Коучниг тақырыбы:
|
Оқытуды басқару және
көшбасшылық.
|
Мақсаты:
|
Көшбасшылық туралы ұғым
қалыптастырып,түсініктерін кеңейту, оның маңыздылығына көз жеткізу.
Мұғалімдерді оқушылардың бойында көшбасшылық қабілетін дамытуға
бағыттау.
|
Күтілетін
нәтиже:
|
Әр
мұғалім көшбасшы ұғымын зерделейді,тәжірибесінде қолданады.
Оқушыларды көшбасшы болуға бағыттайды, маңызын
түсінеді.
|
Түйінді
идея:
|
Әр мұғалім өз
бойындағы көшбасшылық қасиеттерін дамытуға жол
ашу.
|
Сілтеме
|
МАН 87-89
бет
|
Оқыту
әдістері
|
Тренингтің
іс-әрекеті
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Ресурстар
|
Психологиялық
ахуал.
|
Топқа тапсырмалар
таратады
|
Тапсырма парақшасын
толтырады
|
«Мен кіммін?»
|
Ұйымдастыру кезеңі Топқа
бөліну
|
Топқа бөлінуді
ұйымдастырады
|
Тапсырма парақшасын
толтырады
|
Өлең жолдары жазылған кестелер
|
Ой
қозғау.
|
Шаттық шеңберінде тұрған тыңдаушыларға:
Қазақтың ұлы билерінің суретін таратады, осы кісілердің
атымен топтасады
|
Мұғалімдер бұл ұлы тұлғалардың көшбасшы екенін
айтып, тренингтің тақырыбын
ашады.
|
суреттер
|
Миға
шабуыл
Мағынаны
ажырату.
|
«Көшбасшы құмырсқа» видео
ролик көрсетіледі
1. Іскер көшбасшы
2.Эмоционалды көшбасшы
3.Ақпараттық
көшбасшы
4.Оқудағы
көшбасшының моделі - тақырырыптары бойынша тапсырмалар
береді
|
Видео роликті талқыға
салады,сұрақтарға жауап береді, өз ойларын
айтады.
|
Сыни тұрғысынан ойлауға
үйрету.
Смайликтер
|
Топпен жұмыс
|
Постер қорғау.
|
Топта талқылап,тапсырманы
орындайды.1.көрініс
2.көрініс
3.интервью
4.постер
|
Плакат, маркер,түрлі-түсті
қағаздар,
қайшы,
желім,
стикер
|
Бағалау
жүргізіледі
|
Бақылайды.
|
Топтар өз постерлерін қорғайды және бір–бірін
«Бас бармақ» арқылы бағалайды
|
«Бас бармақ»
арқылы
|
Сергіту сәті
|
«Көршісінің
келбеті» салу
ойынын ойнату
|
Шеңберге тұрып,бірінің
артында билеп жүріп көршінің келбетін салып,тілек
жазады.
|
Түрлі-түсті
қағаз,маркер.
|
Бекіту
|
Көшбасшы туралы слайд
көрсетіледі
|
Слайдтағы сөйлемді
аяқтайды,оқиды
|
Интерактивті
тақта
|
Ой
толғаныс.
«Жерге түсірме»
ойыны
|
Доп береді,
бақылайды
|
Мұғалімдер шеңберге тұрып бір-біріне доп лақтыру арқылы
осы сабақтан алған әсерлері туралы
айтады.
|
|
Рефлексия.
«Бес
саусақ»
|
А4
қағазыұсынылып, қатысушыларға рахмет
айтады.
|
А4
қағазын толтырады
|
«Бес саусақ»
әдісі,
түрлі –түсті
қағаздар
|
«Оқытуды басқару және
көшбасшылық»
Рефлексивті
есеп
Өткізген: Бөкесқұлова С.
Қ
Жалпы мақсаты:
Көшбасшылық туралы ұғым қалыптастырып,
түсініктерін кеңейту. Мұғалімдерді оқушылардың бойында көшбасшылық
қабілетін дамытуға бағыттау.
Күтілетін нәтиже:
Топтаса жұмыс атқара отырып, басқару және
көшбасшылық туралы түсінік қалыптасады, көшбасшылық түрлерін
ажыратып, ой бөлісе алады , салыстыру арқылы толғанысқа
келеді
Т
иімділігі: көшбасшы түрлерінің ерекшеліктерін айқындай отырып ,
қажетті жағдайда тиімді пайдалануға үйренеді. Я.Коменскийдің «Сен ешбір
жаңа нәрсе меңгермеген және өзіңнің біліміңе ештеңе қоспаған осынау
күнді немесе сағатты бақытсыз сана» деген нақылы мен Филлердің
«Бойыңда білімің бар екен, онда басқаларға өз шырақтарын жағып
алардай жағдай туғыз» деген қағидаларын бүгінгі күннің жаңашыл,
жаңа форматты мұғалімдеріне арналған қағида деп білемін. Мұғалім –
мектептің негізін қалаушы, ал мұғалімнің рухани ішкі жан дүниесі
өзгерген кезден бастап, мектеп те
түгелдей өзгеріске енеді демекші,
оқытудың 7 модулінің бірі «Оқытуды
басқару және көшбасшылық» модулі бойынша семинар сабақ
ұйымдастырдым. Көшбacшы мұғaлiмдeр oқыту
мeн oқу үдeрiciн бaқылaу, нәтижeлeрдi пaйдaлaну, мұғaлiмдeрдiң
мықты жaқтaрын aнықтaп, oлaрдың қaжeттiлiктeрiн бiлiп oтырaды.
Тренигті бастамас бұрын мұғалімдерді топ
ережесімен таныстырып шықтым. Семинар сабақты мұғалімдердің
арасында жағымды ахуал орнату үшін «Мен
кіммін» психологиялық жаттығудан бастадым. Қатысушы әріптестеріме
семинар сабақтың мақсатымды таныстыра отырып, өздерін әр қырынан танытуларын
сұрадым.Қатысушылар арнайы
дайындалған Ұлы тұлғалар суреті бойынша төрт топқа: «Абылай хан»,
«Төле би» , «Қазыбек би», «Әйтеке би» бөлінді. Мұғалімдер
бұл ұлы тұлғалардың көшбасшы екенін айтып, семинар сабақтың
тақырыбын ашқан соң, «Көшбасшы құмырсқа » бейнеролигі арқылы ой шақырудан
бастадым. Құмырсқалардың әрекеті арқылы туындаған сұрақтардың
себебін анықтауға бірлесіп бірнеше жауаптар төңірегінде қарастырып,
бейнероликті көргеннен кейiнгі түйген ойларын бір-бірімен қызу
пікір алмасу арқылы талқылады. Қатысушылар «Көшбacшы дeгeнiмiздi
қaлaй түciнeмiз? Көшбacшыдa қaндaй қacиeттeр бoлу кeрeк? Көшбacшы
бoлуғa қaндaй қacиeттeр кeдeргi кeлтiруi мүмкiн? Нeлiктeн?» деген
сауалдарды басшылыққа ала отырып, аса белсенділікпен бір-бірімен
қысылмай өз ойларын топта талқылап, қызу пікірталасқа түсіп, топтық
жұмыс жасады. Әр топқа 10 минут уақыт
берілді. Мұғалімдердің ішінде деңгейлік
курстан өткені де, өтпегені де болғандықтан, олар құнды-құнды
oйлaрын oртaғa caлды. берілген
постерлерін қорғап шықты.
1. Іскер көшбасшы -
Бұл тапсырмада мұғалімдер рөлге еніп, берілген
тапсырманы жақсы орындап шықты.
2. Эмоционалды көшбасшы
- Бұл тапсырмада мұғалімдер
рөлге еніп, мимика арқылы эмоцияларын көрсете отырып, рөлдік
ойындар арқылы кластағы оқушылардың көшбасшылығын көрсете
алды.
3. Ресми көшбасшы – кластер
арқылы көшбасшыға тән қасиеттерді айқындап
берді.
4
. Оқудағы көшбасшының моделі - көшбасшылық туралы ресурсты
басшылыққа ала отырып, берілген постерлерін қорғап
шықты. Қатысушылардың көңiл-күйiн
көтeру мaқcaтындa «Көршінің келбеті» ceргiту жaттығулaрын жacaтып
aлдым. Жaқcы көңiл күй aдaмның тaбыcты жұмыc жacaуынa oң әceрiн
тигiзeдi дегендей, сeргiту жaттығуынaн мұғaлiмдeрдiң көңiл күйлeрi
бiр ceрпiлiп қaлды.
C
oндaй-aқ, тoп бacшыcының бaғaлaуынa бeрдiм. Әр тoп бір-бірін «Бас
бармақ әдісі » бойынша бaғaлап отырды. Семинар сабаққа рефлексия
ретінде “Бес саусақ” әдісін қолдандым. Бас бармақ- өз тәжірибемді
жетілдіру үшін тағы не істеуім керек . Сұқ саусақ -мен қандай жаңа
, әрі қызықты мәлімет алдым. Ортаңғы саусақ- маған ... жетіспеді.
Аты жоқ саусақ -тренинг кезінде қандай психологиялық ахуал орнады
Шынашақ - маған ұнағаны ... және тілегіңіз нұсқауы бойынша өз
пікірлерін қалдырды. Жұмыс соңында мұғалімдер
«Өрмекші торын» құру әдісі
арқылы бір-біріне тілек айтып,
ыдыстағы суды жоғары көтере алды. Бірлескен жұмыс нәтижесінде
қатысушылардың белсенділігімен қоса бүгінгі күннің көшбасшысы
болып, нысаналы 6 класс математика пәнінің мұғалімі Манасбаев Әсет
анықталды.
Сапалы даму жұмысына жаңа
технологияларды сынақтан өткізу, бағалау, талқылау және шолудың
рөлі зор. Менің мақсатым, оқыту мен оқу туралы идеяларды жай ғана
тарату емес, сонымен бірге ол идеяларды өңдеу және оларды ары қарай
дамыту болғандықтан, коучингке қатысқан мұғалімдер өз сабақтарында
кері байланысты қолдана алулары.
2021
жыл