"Көшпенді және отырықшы мәдениеттердің өзара байланысы" 10сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

"Көшпенді және отырықшы мәдениеттердің өзара байланысы" 10сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Материал 10 сынып оқушыларына арналған. Бұл жерде дала мәдениеті мен қала мәдениетінің өзара тығыз байланысын көрсетеді. Зерттеушілер көшрелілердің орнын төмендетіп көрсетеді. Көшпелілер оырықшылардың мәдени жетістіктерін қиратушылар деген пікір айтады.Керісінше, оқушы бойына көшпелі мен отырықшылардың арасында бейбіт сабақтастық, шаруашылық, сауда, мәдени байланыстардың болғанын сіңіру. Мысалы, отырықшылар мал өнімдерін, қол өнерге қажетті шикізаттарды көшпелілерден алып отырған. Қала мен дала байланысының ең бір көрнекті дәлелі, ол Ұлы Жібек жолы. Ұлы Жібек жолы- ынтымақтастық жолы. Менің мақсатым, Қазақ көшпелі қоғамы- әлем көшпелілерінің ішіндегі ең дамыған, көшпелі шарушылық пен тұрмыстың ең жоғары үлгілерін жасаған саяси-әлеуметтік, эканомикалық, этностық бірлестік екенін көрсету.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Ататүрік атындағы №17 мектеп - гимназиясы

Тарих пән мұғалімі: Зулпухарова Р.Ж.

Түркістан қаласы

10 «А» сынып Қазақстан тарихы

Сабақтың тақырыбы: Көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара байланысы

Білімдік мақсаты: шаруашылық, мәдени, саяси байланыс пен қала – дала байланыстарын, жібек жолының байланыстарын, жібек жолының маңызын меңгерту.

Дамытушылық мақсаты: Қосымша дерек көздерін меңгерту арқылы оқушылардың ой – өрісін дамыту

Тәрбиелік мақсаты: Оқушылардың еліміздің тарихын терең білуге, ұлтжандылыққа, елжандылыққа тәрбиелеу.

Көрнекілігі: Карта, интерактив тақта, слайд, кеспе қағаз, суреттер.

Сабақтың типі: Жаңа сабақты игеру

Сабақтың түрі: тест сабақ

Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі.

Оқушыларды түгелдеу, сәлемдесу.

Сыныпты үш топқа бөліп, топ басшыларын сайлап, өтілген тарауды сұрақ – жауап әдісімен сұрап пысықтаймын.

Жаңа сабақ: Көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара байланысы.

  1. Кіріспе әңгіме жүргіземін.

  2. Жоспар бойынша түсіндіремін.

Интерактив тақтада слайд арқылы түсіндіру. Суреттер бойынша түсіндіру жұмысын жүргізу.

А) шаруашылық, мәдени және саяси байланыс.

Ә) Қала – дала байланыстары

Б) Жібек – жолы – ынтымақтастық жолы.

В) Діндер тоғысуы

Дамытушылық кезең: Картамен жұмыс жүргіземін.

1 топ. Есте сақтау тесті.

2 топ. Сәйкестендіру тесті.

3 топ. Деңгейлік тапсырма

І топ. Сәйкестендіру тесті.

1

Түріктердің кісе белдіктері


DrawObject5 DrawObject4 DrawObject3 DrawObject2 DrawObject1

Орыс, поляк, Венгр ақсүйектері

2

Көшпелілердің киім киюіне, шаш қоюына еліктеген


Қала мәдениетінің қалыптасуына түркі – қарлұқтармен, соғдылықтардың қатысы болған

3

Көшпелілерде «аң стилі» пайда болды

VII – XIII ғасырларға жатады

4

В.В.бартольдтің қала мәдениетіне көзқарасы


Б.З.Б. 1 мың жылдықта

5

К.М.Байпақовтың пікірі

Оңтүстік Қазақстан мен Жетісуға қала мәдениетін әклгендер орта Азия Хорезмдіктер, соғдылықтар.

ІІ. Топ. Есте сақтау тесті.

  1. VI ғасырда түркі тайпалары пайдаланатын үзеңгілі ертоқымдар келсі ғасырларда бүкіл Еуропаға тарады.

  2. Қалалардың қирауына ішкі отырықшы иеліктердің өзара қақтығысы себеп болды.

Іле даласында ХІІІ ғасырда, Шу аңғарында XІV ғасырда, Талас өңірінде ХV ғасырда құлдырап, тоқырай бастады.

  1. Жетісуда қала мәдениетінің мүлде құлдырауы Ақсақ Темірдің соғыстарының салдарынан болды.

  2. Жібек жолы Қазақстанның оңтүстігі мен Жетісу арқылы өтті.

  3. 557 жылы Істеми қаған Испан, Византия елдерімен сауда келісім шартын жасағандағы жөнінде жазба деректер бар.

  4. Будда храмдары Ақбешім, Краснореченск, Испиджаб (Сайрам) т.б. қалалардан табылған.

  5. Сириядан шыққан несториан – хрестяндар біртіндеп Бактрия, Парфия, Мауренахрға Қытай мен Моңғолстанға таратты.

Сабақты сұрақ – жауап әдісімен бекітемін.

Сабақты бекіту сұрақтары.

  1. Көшпелілер туралы жағымсыз пікір айтқан зерттеуші тарихшылар не деп баға берді?

  2. Отырықшы елдер көшпелілерден қандай заттар алып отырды?

  3. Көшпелілер отырықшы елдерден қандай заттар алып отырды?

  4. Отырықшы елдер көшпелілерден нені үйренді?

  5. 7-8 ғасырларда Түркілердің кісе белдіктерін қай аймақта пайдаланды?

  6. Көшпелілердің киім киісі мен шаш қою үлгісіне кімдер еліктеді?

  7. Көшпелілерден ерте орта ғасырда қандай қағанаттар құрыллды?

  8. Қалалалардың қирап, құлдырап, тоқырай бастауына не себеп болды?

  9. Шығыс пен батысты жалғастырған сауда жолы.

  10. Оңтүстік Қазақстан мен Жетісуда тараған ерте ортағасырлық діндер.



Сабақты қорытып, оқушылардың білім деңгейін бағалаймын.

Үйге тапсырма беру: §21. Оқулық бойынша 4,5,6 тапсырмаларды жазбаша орындау.

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
29.12.2017
5319
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі