Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Learners read a classical fiction book
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Unit: V Unit. Reading for pleasure |
College: College: SCCE ‘Aktobe medical college named after the hero of the Soviet Union Manshuk Mametova’ |
|
|||||||||||||||||||||||||
Date: 24.09.2021 |
Teacher’s name: Amankulova A. A |
|
|||||||||||||||||||||||||
CLASS: 1 course |
Number present: |
absent: |
|
||||||||||||||||||||||||
Lesson title: Learners read a classical fiction book |
|
||||||||||||||||||||||||||
Learning objectives |
Practice speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers; Realize speaker viewpoints and extent of explicit agreement between speakers on topic; Employ appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about topic; |
|
|||||||||||||||||||||||||
Lesson objectives |
Give feedback assessing partners conversation Use subjects specific vocabulary and a good range of structured sentences Complete a chart an identify true or false sentences in a task
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Assessment criteria |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Previous learning |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Plan |
|
||||||||||||||||||||||||||
Planned timings |
Planned activities |
Resources |
|
||||||||||||||||||||||||
7 min 20 min 13 min 10 min 10 min 30 min |
Active method Team work evaluation Make them guess Teach a friend True or false Activity 1 Task: Teacher puts students in groups of five and give each group a sheet of paper. When teacher says start, students have exactly three minutes to write as many names of classical fiction books as they know in English. One person begins by writing a word in the given category and then passes the sheet of paper to the next group member to add another word and so on round the circle. Each student can write one word at a time. But If students can’t write a word, they can pass the sheet of paper to the next student. When time is up, teacher will check which group has the longest list. Then teacher write the words on the board, and other groups can add any missing words.
Book
Book Activity 2 Strategy ‘Teach a friend’ Task: learners listen and read the text ‘The Picture of Dorian Gray’. Then learners work in pairs. One of them will be a student, and second will be a teacher, a student read the text and teacher listen the text. And second student correct the partner if it is necessary. Activity 3 Task: Which adjectives and nouns can you choose to describe each character?
Beautiful, painter, successful, actress, sailor, cruel, kind, young, clever, very handsome, revengeful, talented, helpful, rude, hot – tempered, sympathetic, charming, proud.
Description: Individual work Complete the chart Describe the characters
Activity 4 Task: Did you understand the task? Are the sentences about the story true or false? Teacher divided students into groups and says the number and students should find the number. Students take the number from the wall and stick the task on the board. Students read the task and decide the sentence true or false.
Description: Team work Read the task Decide the sentences true or false Be active Be first
Differentiation / by support
High motivated learners can: make a question sentences by using text ‘The Picture of Dorian Gray’.
Low motivated students can: answer the question sentences.
Formative assessment Strategy - Oral Attitude Surveys
Task: Students tell about books Who is author/ What do they know about author/ What about the story/ Do they like the story Teams evaluate their classmates with the help of check list Learners tell about books and author they’ll get excellent assessment. Learners tell about books they’ll get well done assessment. Learners tell about author they’ll get good job assessment
Alice's Adventures in Wonderland Dracula Frankenstein The Little Prince Hamlet Treasure Island The Beautiful and Damned Gulliver's Travels
|
Sheet of paper, markers, crayons
https://www4.ilovetranslation.com/rTCMPlSIgqX=d/
List with tasks
770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |