Материалдар / Квадрат үшмүше. Квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу

Квадрат үшмүше. Квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу

Материал туралы қысқаша түсінік
Алгебра пәнінің мұғалімдеріне, әдіс-тәсілдерді тиімді пайдалануға, сабақ жоспарын құруға, ашық сабаққа
Авторы:
08 Қаңтар 2019
519
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Сабақ жоспары

Сабақтың тақырыбы: Квадрат үшмүше. Квадрат үшмүшені

көбейткіштерге жіктеу

Сабақтың мақсаты:

Оқушыларды «квадрат үшмүше», «квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу» ұғымымен таныстыру. Квадрат үшмүше, квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу ұғымын алгебра пәні арқылы кеңінен түсінуге мүмкіндік жасау.

Білімділігі: Оқушылардың алдыңғы тақырып бойынша алған білімдерін қаншалықты деңгейде, меңгергендігін байқау. «Квадрат үшмүше», «квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу» туралы түсінігін қалыптастырып білімдерін шыңдау.

Дамытушылығы: Оқушылардың алгебра пәніне деген қызығушылығын, ынтасын арттыру. «Сын тұрғысынан ойлауға» мүмкіндік жасау, қиыншылықты жеңе білуге дағдыландыру.

Тәрбиелігі: Оқушыларды ұйымшылдыққа, еңбек сүйгіштікке, іздемпаздыққа, тазалыққа, ұқыптылыққа тәрбиелеу және есте сақтау қабілеттерін тәрбиелеу.

Сабақтың көрнектіліктері: топтарға арналған тапсырма парақтары, формулалар, интерактивті тақта.

Сабақтың типі: Жаңа білімді қалыптастыру сабағы.

Сабақтың түрі: Ашық сабақ.

ә) жаңа тақырыпты бекіту: №229, №231, №233 жаттығулардың есептерін тақтада оқушыларға шығарту. Оқушы есепті түсінбеген жағдайда, сыныптан көмек сұрау.

б) білімді тексеру: Оқушылардан тақырыпты нақтылап сұрап, тақырыпқа байланысты сынақ өткіздіру.

Сабақтың әдісі:

а) сұрақ-жауап: оқушылар өткен тақырыпқа байланысты сұрақтарға жауап беруі керек;

ә)демонстрация көрсету: интерактивті тақтада жаңа тақырыпты көрсету;

б) жеке дара жұмыс: оқушыларды өз орындарында отырғызып есеп шығарту. Орнында бірінші есеп шығарған оқушыны, тақтаға шығарып есебін жазғыздыру, есептің дұрыс шығарылуын, дұрыс жазылуын қадағалау.

Сабақтың барысы:

І.Ұйымдастыру кезеңі.

ІІ.Үй тапсырмасын тексеру кезеңі.

ІІІ.Жаңа сабақты түсіндіру .

ІV.Жаңа тақырыпты бекіту.

V.Қорытынды.

VІ.Үйге тапсырма.

І.Ұйымдастыру кезеңі (2 мин):

а) Оқушылармен сәлемдесу. Оқушының психологиялық көңіл-күйін байқау.

ә) Сабаққа керекті құрал-жабдықтарын түгендеу.

б) Сабаққа қатысуын қадағалау.

в) Сабақтың мақсатымен таныстыру.


ІІ.Үй тапсырмасын тексеру кезеңі (8 мин):

§10 оқу, 65 бет. №195, 67 бетте.

195 есеп.

1) (2х-7)2-11(2х-7)+30=0;

2х-7=у - жаңа айнымалы енгіземіз;

у2-11у+30=0;

=121-120=1; D>0;

у1= ;

у2= ;

х1=6,5;

х2=6.

Жауабы: 6;6,5

2) 9(9-5х)2+17(9-5х)+8=0;

9-5х=у - жаңа айнымалы енгіземіз;

2+17у+8=0;

=289-288=1; D>0;

у1= ;

у2= ;

х1= ;

х2=2.

Жауабы: ; 2.

3) (6х+1)2+2(6х+1)-24=0;

6х+1=у - жаңа айнымалы енгіземіз;

у2+2у-24=0;

=4+96=100=102; D>0;

у1= ;

у2= ;

х1= ;

х2= .

Жауабы: .

4) 8(10-3х)2-5(10-3х)-3=0;

10-3х =у - жаңа айнымалы енгіземіз;

2-5у-3=0;

=25+96=121=112; D>0;

у1= ;

у2= ;

х1= ;

х2=3 .

Жауабы: ;3 .

Карточкалар көмегімен үйге берілген тақырыпты тексеру.

Карточка №1

Биквадрат теңдеу деп қандай теңдеуді айтады? (Формуласын тақтада жаз)

Жауабы: ax4+bx2+c=0, a≠0.

Карточка №2

Бүтін рационал өрнектер деп қандай өрнектерді айтады? (Формуласын тақтада жаз)

Жауабы: P(x)=Q(x).

Карточка №3

Виет теоремасын айтып беріңдер (Формуласын тақтада жаз)

Жауабы: x1+x2=-p, x1·x2=q.

Карточка №4

Дискриминант 0-ден үлкен болса, квадрат теңдеудің неше түбірі бар болады?

Жауабы: екі түбірі болады.

Карточка №5

Дискриминант 0-ден кіші болса, квадрат теңдеудің неше түбірі бар болады?

Жауабы: түбірі болмайды, себебі түбір астынан теріс сан шықпайды.

Карточка №6

Дискриминант 0-ге тең болса, квадрат теңдеудің неше түбірі бар болады?

Жауабы: бір түбірі болады.


ІІІ.Жаңа тақырыпты түсіндіру (15 мин):

а) Жаңа тақырыпты игеру:

Квадрат үшмүше


Анықтама: ax2+bx+c=0 түріндегі көпмүше квадрат үшмүше деп аталады. Мұндағы: х-айнымалы; a,b,c – коэффициенттер және а 0.


Анықтама: Айнымалының квадрат үшмүшелікті 0-ге айналдыратын мәні квадрат үшмүшеліктіңтүбірі деп аталады. Квадрат үшмүшенің түбірлерінің саны квадрат теңдеу сияқты дискриминантына тәуелді болады:

  1. егер болғанда, х1 және х2 1 х2) екі түбірі;

  2. болғанда, х1 х2 х0 бір түбірі бар;

  3. болғанда, түбірі жоқ.


Квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу

Теорема: Егер х1 және х2 квадрат үшмүшеліктің түбірлері болса, онда

,

егер үшмүшеліктің дискриминанты 0-ге тең болса, онда

2.


ІV.Жаңа тақырыпты бекіту (13 мин):

229. Үшмүшенің түбірлерін тап:

1) х2-8х+7=0;

D=64 – 4*1*7=64 – 28 =36=62; D>0;

х1= ;

х2= ;

Жауабы: 1; 7.

2) х2-11х+30=0;

D=121 – 4*1*30=121 – 120 =1; D>0;

х1= ;

х2= .

Жауабы: 5; 6.

3) х2- 8х+15=0;

D=64 – 4*1*15 = 64 – 60 =4=22; D>0;

х1= ;

х2= .

Жауабы: 3; 5.

4) х2- 21х+110=0

D=441 – 4*110 = 441– 440 =1; D>0;

х1= ;

х2= .

Жауабы: 10; 11.

231. Квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу.

  1. х2- 16х+60;

D=256 – 4*1*60 = 256 – 240=16=42; D>0;

х1= ;

х2= .

Жауабы: х2- 16х+60=(х – 6)*(х – 10).

  1. х2+20х-96;

D=400 – 4*1*(-96) = 400+384=784=282; D>0;

х1= ;

х2= .

Жауабы: х2+20х-96=(х – 24)*(х +4).

  1. х2- 4х-77;

D=16 – 4*1*(-77) = 16+308=324=182; D>0;

х1= ;

х2= .

Жауабы: х2- 4х-77=(х – 11)*(х +7).

  1. х2- 4х-96;

D=16 – 4*1*(-96) = 16+384=400=202; D>0;

х1= ;

х2= .

Жауабы: х2- 4х-96=(х – 12)*(х +8).

233. Бөлшекті қысқартыңдар.

1)

0;

D= =32; D>0;

х1= ;

х2=

.

2) ;

0;

D= =92; D>0;

х1= ;

х2=

.

3) ;

0;

D= ; D>0;

х1= ;

х2=

.

4) ;

0;

D= =42; D>0;

х1= ;

х2=

.

V.Қорытынды (7 мин):

«Математикалық жәрмеңке»

Деңгейлік есептер:

І деңгей.

  1. 3х²-5х-2; 2)-5х²+2х-3; 3) -16х²+6х+1 коэффициенттерін жазыңдар. 

ІІ деңгей. Түбірлерін табыңдар: 

1)х²-4х+3; 2) х²-3х-18; 3) х² +3х-10

ІІІ деңгей. Көбейткіштерге жіктеңдер: 

1)15х²+х+2; 2) 5х²+8х+3; 3) 2х²-5х+2. 

Жауаптары:

1 деңгей:

1) а=3; b=-5; с= -2; 2) а=-5; b=2; с=-3; 3) а=-16; b=6; с=1.

2 деңгей:

х1 =1; х2=3; 2) х1=-3; х2 =6;

3) х1=-5; х2=2. 
3 деңгей :

1) 15(х-0,3)(х+0,4); 2) 5(х+1)(х+0,6); 3) 2(х-2)(х-0,5).

VI.Бағалау: Оқушыларды, қорабшаларында жинаған ұпайлары бойынша бағалау.

VIІ. Үйге тапсырма: № 242, 83 бетте. §12 оқу, формулаларды жаттау.




Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі