5
минут
|
Ұйым
дастыру
|
Сәлеметсіздерме!
Бүгін,
Мәтінді есептерді
квадрат теңдеулердің көмегімен шешу
тақырыптарын
қарастырамыз
Бүгінгі сабақта
меңгеретініңіз:
-
мәтінді есептерді
квадрат теңдеулердің көмегімен шешу;
|
Амандасу.Сыныпты түгендеу.
Сабаққа дайындау, оқу құралдарын алу.
Үй тапсырмасын
айту.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты
айқындалады.
|
«Екі жұлдыз, бір тілек»
|
Оқулық
|
10мин
|
Негізгі
бөлім
|
Квадрат теңдеу көмегімен
мәтіндік есептерді шығару
алгоритмі:
1.Белгісізді әріппен
белгілеңіз және есеп шарты бойынша теңдеу
құрыңыз;
2. Құрылған теңдеуді
шешіңіз;
3.Есеп шартына сәйкес жауапты
жазыңыз.
Мұғалім 1 және 2 мысалдарды
талдау, түсіндіру барысында мәселелік әңгіме жүргізеді. (физикалық
мағынадағы), оқушылар назарын есеп шартын дұрыс анықтап
жазуға.
Мысал
1. Тік бұрышты үшбұрыштың
катеттерінің бірі екіншісінен 4 см кіші, ал гипотенузасы 20 см. Тік
бұрышты үшбұрыштың катеттерін табыңыз. Айталық
– кіші катеттің
ұзындығы,
онда
- үлкен катеттің
ұзындығы.
Пифагор теоремасы бойынша
гипотенузаның квадраты катеттердің квадраттарының қосындысына
тең:
|
Сұрақтарға жауап
береді.
Берілген тапсырмаларды
орындайды.
1.
Құрылған теңдеуді ықшамдап,
аламыз:



Есеп мағынасы
бойынша - тың мәні оң болуы
керек. Бұл
шартты 12 саны ғана қанағаттандырады,
яғни 12
– кіші
катет.
2. - үлкен
катет
Жауабы:
12 см, 16 см.
|
Мадақтау
|
Кітап
Дәптер
|
25
мин
|
Бекіту
тапсырмасы
|
Тапсырмалар:
№1
Тік төртбұрыштың ұзындығы
енінен 5 см артық. Ауданы 150 см2 болса, төртбұрыштың қабырғаларын
табыңдар.
№2
Шахтаға лақтырылған тастың
дауысы кейін естілді. Дыбыс
жылдамдығы , еркін
түсу үдеуін
деп алып, шахтаның
тереңдігін табыңыз.
Шешуі: Шахтаның тереңдігін табу үшін,
тастың құлау уақытын есептеу жеткілікті,
себебі еркін түсі заңы бойынша шахта тереңдігі
қа тең. Шарт
бойынша , сондықтан шахта
тереңдігі метр.Шахтаның тереңдігі,
дыбыстың естілуіне дейін, тастың соғылған кезінен бастап дыбыс
жылдамдығын көбейту жолымен табуға
болады.
Яғни
секунд. Сонымен, шахта
тереңдігі метр.
Шахта тереңдігінің екі өрнегін
теңестіріп, келесі теңдеуді аламыз .
теңдеуді
шешеміз. Түрлендіріп,
аламыз:


Тастың құлау уақыты
оң шама болғандықтан, секунд. Сондықтан шахтаның
тереңдігі
метр.
|
Оқушылар берілген
тапсырмаларды орындайды.
№1. Шешуі: Тіктөртбұрыштың ені
– х см, ұзындығы – (х+5) см
S=a*b
x(x+5)=150,
x2+5x - 150=0, D=25+600=625,
x1, 2 =
х1=- 15 есептің шартын
қанағаттандырмайды.
x2=10, 10+5=15.
Жауабы: 10 см және 15 см.
Өз бетімен
жұмыс.
№
1
есеп.
Бірінші сан екінші
саннан
10-ға артық және олардың
көбейтіндісі 56-ға тең.
Осы сандарды
тап.
|
Дескриптор:
-айнымалыны дұрыс
енгізеді;
-жаңа айнымалымен квадрат
теңдеуді шешеді;
-бастапқы айнымалымен берілген
квадрат теңдеуді шешеді;
-теңдеудің түбірін дұрыс
анықтайды.
«Бас бармақ» әдісі арқылы
оқушылар бірін-бірі бағалайды.
|
Кітап
Дәптер
Интерактивті
тақта
|
|
Жеке
жұмыс
|
Оқулықпен жұмыс.
№
|
|
2.141. Корермендер
залында 320 орын бар.
ә р катардағы орындар
саны
бірдей. әр катардағы
орындар санын 4-ке
арттыры, тағы бір
катар
коскан сон орындыктар
саны 420 болды.
Залда неше катар
бар?
|
|
|
2.142. Бассейндегі суды
1 сагат бойы біркалыпты
агызған сон онын
ішінде
400 м° су калды. Тагы
да 3 сагат агызган сон
бассейндегі су
мелшері
250 м болды.
Бассейндегі бастапкы
су молтерін
табындар.
|
|
|
|
2.143. Бір айналымды
шахмат
турнирінде (ор
шахматшы
калгандарынын
оркайсысымен бір-бір
рет ойнап шыгады)
барлыгы 78 партия
ойналган. Бул турнирге
катыскан
шахматшылар санын
табындар.
|
2.145.
А жене В калаларынын
аракашыктыты 260 км. Автобус А-дан
В каласина карай 2
сагат жургеннен кейін 30 минут кідірді.
Сондыктан В каласина
кестеде корсетілген мерзімде жету ушін
жылдамдыгын 5 км/сат-ка
арттыруга можбур болды. Автобустын
бастапкы жылдамдыты
кандай?
|
Дескриптор:
-айнымалыны дұрыс
енгізеді;
-жаңа айнымалымен квадрат
теңдеуді құрады
-бастапқы айнымалымен берілген
квадрат теңдеуді шешеді;
-теңдеудің түбірін дұрыс
анықтайды.
|
Оқулық
|