Материалдар / Көмірсутектердің табиғи көздері

Көмірсутектердің табиғи көздері

Материал туралы қысқаша түсінік
Көмірсутектердің табиғи көздері туралы түсінік беру. олардың табиғи қорларының мөлшері, кен орындары, олардан алынатын өнімдер және олардың қолданылу салалары бойынша түсінік беру.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Ақпан 2018
1506
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сыныбы 9

Сабақтың тақырыбыКөмірсутектердің табиғи көздері
Мақсаты Көмірсутектердің табиғи көздері туралы жалпылама мағлұмат беру, сабақты өз бетімен меңгеруге бағыт бере отырып жағдай жасау, сабақ барысында оқушылардың тәртібін қадағалау, өз ойын еркін айтуға жағдай жасау, сөздік қорын, теориялық білімін, ерекше қабілеттерін шыңдау, дамыту.
Күтілетін нәтижелерКөмірсутектердің табиғи көздері туралы теориялық мағлұматтарды біледі, олардың түрлерін, қасиеттерін ажырата алады, жаңа тақырыпты өз беттерімен меңгеріп, ойын еркін жеткізе алады, теориялық білімдерін мысалдар келтіре отырып өмірмен байланыстырады, теориялық алған білімдерін практикада қолдана біледі.
Керекті жабдықтарОқулық, үлестірме қағаздар, бояулар, қағаз қиықтары, бағдаршам түстері, интербелсенді тақта, бейне көрініс, смайликтер, бағалау парағы, деңгейлік тапсырма, венн диаграмасы т.б.
Сабақта қолданылған әдіс-тәсілдерСұрақ – жауап әдісі, топтық, жеке жұмыс, деңгейлік тапсырмалар, тақтамен жұмыс, көрсетілім, топтық және жекелей бағалау т.б.
Сабақ кезең-деріМұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Кіріс-пеОқушылармен сәлемдесу. Оқушылардың, сыныптың сабаққа дайындығын қадағалау, сынып оқушыларын түгелдеу. Сабаққа қажетті құрал-жабдықтарды, ресурстарды таратады.Оқушыларға өз қалаулары бойынша фигураларды таратады.Мұғаліммен сәлемдеседі, сабаққа қажетті құрал – жабдықтарын шығарады. Кезекші сабаққа қатыспаған оқушыларды, үйге қандай тапсырма бергендігін баяндайды. Өздеріне ұнаған фигураларды алады.
Тұсау-кесерПсихологиялық тренинг ұйымдастырылады. Орыс ғалымы И.Панариннің тест-сауалнамасы бойынша адамның тұлғалық қасиеттерін анықтау.Үшбұрыш – көшбасшылық қабілеті бар, алдына қойған мақсатына жететін жандар;Тіктөртбұрыш – жаңа идеяға жақын, білуге құмар, ізденгіш жандар;Дөңгелек – өте мейірімді, өзгенің қайғысын, қуанышын бөлісуге даяр тұратын жандар;

Фигуралардың келесі беттерін қарауға кеңес беріледі. Астынғы жағында өткен тақырыптардан мәліметтер жазылған. Сол мәліметтер бойынша «Алкендер», «Алкиндер» және «Арендер» болып үш топқа бөлініп отырады.Әр топ өз топтары бойынша қысқаша сипаттама беріп өтулері тиіс. Топтар бір – бірін сағат тілі бағытымен «Бағдаршам»әдісі арқылы бағалаулары керек.Үй тапсырмасы бойынша шағын тест парақшалары таратылады. Интерактивтік тақтадан тест кілттері көрсетіледі.
Тест-сауалнама қорытындысын мұқият тыңдайды, егер сауалнама нәтижесі өз бойындағы қасиеттермен сәйкес келіп жатқан жағдайларда қол қапалақтайды.

Алкендер: CnH2n, Lc=c=0,134нм, 620кДж, CH3-CH3CH2=CH2Алкиндер: 810кДж, sp, CnH2n-2, 2CH4→C2H2+3H2, Ацетилен;Арендер: Lc=c=0,140нм, CnH2n-6, 3C2H2→C6H6, бензол.Әр топтан оқушылар өткен тақырыптар бойынша өздеріне тиесілі тақырыптарға тоқталып, қысқаша сипаттама беріп өтеді. Бірін- бірі толықтырады. Қажет болған жағдайда химиялық теңдеулерін жазады. Топтар бірін-бірі бағдаршам көздерін көтеру арқылы бағалайды.Шағын тест тапсырмаларын жекелей орындайды. Жұптарымен ауыстырады, бір-бірінің жұмыстарын тексереді. Топ басшысы бағалау парағына жинаған ұпайларын жазады.
Негізгі бөлімИнтерактивтік тақта арқылы көрсетілім жіберіледі. Ой қозғау сұрақтары қойылады.Сәуірдің 19-ы §50 Көмірсутектердің табиғи көздері.Слайд арқылы қысқаша түсініктеме беріледі.Ресурстар таратылады:Алкендер: Мұнай, мұнай ұғымы, пайдасы; Алкадиендер:Мұнайдың элементтік құрамы және гетероатомдық компаненттері, Мұнай-газ кендері, мұнай өнімдері,; Арендер: Мұнай тарихы

10-зертханалық жұмыс: Мұнай өнімдерімен танысу.

Көрсетілімді мұқият тамашалайды. Сұрақтарға жауап береді. Бүгінгі күнді жазып, жаңа тақырыпты жазып алады.Мұғалімді тыңдайды, негізгі ақпараттарды дәптерлеріне жазып алады. Берілген ресурстар бойынша жекелей оқып шығады, топта талқылады. Бірлесіп постерге түсіреді, топпен қорғайды. Топтар бірін-бірі смайликтер арқылы бағалайды.Зертханалық жұмысты жекелей дәптерлеріне орындайды, нәтижесін салыстырады. Топ басшылары бағалайды.
Қорытынды

Кері байланыс, стикерлер үлестіріледі. Сабаққа белсене қатысқан оқушылар бағаланады.Үйге тапсырма беріледіСабақ аяқталып оқушылармен қоштасады.Сабақтан алған әсерлерін стикерлерге жазып, Блоб ағашына жапсырады. Топ басшылары бағалауға коментарий береді. §50 тақырыпты оқып келу, тарауды толық қайталау, есептерді аяқтау. Мұғалімен қоштасады.




ШАҒЫН ТЕСТ1.Құрамында бір қос байланысы бар, жалпы формуласы CnH2n-2 болып келетін қанықпаған көмірсутектер қалай аталады.А) Алкандар В) Арендер С) Алкендер Д)Алкиндер Е) Циклоалкандар2. Алкендердің байланыс бұрышы неше градусқа тең болады.А) 1090С В) 1200С С) 1800С Д)2000С Е) 1600С3.Ацетилен қай көмірсутектер класының өкілі.А) Алкадиендер В) Арендер С) Алкендер Д) Циклоалкандар Е) Алкиндер4. Алкендер гомологтық қатарының өкілдеріне –ан жалғауының орныныа қандай жалғау жалғанады.А) -диен В) -ин С) -илен Д) -он Е) –аль5. Алкиндерде n=5-ке, көмірсутектің атауы қалай болады.А) пентан В) бутин С) бутен Д) пентен Е) этен6.Бензолдың гомологын көрсетіңіз.А) метан В) толуол С) кальций карбиді Д) ацетилен Е) бензол7.цис- және транис- изомериясы изомерленудің қандай түріне жатады.А) көміртек қаңқасының В) еселі байланыс орны С) класс аралық Д) кеңістіктік Е) функционалдық топ орны8.Көмірсутек радикалын көрсетіңіз.А) этан В) этен С) этил Д) этин Е) этилен9.Гидрлену реакциясы дегеніміз.А) сутегін қосып алу В) оттегін қосып алу С) сутегін беріп жіберу Д) суды қосып алу Е) галогендерді қосып алу10.Бензол азот қышқылымен орынбасу реакциясы нәтижесінде түзілетін өнімнің атауы.А) хлор бензол В) гексахлоран С) циклогексен Д) нитробензол Е) анилин







ШАҒЫН ТЕСТ1.Құрамында бір қос байланысы бар, жалпы формуласы CnH2n-2 болып келетін қанықпаған көмірсутектер қалай аталады.А) Алкандар В) Арендер С) Алкендер Д)Алкиндер Е) Циклоалкандар2. Алкендердің байланыс бұрышы неше градусқа тең болады.А) 1090С В) 1200С С) 1800С Д)2000С Е) 1600С3.Ацетилен қай көмірсутектер класының өкілі.А) Алкадиендер В) Арендер С) Алкендер Д) Циклоалкандар Е) Алкиндер4. Алкендер гомологтық қатарының өкілдеріне –ан жалғауының орныныа қандай жалғау жалғанады.А) -диен В) -ин С) -илен Д) -он Е) –аль5. Алкиндерде n=5-ке, көмірсутектің атауы қалай болады.А) пентан В) бутин С) бутен Д) пентен Е) этен6.Бензолдың гомологын көрсетіңіз.А) метан В) толуол С) кальций карбиді Д) ацетилен Е) бензол7.цис- және транис- изомериясы изомерленудің қандай түріне жатады.А) көміртек қаңқасының В) еселі байланыс орны С) класс аралық Д) кеңістіктік Е) функционалдық топ орны8.Көмірсутек радикалын көрсетіңіз.А) этан В) этен С) этил Д) этин Е) этилен9.Гидрлену реакциясы дегеніміз.А) сутегін қосып алу В) оттегін қосып алу С) сутегін беріп жіберу Д) суды қосып алу Е) галогендерді қосып алу10.Бензол азот қышқылымен орынбасу реакциясы нәтижесінде түзілетін өнімнің атауы.А) хлор бензол В) гексахлоран С) циклогексен Д) нитробензол Е) анилин





Жауаптары: 1-Д, 2-В, 3-Е, 4-С, 5-Д, 6-В, 7-Д, 8-С, 9-А, 10-Д;9-10 ұпай –«5»; 6-8 ұпай –«4»; 3-5 ұпай-«3»;



БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ

Оқушының аты-жөніҮй тапсырмасына шолуТестЖаңа сабақ Зертханалық жұмысЖалпы баға
1











2











3











4











5



















БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ

Оқушының аты-жөніҮй тапсырмасына шолуТестЖаңа сабақ Зертханалық жұмысЖалпы баға
1











2











3











4











5





















БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ

Оқушының аты-жөніҮй тапсырмасына шолуТестЖаңа сабақ Зертханалық жұмысЖалпы баға
1











2











3











4











5

































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ