|
Class: |
5 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Theme of the lesson: |
Unit 7. Fantasy world. Home and garden. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives: |
5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics 5.L4 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics 5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges 5.L6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Assessment criteria: |
Match the words with the pictures. Listen to the text and cross out the words. Find out the opposites of adjectives. Answer the questions from the text. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson objectives: |
All leaners will be able to Listen to the text and cross out the words. Match the words with the pictures. Most learners will be able to Answer the questions from the text. Find some opposites of the adjectives in the text. Some learners will be able to Describe their own fantasy home |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Level of thinking: |
Knowledge and understand |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Start of the lesson Middle of the lesson. End of the lesson. |
Organization moment of the lesson: How are you ? What day is it today? What date is it today? What’s the weather like today? Warm up Let’s divide into two groups. Choose the card. Who has the word « a home» the 1st group Who has the word « a garden» the 2nd group. 2) Pre-listening task Drilling with the new words. Working in group. Match the words with the pictures. Then exchange your postcards.
4.
7.
10.
What do we do in the …? Dining room Kitchen Living room etc.
(1.In the dining room we eat. 2. In the kitchen we cook. 3. In the living room we relax and watch TV 4. In the bathroom we have a shower. 5. In the bedroom we sleep 6. In the swimming pool we swim 7. In the garage we leave our car. 8. In the garden we plant the flowers.)
While-listening task
Hello! My name is Peter and this is my house. My house is quite big. It has got two floors: a ground floor and a first floor. It has also got an attic. On the ground floor there is the hall , the kitchen, the living room, a big dining room and a toilet. On the first floor there are three bedrooms, one bathroom and a long corridor. My bedroom is between my parents’ bedroom and the bathroom. My sister’s bedroom is in front of mine. I love my bedroom, but I also like the attic. In the attic I keep some of my books and my old toys. I like to spend my time there because it is very spacious and there is a big sofa there where I sometimes take a nap. At the behind of the house there is also the garage and a lovely garden, two swings and a swimming pool. I love my house. It is very comfortable and light.
I’ll give you cards. Listen to the text and cross out the words from the text. Bingo
Work in pair. Opposites of these adjectives. You should write the opposites of the words. I’ll give you 5 minute. Then you exchange your answers and check each other. I’ll show you right answers. Small ( big) New (Old ) Spacious (cramped ) Behind (front) Comfortable (uncomfortable ) Short (long) Dark (light)
Physical training. Let’s have a rest.
Post-listening task Questions: Is Peter’s house big or small? How many floors are there? Can you name the rooms on the ground floor? Can you name the rooms on the second floor? Has his house got an attic? Why does he like to be in attic? How many bedrooms are there in his house? What else are there in the Peter’s house?
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Калышева Ляззат ПердебаевнаШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Кмж 5 сынып Home and garden
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Кмж 5 сынып Home and gardenМатериал туралы қысқаша түсінік
Қысқа мерзімді жоспар 5 сынып тақырыбы Home and garden
Және текст пен тапсырмалар
Дбблоипрооллдьтпп протллдджжж
Материалдың қысқаша нұсқасы
|
















