Коррекционно-развивающий план детей с РАС

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Коррекционно-развивающий план детей с РАС

Материал туралы қысқаша түсінік
Коррекционно-развивающий план детей с ранним аутизмом. Коррекционно-развивающий план для психолога. (КРП)
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бекітемін «___» ____________202__ ж.

Әдіскер (қолы)___________


3.1. Түзету-дамыту бағдарламасы.

Бағдарламаны жасау күні: «_____» _________________202__ ж.

Т.А.Ә: _____________________________________________ Жасы: ______

Қорытынды ПЖПК: ______________________________________________________________________________

Мамандар (бейін): __________________________________________________

Курстың басталуы: «____»____ 202___ж. Курстың аяқталуы: «____» ____ 202___ж.


Даму жұмысының бағыттары

Мақсаттар - күтілетін нәтижелер

Жетістік белгісі

Ескерту

I. Өзара әрекеттесудің бастапқы формаларын қалыптастыру.

Мақсаттары мен міндеттері:

1. Байланыс орнату және өзара әрекеттесудің бастапқы формалары.

2. Ересек адамның еліктеуі мен іс-әрекетін ынталандыру.

3. Сенсорлық және эмоционалдық ыңғайсыздықты жеңілдету.

4. Психофизикалық тонустың жоғарылауы.

5. Проблемалық мінез-құлықтың төмендеуі.

Күтілетін нәтижелер:

1. Ол есімге жауап береді және бірнеше секунд бойы көз байланысын сақтай отырып, ересек адамға қарайды.

2. Қарапайым нұсқауларды орындайды: "Бер", "Ал","Бар","Осылай жаса" және т. б.

3. Ересектерге арналған нұсқаулықпен бірлескен ойынды қолдайды.

4. Ересек адамның іс-әрекетіне еліктейді.

5. Орындықта белгілі бір уақыт отырады.

6. Мақтау мен мақұлдауға оң жауап береді.

II. Баланың стереотиптік әрекеттерін мақсатты ойын әрекеттеріне айналдыру кезеңі.

Мақсаттары мен міндеттері:

1. Баланың стереотиптік әрекеттерін мақсатты ойын әрекеттеріне айналдыру.

2. Қарым-қатынас және өзара әрекеттесу дағдыларын дамыту және қиындату.

3. Баланың мінез-құлқын ішінара құрылымдалған іс-әрекет режимінде ұйымдастыру.

Күтілетін нәтижелер:

1. Көз байланысын қолдайды және бастайды.

2. Мимиканы, дауыстарды, жеке сөздерді, қимылдарды түсінеді және қолданады.

3. Жеке ауызша өтініштерді орындайды.

4. Бірлескен ойынға қатысады, ересек адамның іс-әрекетіне еліктейді.

5. Бағыттаушы көмекпен шарттарды сақтай отырып, мақсатты іс-әрекеттерді орындайды.

6. Сабақ рәсімін ұстанады.

7. Сабырлы түрде бір қызмет түрінен екіншісіне ауысады.

III. Әр түрлі дағдыларды игеру және өзара әрекеттесу кезеңі.

Мақсаттары мен міндеттері:

  1. Тақырыптық және сюжеттік ойын әрекеттерін меңгеру.

  2. Баланың жақын ортасы туралы идеяларды қалыптастыру.

  3. Белгілі бір мінез-құлық ережелерін меңгеру және орындау.

  4. Қозғалыс, қабылдау, ақыл-ой, сөйлеу дағдыларын қалыптастыру.


Күтілетін нәтижелер:

  1. Мұғаліммен немесе ата-анамен ойын әрекеттесуін жүзеге асырады.

  2. Тақырыптық және ойын әрекеттерін орындайды.

  3. Процессуалдық ойынға қосылады.

  4. Сабақтың тәртібі сақталады, ересек адамның ережелері мен талаптарын орындайды.











3.2. Түзету-дамыту бағдарламасының мазмұны

Дамыту жұмыстарының бағыттары.

Дамыту жұмыстарының әдістері, қабылдауы, құралдары

1. Ол есімге жауап береді және бірнеше секунд бойы көз байланысын сақтай отырып, ересек адамға қарайды.

2. Қарапайым нұсқауларды орындайды: "Бер", "Ал","Бар","Осылай жаса" және т. б.

3. Ересектерге арналған нұсқаулықпен бірлескен ойынды қолдайды.

4. Ересек адамның іс-әрекетіне еліктейді.

5. Орындықта белгілі бір уақыт отырады.

6. Мақтау мен мақұлдауға оң жауап береді.










1. Ол есімге жауап береді және 20 секунд бойы көз байланысын сақтай отырып, ересек адамға қарайды.


2. Қарапайым нұсқауларды орындайды: "Бер", "Ал","Бар","Осылай жаса" және т. б.


3. Ересектерге арналған нұсқаулықпен бірлескен ойынды қолдайды.


4. Ересек адамның іс-әрекетіне еліктейді.


5. Орындықта белгілі бір уақыт отырады.


6. Мақтау мен мақұлдауға оң жауап береді.


7.Мұғаліммен немесе ата-анамен ойын әрекеттесуін жүзеге асырады.

8.Тақырыптық және ойын әрекеттерін орындайды.


9.Процессуалдық ойынға қосылады.


10.Сабақтың тәртібі сақталады, ересек адамның ережелері мен талаптарын орындайды.


«Салют», «Себу, себу, жинау», «Орманға саңырауқұлақтар, жидектер" ойындары мақсатты әрекеттермен, заттарды тарату және жинау принципі бойынша біз жаңа ойындар ұйымдастырамыз.


Ойынның жалпы алгоритмі:

  • әр түрлі заттарды шашыратыңыз (жұлдыздар, гүлдер, саңырауқұлақтар, шарлар);

  • біз оларды себеттерге, шелектерге және т. б. жинаймыз, «Жинаймыз, жинаймыз» «міне, саңырауқұлақ және тағы басқа саңырауқұлақтар»;

  • көрсеткіш қимылды қолданамыз және бірлескен назар аударамыз:

  • «Қараңыз, қараңыз, міне, тағы бір жұлдыз»;

  • баладан «Бер» қимылы мен сөзін қолдана отырып, зат беруін сұраймыз;

  • ойын барысында және аяқталғаннан кейін: біз баланы қолдаймыз, мадақтаймыз, сөздер мен «Жарайсың!» сөз тіркестерін қолданамыз: ал қимылдар: шығыңқы бас бармақ, қол шапалақтаймыз "Бес беріңіз".


  • «Қуып жету» ойыны, «Қуып жетемін-қуып жетемін» - деп айтып, бала бөлмеде жүгіретін ойын, мұғалім бөлмеде жүгіреді.

  • Бірте-бірте баланы дәстүрлі қуып жету ойынын ойнауға үйретеміз: бала ауызша өтініш бойынша әрекеттерді орындайды және «Мен сенің артыңнан жүгіремін, қашып кетемін, қашып кетемін», ал енді «Сен мені қуып жетесің, қуып жетесің».

  • Біз осылай бірнеше рет ойнаймыз: біз «Қуып жетемін-қуып жетемін - ұстап аламын» деп айқайлап жүгіреміз және баланы "ұстап алу" деп қысқа құшақтап, жібереміз. Біз бірнеше рет қуып жеткеннен кейін, бірақ оны ұстамаймыз, бірақ баланы басып озып, оның алдында болуға тырысамыз, оны ересек адамды ұстап алуға итермелейміз.





Сенсорлық интеграция әдісі.


Құрал: жұмсақ үстіңгі тербелетін тақта, айналмалы тақта, доп, орындықтар, жастықтар, шағын батут, сусымалы материалдар (таңдау үшін балаға үш зат беріледі.)

Ойындар:

1. Вестибулярлық сезімдерді алуға арналған ойындар.

2. Проприоцептивті сезімдерді алуға арналған ойындар.

3. Қауіпсіздік сезімін алуға арналған ойындар (Егер бала жасыруға, жабылуға тырысса).

4. Тактильді сезімдерді алуға бағытталған ойындар.

Жалпы ережелер қызметтің барлық түрлеріне арналған - мақсат қою (сөздерді, сөз тіркестерін, қимылдарды қолдану), әрекеттің басталуының шартты сигналы («Жүгіру», «Дайындал, назар аудар, шер!» және т. б.), оның аяқталуы («Жүгіріп келдік» «Тоқта» және т. б.) және әрекетті бағалау («Жарайсың», «Алақай!», «Сен жеңдің», «Бес бер» қимылдары және т. б.).

1. Тепе-теңдікті сақтай отырып, тегіс емес беттерде, орындықтарда, пуфтарда, жұмсақ модульдерде, гимнастикалық және көлбеу тақталарда жүріңіз.

2. Өз бетімен отыруға, жатуға, тербелуге және құлап қалмауға тырысып, қолдаусыз фитдопқа секіруге қ.

3. Тепе-теңдікте жатып, отырып, тұрып тербеліңіз. Баланста тұрып, шарды ұрыңыз.

4. Кедергілер жолымен жүру: 10-15 см биіктікте орнатылған штангаларды кесіп өтіңіз.

5. Балалар орындықтарымен жүріңіз (бес орындық 50-80 сантиметр қашықтықта).

6. Швед қабырғасынан көлбеу баспалдақпен көтерілу және түсу.

7. Туннельде жорғалаңыз (әр түрлі биіктіктегі бірнеше туннельдер).

8. Қабырғаға аяғыңызды итеріп, әткеншекте тербеліңіз.

9. Сырғанаққа шығып, оған көтеріліңіз.

10. Доп ойындары: допты екі қолмен ұстау; допты екі қолмен жоғары лақтырып, ұстап алу.

11. Допты таяқпен, картон түтікпен ұрып, оларды екі қолыңызбен ұстаңыз. Бала аяғымен тұрып, денесін ашып, ортаңғы сызықты кесіп өтуі керек.

12. Аяқтармен бірге, торларда секіру (белгілі бір маршрутсыз).

13. Магниттегі балық аулау таяқшасымен немесе пинцетпен - ағаш бүргелермен балық аулау.

14. Жатып әткеншекте тербеліп, допты түйреуіштермен ұрыңыз.

15. Доптармен, таяқпен түйреуіштерді құлатыңыз.

16. Түйреуіштер арасында оларды құлатпай жүріңіз.

17. Нысанаға лақтыру: шелектегі шарлар, қораптар және т. б.

18. Сақиналарды конустарға, пирамида шыбықтарына салыңыз.

19. Әткеншекте тербеліп, доптарды нысанаға лақтыру.

20. Бала әр түрлі әрекеттерді дәйекті түрде орындайтын кедергі жолағын жеңу үшін: секіреді, көтеріледі, өрмелейді, домалайды, секіреді, едендегі белгілермен жүреді, допты лақтырады және т. б.



1. Көз байланысын қолдайды және бастайды.


2. Мимиканы, дауыстарды, жеке сөздерді, қимылдарды түсінеді және қолданады.


3. Жеке ауызша өтініштерді орындайды.


4. Бірлескен ойынға қатысады, ересек адамның іс-әрекетіне еліктейді.


5. Бағыттаушы көмекпен шарттарды сақтай отырып, мақсатты іс-әрекеттерді орындайды.


6. Сабақ рәсімін ұстанады.


7. Сабырлы түрде бір қызмет түрінен екіншісіне ауысады.


8.Терінің немесе дененің әртүрлі аймақтарына жанасуға, қысуға, ересектердің қысымына жауап береді және көру қабілетіне сүйенбейді;




9.Сабақтың тәртібі сақталады, ересек адамның ережелері мен талаптарын орындайды.






  • «Біз допты айналдырамыз»

Мақсаты: эмоционалды байланысты қалыптастыру.

Ересек бала допты еденге немесе үстелге домалатады. Баланың допты қайтаруына қол жеткізу керек. Егер бала қарсылық көрсетсе, ересек адам баламен бірге доппен айла-шарғы жасауға қосылады.

  • «Мен көпіршікке қараймын содан кейін оны ұстаймын!»

Мақсаты: көрнекі зейінді дамыту, еліктеу қабілетін қалыптастыру, жағымды эмоциялармен «жұқтыру».

Ересек адам сабын көпіршіктерін үрлейді және баланы оларды қарастыруға және ұстауға шақырады.

  • «Қағаз жапырағының түсуі (қар жауады)»

Мақсаты: аутостимуляцияға қосылу және оған сюжеттік мағына беру арқылы байланыс қалыптастыру.

Бұл ойында сіз балаңызбен бірге қағаз парақтарын жыртып тастай аласыз (мақта бөліктерін қысыңыз), содан кейін оларды жоғары қарай лақтырыңыз (немесе үрлеңіз): «Жапырақтар (снежинкалар) айналады және құлап кетеді». Ойынның соңында сіз «жапырақтарды (қарды) жинауды» ұйымдастыруыңыз керек.

  • «Менің текшем, сенің текшең...»

Мақсаты: ересек адаммен эмоционалды байланысты қалыптастыру, тапсырманы орындау кезінде кезектілік пен дәлдікті сақтауға үйрету.

Ересек адам алдымен текшені қояды, содан кейін баланы текшені үстіне қоюға шақырады және т. б.

  • «Кім қатты үрлейді?»

Мақсаты: байланыстың дамуы, еліктеу қабілетін қалыптастыру, жағымды эмоциялармен «жұқтыру», тыныс алуды белсендіру.

Ересек адам баланы ұсақталған текшелерден мұнара салуға тартады (ынталандырады), содан кейін текшелер құлап кетуі үшін ғимаратқа күшпен үрлеуді ұсынады.


Ауызша нұсқауларға «Ал», «Қой», тағы біреуін қосыңыз: «Көрсет». Мұғалім баланың қолын қимыл күйіне бекітеді және саусақты қажетті затқа немесе суретке нақты орнатуға үйретеді. Басқатырғыштармен, ағаш жақтаулармен және конструктивті праксиске арналған басқа тапсырмалармен жұмыс істеу кезінде сөйлеу нұсқаулары қолданылады: «Жылжыту». Бала мозайка бөліктерін немесе басқатырғыштарды (үлкендердің көмегімен) біріктіргенде, «Жылжыту» сөзі бөлек нақты орнына келгенше қайталанады. Осы кезде баланың тұтқасын жиналған өріс бойымен жүргізіп, бос орындар мен төмпешіктердің жоқтығын анықтап, «Тегіс болып шықты» деп қайталау керек. Жұмыс материалының тегістігі мен тегістігі дұрыс құрастыру критерийі ретінде қызмет етеді, содан кейін бала көтермеленеді.



1.Қарапайым нұсқауларды орындайды: «Маған қара», «Меня сияқты жаса», сұрақтарды түсіну «Бұл кім?», «Бұл не?».

"Бер", "Ал","Бар","Осылай жаса" «Маған қара», «Меня сияқты жаса», сұрақтарды түсіну «Бұл кім?», «Бұл не?» және т. б.


2. Ересектерге арналған нұсқаулықпен бірлескен ойынды қолдайды.


3. Ересек адамның іс-әрекетіне еліктейді.


4. Мақтау мен мақұлдауға оң жауап береді.


5.Мұғаліммен немесе ата-анамен ойын әрекеттесуін жүзеге асырады.



6.Тақырыптық және ойын әрекеттерін орындайды.




1.Дене мүшелерін ауызша нұсқаулық арқылы көрсетеді және тақырыптар бойынша екі.

2. Үш нысанды атай алады: дене мүшелері, киім, көкөністер, жемістер, жабайы және үй жануарлары.


3. Үш-төрт сөзден тұратын нұсқауларды қабылдайды және есте сақтайды.


4. Затты көзбен бекітеді.


5. Ойын мәселелерін шешуде бағдарлау жолдарын іздейді.


6. Заттар (сөздер) тізбегінде артық нәрсені бөліп көрсетеді және оның таңдауын түсіндіреді.


7. Үш-төрт сөзден тұратын нұсқауларды қабылдайды және есте сақтайды.


8.Заттарды "бір-көп" принципі бойынша байланыстырады.



9.Ересек адамның нұсқауларына сәйкес тақырыпты/суретті жалпы фоннан ажыратады.


10.Ересек адамның қозғалысына бейімделеді.


11.Терінің немесе дененің әртүрлі аймақтарына жанасуға, қысуға, ересектердің қысымына жауап береді және көру қабілетіне сүйенбейді;




12.Сабақтың тәртібі сақталады, ересек адамның ережелері мен талаптарын орындайды.











1. Қарапайым нұсқауларды орындайды: «Маған қара», «Меня сияқты жаса», сұрақтарды түсіну «Бұл кім?», «Бұл не?».

"Бер", "Ал","Бар","Осылай жаса" «Маған қара», «Меня сияқты жаса», сұрақтарды түсіну «Бұл кім?», «Бұл не?» және т. б.


2. Ересектерге арналған нұсқаулықпен бірлескен ойынды қолдайды.


3. Ересек адамның іс-әрекетіне еліктейді.








Эмоционалды ойындар:

1. «Пиктограммалар» ойыны (эмоциясы бар карталар жиынтығы).

2. «Айна» ойыны. Тірек сөздер: «Салем, бұл Мен!!!»

3. Этюдтар-пантомималар:

  • Жаңа қуыршақ (қуанышты білдіруге арналған зерттеу). Ұл балаға жаңа көлік берілді. Ол қуанышты, көңілді секіреді, айналады, қуыршақпен ойнайды.

  • Фокус (таң қалдыруға арналған этюд). Бала қатты таң қалды: ол сиқыршының мысықты бос чемоданға салып, оны жауып тастағанын көрді, ал чемоданын ашқанда мысық жоқ еді. Чемоданнан ит секірді.


  • «Ку-ку» ойыны. Тірек сөздер: «Қайда?», «Міне…»

  • «Мүйізді ешкі» ойыны.

  • «Ұшақ» ойыны. Тірек сөздер: «Ұшақ ұшады…», «Тағы…».

  • «Көпіршіктер» ойыны. Тірек сөздер: «Ұштық, ұштық», «Ба-бах, жарылды!».

  • «Әуе шары» ойыны. Тірек сөздер: «Алақай! Шарик!», «Бір,екі,үш!», «Ұштық!!!






«Мен және менің денем», «Киім» тақырыбы.

Мақсаты: дене мүшелерін көрсету, киім элементтерін шарлау қабілетін қалыптастыру.


Picture 32


1.Суреттерге сүйене отырып, денеңіздің бөліктерін көрсетуге және атауға үйрету.

  • «Қайда?» сұрағына жауап беріп «Бұл» сөзімен және сұқ саусағыңызбен қажетті суретті көрсетеді.

  • «Доп ойындары».

Мақсаты: эмоционалды байланысты қалыптастыру.

Доп ойындары: допты екі қолмен ұстау; допты екі қолмен жоғары лақтырып, ұстап алу.

  • «Айна» ойыны. Тірек сөздер: «Салем, бұл Мен!!!»

  • Көпіршіктер» ойыны. Тірек сөздер: «Ұштық, ұштық», «Ба-бах, жарылды!».





«Мен және менің отбасым» тақырыбы.


Мақсаты: отбасы мүшелерін көрсету және атау қабілетін қалыптастыру.



1.Отбасының фотоальбомы арқылы отбасы мүшелерін көрсетуге және атауға үйрету.

«Қайда?» «Бұл» сөзімен және сұқ саусағыңызбен қажетті суретті көрсетеді.

2. Ойын: "Мысықтың отбасын жина" ойыны.

Нұсқаулық: Бер! (мысық, мысық, марғау).


Бөтелке ойыны. Мұғалім көрсетеді: ол ұсақ заттарды (қиыршық тастар, моншақтар) алады, бөтелкені ашады, оған заттарды құйып, оны қатты және жай шайқайды. Балаға кішкене заттары бар бөтелке мен шыныаяқ ұсынады және оны барлық әрекеттерді орындауға шақырады. Содан кейін бөтелкені "Назар" және "Қатты" бұйрығымен - қатты шайқайды; "Жай" бұйрығымен - жай шайқайды.





«Ойыншықтар» тақырыбы.


Мақсаты: ойыншықтарды көрсету және атау қабілетін қалыптастыру (баланың мүмкіндігіне қарай).

Picture 15 Picture 17 Picture 18


1.Суреттерден ойыншықтарды көрсетуге және атауға үйрету.

Көрсет! Бер! (пирамида, доп, қуыршақ және т.б.). «Қайда?» бала сұқ саусағымен ойыншықты көрсетеді.

1. «Ойыншықтар» сортері.

2. «Пирамида» басқатырғыштары.

3. Бөлінген суреттер «доп, машина, қуыршақ және т.б.».

4. Көлемді ойыншықтары бар сюжеттік ойындар: «Мен аюға барамын», «Қуыршақ Лалидегі шай кеші», «Асхана» және т. б.

Сабын көпіршіктері бар ойындар «Әуе пирогы», «Қайықты жүзу», «Жаңбыр».

Бояулармен ойындар: «Түсті су», «Аюды бояу», «Қуыршақтарға арналған түскі ас», «Сиқырлы дақтар».



«Тамақ» тақырыбы

(ботқа, су, шырын, кәмпит, печенье, сорпа).


Мақсаты: баланың тамақ туралы білімін кеңейту.


Picture 20 Picture 21 Picture 22


Көрсет! /Бер! – Бұл не? (ботқа, су, сорпа, шырын, печенье, конфет және т.б.).


Баланын аты: (_______________) не жейді ,не ішеді? Сүрет арқылы көрсет!

  • «Қағаз жапырағының түсуі (қар жауады)»

  • Мақсаты: аутостимуляцияға қосылу және оған сюжеттік мағына беру арқылы байланыс қалыптастыру.

Бұл ойында сіз балаңызбен бірге қағаз парақтарын жыртып тастай аласыз (мақта бөліктерін қысыңыз), содан кейін оларды жоғары қарай лақтырыңыз (немесе үрлеңіз): «Жапырақтар (снежинкалар) айналады және құлап кетеді». Ойынның соңында сіз «жапырақтарды (қарды) жинауды» ұйымдастыруыңыз керек.




Тұрмыстық заттар» тақырыбы.


Көрсет! Бер! (суреттегі заттар).

Ойын: «Настя қуыршағына қонақтар келді».

Мақсаты: ыдыс-аяқтың атауымен және мақсатымен таныстыру.

Жабдық: қуыршақ ыдыстары, үстел (қуыршақ, аю және қоян).

«Пиктограммалар» ойыны (эмоциясы бар карталар жиынтығы).



ИП «Сулушаш» түзете-дамыту орталығының Директоры______________ С.А.Масабаева


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.02.2025
155
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі