Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit: V Unit. Reading for pleasure

    College: College: SCCE ‘Aktobe medical college named after the hero of the Soviet Union Manshuk Mametova’


    Date: 24.09.2021

    Teacher’s name: Amankulova A. A


    CLASS: 1 course

    Number present:

    absent:


    Lesson title: Learners read a classical fiction book


    Learning objectives


    Practice speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers;

    Realize speaker viewpoints and extent of explicit agreement between speakers on topic;

    Employ appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about topic;


    Lesson objectives

    Give feedback assessing partners conversation

    Use subjects specific vocabulary and a good range of structured sentences

    Complete a chart an identify true or false sentences in a task



    Assessment criteria


    • Identify the main point of a text

    • Mark true or false sentences

    • Describe characters from the text

    • Tell about classical fiction books.


    Previous learning



    Plan


    Planned timings

    Planned activities

    Resources














    7 min




























    20 min













    13 min


















    10 min

































    10 min










    30 min


    Active method

    Прямая со стрелкой 13 Прямая со стрелкой 15

    Прямая со стрелкой 14 Прямая со стрелкой 16 Team work

    evaluation

    Make them guess


    Teach a friend True or false



    Activity 1


    Task: Teacher puts students in groups of five and give each group a sheet of paper. When teacher says start, students have exactly three minutes to write as many names of classical fiction books as they know in English. One person begins by writing a word in the given category and then passes the sheet of paper to the next group member to add another word and so on round the circle. Each student can write one word at a time. But If students can’t write a word, they can pass the sheet of paper to the next student. When time is up, teacher will check which group has the longest list. Then teacher write the words on the board, and other groups can add any missing words.


    Прямая со стрелкой 4 Прямая со стрелкой 12


    Овал 1

    Book


    Прямая со стрелкой 1

    Book


    Прямая со стрелкой 2

    Прямая со стрелкой 3

    Прямая со стрелкой 10





    Activity 2

    Strategy ‘Teach a friend’


    Task: learners listen and read the text ‘The Picture of Dorian Gray’.

    Then learners work in pairs. One of them will be a student, and second will be a teacher, a student read the text and teacher listen the text. And second student correct the partner if it is necessary.





    Activity 3


    Task: Which adjectives and nouns can you choose to describe each character?


    Dorian

    Sybil

    Basil

    Sailor






    Beautiful, painter, successful, actress, sailor, cruel, kind, young, clever, very handsome, revengeful, talented, helpful, rude, hot – tempered, sympathetic, charming, proud.


    Description: Individual work

    Complete the chart

    Describe the characters



    Activity 4

    Task: Did you understand the task? Are the sentences about the story true or false?

    Teacher divided students into groups and says the number and students should find the number. Students take the number from the wall and stick the task on the board. Students read the task and decide the sentence true or false.


    1

    Dorian Gray’s friend Basil painted his portrait

    2

    Lord Henry Wotton Wanted to meet Dorian because he wanted to sell Dorian his portrait

    3

    Dorian wanted to stay young and his portrait to grow old

    4

    Sybil called Dorian Prince Charming though she knew his name

    5

    Dorian killed Sybil for acting badly

    6

    Basil went away to Paris

    7

    Dorian followed Sybil’s brother


    Description: Team work

    Read the task

    Decide the sentences true or false

    Be active

    Be first









    Differentiation / by support


    High motivated learners can: make a question sentences by using text ‘The Picture of Dorian Gray’.


    Low motivated students can: answer the question sentences.




    Formative assessment

    Strategy - Oral Attitude Surveys


    Task: Students tell about books

    Who is author/ What do they know about author/ What about the story/ Do they like the story

    Teams evaluate their classmates with the help of check list

    Learners tell about books and author they’ll get excellent assessment.

    Learners tell about books they’ll get well done assessment.

    Learners tell about author they’ll get good job assessment

    Прямоугольник с двумя вырезанными противолежащими углами 1

    Alice's Adventures in Wonderland

    Dracula

    Frankenstein

    The Little Prince

    Hamlet

    Treasure Island

    The Beautiful and Damned

    Gulliver's Travels



























    Sheet of paper,

    markers, crayons


























    https://www4.ilovetranslation.com/rTCMPlSIgqX=d/










    List with tasks










    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Аманкулова Айдана Ахметовна
    03 Қараша 2021
    950
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Learners read a classical fiction book

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Learners read a classical fiction book

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Lesson plan for college students, 1 course. V Unit. Reading for pleasure Theme: Learners read a classical fiction book
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit: V Unit. Reading for pleasure

    College: College: SCCE ‘Aktobe medical college named after the hero of the Soviet Union Manshuk Mametova’


    Date: 24.09.2021

    Teacher’s name: Amankulova A. A


    CLASS: 1 course

    Number present:

    absent:


    Lesson title: Learners read a classical fiction book


    Learning objectives


    Practice speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers;

    Realize speaker viewpoints and extent of explicit agreement between speakers on topic;

    Employ appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about topic;


    Lesson objectives

    Give feedback assessing partners conversation

    Use subjects specific vocabulary and a good range of structured sentences

    Complete a chart an identify true or false sentences in a task



    Assessment criteria


    • Identify the main point of a text

    • Mark true or false sentences

    • Describe characters from the text

    • Tell about classical fiction books.


    Previous learning



    Plan


    Planned timings

    Planned activities

    Resources














    7 min




























    20 min













    13 min


















    10 min

































    10 min










    30 min


    Active method

    Прямая со стрелкой 13 Прямая со стрелкой 15

    Прямая со стрелкой 14 Прямая со стрелкой 16 Team work

    evaluation

    Make them guess


    Teach a friend True or false



    Activity 1


    Task: Teacher puts students in groups of five and give each group a sheet of paper. When teacher says start, students have exactly three minutes to write as many names of classical fiction books as they know in English. One person begins by writing a word in the given category and then passes the sheet of paper to the next group member to add another word and so on round the circle. Each student can write one word at a time. But If students can’t write a word, they can pass the sheet of paper to the next student. When time is up, teacher will check which group has the longest list. Then teacher write the words on the board, and other groups can add any missing words.


    Прямая со стрелкой 4 Прямая со стрелкой 12


    Овал 1

    Book


    Прямая со стрелкой 1

    Book


    Прямая со стрелкой 2

    Прямая со стрелкой 3

    Прямая со стрелкой 10





    Activity 2

    Strategy ‘Teach a friend’


    Task: learners listen and read the text ‘The Picture of Dorian Gray’.

    Then learners work in pairs. One of them will be a student, and second will be a teacher, a student read the text and teacher listen the text. And second student correct the partner if it is necessary.





    Activity 3


    Task: Which adjectives and nouns can you choose to describe each character?


    Dorian

    Sybil

    Basil

    Sailor






    Beautiful, painter, successful, actress, sailor, cruel, kind, young, clever, very handsome, revengeful, talented, helpful, rude, hot – tempered, sympathetic, charming, proud.


    Description: Individual work

    Complete the chart

    Describe the characters



    Activity 4

    Task: Did you understand the task? Are the sentences about the story true or false?

    Teacher divided students into groups and says the number and students should find the number. Students take the number from the wall and stick the task on the board. Students read the task and decide the sentence true or false.


    1

    Dorian Gray’s friend Basil painted his portrait

    2

    Lord Henry Wotton Wanted to meet Dorian because he wanted to sell Dorian his portrait

    3

    Dorian wanted to stay young and his portrait to grow old

    4

    Sybil called Dorian Prince Charming though she knew his name

    5

    Dorian killed Sybil for acting badly

    6

    Basil went away to Paris

    7

    Dorian followed Sybil’s brother


    Description: Team work

    Read the task

    Decide the sentences true or false

    Be active

    Be first









    Differentiation / by support


    High motivated learners can: make a question sentences by using text ‘The Picture of Dorian Gray’.


    Low motivated students can: answer the question sentences.




    Formative assessment

    Strategy - Oral Attitude Surveys


    Task: Students tell about books

    Who is author/ What do they know about author/ What about the story/ Do they like the story

    Teams evaluate their classmates with the help of check list

    Learners tell about books and author they’ll get excellent assessment.

    Learners tell about books they’ll get well done assessment.

    Learners tell about author they’ll get good job assessment

    Прямоугольник с двумя вырезанными противолежащими углами 1

    Alice's Adventures in Wonderland

    Dracula

    Frankenstein

    The Little Prince

    Hamlet

    Treasure Island

    The Beautiful and Damned

    Gulliver's Travels



























    Sheet of paper,

    markers, crayons


























    https://www4.ilovetranslation.com/rTCMPlSIgqX=d/










    List with tasks










    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары Басқа
    03.11.2021
    950
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Аманкулова Айдана Ахметовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации