Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Кулон заңы 8 сынып сабақ жоспары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қысқа мерзімді сабақ жоспар
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 8.4.1.5Электростатика негіздері |
Мектеп: №59 ЖОМ |
||||||||||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Таштайева Р.Ү |
||||||||||||||
Сынып: 8 |
Қатысқандар: |
Қатыспағандар: |
|||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Электр зарядының сақталу заңы, қозғалмайтын зарядтардың өзара әрекеттесуi, Кулон заңы, элементар электр заряды. |
||||||||||||||
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары: |
8.4.1.5 - Кулон заңын есептер шығаруда қолдану; |
||||||||||||||
Сабақ мақсаттары: |
1.Кулон заңының тұжырымдамасын білу, формуласын жаза алу; |
||||||||||||||
2.Кулон заңының математикалық өрнегін түрлендіріп, есептер шығаруда қолдану; |
|||||||||||||||
3.Қозғалмайтын екі нүктелік зарядтың арасындағы әрекеттесу күшінің шамасы қандай шамаларға тура және кері пропорционал екенін формуланы қорыту арқылы түсіндіру. |
|||||||||||||||
Ойлау дағдыларының деңгейі: |
Білу,түсіну, қолдану |
||||||||||||||
Бағалау критерийі |
1) Кулон заңның тұжырымдамасын біледі, формуласын жаза алады. 2) Кулон заңының математикалық өрнегін түрлендіріп, есептер шығаруда қолданады. 3). Қозғалмайтын екі нүктелік зарядтың арасындағы әрекеттесу күшінің шамасы қандай шамаларға тура және кері пропорционал екенін формуланы қорыту арқылы түсіндіреді. |
||||||||||||||
Тілдік мақсаттар: |
Арнайы пәндік лексика мен терминология: Оқшаулағыштар-(грек ) оңашалау, электроскоп-электрді көремін. 1.Қозғалмайтын зарядтардың өзара әсері зерттелетін электродинамиканың бөлімі ......... деп, ..ал олардың өзара әсері ......... деп аталады. 2. Берілген өлшемдерін ескермеуге болатын зарядталған дене ............ деп аталады. Қозғалмайтын екі нүктелік заряд вакуумде зарядтардың көбейтіндісіне тура пропорционал және оның арақашықтығының квадратына кері пропорционал күшпен әрекеттеседі. 3.Вакуумдегі қозғалмайтын екі нүктелік зарядтың өзара әсер күші ........... абсолют шамалары көбейтіндісіне тура пропорционал олардың .............. квадратына кері пропорционал. |
||||||||||||||
Құндылықтарға баулу |
Жалпыға бірдей еңбек қоғамында еңбекке, шығармашылық өсуіне, ортамен ынмақтастық қатынас орнатып, өмір бойы білім алуына баулу |
||||||||||||||
Пән аралық байланыс |
Ғаламтор желісінде ақпарат жинақтау үшін информатика пәнін пайдаланамын( АКТ). Есептер шығару кезінде математикалық амалдарды қолданамын. |
||||||||||||||
Бастапқы білім |
Заряд,күш,арақашықтық,элементар заряд,электроскоп,электрометр,электростатикалық машина 8-сынып |
||||||||||||||
Жоспар |
|||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері |
ресурстар |
|||||||||||||
Сабақтың басы 5 минут |
І.Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен сәлемдесу, сынып тазалығына мән беріп, оқу құралдарын тексеру. Ынтымақтастықтың атмосферасын қалыптастыру мақсатында «Шаттық шеңберін» құру. Жылулық шеңберінде балалар бір-бірілеріне жылы лебіз білдіріп,сәттілік тілейді. Сыныпты қиылған кеспелер арқылы үш топқа біріктіру. Топ басшысын сайлайды.Ол топ мүшелерін берілген тапсырма бойынша дескрипторларға сәйкес бағалап отырады. |
Оқулық,оқу құралдары
|
|||||||||||||
Сабақтың ортасы 30 мин |
Үй тапсырмасын қайталау. «Допты лақтыру» әдісімен үй тапсырмасын қайталау. Мұғалім доп лақтырып, сұрақ қояды. Допты қағып алған оқушы сұраққа жауап беріп, өзінің сұрағын қояды. Егер оқушы сұраққа жауап бере алмаса, допты басқа оқушыға береді. Бұл әдіс теориялық сұрақтарды бағалауға тілдік мақсаттардың еркімен сөйлеуге итермелейді. Қалыптастырушы бағалау
Жаңа сабақ I«Ой қозғау» әдісі арқылы оқушыларға Кулон заңының тақырыбын өмірмен байланыстырып, сұрақтар қою арқылы жаңа тақырыпты ашады. 1.Ш.Кулон кім және қандай жаңалық ашты? 2.Аттас зарядтары мен бірдей зарядтардың өзара әсерлесуі қандай? Мұғалім АКТ слайдтарын пайдаланып оқушыларға бағыт береді.
«таратылады,тапсырманы топ
ішінде отырғызып топпен талқылату.)
Академиялық дау
–дамай»
әдісі (топпен
жұмыс) арқылы жаңа тақырыпты
түсініу үшін арнайы тапсырмаларды
қолдану І топ: 1.Қандай зарядты «нүктелік» деп атайды? Осы ұғымды «материялық нүкте» ұғымымен салыстырыңдар 2.1 кулон дегеніміз не? Дискриптор 1.Оқушылар нүктелік зарядты біледі 2..Нүктелік зарядты материялық нүктені салыстырады.ІІ топ: 1.Диэлектрлік өтімділік дегеніміз не? 2.Кулонның иірілмелі таразымен жүргізілген тәжірибесінің мәні неде? Дискриптор 1.Диэлектрлік өтімділік біледі 2. Кулонның иірілмелі таразымен жүргізілген тәжірибесінің мәні неде екенін түсінеді. ІІI топ: 1. Кулон заңын тұжырымдаңдар және осы заңды анықтайтын формуланы жазыңдар? 2. Электр тұрақтысы мен пропорционал коэффициенттің мәні неге тең? Дискриптор 1.Кулон заңы қалай тұжырымдалатынын біледі 2.Электр тұрақтысы мен пропорционал коэффициентінің мәні неде екенін түсінеді. Теориялық мәлімет Француз ғалымы Ш.Кулон 1785 жылы тәжірибе жүзінде вакуумдегі нүктелік зарядтардың өзара әрекеттесу заңын ашқаннан кейін, ХVІІІ ғасырдың соңына қарай , электр құбылыстарын сандық жағынан зерттеу басталды. «Нүктелік заряд» ұғымы «материялық ұғымы» тәрізді ыңғайлы абстракциялау болып табылады. Өлшемдері өзара әрекеттесетін денелердің арақашықтығынан бірнеше есе кіші болатын денеде орналасқан зарядты нүктелік заряд деп атайды. Қозғалмайтын екі нүктелік заряд вакуумде зарядтардың көбейтіндісіне тура пропорционал және оның арақашықтығының квадратына кері пропорционал күшпен әрекеттеседі. F = k∙(q∙q ) / r 2 к = 9∙109 Н∙м2/ Кл2 - пропорционалдық коэффициент ε0 = 8.85∙10-12Кл2/Н∙м2 - электр тұрақтысы F = 1 / 4π ε0∙(q∙q) / r 2 н/е F = 1 / 4π ε0∙(q∙q) / ε∙r 2 ε- диэлектрлік өтімділік. 1 кулон – вакуумде 1м арақашықтықта орналасқан шамасы жағынан өзіне тең нүктелік зарядқа 9∙109 Н күшпен әрекет ететін нүктелік заряд. Егер шарларға оң заряд берсек, онда олар бір-бірімен өзара әрекеттеседі. Өзара әрекеттесуші күшінің шамасын жіптің ширатылу бұрышына қарап анықтауға болады.
Мұнда k – пропорционалдық коэффициентi, сандық мәнi бiрлiк зарядтардың бiрлiк ұзындығына тең арақашықтықта өзара әсерлесу күшiне тең. k коэффициентiн мынадай түрде жазу қабылданған мұнда – электр тұрақтысы, СИ жүйесi бойынша мынаған тең: Коэффициент k СИ бiрлiгiнде жазылуы бойынша келесi түрде өрнектеледi:
« Кім жылдам» әдісі арқылы сабақты жинақтайды Есептер шығару. (Тақтада есеп жазылады, шығарылады.) Берілгені: формула Есептелуі r=2см 0,02м F = к q=2·10-9Кл q=·410-18Кл F-?
«Есептеу-білімді еселеу». Оқушылар берілген деңгейлік тапсырмаларды орындайды. А деңгейі Арақашықтығы 20см,зарядтары 4нКл және 6 нКл зарядталған вакуумдегі бірдей екі кішкене шар қандай күшпен әрекеттеседі? В деңгейі Бір-бірінен 3 см қашықтықтағы екі нүктелік заряд өзара 3,6 МН күшпен әрекеттеседі.Әр зарядтын шамасы қандай? С- деңгей Аспандағы екі бұлттың электр зардтары сәйкесінше 2 мк Кл және 8 мк Кл бір-бірімен 9 кН күшпен әрекеттеседі.Бұлттар арасындағы орташа қашықтықты табыңдар. Шығарып болғаннан кейін,оқушылар алдын ала таратпа қағаздарда дайындалған шығару жолы арқылы бір-бірін тексереді. Дескриптор: 1.Есептің берілгенін нақты ретімен жазады. 2.Өлшем бірліктерді ХБЖ-ға келтіреді. 3.Формуланы дұрыс пайдаланып белгісіз физикалық шаманы табады. 4.Есептің шешімін табады. |
Доп смайликтер Интербелсенді тақта,ноутбук АКТ слайдтары Оқулық ,дәптер қима үлестірме қағаздар |
|||||||||||||
Сабақтың соңы 5 мин |
«Дұрыс жолды таңдай біл» стратегиясы Семантикалық карта
Кері байланыс 3.2.1» әдісі бойынша кері байланыс берулерін сұраймын 3.Мен.......................лақтырып 1.Мен бүгін жіберемін Себебі................... 1 себеп
өзіммен
бір Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |