Көп мағыналы сөздер

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Көп мағыналы сөздер

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ барысында оқушылардың сыни тұрғыдан ойлауды үйрету үшін шығармашылық тапсырмалар, түрткі сұрақтар пайдаландым.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Сабақтың тақырыбы: Көп мағыналы сөздер

Сабақтың мақсаты:

  1. Білімділік: Көп мағыналы сөздер туралы түсінік беріп, жаңа тақырыпты мысалдар арқылы меңгерту. Лексикалық талдау жасата отырып, сөздердің мағыналарын таныту.

  2. Дамытушылық: Оқушылардың тапқырлық, ізденімпаздық, ойлау, қабілеттерін арттыру, шығармашылыққа баулу, өз ойын тиянақты жеткізуін дамыту.

  3. Тәрбиелік: Ана тілін сүюге, қадірлеуге баулу, сөз өнерін құрметтеуге, тіл құрметін сезіне білуге тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: ЖТБ технологиясы бойынша

Сабақтың әдістері: сұрақ - жауап, баяндау, талдау,құзіреттілікке бағытталған тапсырмалар,бес жол өлең,сызба т.б

Пәнаралық байланыс: Әдебиет,дүниетану,бейнелеу өнері

Сабақ көрнекілігі: флифчарт,слайд,кесте.

Сабақ барысы:


  1. Ұйымдастыру кезеңі:

1.Оқушылардың сабаққа қатысуын, даярлығын тексеріп, назарларын сабаққа аудару;

2.Амандасу; (қыймылмен)

3.Үйге берілген тапсырманы сұрау.

4. А,Б,С- парақтарының тапсырмаллар:






А- парағы

1- деңгейдің тапсырмасы


Көп мағыналы сөздердің қай соз табы екенін анықтап, қарама-қарсы мағынасын көрсет.

Үлгі:

Жаз (зат есім)-қыс

Жаз (етістік)-жазба







Кір ( ) -

Кір ( ) -





Аш ( ) -

Аш ( ) -





Қара ( ) -

Қара ( ) -










2- деңгейдің тапсырмасы

Көп нұктенің орнына тиісті сөздерді қойып,сөйлемдерді көшіріп жаз.

1.Жылудың әсерінен судың тұман тәрізді дымқыл күйге айналуы ....... деп аталады.

2. ........ –бір нәрсені қатты қысып байлау.

3. ......... –кітап шығаратын орын

4. .....- тамақ ауруы.

Керекті сөздер: баспа,бу,буын

3 -деңгейдің тапсырмасы


Суретте бейнеленген заттардың атауымен бірдей дыбысталатын,бірақ мағынасы басқа сөздерді тап,сөйлемдер құрастыр.

Көп мағыналы сөздердің қай соз табы екенін анықтап, қарама-қарсы мағынасын көрсет

Қосымша тапсырма

Көп мағыналы сөздерді қатыстырып шығарма жаз.

Кеспе,қақпа,баспа.

5.Бағалау.

6.Үй тапсырмасы:

1-деңгей:

Үй жұм..112-б..1-жат.

2-деңгей:

Үй жұм...кар.жұмыс

3-деңгей:Үй жұм..112- б 2-жат.

Қосымша тапсырма:

Үй жұм.карт.жұм.


Б- парағы

1 -деңгейдің тапсырмасы

Құзіреттілікке бағытталған тапсырма:

1 тірек конспект.

МЕНТАЛЬДІ КАРТА. « Көз» сөзінің тура және ауыспалы мағынасын табу.

МК-ақпараттың мазмұнын қысқаша бейнелеудің немесе құрылысын көрсетудің ең қолайлы құралы.МК-ны бір мәселені шешудегі өз ойыңызды, пікіріңізді қысқаша бейнелеуде қолдануға болады. Бейнеленген ақпарат « мый тілінде» яғни ұғынықты болуға тиіс.

МК-ны Тони Бьюзон деген жазушы ,психолог консультант қолданған.Аударылымы «Интелект картасы»не «Есте сақтау картасы»

МК қалай жасалады?

1. Ақ қағаз А4

2. 3 түрлі қалам, қарындаш не фламастер

3. Ең алдымен картаның ортасына тақырып немесе тақырыпты бейнелейтін суретті қоямыз.

4. Сол сөзден не суреттен тармақтанып екі жаққа сызықтар кетеді де, оған тақырып мазмұнын шешетін тірек сөздер жазылады.

5. Суретті кеңінен қолдануға болады.

6. Ең алдымен негізгі ойды алып, оны шешетін тірек сөздерді іріктейміз. Кейін оны қалай әдемілеп, түсінікті болатындай құруға болатынын қарастыру керек.

Тапсырма: « Көз» сөзінің тура және ауыспалы мағынасын табу.

адамның малдың иненің

бұлақтың жұмыстың иттің


DrawObject2 DrawObject1

тура ауыспалы

DrawObject5 DrawObject6 DrawObject4 DrawObject3 DrawObject7 көз

DrawObject8 мағынасы мағынасы



Жауабы:


DrawObject10 DrawObject9 Адамның бұлақтың

тура ауыспалы

DrawObject13 DrawObject14 DrawObject12 DrawObject11 DrawObject15 малдың көз жұмыстың

DrawObject16 мағынасы мағынасы иненің

иттің





















2- деңгейдің тапсырмасы

Сөйлемдерді оқып,көп мағыналы сөздерді теріп жаз,оларға мақалдар жаз.(тақтамен жұмыс)

1.Алыстан екі ер адам көрінеді.  Ақжан атына ер сатып алды.

2.Тілім ауырып дәрігерге көрініп жүрмін. Темір қолын тіліп кетті.

3.Сөздің басын арыдан бастады. Адамның басы- Алланың добы.

3- деңгейдің тапсырмасы

Көп нүктенің орнына тиісті сөзді жазып,әңгіме құрастыр.

  1. ....... баласымен базарлы, 
    қонағымен ажарлы. (үй)


Қосымша тапсырма

Ақпараттық құзіреттілікті анықтауға арналған құзіреттілік бағытындағы тапсырма.


Аспект:мәліметтің алғашқы талдауы.

- сызба түрінде берілген мәліметті мәтінге айналдыру.

Стимул.Тапсырманы орындай отырып, сен сызбаны оқуға үйренесің.

Тапсырма.Сызбаны мұқият қарап ,сызбаны толықтыр, сызбадағы сөздерге көңіл бөл.











аузы



DrawObject19 DrawObject18 DrawObject17









.





аяғы



DrawObject22 DrawObject21 DrawObject20







.









жүзі



DrawObject25 DrawObject23 DrawObject24







.











Жауабы:

аузы

DrawObject28 DrawObject26 DrawObject27

адамның

ыдыстың

жараның





аяғы



DrawObject30 DrawObject29

аданың

DrawObject31

орындықтың

жұмыстың







жүзі



DrawObject34 DrawObject33 DrawObject32

адамның

дүние

пышақтың













5.Бағалау.

6.Үй тапсырмасы:

1-деңгей:

Үй жұм..112-б..2-жат.

2-деңгей:

Үй жұм...112-бет,4-жат

3-деңгей:

Үй жұм..Бас сөзіне бес жол өлең жазу.

Қосымша тапсырма:

Үй жұм.карт.жұм.



С-парағы

1- деңгейдің тапсырмасы

Ақпараттық құзіреттілікті анықтауға арналған құзіреттілік бағытындағы тапсырма.


Аспект:

Мәліметтің алғашқы талдауы.

Сызбадан мәтін шығару.

Стимул.Тапсырманы орындай отырып, сен сызбадан мәтін құрасың.


1.Тапсырма: Кластердегі сөздер мен сөз тіркестерінен асыл сөзі туралы әңгіме құр







1.Тапсырма: Кластердегі сөздер мен сөз тіркестерінен асыл сөзі туралы әңгіме құр

Овал 30 Овал 29 Прямая со стрелкой 27 Овал 26 Овал 25 Овал 24 Овал 23 Овал 22 Овал 21 Прямая со стрелкой 20 Прямая со стрелкой 19 Прямая со стрелкой 18 Прямая со стрелкой 17 Прямая со стрелкой 16 Прямая со стрелкой 15



Овал 14

Прямая со стрелкой 5 Овал 13

Овал 10 Прямая со стрелкой 12

Овал 28

Прямая со стрелкой 11 Овал 4 Прямая со стрелкой 6 Прямая со стрелкой 2 DrawObject35



Овал 9



Прямая со стрелкой 8 Овал 3











Жауабы:



DrawObject36 DrawObject37 DrawObject38 DrawObject39 DrawObject40 DrawObject41 DrawObject42 DrawObject43 DrawObject44 DrawObject45 DrawObject46 DrawObject47 DrawObject48 DrawObject49





DrawObject50 DrawObject51

DrawObject54 DrawObject52 DrawObject53

DrawObject55 DrawObject56 DrawObject57

DrawObject58 DrawObject60 DrawObject62 DrawObject61 DrawObject59

DrawObject63 DrawObject64

DrawObject65

DrawObject66

DrawObject68 DrawObject67





2-деңгей:

Тапсырманы орындай отырып тірек сөзді тап,сөйлем құрастыр.




Овал 95 Прямая со стрелкой 94

Прямая со стрелкой 93







Овал 92

Прямая со стрелкой 91

Прямая со стрелкой 90

Прямая со стрелкой 89



















2-деңгей:

Тапсырманы орындай отырып тірек сөзді тап,сөйлем құрастыр.






Овал 95 DrawObject69

DrawObject70









Овал 92 DrawObject71

DrawObject72

DrawObject73
















3- деңгейдің тапсырмасы

Фишбоун сызбасы арқылы тақырыпты қортындыла.


1.Тапсырма: Мысалды толық ,түсініп оқы.

2.ТапсырмаСызбаны берілген шарт бойынша толтыр.


Көп мағыналы сөз

Сөздер өзінің негізгі мағынасынан басқа да мағынада қолданыла береді. Бірнеше мағынада қолданылатын сөздерді көп мағыналы сөздер дейді.

Мысалы: 1.Ербол оның бетінен суйіп еді,жер бетінде одан бақытты адам жоқтай көрінді.Ол бір сәт су бетінде қалықтап жүргендай күй кешті.Кітап беттерін қызыға аша бастады.

2.Баланың тілі тәтті.Ол сағат тіліне қарай берді.Бала орыс тілінде сөйледі.

3.Адамның басы-Алланың добы.Тау басынан қар көрінді.Сөздің басы дау-дамайдан басталды.


Прямая соединительная линия 114 Прямая соединительная линия 113 Прямая соединительная линия 115 Прямая соединительная линия 116

Нұсқа Себептері



Прямая соединительная линия 109 Прямая соединительная линия 111 Прямая соединительная линия 112 Прямая соединительная линия 110 Қара-

Прямая соединительная линия 106 Прямая соединительная линия 103 Прямая соединительная линия 108 Прямая соединительная линия 105 Прямая соединительная линия 104 Прямая соединительная линия 107 латын

мәселе: жауабы

: Дәлелдеме









ЖПрямая соединительная линия 130 Прямая соединительная линия 129 ауабы:

Прямая соединительная линия 131 Прямая соединительная линия 132

Нұсқа Себептері

Бет Тіл Бас Сөздердің

Прямая соединительная линия 142 Прямая соединительная линия 133 Прямая соединительная линия 134 Прямая соединительная линия 135 Прямая соединительная линия 136 Көп мағыналы өзінің негізгі

Прямая соединительная линия 139 Прямая соединительная линия 137 Прямая соединительная линия 140 Прямая соединительная линия 141 Прямая соединительная линия 138 сөз мағынасынан басқа

бірнеше мағынада

Дәлелдеме қолдануын көп

адамның беті, баланың тілі, адамның басы мағыналы

жердің беті, сағаттың тілі, таудың басы, сөздер дейміз

судың беті, орыс тілі. сөздің басы.

кітаптің беті.







Қосымша тапсырма

Тест

  1. Көп мағынаға ие бола алатын сөзді көрсетіңіз.

Ол-сыныбымыздағы мінезі ауыр бала.

А. Ол

В.Ауыр

С. Мінезі

Д. Бала

2. Көп мағынаға ие бола алатын сөзді көрсетіңіз.

Марат домбыраның құлағын бұрап берді.

А. Марат

В. домбыраның

С. Құлағын

Д. Бұрап

3. Көп мағынаға ие бола алатын сөзді көрсетіңіз.

Бәрін қойып, ашық әңгімеге кірісейік.

А. Бәрін

В. Қойып

С. Әңгімеге

Д. Ашық

4. Көп мағыналы сөзді көрсетіңіз.

Біз таудың басына шығып келдік.

А. Басына

В. Біз

С. Таудың

Д. Шығып

5. Көп мағынаға ие бола алатын сөзді табыңыз.

Майра, аузын ашылып отыр.

А. Майра

В. отыр

С. ашылып

Д. Аузы




5.Бағалау.

6.Үй тапсырмасы:

1-деңгей:

Үй жұм..112-б..3-жат.

2-деңгей:

Үй жұм...кар.жұмыс

3-деңгей:Үй жұм..112- б 5-жат.

Қосымша тапсырма:

Үй жұм.карт.жұм.





















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
29.12.2017
5022
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі