2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Координаталық жазықтық. Тікбұрышты координаталар жүйесі

Координаталық жазықтық. Тікбұрышты координаталар жүйесі

Материал туралы қысқаша түсінік
6 сынып. Координаталық жазықтық. Тікбұрышты координаталар жүйесі
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

6.3С Координаталық жазықтық

Мектеп:

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:

Сынып:

Қатысқан оқушы саны:

Қатыспаған оқушы саны:

Сабақтың тақырыбы

Координаталық жазықтық. Тікбұрышты координаталар жүйесі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

6.3.1.1 координаталық жазықтық ұғымын меңгеру;

6.3.1.2 тік бұрышты координаталар жүйесін салу;

6.3.1.3 реттелген сандар жұбы тікбұрышты координаталар жүйесінде нүктені беретінін және әрбір нүктеге нүктенің координаталары деп аталатын бір ғана реттелген сандар жұбының сәйкес болатынын түсіну;

6.3.1.4 координаталар жүйесінде нүктені оның координаталары бойынша салу және координаталық жазықтықта берілген нүктенің координаталарын табу;

6.3.2.3 кесінділердің, сәулелер немесе түзулердің бір-бірімен, координаталық осьтермен қиылысу нүктелерінің координаталарын графиктік тәсілмен табу;

Сабақтың мақсаты:

Оқушылар:

  • нүктелердің координаталарын анықтайды;

  • координаталық жазықтықта берілген нүктелерді координаталары бойынша салады;

  • координаталық жазықтықта берілген нүктелердің координаталын табады;

алған білімдерін есептер шығаруда қолданады.

Сабақ барысы

Сабақтың кезеңі

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

5 минут

Ұйымдастыру сәті

Оқушылармен амандасу, түгелдеу.

Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру

Үйге тапсырмасын тексеру: №1058,№1060,№1062

«Жұптас» әдісі бойынша екеу ара дәптерлерін алмасу арқылы, тақтадан жауаптарын тексереді.


Өткен сабақты бекіту үшін: Ой қозғау сұрақтары:

  • Суреттегі фигураларды бір сөзбен қалай атайды?

(әр түрлі жауап болуы мүмкін)

  • Қандай сызықтар көріп тұрсыздар?

(сынық сызық, қисық, тұйықталған, тұйықталмаған ...)

  • Қандай топтарға бөлуге болады?

(сынық сызық, тұйықталған, тұйықталмаған ...)

  • Сызық дегеніміз не?

(Қағаздағы қарындаштың тұрақты қозғалысы арқылы алынған геометриялық фигура, т.с.с.)

а) Психологиялық ахуалға берілген тапсырманы орындайды.

ә) Білім алушылар сұрақтарға жауап береді.

Оқушылар тақтадан дұрыс жауаптарын тексереді.



Оқушылар тез жауап беріп өткен білімді еске түсіреді.

Рахмет айту



бағалау (+/-)


«Жарайсың!»

деп

ынталандыру

kundelik.kz







қима қағаздар

Негізгі бөлім

10 минут


Координаталық жазықтықтықтағы нүктені салу.


1) А нүктесін салу.

А – жазықтықтағы кез келген нүкте. Ол арқылы X және Y осьтеріне перпендикуляр түзулер жүргізейік.

A нүктесінің абсцисса осінде координатасы 3, ал ордината осінде координатасы 4 болғандықтан, А нүктесінің орналасуы (3; 4) екі жұбы арқылы анықталады. Бұл жұпты А нүктесінің координаталары деп атайды. 3 саны – А нүктесінің абциссасы, ал 4 саны – А нүктесінің ординатасы.

Абсциссасы 3 және ординатасы 4 А нүктесін (3; 4) деп белгілейді.

Нүктенің абсциссасын ең бірінші, ал ординатасын екінші жазады. Егер олардың орнын ауыстырсақ, онда мүлдем басқа N (4; 3) нүктесі шығады.

2) В(-2;5) нүктесін салу, жеке тапсырма ретінде орындалады. Тақтаға дұрыс жауабын көрсетіп, оқушыларға өзін – өзі бағалауды ұсыныңыз.

Білім алушылар ережелерді тыңдайды.

Есептерді шығарады.

Математикалық тілде сөйлейді.

Тақырып бойынша ресурстарды қарап, танысады


Тарихи мәлімет: Тікбұрышты координаталар жүйесі француз философы, физигі және математигі Рене Декарттың (1596-1650) құрметіне декарттық координаталар жүйесі деп те аталады.

Р.Декарт координаталық жазықтықты 1637 жылы ойлап тапқан.



Бір-бірін бағалау (+/-)


«Жарайсың!»

деп ынталандыру

Оқулық,

дәптер, қима қағаздар


Оқулықпен жұмыс

25 минут

Оқулықпен жұмыс, деңгейлік тапсырмаларды қолдану

А деңгейінің есептері №1078(т), №1079(т)

В деңгейінің есептері №1081,№1083,№1084(т)


Дескриптор: Білім алушы:

  • нүктелердің координаталарын анықтайды;

  • координаталық жазықтықта берілген нүктелерді координаталары бойынша салады;

  • координаталық жазықтықта берілген нүктелердің координаталын табады;

  • алған білімдерін есептер шығаруда қолданады.

Мұғалім оқушылардың жұмыстарын тексеріп, кейбір жаттығуларда бір шешімге келе алмаған оқушыларға көмектесу арқылы бағалайды. Бағалау критерийлері арқылы өзін-өзі бағалайды.

Әрбір жауапқа

1 балл қойылады.

Үлестірмелі қағаздар,

оқулық

ЕББҚ

Ермаханов Саян

Қайрат Арман


ҮТОЖ

1. xOy тікбұрышты координаталар жүйесінде

A(-3;1); B(-1;-2); C(-2;4); D(2;3) F(6;4); K(4;0) нүктелерін салыңыз.


ДОЖ

2.

«Үй» суреті

(-4;2), (0;4), (4;2), (0;2), (-4;-4), (4;-4), (0;-4), (-3;1), (-1;1), (-1;-1), (-3;-1), (1;-4), (1;-1), (3;-1), (3;-4), (0,5;2,5), (-0,5;2,5), (-0,5;3,5), (0,5;3,5), (2;3), (2;4), (3;4), (3;2,5).


Мұғалім оқушылардың жұмыстарын тексереді.

Тапсырмалар алгоритмі көрсетіледі.

Тапсырмаларды орындайды.

Оқушылар бағаланады.


Дескриптор: Білім алушы:

  • нүктелердің координаталарын анықтайды;

  • координаталық жазықтықта берілген нүктелерді координаталары бойынша салады;

  • координаталық жазықтықта берілген нүктелердің координаталын табады;

  • алған білімдерін есептер шығаруда қолданады.





Үлестірмелі қағаздар


Соңы

5 минут

Сабақты бекіту:

Сабақ қортындылау мақсатында бірнеше сұрақтар қоямын:


Үйге тапсырма: №1078(ж)-№1079(ж),№1080;№1082

Рефлексия.

«Анкета» әдісі.

1. Мен сабақта жұмыс… жасадым

2.Менің сабақта жасаған жұмысыма

3. Сабақ маған

4. Мен сабақта

5. Менің көңіл-күйім

6. Сабақтың материалы маған

7. Үй жұмысы маған

Мұғалім ең соңында оқушыларда ненің сәтті шыққандығы және де әлі де нені жетілдіру керектігі жөнінде сындарлы кері байланыс береді.

Сабақты пысықтау тапсырмаларын орындау.

Тақырыпты меңгергенін анықтау



белсенді / неғұрайлы

Көңілім толды / толмады

ұзақ / қысқа немесе тез

шаршамадым / шаршадым

жақсарды / төмендеді

түсінікті / түсініксіз

пайдалы / пайдасыз

Қызықты / қызықсыз

жеңіл / күрделі

қызықты / қызықсыз


Белсенді оқушыларды бағалау


Kundelik.kz – ке бағаларын қою

6 сынып математика

2бөлім

Т.А.Алдамұратова

Алматы

«Атамұра»

2018ж


Kundelik.kz


Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді

жоспарлайсыз? Қабілетті жоғары оқушыларға қандай

міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді

жоспарлайсыз?

Жарайсың, керемет, жақсы деп ынталандырып отырамын.

Денсаулық және қауіпсіздік

техникасының сақталуы


Қолдауды қажет ететін оқушыларға тапсырмалар беру.

Тапсырмалар алгоритмін көрсету жеңілдетілген тапсырмалар беру,жеке көңіл бөлу

Дарынды оқушыларға жеке тапсырмалар беру.

Логикалық, функциональдық тапсырмалармен баланың ой өрісін дамыту.

Тапсырманы толық дұрыс орындаған оқушыларды марапаттау.

Нұсқаулықпен жүргізіледі.

Сынып бөлмесінің тазалығына көңіл бөліп, қауіпсіздік техникасын сақтау.

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба?

Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?









18 Ақпан 2025
105
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі