Материалдар / күнтізбелік жоспар 5 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

күнтізбелік жоспар 5 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
көмекші материал
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қырқүйек 2018
603
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бекітемін:................................ күні............................Тақырыбы: Нәрсенің геометриялық пішіне талдау жасау.Сабақтың мақсаты: Білімділігі : Оқушыларға геометриялық денелер бетінің жазбалары туралы түсінік беру, геометриялық денелер жазбаларын салуға үйрету. Геометриялық денелер макетін құрастыру.Дамытушылығы: Оқушылардың проекциялау туралы білімдерің арттыру, кеңістікте ойлау қабілеттерін дамыту.Тәрбиелігі: Еңбекқорлыққа, табандылыққа, ұқыптылықты тәрбиелеу. Топпен жұмыс жасауда ұйымшылдыққа тәрбиелеу.Көрнекілігі: геометриялық пішіндер, геометриялық денелер жазбалары.Жабдықтау: үлестірме материалдар, қағаз, қайшы, желім, жұмыс дәптері, сызу құралдары.Әдістері: сұрақ-жауап, әңгімелеу, талдау, пікірлесу.Пәнаралық байланыс: геометрия, технология, бейнелеу өнері. Сабақтың түрі: аралас.Барысы:1.Ұйымдастыру. Сәлемдесу. Оқушылардың сабаққа дайындықтарын тексеру.2. Жаңа сабақ.Сұрақтарға жауап беру:1.Нәрсенің геометриялық пішініне талдау жасау дегеніміз не? (нәрсені ойша ол құралатын геометриялық денелерге бөлшектеу)2.Нәрсенің геометриялық пішініне талдау не үшін жасалады? (сызбаны салу процесін жекелеген графикалық операцияларға бөлшектеу кескінінің графикалық құрылымын талдау деп аталады)3.Қандай геометриялық денелер білесіңдер? (Цилиндр,конус, призма, пирамида текше)Топпен жұмыс.Әр топқа бір геометриялық дене беріледі. №1 тапсырма «Геометриялық денелерді тап» ДРЛИНЦИУСНОКДАРАМИПИИЗПРМА№2 тапсырма «Нәрсенің геометриялық пішініне талдау жасау» 107 - сурет3. Сабақты бекіту.1. Айналамыздағы нәрселерді қарастырып, олардың қандай геометриялық денелерден тұратынын айтып беріңдер.2.Нәрсенің геометриялық денелердің талдау жасау дегеніміз не?3.Жұмыс барысында қандай қиындықтар туындады? 2. Үй жұмысы: 23.1























































Бекітемін:............................Тақырыбы: Геометриялық денелердің сызбаларыМақсаты: 1. Оқушыларды геометриялық денелердің сызбаларын жазықтық бетінде проекциялауға үйрету.2. Сызбалар, макеттер, қима қағаздар арқылы геометриялық денелерді сала отырып, оқушылардың пәнге қызығушылығын, шығармашылығын дамыту және байқағыштық қабілетін арттыру.3.Ұқыптылыққа, нақтылыққа, тазалыққа, еңбек сүйгіштікке тәрбиелеу.Көрнекілігі:. А4 пішіміндегі қағаздар, қарындаштар, сызғыш, өшіргіш, шеңберсызар сызбалары, қима қағаздар, оқулық.Пәнаралық байланыс: геометрия, бейнелеу өнеріСабақтың түрі: практикалық – танымдық сабақ жұмыс істеуСабақтың барысыҰйымдастыру кезеңіҮй тапсырмасын тексеруНәрсенің геометриялық пішінін талдау 107 – сурет.Жаңа сабақ1. Геометриялық денелерді атаңдар?2.Геометриялық денелер қаншаға бөлінеді?3.Көпжақты денелерге қандай денелер жатады?4.Айналу денелерге қандай денелер жатады? Геометриялық денелер дегеніміз – кеңістің жазықтық немесе қисық беттерімен шектелген тұйықталған бөлігі. Геометриялық денелер екіге бөлінеді: Көпжақты, Айналу денелер1. текше, призма, параллеле пипед, прирамида2. цилиндр, конус, шар







Дәптермен жұмыс. – Геометриялық денелер бетінің жазбаларын дәптерге жазу. Текше мен параллелепипед. Текшенің өзара тең алты шаршыдан тұрады. Пирамиданың бүйір беті өзара тең төрт үшбұрыштардан тұрады. Табаны шаршыдан тұрады.(Табанында қандай көпбұрыш жатады ,солай пирамида аталады) Алтыбұрыш және үшбұрышты призмалар. Призманың толық беті бүйір беттен және өзара тең екі табаннан тұрады. Үшбұрыштар призманың толық беті ені таң қабырғалы үшбұрыштың қабырғасына тең, ал ұзындығы призманың биіктігіне тең болатын үш тік бұрыштан тұрады. Цилиндр мен конус тіктөртбұрыштан және екі дөңгелектен тұрады. Жазбаның сызбасында тіктөртбұрышқа диаметрлері цилиндрдің табанының диаметрлеріне тең болатын екі дөңгелекті біріктіреді. Конустың бүйір бетінің жазбасы дөңгелек секторы түрінде болады, оған дөңгелек біріктіріледі. Практикалық жұмыс. Сызбада берілген геометриялық денелер бетінің жазбаларын сызу арқылы әр түрлі пішіндегі денелерді құрастыру (дәптерге сызып, жаз) Такырып бойынша жұмыс жасайды.Берілген жаттығуды А4 форматына орындайды.Жеке оқулық пен жұмыс Геометриялық денелер туралы жұмбақ 1.Дұрыс алты жақ, Атын ойлап тап! (куб). 2.Оқушы жәшік құрады Үш өлшемнен тұрады. (параллелепипед). 3.Табандары – көпбұрыш, Жақтары тіктөртбұрыш (тік призма). 4.Египетте қаланған Пифагордан нәр алған. (пирамида). 5.Шарымыздың бөлігі, Фигуралар серігі. (сегмент, сектор). 6.Геометриялық дене, Шарға ұқсас неме. (қиық конус). 7.Басқа кисем бөрік, Сәнді сұлу көрік. (конус). 8. Ұн елесең – елек , Су тасысаң – шелек . /цилиндр/ 9.Үрлейтін затпен аттас , Атын ешкім таппас . /шар/Сабақты бекітуГеометрилық денелерді нешеге бөлеміз?Айналу денелерін ата?Геометриялық дене дегеніміз не?Үйге тапсырма23.1













































Бекітемін:................ күні....................................Сабақтың тақырыбы: Үшбұрышты және алтыбұрышты призманың проекциялары.Сабақтың мақсаты: Білімділік: Геометриялық денелердің, олардың бөліктерінің үйлесімі туралы мағлұмат беру.Дамытушылық: Сызбаларды оқу, орындау үшін оқушы білімін дамытуТәрбиелік : Ұқыптылыққа, нақтылыққа, тазалыққа, еңбек сүйгіштікке тәрбиелеуСабақтың түрі: Аралас сабақСабақтың әдіс-тәсілдері: Түсіндіру, сарамандық жұмыс, ой-қиялға үңілу, ынтымақтастықта оқыту.Сабақтың көрнекілігі: Сурет-сызбалар, таратпа материалдар Пәнаралық байланыс: геометрия, суретСабақтың жүру барысы:I.Ұйымдастыру кезеңіII. Өткенді қайталауЦилиндр мен конусты проекциялау. Егер цилиндр мен конустың табандарындағы дөңгелектер проекциялардың горизонталь н жазықтығына параллель орналасса , олардың бұл жазықтықтағы проекциялары да дөңгелектер болады.Бұл жағдайда цилиндрдің фронталь және профиль проекциялары –тік төртбұрыштар,ал конустікі –тең бүйірлі үшбұрыштар болып табылады.Барлық проекцияларда симметрия осьтерін жүргізу керектігін және цилиндр мен конус сызбаларын салғанда соларды жүргізуден бастайтынын ескеруіміз қажет.цилиндрдің фронталь және профиль проекциялары бірдей.Конус проекциясы туралы да осыны айтуымызға болады.Сондықтан бұл жағдайда сызбадағы профиль проекциялары артық.Бұдан басқа, Ø белгісі енгізілгендіктен ,цилиндр мен конустың пішінін бір проекцияда беруге болады.Бұдан осындай жағдайда үш проекцияның қажет еместігі шығады.Цилиндр мен конустың өлшемдері h биіктігімен және табынының q диаметрімен анықталады.Цилиндр мен конустың изометриялық проекциясын салу тәсілдері бірдей.Бұл үшін х және у осьтерін жүргізеді,оларға қабырғалары цилиндр немесе конус табанының диаметріне тең болатын ромблар салады:ромбыға іштей овал сызады.ІІІ. Жаңа сабақ Үш бұрышты және алтыбұрышты дұрыс призмаларды проекциялау.Горизонталь проекция жазықтығына параллель болатын призмалардың табандары оған өз күйінде, ал фронталь және профиль жазықтықтарында түзу сызық түрінде кескінделеді. Призмалардың бүйір жақтары өздеріне параллель болатын проекция жазықтықтарына өз күйінде, ал оларға перпендикуляр проекция жазықтығына сызықтар түрінде кескінделеді. Проекция жазықтығына көлбей орналасқан призмалардың жақтары оларға бұрмаланып кескінделеді. Призманың өлшемдері оның биіктігі мен табанында жатқан фигураның өлшемдерімен анықталады. Штрихпунктир сызықтармен сызбада симметрия осьтері жүргізілген. Призманың изометриялық проекциясын салуды табанынан бастайды. Сонан соң табанның әрбір төбесінен перпендикуляр жүргізеді, оларға биіктікке тең кесінділерді өлшеп салады және табылған нүктелер арқылы табан қабырғаларына параллель түзулер жүргізеді.Тік бұрышты проекциялар жүйесінде де сызбаны горизонталь проекциядан бастап салады.IV.Сарамандық жұмыс 119 – 120 суреттермен жұмыс Үйге тапсырма беру.№1 тапсырма «Геометриялық денелерді тап» ДРЛИНЦИУСНОКДАРАМИПИИЗПРМА





















Сабақтың тақырыбы:Геометриялық денелер тобының проекциялары.Сабақтың мақсаты:Білімділік: геометриялық денелер тобын кескіндеп, олардың проекцияларын түсіруге, логикалық ойлауға қалыптастыру.Дамытушылық: геометриялық денелермен таныстыра отырып,оқушылардың ой - өрісін, ойлау қабілетін, пәнге деген қызығушылығын арттыру.Тәрбиелілік: ұқыптылыққа, ізденімпаздыққа, өздігімен жұмыс істеуге, білімділікке тәрбиелеу.Түрі: араласСабақтың көрнекілігі, құралдары: геометриялық денелер макеттері, сызбалар, А4 пішіміндегі қағаз, қарындаштар, сызғыш, өшіргіш, шеңберсызар және тағы басқа.Сабақтың өту барысы:1. Ұйымдастыру кезеңі.- Оқушылармен сәлемдесіп, танысу, сызу құралдарын тексеру, сабаққа назарларын аудару.2. Өткен тақырыптарды еске түсіру, сұрақ қою.- Қандай геометриялық денелерді білесіңдер?- Пирамида, призма, цилиндр, конус, шар.3. Жаңа тақырыпты түсіндіру.4. Тапсырмаларды орындау.5. Сабақты бекіту.6. Үйге тапсырма.Сабақтың барысы:77 - суретте бірнеше геометриялық дененің үш проекциясы (фронталь, горизонталь және профиль) кескінделген. Кескіндеріне қарап неше дене және қандай денелер берілгенін анықтай аласыңдар ма? Басқаша айтқанда, берілген кескінді оқи аласыңдар ма? Суретке зер салып қарап шығып, онда үш дене: алтыбұрышты пирамида, төртбұрышты призма және цилиндр берілгенін айтуға болады. Олар проекциялар жазықтықтарына және бір - біріне қатысты түрліше жағдайда орналасқан. Пирамида горизонталь проекциялар жазықтығында тұр, орналасуы орнықты. Призма мен цилиндр горизонталь проекциялар жазықтығында көлденең жатыр, олардың орналасуы орнықты болмайды.Призманың горизонталь проекциялар жазықтығымен ортақ қыры бар. Егер призмаға қол тигізсек, ол қозғалып, горизонталь жазықтыққа бір жағымен барып түсер еді. Цилиндр горизонталь проекциялар жазықтығына өзінің жасаушысы бойымен жанасады. Цилиндрдің оң жақ табаны профиль проекциялар жазықтығында жатыр. Призманың бүйір қырлары, бүйір жақтары және цилиндрдің жасаушылары профиль проекциялар жазықтығына перпендикуляр орналасқан. Берілген денелердің фронталь проекциялар жазықтығымен ортақ нүктелері жоқ. Енді берілген денелердің бір - біріне қарағандағы орналасуын қарастырайық. Призма пирамида мен цилиндрдің арғы жағында жатыр. Сондықтан призманың пирамида мен цилиндрдің тасасындағы бөліктері фронталь проекцияда үзілме сызықпен жүргізілген. Цилиндр пирамиданың оң жағында орналасқан. Мұның өзі профиль проекцияда оның бір бөлігі пирамиданың тасасында қалатынын көрсетеді. Профиль проекцияда цилиндрдің көрінбейтін бөлігі үзілме сызықпен кескінделген.Призма мен цилиндрдің қалай орналасқанын фронталь және горизонталь проекцияларына қарап ажыратуға болмайды. Профиль проекцияларына қарап цилиндр мен призманың өзара жанаспайтынын көреміз.78 - суретте де геометриялық денелер тобы кескінделген. Параллелепипед горизонталь проекциялар жазықтығында жатыр. Оның үстіне цилиндр қойылған, ал цилиндрдің үстінде конус тұр. Фронталь проекциядан конус пен цилиндрдің орналасуын анықтауға болмайды. Горизонталь проекциядан да берілген денелердің орналасуын ажырату мүмкін емес. Сондықтан кескінді түсіну үшін берілген нәрселердің проекцияларын бір - біріне байланыстыра отырып талдау керек.Үйге тапсырма беру: 78 - суретте берілген геометриялық денелердің профиль проекцияларын сал.

































Сабақтың тақырыбы: Геометриялық денелер тобының проекциялары.Сабақтың мақсаты:Білімділік: геометриялық денелер тобын кескіндеп, олардың проекцияларын түсіруге, логикалық ойлауға қалыптастыру.Дамытушылық: геометриялық денелермен таныстыра отырып,оқушылардың ой - өрісін, ойлау қабілетін, пәнге деген қызығушылығын арттыру.Тәрбиелілік: ұқыптылыққа, ізденімпаздыққа, өздігімен жұмыс істеуге, білімділікке тәрбиелеу.Түрі: жаңа сабақСабақтың көрнекілігі, құралдары: геометриялық денелер макеттері, сызбалар, А4 пішіміндегі қағаз, қарындаштар, сызғыш, өшіргіш, шеңберсызар және тағы басқа.Сабақтың өту барысы:1. Ұйымдастыру кезеңі.- оқушылармен сәлемдесіп, танысу, сызу құралдарын тексеру, сабаққа назарларын аудару.2. Өткен тақырыптарды еске түсіру, сұрақ қою, тест тепсырмаларына жауап беру.- қандай геометриялық денелерді білесіңдер?- пирамида, призма, цилиндр, конус, шар.Тест тапсырмалары:1. Тік бұрышты үшбұрыштың катеттерінің біреуінен айналдырғанда шығатын айналу денесі қалай аталады ?а. Конус б. Тіктөртбұрыш в. Шар 2. Сызбадағы барлық жазулар, цифрлар және белгілер жиыны қалай аталады?а. Сызба сызықтары б. Сызба қаріптері в. Сызба өлшемдері3. Аксонометрия гректің «ахсо» – ось, «metreo» - өлшеудеген сөзінен шыққан. Қандай мағынаны береді?а. Осьтер бойынша өлшеу б. Координаталық осьтер в. Осьтік сызық4. а сызығынан б сызығына үшінші с сызығының көмегімен біртіндеп өтуі қалай аталады?а. Қиылысу б. Жанасу в. Түйіндесу 5. Сызбада көрінбейтін сызықтарды кескіндеу
578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!