Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Shape1 Unit: The world of work. School-gymnasium № 45

    Date: Teacher’s name: Turabekova D.N

    GShape2 rade: 5 Number present: absent:

    Lesson tittle

    Professions

    Learning objectives

    5. L6. Deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics.

    5. S6. Communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges.

    5.W8 spell most high-frequency words accurately for a limited range of general topics.


    Lesson objectives


    All learners will be able to:

    Read and speak about professions and jobs with some support.

    Most learners will be able to:

    learners will be able to respond the flexibility sentences to the unexpected comments

    Some learners will be able to:

    To talk about a job they would like to be.

    Language objectives

    Learners can: asк аnd give рersonal informatіon (profession)

    Discussion points: Useful classroom language for dialogue/writing:

    -What does your mother do?

    -She is a teacher.

    -What kind of professions do you know?

    -Doctor, gardener, teacher etc.

    -What do you think of these professions? Which profession do you like? etc.

    Assessment criteria

    -Use meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics.

    -To apply meaning at sentence level during pair, group and whole class exchanges.

    -Recognise typical features at word, sentence

    Value links

    Respect and support classmates points of view and their choices.

    Cross curricular links

    Kazakһ, Russian.

    Previous learning

    Checking the home work.

    Plan

    Planned

    timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Recourses

    Start








    1. min

    Checking the home work.

    Strаtegy « Snowball».

    Organization moment.

    Greeting.

    Teacher greets with the students and check their attendance.

    1. Dividing into groups

    Teacher divides learners into 3 groups and “Policemen”, “Doctors” , “Teachers” choosing cards with appropriate names.

    Warm-up (W)

    Dear boys and girls! Let’s wish each other good wishes:

    I wish you good health and…

    1. Braіnstоrming.

    Strategy “Concept questions”.

    • What does your mother do?

    • What does your father do?

    • What kind of profession do you know?






    Flashcards of the jobs







    Middle

    12 min




































    5min

    the target of evaluation


    Profession

    Hello! My name is Tom. I'm 11 years old. I have a father. His name is Mike. He is a doctor. I have a mother. Her name is Liz. She is a teacher. My father studied well at school. He participated in the competitions, Olympiads. Always he says me to study well at school. I want to be a doctor as my father. So I must learn all subjects very well.

    1) What is Tom's father's name?

    2) What is his profession?

    3) What is Tom's mother's name?

    4) What is her profession?

    5) What do you want to be in the future?

    Group. There are 5 sentences. Some of them are true, some of them are false.
    True or False!

    1)Tom’s age is ten.

    2) Tom’s father is a policeman.

    3) Tom’s mother is a teacher.

    4) Tom wants to be a doctor like his father.

    5) Tom’s father studied well at school


    Group works

    • 1st group’s task. . Read the text and complete the sentences with words about the text

    • 2nd group’s task. Read the text and answer the questions

    • 3 rd group’s task. Read the text and say are statement true or false.

    Descriptor

    • A learner:

    • - Сcorrectly answer the questions

    • - Understand reading text clearly

    • - Find main words in the text

    • - Completes the sentences


    1. Speaking

    Work with ‘’ EXCEL’’ – disk tasks

    1. Group works

    1st group’s task: make up the dialogue

    2nd group’s task: write an essay

    3rd group’s task: role play










    Pictures, text book


    PPT

    Slide






















    disk tasks

    Smiles



    End

    5min


    Assessment










    Feedback

    Name

    Home task

    3-5

    Group’s work

    3-7

    Speaking


    3-5

    Group’s work

    3-9

    Total



















    12-15 = “excellent” job

    8-11 = “good” job

    3-7= “satisfied” job

    Teacher assesses learners after each task through support, encourages and oral comments.



    Exit slip.

    Students write their opinions about the lesson on the sheet.

    3

    Things I learned today….

    2

    Things I found interesting….

    1

    Question I still have….



    Giving the homework.

    Ex: 6.What do you want to be when you grow up? Write an essay and draw









    Stars








    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check students’ learning?




    CShape3 ross-curricular links
    Health and safety check
    ICT links
    Values links

    Most support:

    Make sure that they try to justify personal opinions while giving the answers.


    Minimal support:

    Help less able learners with the completing the sentences

    Name

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Турабекова Динара Нематжановна
    17 Ақпан 2023
    624
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Краткосрочный план по английскому языку

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Краткосрочный план по английскому языку

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Краткосрочный план по английскому языку
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Shape1 Unit: The world of work. School-gymnasium № 45

    Date: Teacher’s name: Turabekova D.N

    GShape2 rade: 5 Number present: absent:

    Lesson tittle

    Professions

    Learning objectives

    5. L6. Deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics.

    5. S6. Communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges.

    5.W8 spell most high-frequency words accurately for a limited range of general topics.


    Lesson objectives


    All learners will be able to:

    Read and speak about professions and jobs with some support.

    Most learners will be able to:

    learners will be able to respond the flexibility sentences to the unexpected comments

    Some learners will be able to:

    To talk about a job they would like to be.

    Language objectives

    Learners can: asк аnd give рersonal informatіon (profession)

    Discussion points: Useful classroom language for dialogue/writing:

    -What does your mother do?

    -She is a teacher.

    -What kind of professions do you know?

    -Doctor, gardener, teacher etc.

    -What do you think of these professions? Which profession do you like? etc.

    Assessment criteria

    -Use meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics.

    -To apply meaning at sentence level during pair, group and whole class exchanges.

    -Recognise typical features at word, sentence

    Value links

    Respect and support classmates points of view and their choices.

    Cross curricular links

    Kazakһ, Russian.

    Previous learning

    Checking the home work.

    Plan

    Planned

    timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Recourses

    Start








    1. min

    Checking the home work.

    Strаtegy « Snowball».

    Organization moment.

    Greeting.

    Teacher greets with the students and check their attendance.

    1. Dividing into groups

    Teacher divides learners into 3 groups and “Policemen”, “Doctors” , “Teachers” choosing cards with appropriate names.

    Warm-up (W)

    Dear boys and girls! Let’s wish each other good wishes:

    I wish you good health and…

    1. Braіnstоrming.

    Strategy “Concept questions”.

    • What does your mother do?

    • What does your father do?

    • What kind of profession do you know?






    Flashcards of the jobs







    Middle

    12 min




































    5min

    the target of evaluation


    Profession

    Hello! My name is Tom. I'm 11 years old. I have a father. His name is Mike. He is a doctor. I have a mother. Her name is Liz. She is a teacher. My father studied well at school. He participated in the competitions, Olympiads. Always he says me to study well at school. I want to be a doctor as my father. So I must learn all subjects very well.

    1) What is Tom's father's name?

    2) What is his profession?

    3) What is Tom's mother's name?

    4) What is her profession?

    5) What do you want to be in the future?

    Group. There are 5 sentences. Some of them are true, some of them are false.
    True or False!

    1)Tom’s age is ten.

    2) Tom’s father is a policeman.

    3) Tom’s mother is a teacher.

    4) Tom wants to be a doctor like his father.

    5) Tom’s father studied well at school


    Group works

    • 1st group’s task. . Read the text and complete the sentences with words about the text

    • 2nd group’s task. Read the text and answer the questions

    • 3 rd group’s task. Read the text and say are statement true or false.

    Descriptor

    • A learner:

    • - Сcorrectly answer the questions

    • - Understand reading text clearly

    • - Find main words in the text

    • - Completes the sentences


    1. Speaking

    Work with ‘’ EXCEL’’ – disk tasks

    1. Group works

    1st group’s task: make up the dialogue

    2nd group’s task: write an essay

    3rd group’s task: role play










    Pictures, text book


    PPT

    Slide






















    disk tasks

    Smiles



    End

    5min


    Assessment










    Feedback

    Name

    Home task

    3-5

    Group’s work

    3-7

    Speaking


    3-5

    Group’s work

    3-9

    Total



















    12-15 = “excellent” job

    8-11 = “good” job

    3-7= “satisfied” job

    Teacher assesses learners after each task through support, encourages and oral comments.



    Exit slip.

    Students write their opinions about the lesson on the sheet.

    3

    Things I learned today….

    2

    Things I found interesting….

    1

    Question I still have….



    Giving the homework.

    Ex: 6.What do you want to be when you grow up? Write an essay and draw









    Stars








    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check students’ learning?




    CShape3 ross-curricular links
    Health and safety check
    ICT links
    Values links

    Most support:

    Make sure that they try to justify personal opinions while giving the answers.


    Minimal support:

    Help less able learners with the completing the sentences

    Name

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 5 сынып
    17.02.2023
    624
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Турабекова Динара Нематжановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации