Квадрат теңдеулердің алгебралық түрдегі комплекс түбірлері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Квадрат теңдеулердің алгебралық түрдегі комплекс түбірлері

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылар: Квадрат теңдеулердің алгебралық түрдегі комплекс түбірлерін есептеуді біледі. Жоғары дәрежелі қарапайым теңдеулерді шешіп білу, комплекс түбірлерін тауып біледі.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:


Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты


Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:



Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Квадрат теңдеулердің алгебралық түрдегі комплекс түбірлері


Оқу бағдарламасына сәйкес оқытумақсаттары

11.1.2.4 Квадрат теңдеулерді комплекс сандар жиынында шешу

Сабақтың мақсаты

Оқушылар:

Квадрат теңдеулердің алгебралық түрдегі комплекс түбірлерін есептеуді біледі. Жоғары дәрежелі қарапайым теңдеулерді шешіп білу, комплекс түбірлерін тауып біледі.


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

1.Ұйымдастыру кезеңі.

Оқушылармен амандасу, оқушылардың сабаққа деген зейінін шоғырландыру;

Топқа бөлу:

Карточкадағы QRкодты сканерлеу арқылы 5топқа бөлінеді.


Оқушыларға бүгінгі сабақтың тақырыбы мен мақсаты айтылады . Тақырыпқа сай оқушылардға бүгінгі сабақтың мақсатын ашу үшін сұрақтар қояды.


Еске түсірейік!

Тарсия әдісі


Комплекс сандар тақырыбы бойынша берілген тұжырымдамаға қабырғалас бетке жауабын жазады.


Оқушылар амандасып, карточкадағы QRкодты сканерлеп,екі топқа бөлінеді.








Еске түсірейік!

  1. (16 + i) + (7 – 11i)

  2. (–2 – 5i) + (–3 + 7i)

  3. (16 + i) – (7 – 11i)

  4. (4 + 3i)(3 + 4i) =

  5. (4 + 3i)(4 – 3i) =

  6. +

Ұйымдастыру кезеңінде белсенділігі мен көзге түскен оқушыларды

«Мадақтау сөздер арқылы» бағалайды: «Жарайсың! Жақсы! Өте жақсы! Талпын!»












Сабақтың ортасы

Жана сабақ

«Қысқа жауапты сұрақтар» стратегиясы бойынша жаңа материалды ашу кезеңіне бағытталады. Әрбір оқушы өз ойын айту кезінде басқалары алдыңғысын толықтырады.

1. Квадрат теңдеу анықтамасы

2. Квадрат теңдеу түрлері

3. Квадрат теңдеу түбірлері, формулалары

Кез келген көпмүшенің түбірі бола бере ме, әлде түбірі

болмайтын көпмүше бола ма? Бұл сұрақтың жауабы

көпмүшенің қандай сандар жиынында қарастырылып

отырғаныны байланысты.

Мыс: х2 + 1 = 0 теңдеуінің нақты сандар жиынында

түбірі жоқ , ал комплекс сандар жиынында әр түрлі екі

түбірі болады.

Т.4 Дәрежесі 1- ден кем емес, нақты коэффициентті

кез келген көпмүшенің бір жалпы жағдайда комплекс

түбірі бар.

Бұл алгебраның негізгі теоремасы


Бұдан мынадай қорытынды жасауға болады:

1.Комплекс сандар жиынында кез келген п дәрежелі түбірі бар.

2.Әрбір нақты коэффициентті көпмүшенің комплекс түбірлері өзара қос-қостан түйіндес болып келеді.

3.Көпмүшелердің нақты сандар жиынында келтірілмейтін көпмүшелер түсінігі.

4.Көпмүшелердің нақты сандар жиынында келтірілмейтін көпмүшелердің жазылуы.








Жеке жұмыс


Теңдеулерді шешіңдер:

1. .

2. .

3. .

4. .

5. .

6.



Жұптық жұмыс


Теңдеуді шешіңдер






Сергіту сәті

«Exercise fun» жатығуы






Топтық жұмыс

Бағдаршам әдісі


Тұжырымдарды «Әрқашан дұрыс», «Кейде дұрыс» және «Жалған» деп ажыратып көріңіздер. Тұжырымдарды «Әрқашан дұрыс»- Жасыл, «Кейде дұрыс»- Сары және «Жалған» - Қызыл түстермен көрсету жеткілікті.



«Түртіп ал!»әдісі арқылы мұғалім түсіндірген жаңа тақырыпты түсініп, дәптерге түртіп алады.


Мысал -1:

x2 + 2 x + 5 = 0

D = 4 – 20 = -16


Жауабы: x1 = -1-2i; x2 = -1+2i

Мысал -2:

4+ 1 = 0

теңдеуін шешу керек, ол үшін берілген көпмүшені көбейткіштерге жіктейміз, нөлге теңестіріп түбірлерін табамыз.


4+ 1 = 4+ 1 + 4x2 - 4x2= ( 2x + 1 )2 - 4x2 =

( 2x2 – 2 x + 1 )( 2x2 + 2 x + 1 ).

Осы алынған квадрат теңдеулерді шешеміз:

  1. 2x2 – 2 x + 1 =0; 2. 2x2 + 2 x + 1 =0.

x1,2= i; x3,4 = - i;

Жауабы: x1,2= i; x3,4 = - i;












Дискриптор:

- Теңдеуді комплекс сандар жиынында шешеді.

-Өз жұмысының барлық қадамын нақты көрсетеді.









Дискриптор:

  • Комплекс түбірлері бар квадрат теңдеулерді шешеді.

  • Өз жұмысының барлық қадамын нақты көрсетеді.

  • Куб және квадрат теңдеулердің комплекс түбірлері неліктен түйіндес жұптарда пайда болатынын түсіндіреді


Сергіту сәті

Мұғалім көрсеткен суреттегі қимылдарды қайталайды.



Топтық жұмыс



Әр-қашан дұрыс

Кейде дұрыс

Жал-ған

1

3

2

4

8

5

7

 

6

9

 

 











Өзін-өзі бағалайды















































ҚБ:

«Мен-саған, сен-маған» жұптық тексеру






























ҚБ:

«Лайк – Коментарий»

Shape1










































































Сабақтың соңы

Сабақты бекіту

«Ойыншықтағы сұрақтарды ұстап ал!» ойыны





Үйге тапсырма:

Тапсырма №

Бағалау

Топ басшыларын тындау

Кестелі ұпай бойынша бағалау


Рефлексия: «Стикер арқылы»

Тақтада смайликтердің суреттері шығады шығады. Оқушылардың кезек-кезек шығып, сабақты түсінген деңгейіне және көңіл күйіне байланысты сәйкестендіріп басады.



Анимациялық презентация арқылы жасалған ойын арқылы сұрақтарға жауап береді.








Оқушылар сабақты қаншалықты меңгергенін және сабақтағы көңіл-күйін «Стикер» әдісі арқылы смайликтердің үстін басуарқылы көрсетеді



































Бағалау парағы

2-топ

Аты-жөні

Еске түсірейік!

Тарсия

5б

Топтық жұмыс

5б

Жұптық жұмыс

5б

Тест

Баллы

15б -21б

12- 14б

8-11б

Бағасы

«5»

«4»

«3»

1










2










3










4










5














Бағалау парағы

1-топ

Аты-жөні

Еске түсірейік!

Тарсия

5б

Топтық жұмыс

5б

Жұптық жұмыс

5б

Тест

Баллы

15б -21б

12- 14б

8-11б

Бағасы

«5»

«4»

«3»

1










2










3










4










5



























Жұптық жұмыс


Теңдеуді шешіңдер




Жеке жұмыс


Теңдеулерді шешіңдер:

1. .

2. .

3. .

4. .

5. .

6.




Жұптық жұмыс


Теңдеуді шешіңдер




Жеке жұмыс


Теңдеулерді шешіңдер:

1. .

2. .

3. .

4. .

5. .

6.











Топтық жұмыс

Тұжырымдар

Орындалуы

  1. саны комплекс сан болып табылады.



  1. теңдігін қанағаттандыратын саны нақты сан болып табылады.



  1. теңдігін қанағаттандыратын саны нақты сан болып табылады.



  1. 3i саны - таза жорымал сан.



  1. 3-2i санының нақты және жорымал бөлігі сәйкес 3 және -2i - ға тең.



  1. Түйіндес комплекс сандардың модульдері таңбасымен ғана ерекшеленеді.



  1. Қарама-қарсы комплекс санның нақты және жорымал бөліктерінің таңбалары қарама-қарсы.



  1. 0 – жорымал сан.



  1. a+bi саны b=0 болғанда нақты сан болады.































Shape3


Shape2
































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
18.11.2025
34
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі