Сабақ тақырыбы: Күләш Ахметова «Қазағым менің»
Сабақтың мақсаты:
-
Өлең мазмұны арқылы идеясын талдап ашуға мүмкіндік беру.
-
Талдау, өздік жұмыстар арқылы оқушыныңшығармашылық қиялын дамыту.
-
Еңбек етуге, ұлттық сана- сезімдерінің оянуына, сыйластық пен бірлік арқылы бір-бірінің күшіне арқы сұйеу, сенім арқылы достыққа, елдікке жол салу.
Сабақтың көрнекілігі: қазақстан картасы, қосымша материалдар, оқулық.
Сабақ барысы:
-
Ұйымдастыру бөлімі
-
Қызығушылықты ояту.
« Әдебиеттік оқу» кітабын қолға алып, оқушылардың жаңа оқулықпен дос бала білулерін, оны ренжітпей ұстауларын сұрау. Оқулықтың бірінші бетін ашып, оның ең алғашқы тарауымен таныстыру.
« Туған өлкен- тұнған шежіре» деген тарау тақтаға жазылады. Тақтаға Қазақстан картасы ілінеді.
-Балалар, тарау тақырыбы болып тұрған 4 сөз, 2 тіркестің мән-мағынасын қалай түсінесіңдер?
-Оқушылардың сөздерін тыңдап, қорытындылау. Тарау тақырыбының мағынасын ашу. «Шежіре» сөзіне түсінік беріп, дәптерлеріне жаздыру.
-Балалар, осы тарау тақырыбындағы шежірелі елге қай халық ие?
-Қазақ халқы.
-Қазақ қандай халық?
Тақта немесе плакатқа көк маркермен топтау жүргізу.
өнерлі
қонақжай
Қазақ
![]()
ақылды
батыр
азат
Қазақтың үш қасиетіне қарай топқа бөлініп отыруға ұсыныс жасалады.
-батыр-қонақжай-өнерлі
Оқушылар өз аттарына сай қасиеттерін топпен, шығармашылық түрде көрсетеді. Мысалы,1 -топ батырлықты дәріптейді.
2-топ қонақжайлықты (өз қалаулары бойынша) кез келген түрде көрсетеді, дәріптейді.
3-топ өнерлерін көрсетеді.
Оқушылардың пікірлері тыңдалып, қорытындыланады. Мұғалімнің балалардың сәл болса да талпынысына қолдау көрсетуі керек. Осы арқылы баланың бойында өзіне деген сенім ұялай бастайды. Өзінің шығармашылық мүмкіндігінің бар екенін сезіну ары қарай да оларды қанаттандырады.
-Балалар, сендердің де осындай нағыз қазақ болатындарыңа мен сенің тұрмын.
III. Жаңа сабақ.
-
Ақын Күләш Ахметова « Қазағым менің» деген өлең жазған екен, -деп, автормен таныстырып өтіп, сабақты жалғастыру.
Мұғалім өлеңді мәнерлеп оқып беру.
-
. Өлеңде қазақ халқының өткен өмірі туралы не айтылған?
-
Халықтың Отанына деген сүйіспеншілігін қалай суреттеген?
-
Ақын қазақтың қандай қасиеттерін мақтан етеді?
Осы сұрақтар талданған кезде сабақ басындағы топтауға қайта оралып, ақынның көркемдеуіш сөздері қызыл маркермен жалғастырылып жазылады. Топтауға үңіле түсіп, балалардың сөздерімен синоимдес болған ақынның ойларын табу. Мысалы, оқушы: « батыр» десе, ақын: «жауынгер» деген екен... Бұл арқылы балалардың сезімдері ақынның ойына жақын екенін сездіру, байқату. Қойылған сұрақтарға жауап беру кезінде оқушы үзінділер оқып, пікірлерін дәлелдеу керек.
-
Қорытынды.
Жұмысты қорытындылай отырып, туған жер, қазақ халқы туралы жазбаған ақындар жоқ дей келіп, Қадыр Мырза Әлидің « Қазақтарды шетелдік қонақтарға таныстыру» өлеңінен үзінді алып, интерактивті тақтаға немесе плакатқа жазылған түрінде ілу.
Қазақтарды шетелдік қонақтарға таныстыру
...Сәйгүлікті құйрық-жалы таралған
Сүйетұғын қазақ осы,
Қараңдар!
Қазақ осы
Күй шығарып, Ән салып, Көкпар тартып,
Қыз қууға жаралған.
...Қазақ осы:
Дала дейтін, Күн дейтін.
Қазақ осы:
«Өнер алды-тіл» дейтін.
Қазақ осы:
Қарасың ба Ақсың ба, Қоңырсың ба,
Жатырқауды білмейтін.
Қазақ осы:
Ашық, жарқын қабағы,
Қонақ келсе,
Шабылып бір қалады.
Байқа да тұр
Саған да ол кетерде
Ат мінгізіп,
Жібек шапан жабады...
Қадыр Мырза Әли
Өлеңді мәнерлеп оқыту.
а) «Венн» диаграммасы арқылы немесе сызба арқылы өлеңдерді салыстыру.
ә) сабақ басындағы топтарға қайта оралып, Қадыр ақынның қазақтың бейнесін қалай толықтырғанын өлеңнен тауып, сызбаны жасыл маркермен толықтыру. Мысалы , тілге бай, дос, бауырмал, атбегі, әнші, күйші...
Енді топтаудың төбесіне « Қазағым менің» деген сөз жазылады.
-
Егерде қазақ туралы тағы басқа ақындардың жазғандарын оқи берсеңдер, халқымыздың басқа да көптеген қасиеттері жазылатыны сөзсіз.
-
Бүгін біз сабақта топтау арқылы не жасадық?
-
Қазақ халқын сөзбен мүсіндегендей?
-
Біз өзімі үшін не жаналық ашқандай болдық?
-
Үйге тапсырма:
-
«Бақыттымын» атты эссе жазу
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Күләш Ахметова «Қазағым менің»
Күләш Ахметова «Қазағым менің»
Сабақ тақырыбы: Күләш Ахметова «Қазағым менің»
Сабақтың мақсаты:
-
Өлең мазмұны арқылы идеясын талдап ашуға мүмкіндік беру.
-
Талдау, өздік жұмыстар арқылы оқушыныңшығармашылық қиялын дамыту.
-
Еңбек етуге, ұлттық сана- сезімдерінің оянуына, сыйластық пен бірлік арқылы бір-бірінің күшіне арқы сұйеу, сенім арқылы достыққа, елдікке жол салу.
Сабақтың көрнекілігі: қазақстан картасы, қосымша материалдар, оқулық.
Сабақ барысы:
-
Ұйымдастыру бөлімі
-
Қызығушылықты ояту.
« Әдебиеттік оқу» кітабын қолға алып, оқушылардың жаңа оқулықпен дос бала білулерін, оны ренжітпей ұстауларын сұрау. Оқулықтың бірінші бетін ашып, оның ең алғашқы тарауымен таныстыру.
« Туған өлкен- тұнған шежіре» деген тарау тақтаға жазылады. Тақтаға Қазақстан картасы ілінеді.
-Балалар, тарау тақырыбы болып тұрған 4 сөз, 2 тіркестің мән-мағынасын қалай түсінесіңдер?
-Оқушылардың сөздерін тыңдап, қорытындылау. Тарау тақырыбының мағынасын ашу. «Шежіре» сөзіне түсінік беріп, дәптерлеріне жаздыру.
-Балалар, осы тарау тақырыбындағы шежірелі елге қай халық ие?
-Қазақ халқы.
-Қазақ қандай халық?
Тақта немесе плакатқа көк маркермен топтау жүргізу.
өнерлі
қонақжай
Қазақ
![]()
ақылды
батыр
азат
Қазақтың үш қасиетіне қарай топқа бөлініп отыруға ұсыныс жасалады.
-батыр-қонақжай-өнерлі
Оқушылар өз аттарына сай қасиеттерін топпен, шығармашылық түрде көрсетеді. Мысалы,1 -топ батырлықты дәріптейді.
2-топ қонақжайлықты (өз қалаулары бойынша) кез келген түрде көрсетеді, дәріптейді.
3-топ өнерлерін көрсетеді.
Оқушылардың пікірлері тыңдалып, қорытындыланады. Мұғалімнің балалардың сәл болса да талпынысына қолдау көрсетуі керек. Осы арқылы баланың бойында өзіне деген сенім ұялай бастайды. Өзінің шығармашылық мүмкіндігінің бар екенін сезіну ары қарай да оларды қанаттандырады.
-Балалар, сендердің де осындай нағыз қазақ болатындарыңа мен сенің тұрмын.
III. Жаңа сабақ.
-
Ақын Күләш Ахметова « Қазағым менің» деген өлең жазған екен, -деп, автормен таныстырып өтіп, сабақты жалғастыру.
Мұғалім өлеңді мәнерлеп оқып беру.
-
. Өлеңде қазақ халқының өткен өмірі туралы не айтылған?
-
Халықтың Отанына деген сүйіспеншілігін қалай суреттеген?
-
Ақын қазақтың қандай қасиеттерін мақтан етеді?
Осы сұрақтар талданған кезде сабақ басындағы топтауға қайта оралып, ақынның көркемдеуіш сөздері қызыл маркермен жалғастырылып жазылады. Топтауға үңіле түсіп, балалардың сөздерімен синоимдес болған ақынның ойларын табу. Мысалы, оқушы: « батыр» десе, ақын: «жауынгер» деген екен... Бұл арқылы балалардың сезімдері ақынның ойына жақын екенін сездіру, байқату. Қойылған сұрақтарға жауап беру кезінде оқушы үзінділер оқып, пікірлерін дәлелдеу керек.
-
Қорытынды.
Жұмысты қорытындылай отырып, туған жер, қазақ халқы туралы жазбаған ақындар жоқ дей келіп, Қадыр Мырза Әлидің « Қазақтарды шетелдік қонақтарға таныстыру» өлеңінен үзінді алып, интерактивті тақтаға немесе плакатқа жазылған түрінде ілу.
Қазақтарды шетелдік қонақтарға таныстыру
...Сәйгүлікті құйрық-жалы таралған
Сүйетұғын қазақ осы,
Қараңдар!
Қазақ осы
Күй шығарып, Ән салып, Көкпар тартып,
Қыз қууға жаралған.
...Қазақ осы:
Дала дейтін, Күн дейтін.
Қазақ осы:
«Өнер алды-тіл» дейтін.
Қазақ осы:
Қарасың ба Ақсың ба, Қоңырсың ба,
Жатырқауды білмейтін.
Қазақ осы:
Ашық, жарқын қабағы,
Қонақ келсе,
Шабылып бір қалады.
Байқа да тұр
Саған да ол кетерде
Ат мінгізіп,
Жібек шапан жабады...
Қадыр Мырза Әли
Өлеңді мәнерлеп оқыту.
а) «Венн» диаграммасы арқылы немесе сызба арқылы өлеңдерді салыстыру.
ә) сабақ басындағы топтарға қайта оралып, Қадыр ақынның қазақтың бейнесін қалай толықтырғанын өлеңнен тауып, сызбаны жасыл маркермен толықтыру. Мысалы , тілге бай, дос, бауырмал, атбегі, әнші, күйші...
Енді топтаудың төбесіне « Қазағым менің» деген сөз жазылады.
-
Егерде қазақ туралы тағы басқа ақындардың жазғандарын оқи берсеңдер, халқымыздың басқа да көптеген қасиеттері жазылатыны сөзсіз.
-
Бүгін біз сабақта топтау арқылы не жасадық?
-
Қазақ халқын сөзбен мүсіндегендей?
-
Біз өзімі үшін не жаналық ашқандай болдық?
-
Үйге тапсырма:
-
«Бақыттымын» атты эссе жазу
шағым қалдыра аласыз













