Материалдар / Lesson plan. Aesop's fables. Argus and his money. 5 Grade

Lesson plan. Aesop's fables. Argus and his money. 5 Grade

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл ағылшын пәнінен сабақ жоспары. Басқа мұғалімдерге, машықкерлерге қолданған әдіс-тәсілдерімді көрсету.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Қараша 2019
3655
10 рет жүктелген
770 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Module 1 Our world


LESSON:Everyday English 1d

School:Gymnasium 37

Date:17.09.2019

Teacher name:Nurnukhambetova Zh.A.

CLASS: 6'ә'

Number present:

Absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

8.4.1.1 – R1 understand the main points in texts on a limited range of unfamiliar general and curricular topics, including some extended texts

8.2.7.1 – L7 begin to recognize typical features at word.

8.3.1.1 – S1 use formal and informal registers in their talk on a limited range of general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

Play special games.

Most learners will be able to:

Answer easy questions

Some learners will be able to:

Solve all tasks and answer all questions correctly.

Assessment criteria


Value links


Cross - curricular links


ICT skills

Using videos& pictures, working with URLs

Previous learning

Present simple,present continuous

Plan


Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Excel Resources


BEGINNING THE LESSON


Checking homework:

The one who tells the homework is dealt one chip at a time.

Students are divided into three groups:

the first group is ACTIVE

the second group is OPTIMISTIC

third BATLLE group

Ex. 1, p.12 (SB)

Recording


PRESENTATION AND PRACTICE

8.4.1.1 – R1

8.2.7.1 – L7











8.3.1.1 – S1

Learning new words:

In front of-спереди

In back of behind-

Around-сзади

Outside- снаружи

Among-среди

At the side of-на стороне

Near close to-близко к

Between-между

By beside next to-рядом со и т.д



To practise role-playing

Suggested Answer Key





Ex. 2. P,12 (SB)

Answer Key

The dialogue is about someone who wants to find out about volunteering for an environmental organisation.


Ex. 3, p.12 (SB)

Answer Key

Do I need to bring anything? = What equipment do I need? You have to be in good condition. = You should be physically fit. I’m interested in volunteering. = I’d like to find out about volunteering. How can I register? = How do I sign up?


Ex. 4, p. 12 (SB)

Ex. 5, p.12 (SB)

Recording



ENDING THE LESSON

Ss in pairs prepare similar dialogues and then act them out.


Additional information


Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links

Reflection


Were the lesson objectives/learning objectives realistic?


Did I stick to timings?


What changes did I make from my plan and why?


Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson





Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!