Материалдар / Lesson plan "The history of time keeping devices"
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Lesson plan "The history of time keeping devices"

Материал туралы қысқаша түсінік
The history of time keeping devices тақырыбына арналған сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
07 Қазан 2024
205
3 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan / Сабақ жоспары

Lesson theme: The history of time keeping devices

Сабақтың тақырыбы:  / Уақытты сақтау құрылғыларының тарихы

Subject /Модуль /пән атауы___Шетел тілі

Prepared /Дайындаған педагог __________

____ жыл "___" _______

I. General information /Жалпы мәліметтер

1.______класс,

2. Learning objectives(s) (link to the Subject programme) / Оқыту мақсаты

10.1.6.1 organise and present information clearly to others

10.2.3.1 understand the detail of an argument in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

10.3.5.1 interact with peers to make hypotheses and evaluate alternative proposals on a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

Lesson objectives / Мақсаты, міндеттері:

All learners will be able to / Барлыық студенттер орындай алады:

  • arrange and introduce information obviously / ақпаратты анық орналастыралы және жеткізеді

  • listen and distinguish the detailed information choosing correct answer / ақпаратты тыңдайды және ажыратады, дұрыс жауапты таңдайды.

  • discuss in groups the importance of timekeeping devices / уақытты есептеу құралдарының маңыздылығын топта талқылайды.

Most learners will be able to/ Көпшілігі:

  • listen and identify the detailed information completing the gaps / ақпаратты тыңдап, мәліметті ажыратып, тапсырмаларды орындайды

  • use topical vocabulary in their speech. / жаңа сөздерді қолданады

  • participate and contribute to the group’s discussion / топтың талқылауына қатысады және үлес қосады

Some learners will be able to/ Кейбір студенттер:

  • listen and describe each timekeeping device using new topical vocabulary / жаңа лексиканы пайдалана отырып, әрбір уақыт өлшеу құрылғысын сипаттай алады



II. List of professional skills acquired by students during training sessions /Оқу сабақтары барысында білім алушылар игеретін кәсіби біліктердің тізбесі

Күтілетін нәтиже:

1) Сыни тұрғыдан ойлана алады

2) Жаңа сөздерді қолдана алады

3) Олар мәтінді түсініп, мәліметті жеткізе алады

III. Assessment criteria /Бағалау критерийі:

1) Тақырыпты толық ұғынып, мәліметті дұрыс жетсізсе, тапсырмалар толық қатесіз болса 90-100%

2) Сұрақтарға толық жауап беріп, аудармада қателері болса, тапсырма орындағанда 2-3қате болса 75-85%

3) Сұрақтар мен тапсырмаларда қате саны көп және қателер саны 5тен асса 55-70%

IV. Equipment /Сабақты жабдықтау

Interactive board, Computer, Audio material, cards, flamethrower


Course of the lesson / cабақтың барысы

Planned timing

Action of the teacher

Student action

Evaluation

Resources

Start

5 min






І. Organization moment: Greeting / Амандасу


Checking hometask

Matching the pictures with the correct devices/

Құрылғыларды атауларымен сәйкестендіру


1. water clock - f

2. atomic clock - g

3.pendulum clock - d

4. mechanical clock- h

5. hourglass - e

6. candle clock – a

7. quartz wristwatch - b

8. sundial - c


Assessment criteria / Бағалау критерийлері

Correct order of devices

Give short information about timekeeping devices

Descriptors:

Points

Correct 6 order of devices

1

Use topical vocabulary in their speech.

1

Express thoughts correctly and accurately.

1

Total

3


Lead in. Active method “Golden key”

Ss look at the pictures and answer:

What is the common of these pictures? / - Мына суреттердің ортақ қасиеті қандай?

What is the theme of our lesson? / - Сабақтың тақырыбы қандай?


Teacher introduces a new theme, lesson objectives and active vocabulary/ Тақырып пен сабақ мақсатымен және жаңа сөздермен таныстырады.

Teacher greets students, students greet each other


Students have done it in written form and said orally at the lesson.

/ Студенттер үй тапсырмасын жазбаша орындап, ауызшада айтып береді.






High level – 3 points

Mid level – 2 points

Low level – 1 point




Students identify the topic of the lesson. / С-р сабақ тақырыбын анықтайды






Self and peer assessment / өзін-өзі және бірін-бірі бағалау





PPT

Slide 2 (pictures)













Slide 3,4

Middle

5 min
























5 min



Main activity.

(PW) (I) First listening. / Бірінші тыңдалым

Active method “Right order”

T. explains the task and hands out the cards to students /тапсырманы түсіндіріп, карточкаларды таратады.

- While students watch the video, they should put correct order of devices according to their invention. / Студенттер бейнежазбаны көргенде, олардың пайда болуына сәйкес құрылғылардың ретін дұрыс қою керек.


Assessment criteria / Бағалау критерийлері

- Correct order of devices

- Give short information about timekeeping devices

Descriptors:

Points

Correct 6 order of devices

1

Use topical vocabulary in their speech.

1

Express thoughts correctly and accurately.

1

Total

3


(IW) Detailed comprehension tasks. Differentiated task

Ss choose colored envelope with tasks according to their abilities

Shape1 Low-leveled task. Answer True or False.

Shape2 Mid-leveled task. Complete the gaps.

Shape3 High-leveled task. Describe each timekeeping device using new topical vocabulary.


Low-leveled task. Choose the correct answer.

1. The first sundials were simply sticks placed in the ground.

2. Plato, the legendary Greek philosopher, created the candle clock through the use of the water clock.

3. King Alfred the great used the system with 24 candles.

4. Mechanical clocks was invented after quartz watches.

5. Galileo Galilei experimented the pendulum clock.

6. Wristwatches were first worn by military men.

7. Quartz Watches were invented in 1927.

8. Quartz crystals were used to measure time in the atomic clock.


Mid-leveled task. Complete the gaps.

1. The first sundials were simply sticks placed in the ground that showed time by ___ and direction of the resulting shadow.

2. At-shaped bar placed in the ground, dividing between ___ and sunset into 12 parts.

3. Plato, the legendary Greek philosopher, created the ___ through the use of the water clock.

4. This candle has evenly spaced markings on it which indicates the ___ of time.

5. ___ were first worn by military men.

6. Quartz ___, together with its piezoelectric ability, made Quartz Watches the most accurate time-keeping devices.


High-leveled task. Describe each timekeeping device using new topical vocabulary.


(WG) (FA) Active method “Fish bone”


Assessment criteria:

  • Apply speaking skills in a social environment.

  • Express thoughts systematically and fluently.

  • Keep speech norms while speaking.


Descriptors:

Points

Use topical vocabulary while speaking

1

Express thoughts correctly and accurately

1

Keep the right order invention of timekeeping devices

1

Express their own opinion about the importance of timekeeping devices

1



Ss watch the video & determine the correct order of given pictures according to their invention.


Ss check answers to the gist question.


1 – sundial

2 – water clock

3 – candle clock

4 – mechanical clock-

5 – pendulum clock

6 – wristwatches




High level – 3 points

Mid level – 2 points

Low level – 1 point

Ss choose one envelope and try answer them


Low level – 1 point

Mid level – 2 points

High level – 3 points


Answers:

1. T

2. F

3. F

4. F

5. T

6. T

7. T

8. F


Answers:

1. length

2. sunrise

3. alarm clock

4. duration

5. wristwatches

6. crystals








Ss work in groups completing fish bones


Ss complete fish bone and talk about the importance of timekeeping devices using given pictures.





Self and peer assessment / өзін-өзі және бірін-бірі бағалау



















Self and peer assessment / өзін-өзі және бірін-бірі бағалау































Peer assessment


Slide 6

pictures of timekeeping devices

https://www.youtube.com/watch?v=RcwOBkghwWA















Slides

7-10




































Slide 11

End




(W) Plenary: have ss ask the following question:

Which activity was the most difficult for you? Why?


Hometask: Find interesting facts about timekeeping devices

Groups listen to each other's answers and analyze which ones are correct and which are incorrect.

Evaluation

Groups evaluate each other.

Slide 13

Reflection


Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

Ss share with their meanings


Slide 12



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!