Материалдар / Көміртек қосылыстары
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Көміртек қосылыстары

Материал туралы қысқаша түсінік
материал 9 сыныпқа арналып құрылған. Мұғалімге көмекші құрал болып табылады. Әсіресе 9 сыныптар үшін өте тиімді
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Қараша 2018
1160
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Сабақ тақырыбы:Көміртек және оның қосылыстары.
Жалпы мақсаты:  

Барлық оқушылар: Көміртектің периодтық жүйедегі орнын, атом құрылысы, табиғатта таралуы, химиялық, физикалық қасиеттері, ашылу тарихы, қолданылуы, аллотропиялық түр өзгерісі туралы түсінік береді.


Көпшілік оқушылар: Көміртектің ПЖ орны, атом құрылысы, табиғатта кездеуі мен таралуына сипаттама береді


Кейбір оқушылар: Аллотропиялық түр өзгерістерін, оның маңызын, қолданылуын біледі.
Алдыңғы оқу:Минералды тыңайтқыштар, олардың Қазақстанда өндірілуі және оларды тиімді қолдану.
Әдіс-тәсілдер

Көрнекілік, сұрақ-жауап, СТО элементтері, Венн диаграммасы, семантикалық карта, презентация










Сабақтың Барысы:

Мұғалімнің іс-әрекетіОқушының іс-әрекеті
Зейінді шоғырландыру 2 минутҰйымдастыру кезеңі:Сыныпта жағымды атмосфераны қалыптастыру.Оқушыларды түгелдеп, назарын сабаққа аудару.Көміртектің аллотропиялық түр өзгерістері арқылы топқа бөлу.Бағалау парақшасын таратып беру. Сабаққа назары аударылады
Жоспарлы жаттығу5 минутҮй тапсырмасын сұрау.I. Кім жылдам?1. Азот тыңайтқыштарының маңызы.2. Фосфор тыңайтқыштарының маңызы.3. Калий тыңайтқыштарының маңызы.4. Органикалық тыңайтқыштарға нені жатқызуға болады?5. Елімізде тыңайтқыш өндірістері қай қалаларда орналасқан?6. Қаратау фосфоритінен минералдық тыңайтқыштар алудың негізін қалаған Қазақстандық ғалым,    академик...7. Преципитат дегеніміз не?8. Мына қосылыстардағы фосфордың тотығу дәрежесі қандай:P2O5,PH3,K3PO4,PCl3,Ca3P2,H3PO4;II. 



Венн диаграммасы СО СО2









1.Берілген сұрақтарға жауап береді.











2.Семантикалық картаны толтырады





















Венн диаграммасымен жұмыс жасайды






Ақпарат беру 25 минут



Жаңа сабақ.Оқушыларға қысқаша мәлімет беру. Көміртек (ІІ) оксиді – түссіз, иіссіз, улы газ. Суда нашар ериді, басқа заттармен реакцияға түспейді. Оны иіс газы деп те атайды. Отын шала жанғанда бөлінген иіс газы организмде гемоглобиннің оттекті тасымалдауына мүмкіндік бермейді. СО – тұз түзбейтін, бейтарап оксид.СО2-көмірқышқыл газы, иіссіз, түссіз газ, тыныс алғанда, органикалық заттар шірігенде, жану кезінде түзіледі. Зертханада қышқылдардың мәрмәрға немесе борға әсер етуі арқылы алынады. Ауадан ауыр, жоғары қысымда сұйылады, ал өте төменгі температурада қар сияқты массаға айналады.СО2-қышқылдық оксид, сондықтан сілтілермен әрекеттеседі.СО2а(ОН)2→СаСО3↓+Н2ОБұл реакция көмірқышқыл газына сапалық реакция болып табылады.СО2 негіздік оксидтермен әрекеттеседі:СО2+СаО→СаСО3Сумен әрекеттескенде көмір қышқылы түзіледі:СО22О→Н2СО3III. Жоғалған формулалар.1. С +  ..... → СО2                     2. СО +  ..... → 2СО23. С + СuО →   ..... + СО           4. СаСО3 + ..... → СаСl2 + Н2О    + СО2 5.  ......  → СаО + СО2                6.    .....  + СО2 → Н2СО 37. СО2 +    ......  → СаСО3             8. СО2 + ...... → СаСО3  + Н2ОIV. Деңгейлік тапсырмалар.№1. 1 моль NaHCO3 қыздырғанда(қ.ж) СО2 қандайкөлемі түзіледі?№2. 15% қоспасы бар 200г СаСО3 ыдырағандаҚ.ж. Неше литр СО2 бөлінді?№1. Өзгерісті жүзеге асырыңызС → СО → СО2 → Na2CO3 →NaCl№2. Адам тыныс алғанда сағатына 54 г СО2 шығарады. Көмірқышқыл газының көлемі қанша болады?№1. Метандағы (СН4) көміртектің массалық үлесі қандай?№2. СН4 , СО2, СО, С тотығу дәрежелерін анықта.

 Дәптермен жұмыс
    Тәжірибе      V. Шытырман рекциялар.VI. Зертханалық жұмыс. Көміртекті анықтау. Көмірқышқыл газын анықтау.1.Берілген тапсырмалар арқылы реакция теңдеулерін құрады.2.Білімдерін іс жүзінде зерттейді


VII. «Үш тіл-тұғырым»  Көміртек –углерод- carbonКөмір (ІІ,ІҮ) оксидтері – оксиды углерода (ІІ,ІҮ) – carbon oxides (ІІ, І Ү)Көмір қышқылы – угольная кислота - metacarbonic acid 


Қорытынды
 Кері байланыс:




Алмаларға өз тілектерімізді жазып, ағашқа ілеміз. Бұл дегеніміз ағашта алмалар көбейген сайын біздің білімдеріміз арта береді деген мағынаны білдіреді.
Ой түйіндеу


Бағалау: Сабақ барысында әр тапсырма бойынша оқушылар өз өзінің және сыныптасының бағалау парақшасы арқылы бағалайды.



Үйге тапсырма: §222-24 оқу. Есептер мен жаттығулар жинағынан 6-1, 6-9 тапсырмаларды орындау



Көміртектің таралуы мен табиғатта айналымы туралы бейне материал көрсету. Қосымша шығармашылық жұмыс жасайды
Рефлексия:Не білдім? 

Қандай екі нәрсе табысты болды12 Қандай екі
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!