Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Lesson plan "The history of time keeping devices"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan / Сабақ жоспары
Lesson theme: The history of time keeping devices
Сабақтың тақырыбы: / Уақытты сақтау құрылғыларының тарихы
Subject /Модуль /пән атауы___Шетел тілі
Prepared /Дайындаған педагог __________
____ жыл "___" _______
I. General information /Жалпы мәліметтер
1.______класс,
2. Learning objectives(s) (link to the Subject programme) / Оқыту мақсаты
10.1.6.1 organise and present information clearly to others
10.2.3.1 understand the detail of an argument in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics
10.3.5.1 interact with peers to make hypotheses and evaluate alternative proposals on a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics
Lesson objectives / Мақсаты, міндеттері:
All learners will be able to / Барлыық студенттер орындай алады:
-
arrange and introduce information obviously / ақпаратты анық орналастыралы және жеткізеді
-
listen and distinguish the detailed information choosing correct answer / ақпаратты тыңдайды және ажыратады, дұрыс жауапты таңдайды.
-
discuss in groups the importance of timekeeping devices / уақытты есептеу құралдарының маңыздылығын топта талқылайды.
Most learners will be able to/ Көпшілігі:
-
listen and identify the detailed information completing the gaps / ақпаратты тыңдап, мәліметті ажыратып, тапсырмаларды орындайды
-
use topical vocabulary in their speech. / жаңа сөздерді қолданады
-
participate and contribute to the group’s discussion / топтың талқылауына қатысады және үлес қосады
Some learners will be able to/ Кейбір студенттер:
-
listen and describe each timekeeping device using new topical vocabulary / жаңа лексиканы пайдалана отырып, әрбір уақыт өлшеу құрылғысын сипаттай алады
II. List of professional skills acquired by students during training sessions /Оқу сабақтары барысында білім алушылар игеретін кәсіби біліктердің тізбесі
Күтілетін нәтиже:
1) Сыни тұрғыдан ойлана алады
2) Жаңа сөздерді қолдана алады
3) Олар мәтінді түсініп, мәліметті жеткізе алады
III. Assessment criteria /Бағалау критерийі:
1) Тақырыпты толық ұғынып, мәліметті дұрыс жетсізсе, тапсырмалар толық қатесіз болса 90-100%
2) Сұрақтарға толық жауап беріп, аудармада қателері болса, тапсырма орындағанда 2-3қате болса 75-85%
3) Сұрақтар мен тапсырмаларда қате саны көп және қателер саны 5тен асса 55-70%
IV. Equipment /Сабақты жабдықтау
Interactive board, Computer, Audio material, cards, flamethrower
Course of the lesson / cабақтың барысы |
||||||||||||||||||||||||
Planned timing |
Action of the teacher |
Student action |
Evaluation |
Resources |
||||||||||||||||||||
Start 5 min
|
І. Organization moment: Greeting / Амандасу Checking hometask Matching the pictures with the correct devices/ Құрылғыларды атауларымен сәйкестендіру 1. water clock - f 2. atomic clock - g 3.pendulum clock - d 4. mechanical clock- h 5. hourglass - e 6. candle clock – a 7. quartz wristwatch - b 8. sundial - c Assessment criteria / Бағалау критерийлері Correct order of devices Give short information about timekeeping devices
Lead in. Active method “Golden key” Ss look at the pictures and answer: What is the common of these pictures? / - Мына суреттердің ортақ қасиеті қандай? What is the theme of our lesson? / - Сабақтың тақырыбы қандай?
Teacher introduces a new theme, lesson objectives and active vocabulary/ Тақырып пен сабақ мақсатымен және жаңа сөздермен таныстырады. |
Teacher greets students, students greet each other
Students have done it in written form and said orally at the lesson. / Студенттер үй тапсырмасын жазбаша орындап, ауызшада айтып береді.
High level – 3 points Mid level – 2 points Low level – 1 point
Students identify the topic of the lesson. / С-р сабақ тақырыбын анықтайды
|
Self and peer assessment / өзін-өзі және бірін-бірі бағалау
|
PPT Slide 2 (pictures)
Slide 3,4 |
||||||||||||||||||||
Middle 5 min
5 min
|
Main activity. (PW) (I) First listening. / Бірінші тыңдалым Active method “Right order” T. explains the task and hands out the cards to students /тапсырманы түсіндіріп, карточкаларды таратады. - While students watch the video, they should put correct order of devices according to their invention. / Студенттер бейнежазбаны көргенде, олардың пайда болуына сәйкес құрылғылардың ретін дұрыс қою керек.
Assessment criteria / Бағалау критерийлері - Correct order of devices - Give short information about timekeeping devices
(IW) Detailed comprehension tasks. Differentiated task Ss choose colored envelope with tasks according to their abilities Low-leveled task. Answer True or False. Mid-leveled task. Complete the gaps. High-leveled task. Describe each timekeeping device using new topical vocabulary.
Low-leveled task. Choose the correct answer. 1. The first sundials were simply sticks placed in the ground. 2. Plato, the legendary Greek philosopher, created the candle clock through the use of the water clock. 3. King Alfred the great used the system with 24 candles. 4. Mechanical clocks was invented after quartz watches. 5. Galileo Galilei experimented the pendulum clock. 6. Wristwatches were first worn by military men. 7. Quartz Watches were invented in 1927. 8. Quartz crystals were used to measure time in the atomic clock.
Mid-leveled task. Complete the gaps. 1. The first sundials were simply sticks placed in the ground that showed time by ___ and direction of the resulting shadow. 2. At-shaped bar placed in the ground, dividing between ___ and sunset into 12 parts. 3. Plato, the legendary Greek philosopher, created the ___ through the use of the water clock. 4. This candle has evenly spaced markings on it which indicates the ___ of time. 5. ___ were first worn by military men. 6. Quartz ___, together with its piezoelectric ability, made Quartz Watches the most accurate time-keeping devices.
High-leveled task. Describe each timekeeping device using new topical vocabulary.
(WG) (FA) Active method “Fish bone”
Assessment criteria:
|
Ss watch the video & determine the correct order of given pictures according to their invention.
Ss check answers to the gist question.
1 – sundial 2 – water clock 3 – candle clock 4 – mechanical clock- 5 – pendulum clock 6 – wristwatches
High level – 3 points Mid level – 2 points Low level – 1 point Ss choose one envelope and try answer them
Low level – 1 point Mid level – 2 points High level – 3 points
Answers: 1. T 2. F 3. F 4. F 5. T 6. T 7. T 8. F
Answers: 1. length 2. sunrise 3. alarm clock 4. duration 5. wristwatches 6. crystals
Ss work in groups completing fish bones
Ss complete fish bone and talk about the importance of timekeeping devices using given pictures.
|
Self and peer assessment / өзін-өзі және бірін-бірі бағалау
Self and peer assessment / өзін-өзі және бірін-бірі бағалау
Peer assessment
|
Slide 6 pictures of timekeeping devices https://www.youtube.com/watch?v=RcwOBkghwWA
Slides 7-10
Slide 11 |
||||||||||||||||||||
End
|
(W) Plenary: have ss ask the following question: Which activity was the most difficult for you? Why?
Hometask: Find interesting facts about timekeeping devices |
Groups listen to each other's answers and analyze which ones are correct and which are incorrect. |
Evaluation Groups evaluate each other. |
Slide 13 |
||||||||||||||||||||
Reflection
|
Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? |
Ss share with their meanings |
|
Slide 12 |