Материалдар / Коучинг CLIL әдісі арқылы пәндерді оқытудың әдіс-тәсілдері
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Коучинг CLIL әдісі арқылы пәндерді оқытудың әдіс-тәсілдері

Материал туралы қысқаша түсінік
Мектеп мүғалімдерімен тәжірибе алмасу, пән мен тілді кіріктіріп оқытуға байланысты негізделген әдістермен таныстыру:
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Қазан 2020
804
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Тақырыбы: CLIL әдісі арқылы пәндерді оқытудың әдіс-тәсілдері

Авторы: Избасканова Гүлжан Молдағалиқызы

Мақсаты: Мектеп мүғалімдерімен тәжірибе алмасу, пән мен тілді кіріктіріп оқытуға байланысты негізделген әдістермен таныстыру:

Түрі: коучинг

Қатысушылар: Педагогтар

Барысы:


Құрметті әріптестер! Саламатсыздар ма? Қалдеріңіз қалай? Танысайық.

Good morning dear collogues. Let’s introduce yourselves.

Good morning song


CLIl әдісі дегеніміз не?

Бұл әдіс пән мен тілді кіріктіріп оқытуға араналаған әдіс.Ол пәндік және тілдік мақсатты көздейді.

Content and language integrated learning

CLIL 4 бөліктен тұрады: Content, Cognition, Communication and Culture.

CLIL 4 дағдыны қалыптастыру үшін жұмыс жасайды.

Reading

Writing

Speaking

Listening


Listening tasks: Biology


You are going to know about parts of a plant.

Vocabulary work( with pictures)

Root

Stem

Leaves

Flower

Warm up :

The roots, the roots

The roots are in the soil

The stem , the stem

The stem is nice and tall

The leaves , the leaves

The leaves are all around

The flower ,the flower

Easy to be found.

Listen and watch the video about parts of plants.

Activity 1/ Pair work:

Find the parts of flower and click it on the paper

Activity 2/ Group work :

There are functions or definitions of parts of flower on the poster. Your task is to click their pictures


Speaking tasks : Physics


And now we are going to do a practical work about thee states of matters

LIQUIDS GAS SOLIDS

Let us to find out the differences between solids, liquids, gases.

Activity 1: Look at these solids like stone, iron, rubber,tin.Observe their shape.Now keep them in a different places.


Do you find any change in their shape at different places ?

This shows that all soilids have a definite shape.


Activity 2: Take some water in a bottle. Observe the shape of water. Look, the shape of water is like that of the bottle.

Pour this water into a glass. Again observe the shape of water. Now water has taken the shape of glass


This shows that liquids do not have a definite shape. They occupy the shape of the container.


Activity 3: Like liquids ‘ gases also do not have a definite shape. They take the shape of the place in which they are present. For example

Air an a bottle takes a shape of bottle

If you fill air into a cycle – tube it takes the shape of cycle-tube.


Let us perform another activity to know that gases flow faster than liquids

This two ballons are equal sizes. Fill one of the balloons into air. One of them into water.

Now loosen their necks at the same time. Air and water moves out of the balloons.Note which balloon becomes emty first.You will se that air balloon gets emty first.


This is because air rushes out of the balloon faster than water. Thus all gases flow faster than liquids.



Кері байланыс

Бүгінгі коучингтен нені алдыңыз ?
























Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!