Материалдар / Көбейтудің дәстүрлі емес тәсілдері
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Көбейтудің дәстүрлі емес тәсілдері

Материал туралы қысқаша түсінік
Ата -аналарға арналған шебер сынып
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Қараша 2018
891
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мақсаты: Көбейту кестесін қолданбай көп таңбалы сандарды көбейтудің тәсілдерін түсіндіру. Ата-аналардың, әріптестерімнің математика пәніне деген қызығушылықтарын ояту.

Көрнекілігі: компьютер, проектор, экран, презентация, магнит тақта.

Қатысушылар: ата-аналар, қосымша білім беру педагогтары.

Қатысушылар саны: 15

Қолданылатын әдістер: қызығушылықтарын ояту, жаңа тәсілдерді мысалдар арқылы түсіндіру, белсенділікке шақыру, рефлексия.

Өту барысы:

І. Қызығушылықтарын ояту.

Құрметті шебер –сыныпқа қатысушылар! Математика пәніне деген қызығушылықтары барларын қол көтерулеріңіз сұралады. Араңызда математика қызығатын жандар барына қуаныштымын. Бүгінгі шарадан кейін қызығатындардың саны артады деген сенімдемін.

Олай болса, көзімізге ежелгі Шығыс елін елестетейік. Ертеде шығыс елінің дана патшасы математика қашан пайда болды, бұрын қандай болды, қазір қандай, болашақта қандай болды және ең бастысы математика ол не деген сұраққа жауапты 5 жыл ішінде табуды уәзірлеріне бұйырыпты.

5 жылдан кейін уәзірлері патшасына:

  • О. ұлы мырза! Бізге бөлген уақыңыз аздығы сонша, тапсырмаңыздың мыңнан бір бөлігін де орындай алмадық, және ең басты сұрағыңыздың жауабын таппадық депті.

Ашулы патша терезеден арқаларында 2 төк, әрбір төкте 10 том кітаптар

салынған шетімен шеті көрінбейтін түйелер керуенін көреді.

  • Мені күлкі қылып тұрсыңдар ма? Мынаның оннан бір бөлігінде өқып үлгірмеймін? Маған математиканың қысқаша тарихы мен ең маңыздысын жазып берсін. Оған қанша уақыт керек дегенде,

Уәзірлері: Патшам, бұл сұраққа жауапты ертең аласың, депті.

Ертеңгі күні патша өз сұрағына жауапты алдына алып келген сандықшаңын ішінен тауыпты.

Сол жауапты біздер де сабақтың соңында білетін боламыз.



ІІ. Жаңа тақырыпты түсіндіру.

2 сыныптан бастап оқушылар көбейту кестесімен танысады. Біздер қолданатын көбейту кестесі Пифагор кестесі деп аталады (экранда Пифагор кестесін көрсету). Алғашқы рет көбейту кестесін Англияда қолданып бастаған. Ол 12-ге дейін көбейту кестесі осы күнге дейін қолданыста. Үнді елінде оқушылар 20 санына дейін көбейту кестесін жаттайды.

Бүгін біздер көбейту кестесін қажет етпейтін тәсілмен танысамыз. Ол 1. Қытай тәсілі (бір жерлерде Жапон тәсілі деп те аталады екен). Сандардың көбейтіндісін табу үшін таяқшалар қолданылады, сондықтан «таяқшалар» тәсілі деп те атайды.

МShape5 Shape4 Shape1 Shape3 Shape2

6

ысал : 11х12=132 31х22=682

Shape21 Shape23 Shape22 Shape20 Shape19 Shape6 Shape18 Shape16 Shape17 Shape15 Shape14 Shape13 Shape12 Shape11 Shape8 Shape10 Shape9 Shape7

1



Shape40 Shape39 Shape38 Shape37 Shape36 Shape35 Shape34 Shape33 Shape32 Shape31 Shape30 Shape29 Shape27 Shape28 Shape26 Shape25 Shape24

3

2



Shape47 Shape46 Shape45 Shape43 Shape44 Shape42 Shape41

8

2



(Қатысушылармен бірге бірнеше есеп шығару).

Shape51 Shape55 Shape49 Shape54 Shape53 Shape52 Shape50 Shape48

3

132х232=30624

Shape70 Shape58 Shape64 Shape69 Shape68 Shape59 Shape67 Shape66 Shape65 Shape63 Shape62 Shape61 Shape60 Shape57 Shape56

Shape75 Shape74 Shape73 Shape72 Shape71

0



Shape88 Shape94 Shape93 Shape90 Shape91 Shape92 Shape89 Shape84 Shape79 Shape85 Shape83 Shape80 Shape82 Shape86 Shape87 Shape81 Shape78 Shape77 Shape76

Shape102 Shape101 Shape100 Shape99 Shape97 Shape96 Shape98 Shape95

Shape112 Shape110 Shape111 Shape109 Shape108 Shape107 Shape106 Shape104 Shape105 Shape103

6

4

2







2. Үнді тәсілі. Бұл тәсілді ойлап тапқан белгілі араб математигі және астрономы Абу Абдалах Мухаммед Бен Мусса әл-Хорезми болатын. Бұл тәсілді «Решетка немесе жалюзи» тәсілі деп те атайды.





МShape113

7 5 2 4

ысал: 324х135=43740 7524х452=3400848

2Прямая соединительная линия 6 Прямая соединительная линия 7 Прямая соединительная линия 9 Прямая со стрелкой 2 Прямая со стрелкой 3 Прямая со стрелкой 4 Прямая со стрелкой 6

8

2Прямая соединительная линия 8 Прямая со стрелкой 1

0

0Прямая соединительная линия 10

8

1

6

3

5

2

5

1

0

2

0

1

4

1

0

0Прямая соединительная линия 11 Прямая со стрелкой 5

4

0

8

3 Shape128

0



Shape127

0



Shape129

0



Shape126

4

5

2



2 4

Прямая соединительная линия 12 Прямая соединительная линия 16 Прямая соединительная линия 18 Надпись 3 Надпись 8 Прямая со стрелкой 9 Прямая со стрелкой 10 Прямая со стрелкой 11

Надпись 6

0

Прямая со стрелкой 8

Прямая соединительная линия 17 Надпись 4

2


Надпись 1

1

3

5

Надпись 5

4


Надпись 7

9




0

Прямая со стрелкой 7 6

1

Прямая соединительная линия 20 2

1

5

1

0

2

0

Shape135

3

4

0



3



4

3




7 4 0 0 8 4 8

(Қатысушылармен бірге бірнеше есеп шығару).



3. Орыс тәсілі. Бұл тәсілді орыс шаруалары тапкан екен. Мысал ретінде қарастырайық.

МShape114 ысал: 24х11=264

:2 24 11 х2

Shape115 12 22

Shape116 6 44

3 88

Shape117 1 176

Shape118

264


Shape119 67х25 =1675

:2 67 25 х2

33 50 25+50+1600=1675

Shape120 16 100

Shape121 8 200

Shape122 4 400

Shape123 2 800

1 1600

Shape124 1675



(Қатысушылармен бірге бірнеше есеп шығару).



Құрметті шебер сыныпқа қатысушылар! Біздер көбейтудің 3 тәсілімен таныстық. Бары осы екен деп ойламаңыз. Тәсілдер саны көп. Мысалы: Непер таяқшалары, саусақтар көмегімен көбейту немесе Василий Оконешников тәсілі т.б.

ІІІ. Рефлексия.

Бүгінгі танысқан тәсілдің қайсысы сіздің көңіліңізден шықты. Соны смайликтер арқылы белгілеуіңіз сұралады. (смайликтер үлестіріледі).

Shape125

Қытай тәсілі Үнді тәсілі Орыс тәсілі









ІV. Қорытынды.

Олай болса, патша сандықшадан қандай жауап алыпты, көрейік! Ішінде бір парақ қағазда «Математика - это удивление, а через удивление познается мир» яғни «Математика-ол таңдану, ал таңдану арқылы әлем танылады» деген екен.

Бүгінгі шебер сыныптан кейін сендердің математикаға деген көзқарасыңызды өзгертіп, қызығушылықтарыңызды оятсам, бүгінгі күнге қойған мақсатыма жеттім деп ойлаймын. Белсене қатысқандарыңызға ризашылығымды білдіремін.




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!