

    Number of present:

    Absent: -

    Learning

    objective(s) that

    this lesson is

    contributing to

    3.1.3.1- recognise short basic words that are spelt out; 3.2.2.1- ask questions to find out about present experiences on a limited range of general and some curricular topics; 3.5.3.1- use adjectives, including possessive adjectives, on a limited range of general and some curricular topics to describe things;



    Lesson objectives All learners will be able to:



    All learners will be able to: pronounce the new words intelligibly.

    Most learners will be able to: answer the questions

    Some learners will be able to: read the text

    Assessment criteria


    Identify and say familiar words in short sentences with support

    •Describe people and objects on general and curricular topics

    •Start to describe past experiences


    Cross – curricular

    Links



    Art

    Value links


    To respect each ot hers opinion, to awake of their patriotic senses. To teach pupil to love our motherland

    Previous learning

    Subject, object and

    demonstrative pronouns




    Planned timing


    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    What will the pupils learn? How will they learn it?

    Suggested Teaching Activities

    Active Learning activities


    Resources


    Start (Beginning of the lesson)

    5min

    Greeting . duties report Allow the pupils to look at the picture on p. . Ask them to close their books. Say:

    Answer the questions. Does she like riding a bike?


    Smiles



    Middle (of the lesson)

    10min








    10min





    10min


    Listening

    Task 1. Listen about Marco Polo twice. Answer the questions.

    1. Who was Marco Polo?

    _________________________________________________________.

    2. What country did Marco visit when he was 18?

    ________________________________________________________.

    3. How did Marco, his father and uncle feel when they came to Beijing?

    ________________________________________________________.

    4. What did Marco Polo write about his adventures?

    ________________________________________________________.

    5. Why did people think that the stories in the book were not true?

    _________________________________________________________.

    Teacher reads:

    Marco Polo, the famous explorer, was born in Italy in the thirteenth century. When he was 18 he travelled to China with his father and uncle. It was a very dangerous journey and they were very happy when they came to Beijing.

    Marco lived in China for 17 years and learned lots of interesting things. He came back to Italy with lots of beautiful things.

    He wrote a book about his adventures. The stories were so amazing that many people thought they were not true.

    Now travelling is so easy, we forget how difficult and dangerous it was long ago.

    Writing

    Task 2. Choose ONE invention or nice idea from the pictures and answer the questions:

    1. What is it?

    2. Is it a nice / useful / silly / dangerous / clever / easy / difficult invention?

    3. Is this invention popular in Kazakhstan?

    4. Do you like this invention? Why / why not?

    For more able pupils Exercise5 reading and writing

    They will read and answer the question

    For less able pupils exercise3.use the past simple they will fill the sentences with past simple



    Ab p66









    End (of the lesson)

    5min


    Home work: p 6

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Сидикова Дилфуза Нигматжановна
    17 Қазан 2020
    483
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    кмж 3 сыныпка арналған

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    кмж 3 сыныпка арналған

    Материал туралы қысқаша түсінік
    3сынып муғалымдеріне қажет
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    ДОІЖО: Short term plan

    Long term plan module: Unit 6. Explorers & Inventors.

    Summative Assessment for the 3 Term

    School: №92


    English teacher: Khadimetova Z

    Class: 3D- Date

    Number of present:3G

    Absent: -

    Learning

    objective(s) that

    this lesson is

    contributing to

    3.2.2.1- ask questions to find out about present experiences on a limited range of general and some curricular topics ; 3.4.5.1- link with support words or phrases using basic coordinating connectors



    Lesson objectives All learners will be able to:



    All learners will be able to: pronounce the new words intelligibly.

    Most learners will be able to: answer the questions

    Some learners will be able to: read the text

    Assessment criteria


    Identify and say familiar words in short sentences with support

    •Describe people and objects on general and curricular topics

    •Start to describe past experiences


    Cross – curricular

    Links



    Art

    Value links


    To respect each ot hers opinion, to awake of their patriotic senses. To teach pupil to love our motherland

    Previous learning

    SAU 6. Unit revision





    Planned timing


    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    What will the pupils learn? How will they learn it?

    Suggested Teaching Activities

    Active Learning activities


    Resources


    Start (Beginning of the lesson)

    5min

    Greeting . duties report Allow the pupils to look at the picture on p. . Ask them to close their books. Say:

    Answer the questions. Does she like riding a bike?


    Smiles



    Middle (of the lesson)

    10min








    10min





    10min


    Tasks for the Summative Assessment for the term 3

    Listening

    Task 1. Listen to the teacher and mark the statements True or False.

    1. The violin is usually made of wool. __________

    2. The violin is the instrument from the string family. __________

    3. If you play a violin, you are a called a pianist. __________

    4. The violin is a very old instrument. __________

    Teacher reads:

    The string instrument, violin is a which is made of wood and has got four strings. It is the smallest instrument in the string family. A person who plays the violin is called a violinist. The modern violin is about 400 years old. It is a very important classical instrument in the orchestra. To play the violin well, you need to practice a lot.


    Reading

    Task 2. Read and follow the instructions:

    1. read the text; 2. answer the questions; 3. choose only ONE answer; 4. circle the answer.


    My name is Mia. I am a pianist. I began studying the piano when I was three years old. I am ten years old now. I play the piano in the orchestra at the community college. We give a concert two times a year. I am always practicing new music for the next concert.

    During the school year, I take four piano lessons every week from my piano teacher, Mrs. Taylor.

    1. How long has Mia been taking piano lessons?

    A. five years

    B. ten years

    C. eight years

    D. seven years

    2. Where does Mia take her piano lessons every week?

    A. at her elementary school

    B. at home

    C. at the community college

    D. no correct answer

    3. How many times a year does they give a concert?

    A. two times

    B. three times

    C. ten times

    D. twelve times

    4. How many hours a week does Mia practice the piano?

    A. two hours

    B. four hours

    C. five hours

    D. ten hours

    Writing

    Task 3. Complete the sentences about the inventions. Use different adjectives and connectors (and, but) in your sentences.

    Example: This is a nice and clever invention.

    This is a nice but dangerous invention.

    1



    This is_______________invention­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

    2



    This is___________invention­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

    3



    This is____________invention­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

    4



    This is___________invention­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

    Speaking

    Task 4. Read the questions aloud. Answer them in complete sentences.


    1 . What is the name of this man? (look at the picture)

    2. Who was he?

    3. When did he first go to China?

    4. What was the Silk Road?

    Ab p66









    End (of the lesson)

    5min


    Home work: p 69ex5

    AB p69

    Additional information:

    Differentiation - how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    For stronger classes: Assign roles to the pupils. Allow them enough time to rehearse their roles in groups.

    Encourage them to come to the front and act out the story.

    - For weaker classes: Select a short exchange from the story for the pupils to act out in pairs.


    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    With their oral answers



    To answer the questions

    With the questions


    Reflection

    Were the lesson objectives / learning objectives realistic?

    What did the learners learn today?

    What was the learning atmosphere like?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the books on the left about your lesson.



    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    2.

    What two things would have improved the lessons (consider both teachings and learning)?

    1. .

    What have learned from his lesson about this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?





























    ДОІЖО: Short term plan

    Long term plan module: Unit 6. Explorers & Inventors.

    SAU 6. Unit revision


    School: №92


    English teacher: Khadimetova Z

    Class: 3D Date

    Number of present:

    Absent: -

    Learning

    objective(s) that

    this lesson is

    contributing to

    3.1.3.1- recognise short basic words that are spelt out; 3.2.2.1- ask questions to find out about present experiences on a limited range of general and some curricular topics; 3.5.3.1- use adjectives, including possessive adjectives, on a limited range of general and some curricular topics to describe things;



    Lesson objectives All learners will be able to:



    All learners will be able to: pronounce the new words intelligibly.

    Most learners will be able to: answer the questions

    Some learners will be able to: read the text

    Assessment criteria


    Identify and say familiar words in short sentences with support

    •Describe people and objects on general and curricular topics

    •Start to describe past experiences


    Cross – curricular

    Links



    Art

    Value links


    To respect each ot hers opinion, to awake of their patriotic senses. To teach pupil to love our motherland

    Previous learning

    Subject, object and

    demonstrative pronouns




    Planned timing


    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    What will the pupils learn? How will they learn it?

    Suggested Teaching Activities

    Active Learning activities


    Resources


    Start (Beginning of the lesson)

    5min

    Greeting . duties report Allow the pupils to look at the picture on p. . Ask them to close their books. Say:

    Answer the questions. Does she like riding a bike?


    Smiles



    Middle (of the lesson)

    10min








    10min





    10min


    Listening

    Task 1. Listen about Marco Polo twice. Answer the questions.

    1. Who was Marco Polo?

    _________________________________________________________.

    2. What country did Marco visit when he was 18?

    ________________________________________________________.

    3. How did Marco, his father and uncle feel when they came to Beijing?

    ________________________________________________________.

    4. What did Marco Polo write about his adventures?

    ________________________________________________________.

    5. Why did people think that the stories in the book were not true?

    _________________________________________________________.

    Teacher reads:

    Marco Polo, the famous explorer, was born in Italy in the thirteenth century. When he was 18 he travelled to China with his father and uncle. It was a very dangerous journey and they were very happy when they came to Beijing.

    Marco lived in China for 17 years and learned lots of interesting things. He came back to Italy with lots of beautiful things.

    He wrote a book about his adventures. The stories were so amazing that many people thought they were not true.

    Now travelling is so easy, we forget how difficult and dangerous it was long ago.

    Writing

    Task 2. Choose ONE invention or nice idea from the pictures and answer the questions:

    1. What is it?

    2. Is it a nice / useful / silly / dangerous / clever / easy / difficult invention?

    3. Is this invention popular in Kazakhstan?

    4. Do you like this invention? Why / why not?

    For more able pupils Exercise5 reading and writing

    They will read and answer the question

    For less able pupils exercise3.use the past simple they will fill the sentences with past simple



    Ab p66









    End (of the lesson)

    5min


    Home work: p 6

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары Басқа
    17.10.2020
    483
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Сидикова Дилфуза Нигматжановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации