Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Learning objectives(s) that this 2-cынып
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Learning objectives(s) that this 2-cынып
Материал туралы қысқаша түсінік
Step 1 Use the code and colour the picture (activity 13)
Explain the activity. Allow the pupils some time to use the code and colour in the shapes. Then elicit the colours by pointing to the shapes and asking pupils to tell you what colour they are. Tell the pupils that they are going to make the face of a teddy bear using circles only. Hand out the photocopies. Guide them through the cutting and gluing together of the circles. Go around the classroom providing any necessary help. While the pupils are doing the craftwork, feel free to play any song from the module. Make sure you display their work somewhere in the classroom.
Step 2 Look, read and complete. Listen and check.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Lessonplan
LESSON: Module 1 Lesson 4
School: Ustirt
Date: 11.09.2018ж
Teacher name:BaymukhanovaTolganay
CLASS: 2 а,ә,б,в
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to
L1 S1W1 W8UE3 UE13 UE15
Lesson objectives
All learners will be able to:
respond to some prompts with correct words and phrases and write some words and phrases correctly with support
Most learners will be able to:
respond to most prompts with correct words and phrases and spell most words and phrases correctly with support
Some learners will be able to:
produce correct words and phrases in spoken and written tasks and complete the written task mainly independently with correct spellings
Previous learning
colours shapes I can my favourite I like +ing
Plan
Planned timings
Planned activities
Smiles Resources
Teacher Notes
Beginning the lesson
Hand out the flashcards. Call out a colour, e.g. blue. The pupil with the corresponding flashcard holds it up for the rest of the class to see. Repeat with the rest of the flashcards. Play the Goodbye song from the previous lesson (Track 11 CD1). Invite the pupils to sing along.
Track 11 CD1
Presentation and practice
L1
W1 W8
UE3 UE13
UE15
Step 1 Use the code and colour the picture (activity 13)Explain the activity. Allow the pupils some time to use the code and colour in the shapes. Then elicit the colours by pointing to the shapes and asking pupils to tell you what colour they are.Tell the pupils that they are going to make the face of a teddy bear using circles only. Hand out the photocopies. Guide them through the cutting and gluing together of the circles. Go around the classroom providing any necessary help. While the pupils are doing the craftwork, feel free to play any song from the module. Make sure you display their work somewhere in the classroom.
Teddy Bear Template
Step 2 Look, read and complete. Listen and check.Write the phrase All About Me on the board. Explain what it means. Explain, in L1 if necessary, that there are some things that show who we are. Go through the incomplete list and give examples about yourself. During this procedure, explain/elicit any unknown words/phrases. Refer the pupils to the activity. Go through the list of the missing words and explain/elicit their meaning. Allow the pupils some time to complete the poster. Play the CD, twice if necessary. The pupils listen and check their answers. Ask some pupils to read out from the poster.
Track 13 CD1
Write the following on the board: My name’s ______ I am ___________ years old. I am from ______My favourite colour is ________ My Family: _____My favourite things: ________I like wearing: ___My favourite subjects: ______I can: _________
Step 3 Make an All About Me posterExplain the activity. The pupils use the poster in Ex. 14 as a model and produce a similar one about themselves. You can assign this for homework. During the next lesson, encourage the pupils to present their work to the classroom. Make sure you display their work somewhere in the classroom.
Ending the lesson
S1
Ask the pupils to tell the class something that shows who they are (e.g. favourite colour/thing/subject, what they like wearing. )
Additional information
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?
Assessment – how are you planning to check learners’ learning?
Cross-curricular linksHealth and safety checkICT linksValues links
give extra support to less able writers in poster tasks e.g. prompting with initial letters, spelling out some words
check spelling and use of structure in learner poster monitor learner use of words and pronunciation in final task
cross-curricular Maths: colour code shape task
ReflectionWere the lesson objectives/learning objectives realistic? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?
Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз