Материалдар / Lesson plan "Seasons", grade 2
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Lesson plan "Seasons", grade 2

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілінен 2 сыныпқа, "Seasons" тақырыбына жасалған ашық сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Қаңтар 2023
210
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бекітемін:

Оқу ісінің меңгерушісі: С.М.Дуйсенова

Unit:7


The natural environment

Teacher’s name:

Temirkhanova E.

Date: 18.04.2022


Grade: 2 A

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Seasons 2

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

2.S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines (негізгі сөздердің, сөз тіркестерінің және қысқа сөйлемдердің шектеулі ауқымын пайдалану)

2.R3 read and follow with considerable support simple, words, phrases and sentences on familiar topics (таныс тақырыптар бойынша қарапайым сөздерді, сөз тіркестерін және сөйлемдерді қолдау арқылы оқу және орындау)

2.W3 write short phrases to identify people, places and objects (заттарды сипаттау үшін қысқа сөз тіркестерін жазу)

Lesson objectives:

All learners will be able to:

  • - name four seasons and months

  • Most learners will be able to:

- describe the pictures

- understand the text about all seasons and weather;

Some learners will be able to:

-use seasons in their speech.

- write sentences about the seasons

Assessment criteria

Learners have met this learning objective if they can:

-make with support short simple sentences on

the theme

-describe season using of basic words and short sentences

Previous learning

Seasons and months, weather

Plan:














Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Warm up activity.

2 min.











2 min.










6 min.

  1. Organization moment :

Greeting.

«Амандасу салты» тренингі

Қазақстанда қол беріп амандасады

Италияда құшақтасып амандасады

Бразилияда иықпен соғып амандасады

Зимбабада арқа сүйеп,

Никарагуадада қол шапалақтап, секіріп

Австралияда (Абарагендер) – бір-бірін бөксемен итереді.

Brainstorming.

Ss.will see the cartoon. Then T.asks questions

  • What about cartoon?

The theme of the lesson and objectives of the lesson will be presented.


  1. Checking of the hometask.

Level 1. Questions:

How many seasons in a year?

  • And what are they?

  • What season is it now?

  • What are the spring months?

  • What season is it?

  • What are the autumn months?

  • What season is it?

  • What are the winter months?

Level 2. Matching


Descriptor:

Answer the question

Match Seasons with the Months




Learners do the

training









Learners watch the cartoon, answer the questions








Answer the questios









Learners match the words with the pictures






Feedback:

The Praise”

Very well”

Brilliant”

Try again”





























  • Answer the question – 1 point

  • Match the words – 1 point


Total: 2 point


PPP- 1










https://www.youtube.com/watch?v=WVM9vaYfe58

Seasons with baby Bear

Middle of the lesson.


30 min.

Ss.will see the video about seasons.

Pre-teaching.

Teacher explains the new lesson

using photos or flashcards.


Learners watch the video and ask questions.

Learners repeat, chorally and/or individually.

Feedback:

The Praise”




Answer the questions – 1 point

https://www.youtube.com/watch?v

Seasons, weather and clothes

Game

Seasonal Activities Quiz

Answer questions through the game

Learners play the game


Feedback:

The Praise”


https://www.youtube.com/watch?v=WVM9vaYfe58

PW

Жұптық жұмыс




Describing pictures:



Descriptor:

Ls write the name of the season and the weather


Learners describe the pictures.

-describe the weather

- write name of the season

Total: 2 point


Pictures

PPP

GW

Топтық жұмыс


Which season is it?”

  1. It is spring. March, April and May are spring months. It is warm in spring. The weather is fine. You can see flowers in the fields. Children can play much outdoors. They run, jump, skip and play football.




  1. It is autumn. September, October, November are autumn months. It is cool in autumn. The weather is bad. It usually rains in autumn. The trees are yellow and red. You can see apples on the apple trees.


  1. It is winter. December, January and February are winter months. The weather is cold in winter. It snows in winter. The days  are  short and nights are long. The trees and the fields are white with snow.

Descriptor:

Learners should put in order jumbled pictures and they guess what season is it. And they will read a short essay on the back of the picture and translate it into Kazakh


Learners read the text together and translate them


  • Put in order pictures

  • guess

  • translate

Total: 3 point

PPP

worksheets

FA

Individual work (Жеке жұмыс)


T: write about your favourite season.

Descriptor:

  • writes about his favourite season, using the names of the weather and the names of the months.

In the copybooks learners write sentences about the seasons they like.
















  • write 2-3 sentences

Total: 2 point




Game

Play the “Auction game



Puts extra points up for auction



End of the lesson.

Reflection


5min.

Learners give reflection for today’s lesson by answering the teachers question to oral form; -Did you like today’s lesson ? -What do you know about seasons? Can you name seasons?

1. What season is after spring?


2. What season is before winter?


3. What month is before January?


4. What month is after February?





Feedback:



White board



Сөйлем құрауды үйрету

Ауа-райымен байланыстыру

It is hot ____.

It is snowy ---------- in предлогы туралы айту. Көрнекіліктерді көрсету тау, орман т.б.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!