Lesson plan “My country:Reading for pleasure”

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Lesson plan “My country:Reading for pleasure”

Материал туралы қысқаша түсінік
Lesson plan “My country:Reading for pleasure”
Материалдың қысқаша нұсқасы

Approved by:

School headmaster: ­_______________ B.T.Utegenova

Term 3

Unit 5 "Reading for pleasure"

School: General School named after Abay

Date:

Teacher’s name: Nauryzbaeva Uldana


Grade: 8 A

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

My country: Reading for pleasure

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

8.R4 read a growing range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and some unfamiliar general and curricular topic

8.UE12 use comparative degree adverb structures not as quickly as / far less quickly with regular and irregular adverbs.

8.L5 recognise the opinion of the speaker(s) with little or no support in extended talk on a wide range of general and curricular topics

Lesson objectives

  • Identify the meaning of a legend about a Kazakh hero.

  • Recall how to use adjectives and adverbs, comparatives and superlatives.

  • Understand details in reading extracts.

Plan

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Evaluation

Resources

Beginning of the lesson

Organizational moment

  1. Greeting

  2. Checking attendance

  3. Checking homework

Teacher checks home task by asking one by one.

Ex: 3

The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warm up.

Greeting

Dancing

Selfie

  • Ex.1 p.64. Brainstorming.


Pupils greet the teacher, answer the questions and do warm up activity.




Pupils share with own opinions.

Formative assessment is held through observation/

monitoring.



Descriptor





PPT


Main Activities

Ex.2 p.64. Detailed reading. Re-ordering of events according to their occurrence in the text.

Answers:

1) Bayburi's wife gave birth to a boy, Alpamys.

2) Bayburi invited Baysari to a big feast.

3) Baysari and Bayburi played a game of kokpar.

4) Baysari went to live in the Kalmyk country.

5) Alpamys ride the horse Baychobar.

6) Alpamys found a message from Gulbarshin.

Explanation of new grammar

Making adverbs from adjectives and to form comparative and superlative ways.


Ex.3 p.64. Complete the table

Answers:

recently, gladly, well, unfairly, far, fearlessly, fast, finally, clearly.

The adverbs well, far and fast are irregular (they don't end in -ly).



Refreshing moment

Game “Twister”

Tools of warrior






Ex.5 p.64.

Listen to the second part of the text and choose correct variant through the platform “Wordwall”


Pupils put the events in the correct order.












Pupils complete the table with adverbs from the story.



Pupils complete the rules.




Pupils find out the words and show them through the letters of “Twister”.




Choose the correct variant


Formative assessment is held through observation/

monitoring.



Descriptor






Descriptor






Descriptor






Descriptor








Descriptor





Video and images





Handouts with task



Student’s book




PPT


















CD



Ending of the lesson

Reflection: Teacher asks students their understanding through remote controls and TV. (red, yellow, green)


Assessment: for each answer teacher gives learners “Gold coin”. At the end of the lesson learners count them and will be evaluated.

Giving the hometask.

Home task: Ex:6; p:64;

End

1min

Feedback: Teacher asks students what task was difficult to them and which pair worked well.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
19.08.2025
98
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі